- 1 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (20 opinii)
- 2 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (49 opinii)
- 3 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (497 opinii)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (494 opinie)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (295 opinii)
GAiT zmniejszył liczbę wakatów wśród kierowców
W ubiegłym roku w spółce Gdańskie Autobusy i Tramwaje brakowało 70 kierowców. Władze spółki deklarowały, że nowych pracowników poszukają za granicą. Po kilku miesiącach intensywnych szkoleń i podwyżkach wynagrodzeń dla obecnych pracowników, z pomysłu się jednak wycofano.
- W 2018 roku zatrudniliśmy w sumie 85 kierowców autobusów. Dla porównania - rok wcześniej było ich 62. Ponadto przeszkoliliśmy, u siebie i w ośrodkach zewnętrznych, 80 osób - wylicza Alicja Mongird, rzecznik GAiT. - Obecnie ponad 20 osób jest w trakcie szkolenia, a kilkanaście osób ma przed sobą egzamin lub załatwia ostatnie potrzebne dokumenty. Przypomnę, że szkolenia są opłacane przez GAiT. Korzyści przyniósł też program "Poleć Pracownika". Program ten zakłada wypłatę łącznie 3 tys. zł netto za to, że pracownik GAiT zachęci do pracy w firmie kierowcę z kat. D, a osoba ta podpisze z nami umowę i przepracuje w GAiT przynajmniej trzy miesiące. Dzięki temu programowi zatrudniliśmy 10 kierowców, a kolejnych 10 przyszło do nas z Gdańskiego Urzędu Pracy.
Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie. Przypomnijmy, że wobec braku kierowców zarząd spółki chciał znaleźć kierowców m.in. na Białorusi, w Gruzji czy na Ukrainie. Zarząd spółki był też zachęcany przez władze miasta do bardziej śmiałych rozwiązań i poszukiwań nowych pracowników m.in. w Indiach.
- Planowaliśmy zatrudnić kilkanaście osób z zagranicy, jednak nie wpłynęła do nas żadna oferta od agencji, z którą współpracowaliśmy. Zaznaczam jednak, że już w tej chwili pracuje u nas pięciu obcokrajowców - w tym trzech na stanowiskach kierowców - podkreśla Mongird.
Jak dodaje, spółka nie ma problemów z obsadą brygad, ale dla pełnego komfortu chciałaby zatrudnić jeszcze około 40 kierowców.
Opinie (263) ponad 20 zablokowanych
-
2019-01-30 09:57
Chcemy miec Hinduskich kierowców w autobusach oni sa tacy przystojni! (1)
- 6 7
-
2019-01-30 10:21
No i gwałcą :)
- 6 4
-
2019-01-30 07:23
(7)
W uk za takie zachowanie GaiT bylo by juz pozwane do sadu za rasizm naszczescie w w Posce jest normalnie puki co.....
- 19 20
-
2019-01-30 10:08
oczywiscie. skazac za rasizm. Gdzie numer do KE. Prosze dzwonic komisarzu miasta!
W UK nie mozna okreslac nikogo osoba niskiego wzrostu. On jest po prostu "wysoki inaczej"
- 1 1
-
2019-01-30 07:24
(5)
Popracuj nad ortografią
- 12 2
-
2019-01-30 07:27
(4)
Przekaz treści też ma znaczenie.
- 2 5
-
2019-01-30 08:00
(3)
Od podwórkowego patrioty należy wymagać poprawnej pisowni, panie "drajwerzu"...
- 2 6
-
2019-01-30 08:25
(2)
pan pani ono bo sie nawed nie potpisaĺo co sie denerwoje i fprowadza mowe nie nawizci na portal trujmiasto pl
- 2 4
-
2019-01-30 08:32
(1)
Obstawiam ze Ona ,One są bardzo wrażliwe na chłopcòw spod ròwnika....
- 2 2
-
2019-01-30 08:46
Dziwne znaczki ci wychodzą na klawiaturze, paluszki przyzwyczajone do cyrylicy "sdiełano u Pjetrogorodu"?
- 2 1
-
2019-01-30 10:05
Jak zaczna placic to chetni beda. Jak daja 3tys kierowcy, a ten musi zrobic kursy za 5tys, pracowac zmianowo, walczyc zezdezolowanym sprzetem i dzikimi pasazerami to chetnych brak
- 11 1
-
2019-01-30 08:37
nasi wykleci forumowi ptridioci zapominają jak to Polacy pracują jako kierowcy autobusów w UK (2)
- 6 5
-
2019-01-30 10:01
ale chyba nie ci co tu wypisuja? wiec o co ci chodzi?
komentarzoidioto.
- 0 0
-
2019-01-30 08:49
A jak się rodacy cieszą, wołając do kierowcy "normalny do Łejwerli Komon, proszę!" ;)
- 0 1
-
2019-01-30 08:14
(1)
3 tys netto za polecenie pracownika???? czyli kasa jednak jest
- 10 0
-
2019-01-30 10:00
oczywiscie jesli poleci go ktos z kierownikow ;)
tu jest haczyk.
- 1 0
-
2019-01-30 08:06
Adamowicz miał więcej pomysłów niezsadnych, jak sprzedaż GPEC Niemcom, czy Saur Neptun (woda) Francuzom. Kierowcy mieli być (5)
Dlatego nie jestem za wypełnianiem "testamentu" przez Dukiewicz.
- 26 12
-
2019-01-30 09:47
(1)
A pamietacie jak w calym miescie smierdzialo z szadolek, prezydent udal sie na wizytacje wyniku licznych skarg i uznal ze nic nie smierdzi?
- 6 1
-
2019-01-30 09:59
tak, to był dobry gospodarz.
- 0 3
-
2019-01-30 09:25
(1)
Akurat Saur to Jamroży. A GPC się opłacał bo wpadło stanowisko w RN. Jeśli sam mam wskazywać to Portserwis - umowa podpisana już za czasów Adamowicza i przez wiele lat nie wypowiedziana.
- 6 2
-
2019-01-30 09:59
I Jamrozy poszedl siedziec na 3 lata i wyrok odsiedzial
tylko budyn krzywil sie na opcje wiezienia jaka mu sie nalezala.
- 3 1
-
2019-01-30 09:58
nie chce nikogo popieranego przez Schetynę
- 7 0
-
2019-01-30 09:47
no i upadl otwarty Gdansk Pawla. Upadnie wiec takze "wizja" jego sekretarki p. Oli
"Efekty były na tyle zadowalające, że wycofano się z pomysłu zatrudnienia obcokrajowców, do którego wielu obecnych pracowników odnosiło się krytycznie."
Gdansk madrzeje i stawia na swoich.- 6 2
-
2019-01-30 07:17
A ilu odeszło? (1)
Może się okazać że więcej nie przyszło. Ale sukces można ogłosić.
- 46 6
-
2019-01-30 09:30
moze sie okazac ze jest inaczej ale 1,50 na jabola by nie bylo
- 1 1
-
2019-01-30 09:08
Nawet obcokrajowiec nie chce pracować za psi grosz. Nie żałujcie na pensję kierowców, to ich nie będzie brakowało.
Stan techniczny pojazdów i czystość pozostawiają wiele do życzenia- 10 0
-
2019-01-30 08:40
Kto odważy się ruszyć układ zbiorowy. (2)
Cześć wielki Stanisław. A raczej czołem, bo chylę czoło przed takimi dyktatorami. Załoga jest podzielona jeśli chodzi o wynagrodzenia. Art. 18 Kodeksu Pracy mówi wyraźnie o braku podziałów co do wynagrodzenia, a w GAiT są gigantyczne podziały. Za tą samą pracę jeden dostaje 3400zł, a drugi 4000zł. Zaznaczam że obaj mieli tyle samo godzin przepracowanych(nocnych, nadgodzin, itp.). Ile trzeba jeszcze zrobić by tą komunę i układziki w tym zakładzie wyplenić. Wielki Stanisław działa na szkodę członków związków zawodowych, a oni nadal płacą składki i jeszcze przyklaskują (niezrozumiałe), tosz to jakiś fenomen. Państwowa Inspekcja Pracy, gdzie jest. Związek jako przedstawiciel przecież nie zawiadomi PIP że Zarząd Spółki z o. o. GAiT łamie prawa pracownicze bo sami to podpisali i się na to zgadzają. Kto pierwszy pójdzie do PIP, oto najważniejsze pytanie.
- 9 1
-
2019-01-30 08:53
Brawo związki prezesowi.
Tadek to ten Stępień że związków?
- 2 1
-
2019-01-30 08:50
Tadek wiemy że jesteś następny na fotel po staśku.
- 0 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.