• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 11 linii wciąż czeka na przywrócenie. Zmiany pod koniec czerwca

Szymon Zięba
17 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń. Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń.

Dziesięć linii autobusowych i jedna tramwajowa pozostają zawieszone po cięciach w siatce połączeń, które były efektem pandemii koronawirusa. Organizator przewozów zapowiada "kompleksowe zmiany w ofercie" przy okazji uruchomienia tramwaju na al. Pawła AdamowiczaMapka oraz linii na StogiMapka - czyli najprawdopodobniej w drugiej połowie czerwca tego roku.



Czy odczułe(a)ś zawieszenie połączeń w komunikacji miejskiej?

Pierwsze linie tramwajowe i autobusowe zostały zawieszone w połowie marca. Pasażerowie podróżujący tramwajami do niedawna nie mogli skorzystać z linii nr 4 (która już została odwieszona) oraz linii 11, która nadal nie kursuje.

Zawieszono także dziesięć linii autobusowych: 100, 129, 139, 164, 188, 195, 574, 606, 658 oraz nocną - N6. Żadna z nich nie została jeszcze odwieszona. Kiedy pasażerowie mogą spodziewać się powrotu dawnej siatki połączeń?

- Planujemy kompleksowe zmiany w ofercie przewozowej przy okazji uruchomienia tramwaju w ciągu al. Pawła Adamowicza oraz przywrócenia tramwaju na Stogi. Wszystkie informacje zostaną przedstawione wkrótce - zapowiada Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Według zapowiedzi urzędników składy przez al. Adamowicza oraz do plaży na Stogi mają pojechać jeszcze w tym miesiącu.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Mniejsze wpływy z biletów



Warto zaznaczyć, że pandemia koronawirusa oraz obostrzenia z nią związane odbiły się negatywnie na finansach przewoźnika - urzędnicy mówili o spadku o ok. 34 proc. w stosunku do zakładanego planu.

- Zmniejszone wpływy z tytułu sprzedaży biletów, w stosunku do planowanych, wynoszą one od początku roku do tej chwili ponad 17 mln złotych (17 mln 253 tys. 19,85 zł) - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Przykładowe porównanie wpływów ze sprzedaży biletów z ubiegłym rokiem:
  • maj 2020 r. - 4 934 292,26 zł
  • maj 2019 r. - 11 206 634,16 zł
  • kwiecień 2020 r. - 5 467 841,59 zł
  • kwiecień 2019 r. - 8 773 857,26 zł


W maju tramwaj przejechał przez al. Adamowicza



W czerwcu odbył się przejazd próbny na Stogi.

13:25 18 CZERWCA 20

(4 opinie)

100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co?
100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co? Zobacz więcej

Opinie (119) 3 zablokowane

  • Kartuska - odcinek pomiędzy Nową Bulońską a Damroki

    Kiedy otwarcie? Jak długo jeszcze pojazdy bedą rozjeżdzały osiedlową drogę, służącą aktualnie za objazd?

    • 4 1

  • ile zarabia prezes? ile więcej zarobił przez wirusa?

    • 3 0

  • Kto jest dla kogo?

    Najwyrazniej w Gdansku, zgodnie z wypowiedzia p. Zomkowskiego, role zostaly odwrocone.
    To nie komunikacja jest dla ludzi, tylko odwrotnie. Po co w koncu intruz w postaci pasazera.
    Placi sie za wozokilometry, czy autobus jechal pusty, czy pelny.
    Po prostu "geniusze"

    • 6 1

  • Gdzie jest 139 ?!

    To co dzieje się w 199 to już kpiny z ludzi!!!

    • 8 0

  • W ztm

    Pracują ludzie którzy nie jeżdżą komunikacja

    • 10 1

  • 142 niech przywrócą

    • 6 3

  • Do czasu epidemii ZTM sporo kasy mi zabrało przez bilety, więc teraz cieszę się, że nie muszę jeździć komunikacją i tracić tej kasy. Los się trochę odwrócił i teraz to ja jako potencjalny pasażer odbieram im pieniądze... Chociaż oczywiście życie w pandemii to nic fajnego tak poza tym.

    • 2 2

  • Kpina (2)

    Pewnie, że mniejszy wpływ z biletów. Skoro litr benzyny jest tańszy niż bilet godzinny. Tzn dla tych pracujących. Bo wystarczy zrobić sobie stadko dzieci i ciągnąc socjal, wtedy jedziemy pro bono.

    • 37 5

    • (1)

      Poza tym wlasny samochod przewaznie nie wywoluje odruchow wymiotnych, na widok stanu czystosci wewnatrz.

      • 6 3

      • No chyba że czasem wywołuje, ale to już wtedy problem właściciela.

        • 1 0

  • Jak ktoś raz się przesiądzie na samochód to nieprędko wróci do autobusu czy tramwaju.

    Nawet jak mu pod koła wrzucą kolejne kłody w postaci progów zwalniających, zabiorą pasy ruchu i pozwężają jezdnie.

    • 5 0

  • Dlaczego w Gdańsku nie ma linii ekspresowych?

    Leśne dziadki z rad dzielnic wyginają wszystkie linie we wszelkich możliwych kierunkach, co powoduje, że autobus to funkcja socjalna, dla kogoś kto ma godzinę-1,5 żeby gdziekolwiek dojechać. Potrzebujemy prostych i szybkich linii ekspresowych i pospiesznych. Jak w Warszawie. ZTM do roboty.

    • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane