- 1 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (119 opinii)
- 2 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (158 opinii)
- 3 Pozostałości baterii mającej bronić portu (67 opinii)
- 4 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (120 opinii)
- 5 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (50 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Spółka GAiT zamknęła stację paliw, bo nie miała koncesji na sprzedaż alkoholu
Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje po kilku latach działalności zlikwidowała właśnie stację paliw przy al. Hallera . Władze spółki tłumaczą, że stacja nie wytrzymała konkurencji, bo - w przeciwieństwie do sieciowych stacji - nie można było sprzedawać na niej alkoholu.
Kierowcy na co dzień korzystający ze stacji zaczęli się zastanawiać, czy powodem jest planowany remont, czy może likwidacja. Jak się okazało, miejska spółka postanowiła zakończyć działalność stacji i sprzedaż paliw w tym miejscu.
Dlaczego?
- Stacja strat nie wykazała, ale można powiedzieć, że w kategorii obrotu spółki przynosiła nam grosze. Słowem: niewarta skórka wyprawki - przyznaje prezes GAiT Maciej Lisicki. - Powołaliśmy komisję, która miała przeanalizować, jak tę sytuację zmienić, ale mieliśmy mocno ograniczone możliwości. Po pierwsze: stacje benzynowe na całym świecie utrzymują się na rynku nie ze sprzedaży paliw, lecz głównie z obrotu sklepu. Często też ze sprzedaży alkoholu, a my jako spółka miejska nie mogliśmy wystąpić o koncesję na jego sprzedaż. Po drugie: w perspektywie kilku najbliższych lat planowana jest sprzedaż tego terenu pod cele mieszkaniowe i przeniesienie bazy w inne miejsce. Nawet gdybyśmy chcieli oddać stację w prywatne ręce, by nowy najemca mógł wystąpić o taką koncesję, to nie wiedzielibyśmy, czy będzie mógł prowadzić tam działalność przez 2, 3 czy 5 lat. Bo tego, kiedy nastąpi sprzedaż terenu i nasza przeprowadzka, na dziś nie wiemy - tłumaczy Lisicki.
Ile kosztuje litr paliwa na stacjach w całym Trójmieście? Możecie na bieżąco sprawdzać w naszym serwisie Ceny paliw.
Budynek po stacji nie zostanie rozebrany. W najbliższym czasie ma być przeznaczony na pomieszczenie socjalne dla kierowców miejskich autobusów. Wykorzystana też będzie część wyposażenia stacji, a pozostała infrastruktura sprzedana podmiotom zewnętrznym. Ze stacji - od strony placu postojowego - nadal będą korzystać miejskie autobusy.
Przypomnijmy, że w lutym stacja GAiT przy Hallera była jedną z dwóch stacji w Trójmieście, na której kontrola inspekcji handlowej wykazała gorszą od zakładanej jakość badanego paliwa. Przedstawiciele spółki twierdzą, że publikacja raportu inspekcji nie miała wpływu na wyniki finansowe stacji, a jeszcze przed upublicznieniem kontroli, wszystkie wskaźniki paliwa ze stacji GAiT spełniały obowiązujące normy.
Miejsca
Opinie (167) 2 zablokowane
-
2017-05-18 14:14
GTiA pro deweloperski...
Czyszczenie terenu pod osiedle. Sprawa klepnieta już w 2014...
- 8 0
-
2017-05-18 10:40
(1)
Nowy prezes realizuje swoją wizję Firmy w ktorej nie ma miejsca na dywersyfikacje biznesową. Z jednej strony dobrze, z drugiej zaś patrząc na to , iż pierwszy lepszy pomorski PKS ma własną stację na której robi biznes to decyzja niezrozumiała... "stacja przynosiła gorsze.."- dla jednej firmy grosze to 1500 zł, dla drugiej 300 000 zł, a jak było w tym przypadku? Stacja miejskiego przewoźnika to również budowanie wizerunku, ale reasumując on jest ma tyle nadszarpniety osobą nowego prezesa że stacja tego nie nadrobi. A oststnia kontrola jakości jest ważnym aspektem w tej sprawie.
- 82 0
-
2017-05-18 14:08
Tiaaaaa pomorski Pks ma stację, a autobusy miejskie Marki Man tankujä na orlenie przy 3 maja heheh
- 1 0
-
2017-05-18 13:59
Ha ha ha . Przeciez tam deweloper wybuduje osiedle. Mieszkanie się należy .
- 5 0
-
2017-05-18 13:41
To po ch...
Było otwierać? Menagiery i prezesy jakieś niekumate, że nie potrafili policzyć.
- 10 0
-
2017-05-18 13:37
Ewa
Bardzo fajna stacja była super obsługa ,można było zawsze pozartowac nie to co na lotosie wszyscy miny jak za karę bardzo szkoda że zamkneli
- 7 0
-
2017-05-18 13:22
Niezłe marże musi mieć ZKM dla ZTM skoro mu się handel paliwami na wolnym rynku nie opłaca
- 6 0
-
2017-05-18 12:53
Bongo
Polska paranoja ...
- 3 0
-
2017-05-18 12:32
Zamknęli , bo
sprzedawali podłe paliwo co wykazała kontrola.
- 4 3
-
2017-05-18 10:42
(1)
Wiadomo że z samego tankowania nie pociągnie ale to nie to że alkoholu nie było po prostu powstanie tam kolejny bloczek układy układziki interesy muszą kwitnąc
- 81 6
-
2017-05-18 12:27
deweloper płaci dobrze ,do kieszeni
- 8 0
-
2017-05-18 12:24
Jeszcze dodajmy, że mało jest stacji, które są czynne od 6-23. Co to za godziny otwarcia, tym bardziej, że obsługa na stacji jest bo "za płotem", bo autobusy są tankowane przez całą dobę, więc jaki problem, aby obsługiwali również na części ogólnodostępnej. Na pewno powinna być czynna 24h.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.