• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: 11 linii wciąż czeka na przywrócenie. Zmiany pod koniec czerwca

Szymon Zięba
17 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń. Mieszkańcy Trójmiasta czekają na przywrócenie pełnej siatki połączeń.

Dziesięć linii autobusowych i jedna tramwajowa pozostają zawieszone po cięciach w siatce połączeń, które były efektem pandemii koronawirusa. Organizator przewozów zapowiada "kompleksowe zmiany w ofercie" przy okazji uruchomienia tramwaju na al. Pawła AdamowiczaMapka oraz linii na StogiMapka - czyli najprawdopodobniej w drugiej połowie czerwca tego roku.



Czy odczułe(a)ś zawieszenie połączeń w komunikacji miejskiej?

Pierwsze linie tramwajowe i autobusowe zostały zawieszone w połowie marca. Pasażerowie podróżujący tramwajami do niedawna nie mogli skorzystać z linii nr 4 (która już została odwieszona) oraz linii 11, która nadal nie kursuje.

Zawieszono także dziesięć linii autobusowych: 100, 129, 139, 164, 188, 195, 574, 606, 658 oraz nocną - N6. Żadna z nich nie została jeszcze odwieszona. Kiedy pasażerowie mogą spodziewać się powrotu dawnej siatki połączeń?

- Planujemy kompleksowe zmiany w ofercie przewozowej przy okazji uruchomienia tramwaju w ciągu al. Pawła Adamowicza oraz przywrócenia tramwaju na Stogi. Wszystkie informacje zostaną przedstawione wkrótce - zapowiada Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Według zapowiedzi urzędników składy przez al. Adamowicza oraz do plaży na Stogi mają pojechać jeszcze w tym miesiącu.

Rozkłady ZTM w Gdańsku



Mniejsze wpływy z biletów



Warto zaznaczyć, że pandemia koronawirusa oraz obostrzenia z nią związane odbiły się negatywnie na finansach przewoźnika - urzędnicy mówili o spadku o ok. 34 proc. w stosunku do zakładanego planu.

- Zmniejszone wpływy z tytułu sprzedaży biletów, w stosunku do planowanych, wynoszą one od początku roku do tej chwili ponad 17 mln złotych (17 mln 253 tys. 19,85 zł) - mówi Dagmara Szajda z Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Przykładowe porównanie wpływów ze sprzedaży biletów z ubiegłym rokiem:
  • maj 2020 r. - 4 934 292,26 zł
  • maj 2019 r. - 11 206 634,16 zł
  • kwiecień 2020 r. - 5 467 841,59 zł
  • kwiecień 2019 r. - 8 773 857,26 zł


W maju tramwaj przejechał przez al. Adamowicza



W czerwcu odbył się przejazd próbny na Stogi.

13:25 18 CZERWCA 20

(4 opinie)

100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co?
100. Dlaczego zlikwidowano busik 100 w Gdańsku? Jezdził wprawdzie krótką trasą od Dworca Gł. poprzez Stare Miasto, ulica Wałowa z dużą przychodnią specjalistyczną z której korzystało wiele starszych osób. W marcu zawieszono, zrozumiałe bo koronawirus, ale kilka dni temu zdjęto wszelkie tabliczki z rozkładem, numerem i nic. Pan ś.p. Prezydent Adamowicz tak się cieszył że zrobił coś dobrego dla seniorów i co? Zobacz więcej

Opinie (119) 3 zablokowane

  • ZTM jest bogate

    Za ogromna kasę zleca kupowanie autobusów i organizacje przewozów zewnętrznym firmom prywatnym...

    A dla pasażerów obcinanie linii, opóźnienia, awarie, brud, wypadające kursy o których ani słowa na stronie ZTM czy monitorach informacji pasażerskiej, notorycznie wyłączone czy nieprawidłowo działające klimatyzacje itp...

    No ale cóż
    Witajcie w Gdańsku !

    • 14 9

  • Kompleksowe zmiany w komunikacji w Gdańsku - to nigdy nie brzmi dobrze.

    • 7 4

  • Zmiany w ofercie oznaczają cięcia rozkładów i likwidację linii.

    • 9 4

  • 11 wróci w nowej relacji (1)

    Stogi Plaża/Pasanil - Łostowice Świętokrzyska. A dolecowo przez nową Warszawską do Brętowa jak zapowiadają od dłuższego czasu

    • 0 8

    • To będzie linia 13 A nie 11

      • 2 1

  • A kiedy gdyńska linia G do ZOO??? Nawet takie ZKM czy ZTM wykorzystują sytuację do kombinowania.... (1)

    ..., a i tak powiedzą, że są do tyłu i na nic nie mają pieniędzy. O cenach paliwa, które spadły o ok. 25% nikt nie wspomina, a to są spore oszczędności dla przewoźników.

    • 4 2

    • Z wiesci z magistratu Gdyni i od ZKM Gdynia są takie że linia G została już całkowicie zlikwidowana i niewróci już na trase

      • 0 0

  • Tatusiu co mi kupiłeś na urodziny? Nie marudź g*wniarzu, dowiesz się w swoim czasie

    to jest podejście pana dyrektora ZTM do pasażerów.
    Guru wie najlepiej i jak uzna za stosowne to powie.
    Wprawdzie zwykle poszanowanie ludzi nakazywałoby poinformowanie o zmianach wcześniej, żeby ludzie to przeanalizowali i się przyzwyczaili do zmian, ewentualnie zasugerowali swoje pomysły. Ale tego typu ludzie są otwarci na sugestie jedynie od przełozonych.
    I dlatego mamy to co mamy

    • 11 4

  • przywrócenie tramwaju na Stogi najprawdopodobniej w drugiej połowie czerwca? (1)

    Już mamy drugą połowę czerwca- nie ma szans - no chyb a, że tylko do Zimnej.

    • 11 2

    • a rok podali?

      patrząc na tempo robót 2021 nie jest takie pewne...zaraz będzie druga fala koronawirusa, mroźna zima, tajfuny, trzęsienia ziemi, spodek kosmiczny odkopany pod chodnikiem. Praca w takich warunkach wymaga czasu , a pan Czesiek się nie rozdwoi.

      • 3 1

  • (2)

    Zawsze jak otwierają nowa trasę tramwajową to zabierają lub skracają linie autobusów. Tak było z pętlą na Siedlcach i Ujeścisko Łostowice. Przez to nie ma bezpośrednich połączeń autobusowych do Gdańska, tylko zmuszają do przesiadek. Taka polityka w Gdańsku. Tak więc jak będzie jeździł tramwaj Al Adamowicza, to pewnie zrobią to samo. Podobnie z tramwajem do Wrzeszcza, pewnie też zlikwidują niektóre autobusy. A jeśli zrobią nową linie autobusową na trasie Al Adamowicza to zabiorą innym autobus z innej dzielnicy.

    • 14 2

    • (1)

      Pewnie ze zlikwiduja bo bez sensu jest dublowanie linii tramwajowych autobusowymi

      • 3 9

      • Jak awaria tramwaju lub brak prądu to nie ma jak się wydostać lub dostać do południowych dzielnic. Tak więc autobusy są potrzebne. Często jest tak że autobusem bez przesiadek jest szybciej. Powinny być i autobusy i tramwaje na tej samej trasie. Bo tną kursy, mała częstotliwość a dużo ludzi. A tramwaj często jedzie na około. A 3 przesiadki z pętli do pętli to nic przyjemnego. Szczególnie jak na każdej pętli czekasz i to nie 5 minut, czy 10 ale nawet 20/30 minut. Np 256 autobus bezpośredni do Gdańska z Jankowa, jedzie przez Kowale, ujeścisko-łostowice i Orunie. Jest się szybciej, oczywiście jak nie ma korków. Tylko 256 jedzie żadko, a innego bezpośredniego połączenia nie ma.

        • 1 1

  • 164 miał być przedłużony do południowych dzielnic i to jakiś rok temu (3)

    Po konsultacjach z radami dzielnic i co ile jeszcze lat będą rozmawiać? Kiełpinek PKM i okolice to nie dość, że możliwość przesiadki na PKM-kę to także ogromne centrum handlowe i coraz bardziej rozbudowane osiedle Wiszące Ogrody. To powinna być całodzienna linia , startująca np z Olimpijskiej czy Maćków, także w weekendy.

    • 5 0

    • ale na razie 164 nie ma wcale, a pan marszałek pociął pkmkę

      pkm zajmuje się handelkiem gruntami i nikt na komunikacyjne fanaberie nie ma czasu.

      W Gdansku w efekcie sabotowania komunikacji przez włodarzy pozostaje kupno samochodu.

      • 0 1

    • (1)

      164 lapal godzinne opoznienia. Ta linia jest bez sensu

      • 0 0

      • Autobusy na Armii Krajowej

        Tu się zgodzę, bo 164 powinna z Havla skręcać w Armii Krajowej a nie jechać Warszawską, tak samo dać (przez AK) 267 do Bysewa jako linia ekspresowa.

        • 0 0

  • czas najwyższy zrezygnować z loży na stadionie

    • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane