- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (91 opinii)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (41 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (146 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (224 opinie)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (295 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
Gdańsk: 11 linii wciąż czeka na przywrócenie. Zmiany pod koniec czerwca
Dziesięć linii autobusowych i jedna tramwajowa pozostają zawieszone po cięciach w siatce połączeń, które były efektem pandemii koronawirusa. Organizator przewozów zapowiada "kompleksowe zmiany w ofercie" przy okazji uruchomienia tramwaju na al. Pawła Adamowicza oraz linii na Stogi - czyli najprawdopodobniej w drugiej połowie czerwca tego roku.
Zawieszono także dziesięć linii autobusowych: 100, 129, 139, 164, 188, 195, 574, 606, 658 oraz nocną - N6. Żadna z nich nie została jeszcze odwieszona. Kiedy pasażerowie mogą spodziewać się powrotu dawnej siatki połączeń?
- Planujemy kompleksowe zmiany w ofercie przewozowej przy okazji uruchomienia tramwaju w ciągu al. Pawła Adamowicza oraz przywrócenia tramwaju na Stogi. Wszystkie informacje zostaną przedstawione wkrótce - zapowiada Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Według zapowiedzi urzędników składy przez al. Adamowicza oraz do plaży na Stogi mają pojechać jeszcze w tym miesiącu.
Rozkłady ZTM w Gdańsku
Mniejsze wpływy z biletów
Warto zaznaczyć, że pandemia koronawirusa oraz obostrzenia z nią związane odbiły się negatywnie na finansach przewoźnika - urzędnicy mówili o spadku o ok. 34 proc. w stosunku do zakładanego planu.
- Zmniejszone wpływy z tytułu sprzedaży biletów, w stosunku do planowanych, wynoszą one od początku roku do tej chwili ponad 17 mln złotych (17 mln 253 tys. 19,85 zł) - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
- maj 2020 r. - 4 934 292,26 zł
- maj 2019 r. - 11 206 634,16 zł
- kwiecień 2020 r. - 5 467 841,59 zł
- kwiecień 2019 r. - 8 773 857,26 zł
W maju tramwaj przejechał przez al. Adamowicza
W czerwcu odbył się przejazd próbny na Stogi.
(4 opinie)
Opinie (119) 3 zablokowane
-
2020-06-17 13:10
Kartuska - odcinek pomiędzy Nową Bulońską a Damroki
Kiedy otwarcie? Jak długo jeszcze pojazdy bedą rozjeżdzały osiedlową drogę, służącą aktualnie za objazd?
- 4 1
-
2020-06-17 12:25
ile zarabia prezes? ile więcej zarobił przez wirusa?
- 3 0
-
2020-06-17 12:24
Kto jest dla kogo?
Najwyrazniej w Gdansku, zgodnie z wypowiedzia p. Zomkowskiego, role zostaly odwrocone.
To nie komunikacja jest dla ludzi, tylko odwrotnie. Po co w koncu intruz w postaci pasazera.
Placi sie za wozokilometry, czy autobus jechal pusty, czy pelny.
Po prostu "geniusze"- 6 1
-
2020-06-17 12:19
Gdzie jest 139 ?!
To co dzieje się w 199 to już kpiny z ludzi!!!
- 8 0
-
2020-06-17 12:18
W ztm
Pracują ludzie którzy nie jeżdżą komunikacja
- 10 1
-
2020-06-17 11:46
142 niech przywrócą
- 6 3
-
2020-06-17 11:29
Do czasu epidemii ZTM sporo kasy mi zabrało przez bilety, więc teraz cieszę się, że nie muszę jeździć komunikacją i tracić tej kasy. Los się trochę odwrócił i teraz to ja jako potencjalny pasażer odbieram im pieniądze... Chociaż oczywiście życie w pandemii to nic fajnego tak poza tym.
- 2 2
-
2020-06-17 07:47
Kpina (2)
Pewnie, że mniejszy wpływ z biletów. Skoro litr benzyny jest tańszy niż bilet godzinny. Tzn dla tych pracujących. Bo wystarczy zrobić sobie stadko dzieci i ciągnąc socjal, wtedy jedziemy pro bono.
- 37 5
-
2020-06-17 08:27
(1)
Poza tym wlasny samochod przewaznie nie wywoluje odruchow wymiotnych, na widok stanu czystosci wewnatrz.
- 6 3
-
2020-06-17 11:20
No chyba że czasem wywołuje, ale to już wtedy problem właściciela.
- 1 0
-
2020-06-17 11:11
Jak ktoś raz się przesiądzie na samochód to nieprędko wróci do autobusu czy tramwaju.
Nawet jak mu pod koła wrzucą kolejne kłody w postaci progów zwalniających, zabiorą pasy ruchu i pozwężają jezdnie.
- 5 0
-
2020-06-17 11:00
Dlaczego w Gdańsku nie ma linii ekspresowych?
Leśne dziadki z rad dzielnic wyginają wszystkie linie we wszelkich możliwych kierunkach, co powoduje, że autobus to funkcja socjalna, dla kogoś kto ma godzinę-1,5 żeby gdziekolwiek dojechać. Potrzebujemy prostych i szybkich linii ekspresowych i pospiesznych. Jak w Warszawie. ZTM do roboty.
- 10 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.