• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczny miniautobus na ulicach Gdyni

Patsz
3 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (99)
Autobus będzie jeździł po Gdyni przez tydzień. Autobus będzie jeździł po Gdyni przez tydzień.

Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Elektryczny midibus marki Solaris jeździ po ulicach Gdyni. To pierwsze testy nowoczesnego pojazdu w Polsce. Wcześniej jeździł po hiszpańskim Alicante. Miasto nie planuje jego zakupu, ale kierowcy mają pomóc producentowi w ocenie jego zalet i wad.



Czy zdarza ci się oceniać jakość przejazdu w zależności od typu pojazdu?

Midibus Solaris Urbino 8,9 LE electric jest testowany przez firmę Przewozy Autobusowe "Gryf" wożącą pasażerów po Gdyni na zlecenie ZKM. Ma 9 m długości i zabiera 27 pasażerów. Większość miejsc jest skierowanych w kierunku jazdy.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Pojazd będzie kursował w regularnym ruchu miejskim przez tydzień, kursując na dwóch liniach oplatających gdyńskie osiedla, czyli 145 oraz 153, w dzielnicach Karwiny, Mały Kack i Wielki Kack. To idealne środowisko miejskie dla midibusa, które wożą na co dzień pasażerów na tych liniach.

Autobus wyposażony jest w silnik elektryczny zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy o pojemności ponad 300 kWh. Zarówno ta pojemność, jak i wysoka wydajność magazynów energii pozwalają na swobodne kursowanie autobusu w ciągu dnia. Po zjechaniu pojazdu do zajezdni energia w bateriach będzie uzupełniana poprzez złącze plug-in.

Premiera autobusu rok temu



Może nim jechać 27 pasażerów na miejscach siedzących. Może nim jechać 27 pasażerów na miejscach siedzących.
Autobus elektryczny Urbino 9 LE electric miał swoją premierę w 2021 r.

Od tego czasu producent podpisał już kontrakty na ponad 50 sztuk tego modelu z przewoźnikami w Polsce, Hiszpanii, Włoszech Rumunii i Niemczech.

Gdynia nie przymierza się do jego zakupu, ale uwagi od kierowców mają być cenne dla producenta.

- To świetny autobus wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań. Przede wszystkim jednak nie emituje spalin, jest cichy i znakomicie się nim jeździ. Bardzo się cieszę, że mieszkańcy Gdyni będą mogli przekonać się o zaletach elektrycznego midibusa naszej marki w praktyce - informuje Jakub Zakrzewski, dyrektor sprzedaży Regionu Północnego w Polsce w Solaris Bus & Coach.
Patsz

Opinie (99) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    (5)

    fajny na te mniejsze osiedla, Sopot moglby zakupic

    • 30 9

    • Tyle że Sopot nie organizuje komunikacji miejskiej a jedynie organizatorami są gdynia i gdańsk

      • 0 0

    • Sopot nie musi ich kupować (2)

      Wystarczy, że zleci obsługę linii 144 i 185 elektrykami.

      • 2 0

      • (1)

        To może niech tez zleci aby dalej kursował 21 ? Straszny tłok w S-ce !!!

        • 0 0

        • Trwaja albo miały trwac rozmowy nt przywrocenia linii 21

          Ale jak będzie, to sie nie wiadomo.

          • 0 0

    • Dać to cudo na linię 192 w Niedzielę i wiele innych linii w weekendy.

      jw

      • 2 0

  • (13)

    Produkcja baterii galwanicznych i utylizacja bardziej zatruwa środowisko...UE na siłę lansuje elektryki bo to biznes.

    • 50 11

    • Dane?

      Podaj źródło. Obecnie nie utylizyje się ogniwa tylko recyklinguje.

      • 0 0

    • Samochody elektryczne (1)

      I patrzeć kiedy się będą palić jak to jest na zachodzie Europy.buhha.

      • 4 3

      • Dopiero co się u nas spalił TDIk zaparkowany pod szkołą ;D

        • 0 0

    • Dr Svencjusz ty jesteś durny jak stołowa noga

      Ja jestem chemikiem to po pierwsze.Po drugie czy Ty i Tobie podobni malkontenci będą krytykować elektromobilnosc to nic nie zmieni.Elektromobilnosc już jest faktem.Na wysokości twarzy na skrzyżowaniach coraz mniej będziemy odczuwać działanie spalin.Po drugie jeżeli narazie prąd jest z węgla to pamiętaj że spaliny ze spalania węgla są wysoko.Po trzecie tak jak szybko nastąpił przeskok od pierwszy telefonów komórkowych do dzisiejszych komputerków,czyli smartfonów ,tak szybko opracowane zostaną nowe wydajniejsze i lepsze baterie do pojazdów.Bedą bardziej wydajne, pozwolą na większe zasięgi i krótsze ładowanie.Bedzie o wiele więcej stacji ładowania dużymi mocami.Ja mam 73 lata,ale jestem przekonany, że tak będzie.Ty zaś wiesz wszystko na każdy temat i to jest Twoją wadą.Juz inni,Koleżanki i Koledzy internauci mają Ciebie dość.Moze byś się zajął sobą i dokształcanie,a dopiero później brał udział w dyskusjach,bo jak na razie jesteś dla mnie cienkim Bolkiem!!!

      • 1 1

    • Energia w tym autobusie nie pochodzi z baterii tylko z węgla brunatnego spalanego gdzieś w Polsce i jest przesyłana na setki kilometrów z ogromnymi stratami przesyłowymi. O czystym transporcie będzie można mówić jak Gdynia będzie miała pola paneli słonecznych i farmy wiatraków.

      • 0 0

    • wszystko ma swoje plusy i minusy

      minusem jest magazynowanie energii, ale już plusem możliwość nie tylko korzystania z pojazdów nie powodujących zanieczyszczania powietrza, ale używających energii odnawialnej (czyli nie z węgla w skrócie)

      co do biznesu, to jak każdy inny - silniki diesla to także biznes

      • 1 0

    • Krytykowanie elektromobilności pochodzić może tylko od ruskich (1)

      by trzymać uzależnienie od ich brudnej ropy

      • 3 12

      • Bo ameryka nie sprzedaje ropy :D a już kraje arabskie wcale a wcale.

        • 6 2

    • To co piszesz to kłamsto (2)

      ordynerne kłamstwo, można porównać do chemtrialsów i płaskiej Ziemi.

      • 10 17

      • Udowodnij (1)

        • 6 3

        • Udowodnij, że Ziemia jest płaska. Ja Ci mogę udowodnić, że elektrobusy są zero-emisyjne.

          • 4 7

    • Produkcja i utylizacja baterii jest pod ścisłą kontrolą w przystosowanych miejscach

      porównaj to do zatruwania powietrza wszędzie tam, gdzie jedzie spalinowy autobus.

      • 5 8

    • Brawo .

      Bardzo mądra wypowiedź.

      • 3 3

  • A pensja

    Inwestujecie w sprzęt a my kierowcy dalej jeździmy za grosze.

    • 2 0

  • bzdura

    nie emituje spalin ??? to skąd bierze energie?? to jest właśnie manipulacja , poczytajcie ile emituje jedna kilowatogodzina wyprodukowana w elektrowni i ile jest strat na ładowaniu , ideologia partii

    • 2 0

  • qaw

    ciekawe czemu w zime ich nie testowali ???

    • 1 0

  • Zwężanie siedzeń (2)

    Kilka lat nie jeździłam komunikacją miejską. Zobaczyłam wczoraj w ZKM Gdynia na lini 146, że coraz więcej siedzeń jest tak wąskich, że ledwo da się usiąść, gdy sąsiad obok jest większych gabarytów niż 80 kg. Polecam przemyśleć, czy liczba siedzeń w autobusie jest tak ważna jak wygoda jego pasażerów podczas jazdy, na co stacje ładowania tel itp skoro siedząc człowiek nie jest w stanie swobodnie się czuć. Widziałam, że inni pasażerowie mają także z tym problem i połowa ich pośladów wystaje z siedzenia:)

    • 4 0

    • Ludzie sa coraz mniejsi

      Zobacz mężczyzn sprzed choćby kilkunastu lat i porównaj ich że współczesnymi zapałkami.

      • 0 0

    • Nawet jak ilość kg mniejsza to bardzo niekomfortowo się jeździ , mało komu poslady nie wystają!!! Bardzo duży kontakt z innymi biodrami !!!

      • 0 0

  • (2)

    Na DZiałkach Leśnych taki by się przydał bo te duże nie mogą zmieścić się na tych wąskich uliczkach SZczecińska,Tatrzańska,Kwidzyńska,Pomorska.

    • 1 2

    • (1)

      On jest identyczny jak tamte

      • 0 0

      • No prawie.

        • 0 0

  • (2)

    Ciekawe ...pierwszy taki Solaris był w Gdańsku w 2012 albo 2013. No , chyba że testowałem coś innego.

    • 4 2

    • Latem 2012.

      • 0 0

    • Czyli do tyłu?

      • 0 0

  • Unia Europejska oszalała. Próbują z Europy zrobić Korę Północną pod wodzą Helmutòw

    Trzeba wiać z tego Eurokolchozu

    • 1 1

  • Takie autobusy śmigają w podwarszawskim Pruszkowie. Kilkadziesiąt. Szczurka nie stać. Miasto w upadku.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane