• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk luzuje zasady parkowania w centrum

Maciej Korolczuk
23 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą poluzowania niektórych zapisów w uchwale o utworzeniu w centrum Gdańska Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania.

Gdańsk chce poluzować zasady parkowania w Śródmiejskiej Strefie Płatnego Parkowania. Urzędnicy chcą zwiększyć z jednej do dwóch limit abonamentów dla mieszkańców oraz wydłużyć z 7 do 14 dni okres dla gapowiczów, by zdążyli zapłacić karę w wysokości 130 zł za brak opłaty za parking. Nowe przepisy umożliwią również wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia.



Wprowadzenie Śródmiejskiej Strefy Płatnego Parkowania:

Obowiązujące zasady parkowania w centrum Gdańska powstały wiosną i weszły w życie tuż przed wakacjami. Wprowadzona Śródmiejska Strefa Płatnego Parkowania okazała się - przynajmniej na razie - ruchem generującym spore wpływy do budżetu miasta. Tylko w wakacje dochód z nowego obszaru płatnego parkowania w Śródmieściu wyniósł 3,1 mln zł.

Nie oznacza to jednak, że urzędnicy uznali, że produkt jest skończony i nie wymaga dalszych zmian. Korekty mają nastąpić jeszcze jesienią, a ich zarys precyzuje uchwała, którą radni miasta zajmą się na czwartkowej sesji. I choć proponowane zmiany nie dotyczą wysokości ani czasu poboru opłat, to nieco poluzowują obecne przepisy i powinny spotkać się z przychylnością kierowców.

Urzędnicy chcą m.in. umożliwić wydanie identyfikatora N+ osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia na podstawie orzeczenia o niepełnosprawności wydanego przez przewodniczącego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności.

Ponadto projekt uchwały zakłada zwiększenie z jednej do dwóch limit kart opłaty zryczałtowanej mieszkańca na jeden lokal mieszkalny w przypadku, gdy wydanie takich kart następuje na pojazdy będące we władaniu mieszkańca na podstawie umów użyczenia, najmu lub leasingu, a także wydłużenie okresu z 7 do 14 dni na uiszczenie opłaty dodatkowej w obniżonej wysokości 130 zł (zamiast 200 zł).

- Dotychczasowy okres siedmiu dni okazał się niewystarczający ze względu na liczbę odwołań, jakie spływają do urzędu. Często takie wnioski docierają po dwóch-trzech dniach od otrzymania wezwania. Zanim zostanie sporządzona odpowiedź, mijają kolejne dwa-trzy dni i czasem zdarza się, że termin siedmiu dni upływa. Stąd decyzja o wydłużeniu tego okresu. Mówiąc inaczej - 14 dni gwarantuje, że osoby odwołujące się zdążą zapłacić mniejszą kwotę. Warto też dodać, że ok. połowa składanych reklamacji rozpatrywana jest pozytywnie - wyjaśnia Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jeśli na czwartkowej sesji Rady Miasta uchwała zostanie przegłosowana, wejdzie w życie po 14 dniach od ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego.

Opinie (307) ponad 10 zablokowanych

  • Polskę rozszarpują mafie wiejskie, miejskie, centralne i ponadnarodowe. (1)

    Gdańsk stał się prywatnym folwarkiem dla garstki złodziei władzy. Złodziei władzy, bo ich wybór jest fikcyjny, oparty o niezgodną z Konstytucją, ale usankcjonowaną prawem Ordynacją Wyborczą, która gwarantuje złodziejom władzy z Polskiej Bandy Czworga dożywotni udział w sprawowania władzy. Ci POlityczni bandyci traktują mieszkańców jak swoich niewolników, wyciskając z nich każdy grosz. A i sami niewolnicy, skłóceni, rozbici godzą się na takie traktowanie. Świat musi zginąć, z takimi ludźmi!

    • 21 2

    • zycie mija i trzeba będzie sie przed Bogiem rozliczyć

      jeden święty juz poszedł po kryształowych schodach na rozliczenie.

      • 0 0

  • przyjęcie zasady, że mieszkańcowi centrum przysługują dwa miejsca do parkowania samochodu (4)

    jest formą dyskryminacji interesów mieszkańców decydujących się na mieszkanie w centrum po to, by móc zrezygnować z samochodu. Prywatny samochód nie jest pojazdem do poruszania się po dobrze zarządzanym mieście - to jest opinia dyrektora firmy Volvo znana od ponad 20 lat. Samochód jest dobry do wyjazdów na wieś, ale nie po to, by podwozić dzieci do szkoły położonej w odległości 800-1200 metrów od domu.

    • 21 6

    • Nie ma obowiązku

      Nie musisz korzystać z karnetu spp

      • 3 5

    • To odkrycie aktywistów miejskich (1)

      Kiedy orientują się, że mieszkańcy centrum też chcą posiadać prywatny samochód. Kiedy rzeczywistość nie przystaje do bajek z mchu i paproci.

      • 11 1

      • Aktywiści miejscy chcą przejąć Sródmieście

        Doprowadzą do tego, że tylko oni będą uprawnieni do wjazdu i poruszania się tam, na rowerze lub hulajnodze

        • 6 1

    • To znajdź przedszkole albo żłobek z wolnymi miejscami w takiej odległości.

      Powodzenia w szukaniu!

      • 6 0

  • Jeśli ktoś płaci dużo, oszczędza gdzie indziej. Widocznie punkty handlowe i usługowe padają. Tak się zarzyna miasta. :D

    • 15 2

  • Haha, a pisaliście w innym artykule, że się

    Ruch zmniejszy, większa rotacja aut, mniej zanieczyszczeń... a wiadomo, że chodzi o kasę. Współczuje autorowi, który uwierzył w bajkę z UM, że miasto prawie, że dokłada do parkomatów, bo są na granicy rentowności

    • 24 1

  • Weekendy - bezpłatne ! (3)

    Co to za miasto - co każe w weekendy płacić za postój w centrum ??
    Nie dość że pandemia odbiera dochody - to jeszcze miasto - pazerne bez opamiętania !!
    Kto to widział ? - wstydźcie się tam w magistracie !

    • 32 9

    • Bardzo dobrze, 24 h powinno być płatne

      • 3 5

    • tam jest największy ruch właśnie weekendy. byleś kiedykolwiek w śródmieściu?

      • 3 5

    • Jak ktoś raz na rok przyjedzie z Trąbek Wielkich

      To mu korona z głowy nie spadnie jak zapłaci. Oczywiście przyjezdni do Trąbek też powinni płacić za postój.

      • 3 0

  • Bez sensu

    Teraz będą chodzić z lewym umowami najmu lokalu

    • 7 1

  • (5)

    Najlepsza opłata w weekend. Wiadomo gdzie nie jechać na kawę czy lody. Parkowanie droższe od zakupów. Chodzi o to aby centrum było tylko dla hoteli i apartamentowców.

    • 23 4

    • (4)

      Chodzi o to abys przyjechal tam komunikacja a nie korkowal wszystko autem

      • 2 11

      • (1)

        to najpierw powinna być zapewniona komunikacja. Jak autem jade 15min a autobusotramwajami godzinę coś no to gdzie ta komunikacja?

        • 10 0

        • Masz budować więzi społeczne w komunikacji miejskiej

          Tak chce naczelny zarządca.

          • 4 0

      • Komunikacja miejska jest dla tych co nie mają prawa jazdy, dla młodzieży, ludzi starszych.

        • 3 2

      • Będę jezdziła czym mi wygodniej!

        Podobno Gdańsk to miasto wolności i nikt nie będzie mnie zmuszał do jeżdżenia autobusem lub tramwajem.

        • 5 1

  • Za małe mandaty

    Strefy płatnego parkowania to bardzo dobre rozwiązanie. Niestety nie będzie miało żadnych pozytywnych skutków jeżeli Straż Miejska czy też inne służby do tego powołane, nie będą konsekwentnie pilnowały przestrzegania zasad parkowania w tym wnoszenia należnych opłat. Dzisiaj wystarczy w niedzielę odwiedzić centrum Gdańska, żeby przekonać się , że żadne zasady nie są przestrzegane , a po służbach nie ma śladu. To jak utrzymać porządek?

    • 10 5

  • Gdańsk robi się zamordystycznym i nieprzyjaznym swoim mieszkańcom miastem (1)

    • 25 3

    • Robi sie?

      Od dawna jest.

      • 2 1

  • O co chodzi ze Strefą Płatnego Parkowania bez poboru opłat? (1)

    • 6 2

    • To jest jak wegetariański hot-dog bez parówki.

      • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane