• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczny miniautobus na ulicach Gdyni

Patsz
3 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (99)
Autobus będzie jeździł po Gdyni przez tydzień. Autobus będzie jeździł po Gdyni przez tydzień.

Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Elektryczny midibus marki Solaris jeździ po ulicach Gdyni. To pierwsze testy nowoczesnego pojazdu w Polsce. Wcześniej jeździł po hiszpańskim Alicante. Miasto nie planuje jego zakupu, ale kierowcy mają pomóc producentowi w ocenie jego zalet i wad.



Czy zdarza ci się oceniać jakość przejazdu w zależności od typu pojazdu?

Midibus Solaris Urbino 8,9 LE electric jest testowany przez firmę Przewozy Autobusowe "Gryf" wożącą pasażerów po Gdyni na zlecenie ZKM. Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Większość miejsc jest skierowanych w kierunku jazdy.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim przez tydzień, kursując na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla midibusa, które wożą na co dzień pasażerów na tych liniach.

Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.

Premiera autobusu rok temu



Może nim jechać 27 pasażerów na miejscach siedzących. Może nim jechać 27 pasażerów na miejscach siedzących.
Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 r.

Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.

Gdynia nie przymierza się do jego zakupu, ale uwagi od kierowców mają być cenne dla producenta.

- To świetny autobus wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce - informuje Jakub Zakrzewski, dyrektor sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Patsz

Opinie (99) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Fajny Solarisek:) (3)

    • 30 17

    • Trochę przypomina jakis turecki wyrob (2)

      Ale nawet nie wyglada tak strasznie

      • 2 3

      • I juz nie pasuje (1)

        Boze ludzie

        • 3 1

        • fakt, jakim prawem ktoś wyraża opinię...

          • 2 2

  • (13)

    Produkcja baterii galwanicznych i utylizacja bardziej zatruwa środowisko...UE na siłę lansuje elektryki bo to biznes.

    • 50 11

    • To co piszesz to kłamsto (2)

      ordynerne kłamstwo, można porównać do chemtrialsów i płaskiej Ziemi.

      • 10 17

      • Udowodnij (1)

        • 6 3

        • Udowodnij, że Ziemia jest płaska. Ja Ci mogę udowodnić, że elektrobusy są zero-emisyjne.

          • 4 7

    • Brawo .

      Bardzo mądra wypowiedź.

      • 3 3

    • Produkcja i utylizacja baterii jest pod ścisłą kontrolą w przystosowanych miejscach

      porównaj to do zatruwania powietrza wszędzie tam, gdzie jedzie spalinowy autobus.

      • 5 8

    • Krytykowanie elektromobilności pochodzić może tylko od ruskich (1)

      by trzymać uzależnienie od ich brudnej ropy

      • 3 12

      • Bo ameryka nie sprzedaje ropy :D a już kraje arabskie wcale a wcale.

        • 6 2

    • Samochody elektryczne (1)

      I patrzeć kiedy się będą palić jak to jest na zachodzie Europy.buhha.

      • 4 3

      • Dopiero co się u nas spalił TDIk zaparkowany pod szkołą ;D

        • 0 0

    • wszystko ma swoje plusy i minusy

      minusem jest magazynowanie energii, ale już plusem możliwość nie tylko korzystania z pojazdów nie powodujących zanieczyszczania powietrza, ale używających energii odnawialnej (czyli nie z węgla w skrócie)

      co do biznesu, to jak każdy inny - silniki diesla to także biznes

      • 1 0

    • Energia w tym autobusie nie pochodzi z baterii tylko z węgla brunatnego spalanego gdzieś w Polsce i jest przesyłana na setki kilometrów z ogromnymi stratami przesyłowymi. O czystym transporcie będzie można mówić jak Gdynia będzie miała pola paneli słonecznych i farmy wiatraków.

      • 0 0

    • Dr Svencjusz ty jesteś durny jak stołowa noga

      Ja jestem chemikiem to po pierwsze.Po drugie czy Ty i Tobie podobni malkontenci będą krytykować elektromobilnosc to nic nie zmieni.Elektromobilnosc już jest faktem.Na wysokości twarzy na skrzyżowaniach coraz mniej będziemy odczuwać działanie spalin.Po drugie jeżeli narazie prąd jest z węgla to pamiętaj że spaliny ze spalania węgla są wysoko.Po trzecie tak jak szybko nastąpił przeskok od pierwszy telefonów komórkowych do dzisiejszych komputerków,czyli smartfonów ,tak szybko opracowane zostaną nowe wydajniejsze i lepsze baterie do pojazdów.Bedą bardziej wydajne, pozwolą na większe zasięgi i krótsze ładowanie.Bedzie o wiele więcej stacji ładowania dużymi mocami.Ja mam 73 lata,ale jestem przekonany, że tak będzie.Ty zaś wiesz wszystko na każdy temat i to jest Twoją wadą.Juz inni,Koleżanki i Koledzy internauci mają Ciebie dość.Moze byś się zajął sobą i dokształcanie,a dopiero później brał udział w dyskusjach,bo jak na razie jesteś dla mnie cienkim Bolkiem!!!

      • 1 1

    • Dane?

      Podaj źródło. Obecnie nie utylizyje się ogniwa tylko recyklinguje.

      • 0 0

  • (4)

    I taki powinien jeździć w Gdańsku na 195 czy 268 a nie te dostawczaki kapeny

    • 16 8

    • (2)

      Na 195 by sie nie zmiescil

      • 1 1

      • To po co upychaja autobusy w takie waskie uliczki? (1)

        • 3 0

        • Pytaj ZTM. Oni maja takie hobby

          • 1 0

    • Gdańsk, autobusy

      Dlaczego w Gdyni a nie w Gdańsku. My nie mamy takich autobusów.

      • 0 0

  • Jak dalej (2)

    Jak dalej będą ciąć kursy i podnosić ceny biletów to takie kurduplowate autobusy będą podstawą komunikacji w Gdyni i tak będą w połowie jeździły puste jak to pani kasia mówi nie chce ale jest zmuszona podnieść ceny biletów a może tak odda swoją premie roczna?! Czy jak szydło powie że jej się to należało

    • 60 8

    • (1)

      Czytasz ze zrozumieniem??? To jest artykuł o samej maszynie (autobusie) a nie o cenach i wizjach komunikacji wedle ciebie

      • 4 2

      • Samo pojawienie się go zwiastuje że w przyszłości na tych mikro liniach będą musieli takie eksploatować dla przewoźników to są wyższe koszty zatem obsługa linii będzie droższa koszty wymuszonej przez brukselskich durniów obsesjonatow religii CO2 elektryfikacji przrzuci się rzecz jasna na pasażerów komunikacji miejskiej

        • 1 1

  • Satanistyczne samorządy

    Oszukali nas ,w zamian hulajnogi jeździły z prędkością autobusu

    • 20 3

  • Elektryczny nie znaczy ekologiczny .

    • 31 3

  • Typ pojazdu ma dla mnie znaczenie - nieekologiczne elektryczne pojazdy skreślam na wstępie i daje im 0 na 10.

    • 28 6

  • Rewelacyjny, czemu Gdynia nie chce go kupić ;( (5)

    • 7 18

    • Bo jest Polski (2)

      A jak jest Polski to nie stać go na wygrywanie przetargów. Dlatego polskie jeździ zagranicą a w Polsce jedzi dużo droższe zagraniczne.

      • 3 4

      • już dawno jest hiszpański

        • 3 0

      • nie pisz bzdur

        • 0 0

    • Bo rowery skupują

      • 0 0

    • Bo masz już osiołki z 2020 do spotkania na 102, 145, 153, 203, 204 i 252.

      • 0 0

  • Fajny!

    Solaris to klasa.

    • 7 9

  • Chętnie bym się chciał dowiedzieć jaki jest zasięg i czas ładowania. Bo tego nie było w artykule, może jakieś sprostowanie

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane