• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: biurowce jak grzyby po deszczu

Michał Tusk
2 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Office Island powstanie przy al. Grunwaldzkiej - w sąsiedztwie sklepu Lidl i stacji benzynowej Neste we Wrzeszczu. Office Island powstanie przy al. Grunwaldzkiej - w sąsiedztwie sklepu Lidl i stacji benzynowej Neste we Wrzeszczu.

Boom w dobie kryzysu brzmi dziwnie, ale tak można określić sytuację na gdańskim rynku inwestycji biurowych. Po zapowiedzi spółki Allcon, która rozbudowuje kompleks koło lotniska, kolejne firmy prezentują swoje projekty.



W Office Island znajdzie się 7 tys. m kw. powierzchni. W Office Island znajdzie się 7 tys. m kw. powierzchni.
Biurowiec Kartuska 201 ma ponad 3 tys. m kw. powierzchni oraz podziemny garaż. Biurowiec Kartuska 201 ma ponad 3 tys. m kw. powierzchni oraz podziemny garaż.
Pierwszy obiekt jest już prawie gotowy. Konstrukcję biurowca "Kartuska 201" można podziwiać z pętli tramwajowej na Siedlcach.

- Budowa budynku ruszyła w lutym - mówi Adam Piekarski z gdańskiej firmy DAP Karpiak, inwestora. - Otwarcie przewidujemy na maj przyszłego roku.

Biurowiec ma ponad 3 tys. m kw. powierzchni oraz podziemny garaż. Część biur jest już wynajęta. Udało nam się ustalić, że najemcą jest firma z branży informatyczno-telekomunikacyjnej.

Drugi biurowiec o nazwie Office Island buduje lubelska firma Zana przy al. Grunwaldzkiej - w sąsiedztwie sklepu Lidl i stacji benzynowej Neste we Wrzeszczu. Obiekt będzie dwa razy większy od tego powstającego przy ul. Kartuskiej. Powierzchnia budynku ma wynieść 7 tys. m kw. W środku znajdą się cztery piętra oraz parking podziemny na 81 aut. Elementem charakterystycznym biurowca ma być ukośna elewacja nachylająca się nad ulicą. Otwarcie zaplanowano na koniec 2009 r.

To nie wszystko. Rozbudowują się także istniejące gdańskie parki biurowe. Oprócz Allcon Parku koło lotniska, kolejne budynki powstają w Arkońska Business Park.

Marcin Nowicki, ekspert Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową: - Ta sytuacja nie powinna dziwić. Nie ma mowy, by kryzys finansowy dotknął nas w takim stopniu jak Stany Zjednoczone. Szczególnie jeśli mowa o rynku mieszkaniowym czy biurowym. Jest zbyt duży popyt. Głównie na przestrzeń biurową, której permanentnie brak.

Według ostatniego raportu CBRE, amerykańskiej firmy analitycznej, Trójmiasto zajmuje obecnie czwarte miejsce w Polsce pod względem wielkości powierzchni biurowej, która wynosi 242 tys. m kw. Wyprzedza nas Kraków, Wrocław i oczywiście Warszawa.
Gazeta WyborczaMichał Tusk

Opinie (168) ponad 10 zablokowanych

  • nazewnictwo jest faktycznie porazajace.czemu po angielsku?
    te wszystkie business parki, office island-y.
    po polsku to by było Biurowa Wyspa. Ki diabeł?
    Po co w ogóle nazywac biurowce?
    Biurowiec Kartuska 201, okresla konkretnie w czym rzecz.

    7 tys. m2, 4 pietra i tylko 81 miejsc parkingowych?I dla pracowników i ewnent. klientów?
    Ciekawe jak to wyliczyli.zawsze pewnie jacyś radni moga podrzucic jakis kolejny "niepotrzebny' w miescie park

    • 0 0

  • a czemu takie niskie
    na starym miescie i przymorzu chca budowac wiezowce ... gdzie bardzo powinny byc

    kiedyby tu mozna
    i powierzchni biurowej byłoby wiecej

    • 0 0

  • Hym.......?! (2)

    Może i Trójmiasto jest 4 w Polsce pod względem powierzchni biurowej....ale ta powierzchnia daje wiele do życzenia....

    Wszystko fajnie i pięknie ale te budynki nie są zachwycające..... Ten na al. Grunwaldzkiej przypomina LOT w centrum Gdńska, a ten na Kartuskiej ....hym.... setki podobnych już jest.....

    Czemu nie ma konkretów w sprawie Młodego Miasta.....??!!
    I jeśli już miasto przyzwala na budowe "biurowców" to może nie one przypominają Millennium Plaza, Orco Tower, bądź cały kompleks Złotych Tarasów, któe nie są tylko CH ale także biurowcem.......

    • 0 0

    • (1)

      Człowieku, kryzys na świecie, mi grożą obnięzniem pensji o 10% od stycznia a tobie się zachciewa złotych tarasów ...

      Budynki nie sa zachwucające ale są o całe nieba lepsze od Holiday Inn w Gdańsku przy Dworcu PKP, i z tego należy się cieszyć.

      • 0 0

      • Niech obniżają!

        Będzie więcej dla mnie :)

        • 0 0

  • niech budują, za rok wszystkie te powierzchnie bedą wynajmować komornicy i firmy typu kruk ultimo i renoma

    a wy bedzieta tam POkornymi petentami:-)

    • 0 0

  • nowe osiedla powstają (9)

    - a o dojazdach to juz nikt nie myśli.
    Coraz więcej buduje się w stronę obwodnicy.
    Może tam przenieść część biurowców, tylko o dojazdach niech ktoś pomyśli, a nie tylko byle działki posprzedawać i kapuche zainkasować...!

    • 0 0

    • chcesz to buduj dojazdy (3)

      Deweloper buduje domy a nie drogi. Jak ktoś chce tam kupić mieszkanie to widzi chyba jaki jest dojazd.

      • 0 0

      • (2)

        niech sobie deweloper buduje.
        Ale mi chodzi o to, żeby jakiś baran wcześniej pomyślał o zagospodarowaniu terenu tak, by nie napaćkać budynków przy sobie tylko na drogi miejsce zostawić...!

        • 0 0

        • tutaj zadziałać musi nie "ktoś" (1)

          Tylko plan zagospodarowania terenu.
          Bo najłatwiej powiedzieć niech "ktoś" to zrobi.

          • 0 0

          • powinni z kazdego kawałka ziemi który sprzeda Gdańsk pod biura badz mieszkania odlozyc stala procentową kwote na droge wtedy im wiecej sprzedadza w danej okolicy tym lepsza droge tam wybuduja, tak to powinno dzialac, a nie sprzedadza teren, rozwala kase na ECS a potem powiedza ze nie ma na drogi na nowych dzielnicach :/

            • 0 0

    • rozumiem frustracje

      ale trzymaj sie tematu, ok?

      • 0 0

    • Masz racje. W normalnym kraju najpierw robia droge pozniej budynki (3)

      a u nas jak zawsze wladza wie lepiej i robi odwrotnie. Poza tym do tego co pisze ze deweloper nie jest od budowania drog: zdaza sie tak ze w kontrakcie am wybudowanie drogi do dnia...... Patrz: IKEA lub nowe centrum handlowe na Obroncow Wybrzeza w Gdansku.

      • 0 0

      • pojecia nie masz o budowaniu (2)

        wiec po co sie wypowiadasz?
        tacy, co najpierw budowali drogi juz byli.

        • 0 0

        • tak i te drogi istnieja do dzis, a nowych brak (1)

          nie jestem zwolennikiem starego systemu, ale taka prawda. Jakby tamci nie zbudowali Armii Krajowej, Podwala i innych ulic to teraz by byly w tym miejscu jednopasmowki.
          Powiedz mi jaka jest ideologia budowania najpierw domow dla polowy mieszkancow miasta a pozniej kombinowac jak tu puscic nowa ulice wsrod istniejacej zabudowy oraz nie utrudniajac ruchu bo dotarlo do ptasich mozgow ze ulica Lodzka, Starogardzka, Lostowicka i inne powinny miec po 2 pasy w kazda strone?

          • 0 0

          • moze do ptasich mozgow kierowcow

            powinno dotrzec, ze jezdzenie suvem w pojedynke, bo ambicja na mniej nie pozwala to jest dopiero idiotyzm?
            na zachodzie nawet managerowie to juz rozumieja, ale glupi Polak zrozumie za 40 lat.

            • 0 0

  • dziwne ?

    biurowa wyspa, czy przypadkiem tam lub obok nie ma lecieć nowy wiadukt na zaspe ? bo jak poleci obok to wetnie te masę parkingów i znowu będziemy mieć w okolicy biurowiec bez parkingów :P

    • 0 0

  • Chyba ta rodzina tak już ma, że widzi to czego inni zobaczyć nie mogą. Chyba wszystko kwestia jakości zielska. (3)

    Jeszcze dodam swoje 3 grosze o parkingach.
    Miasto w warunkach zabudowy daje za małe wymagania jeżeli chodzi o miejsca parkingowe.

    Najlepiej widać to teraz koło budynku K5, gdzie samochody staja juz prawie na drzewach.

    • 0 0

    • (2)

      bo miejsc parkingowych wystarczy....dla prezesa, zarządu, dyrektora, z-cy dyrektora i menagerow/kierownikow. Pozostale to dla ich rodzic, a reszta niech sie buja. "Teraz Polska" :P

      • 0 0

      • na zachodzie kazde rozwiniete miasto (1)

        rezygnuje z parkingow w srodmiesciu. tylko polska ciemnota jak zwykle tego nie pojmuje, bo musi sie wiezc swoim 4x4, zeby koledzy podali reke, inaczej zero szacunku. prawda?

        • 0 0

        • na tej zasadzie to możemy esej napisać co jest na zachodzie, a czego nie ma u nas.

          A u nas chociażby nie ma kultury i częściej kradną auta, gorzej zorganizowany jest transport, większe korki....
          ....zatem te parkingi są potrzebne

          A ja jesteś taki mądry, to jedź sobie w mroźne dni zimą, upalne latem naszą cudowną SKM z przesiadkami na autobus/tramwaj. Nie każdy ma pracodawcę pod nosem.

          • 0 0

  • Ktos dostal w Lape i tyle

    Zrobili by tam boisko do gry dla dzieciaków z okolicy które nie maj gdzie się bawić. Dzieciaki przyjeżdżające z rodzicami do Lidla miały by zajecie ... rodzice na zakupy a dziecko na plac zabaw. Nie lepiej tak wykorzystać ten i tak MALY fragment działki.

    • 0 0

  • Super!!! (1)

    Gdańsk pieknieje

    • 0 0

    • Pięknieje ? Tu się idzie na łatwiznę ,po co odrestaurowywać zabytki i odbudować dawne wspaniałe budowle.Jak można wyburzyć i postawić Molocha który tylko razi w oczy.
      60 lat po wojnie a w Gdańsku odbudowano zaledwie 30% zabytków.
      Zapewne te molochy przyciągną masę turystów do naszego miasta ... bieda :(((

      • 0 0

  • a kogo z deweloperów obchodzi... (2)

    ...że nie będzie gdzie parkować? 81 miejsc podziemnych, 15 miejsc naziemnych - to ze strony internetowej firmy Zana. no chyba że wyszli z założenia, że na 7tys m kw będzie pracowało tylko 81 osób i te zaparkują w podziemiu, a miejsca naziemne dla klientów. hehe. pomarzyć można. wiadomo, że ludzie masowo będą oblegać parking przy lidl-u.

    • 0 0

    • (1)

      Nie wysilaj się, większość ma dojechać komunikacją miejską. Tramwaj, autobus, SKM... wszystko w zasięgu biurowca. Ja wiem, że motłochowi w głowie się to nie mieści ale taki jest kierunek rozwoju miast w europie.

      • 0 0

      • tyle że w Europie komunikacja działa sprawnie. u nas - SKM i tramwaje to przynajmniej nie stoją w korkach, ale nie są wszędzie. a jak masz jechać w korku autobusem który i tak przyjeżdża jak chce bo stoi w korkach - to lepszą opcją jest samochód. owszem, dobra byłaby opcja, że dojeżdżasz do kolejki czy tramwaju i tam zostawiasz swój samochód. tylko gdzie?

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane