- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (306 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Gdańsk: osiem nowych skrzyżowań z monitoringiem
Do końca roku osiem kolejnych skrzyżowań w Gdańsku zostanie objętych monitoringiem. Kierowcy nie mają jednak co liczyć na ewentualne zmniejszenie korków w tych miejscach, bo choć wskazuje na to dokumentacja przetargowa, kamery nie będą włączone do systemu Tristar. Urządzenia pojawią się na górnym tarasie - głównie na Morenie a także na Ujeścisku, Przeróbce, Zaspie i Żabiance.
Poza kamerami system wspomaga też prawie 30 tablic i znaków zmiennej treści, znaki informacji parkingowej czy drogowe stacje meteorologiczne. Do systemu zostały też włączone tablice informacji pasażerskiej na przystankach, a na ulicach stoi ponad 20 terminali informacji pasażerskiej.
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na "Zaprojektowanie i budowę systemu monitoringu wraz z włączeniem do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar".
W dokumentacji urzędnicy wskazują osiem skrzyżowań, gdzie pojawią się kamery: al. Legionów z al. Rzeczypospolitej i Hynka; ul. Chłopskiej i ul. Pomorskiej; ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej; ul. Nowolipie i ul. Piekarniczej; ul. Rakoczego i ul. Jaśkowej Doliny; ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej; al. Havla i ul. Świętokrzyskiej oraz ul. Sucharskiego i ul. Wosia Budzysza. Ponadto zamówienie obejmuje budowę serwerowni w budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, a także zatrudnieniem i przeszkoleniem dwóch pracowników w zakresie konfiguracji, konserwacji, eksploatacji i utrzymania systemu.
Jak się jednak okazuje mieszkańcy Moreny, Kowal, Łostowic, Stogów czy Przeróbki na razie nie mają co liczyć na włączenie wskazanych lokalizacji do systemu Tristar.
- To nie jest rozbudowa Tristara, lecz sam montaż kamer. Po ubiegłorocznej powodzi i tegorocznym zagrożeniu powodzią chcemy mieć możliwość podglądu na to, co się dzieje w tych miejscach. Z punktu widzenia zarządzania miastem w sytuacji kryzysowej to dla nas kluczowa sprawa. Na razie nie będziemy jednak mieli możliwości zarządzania ruchem w tych miejscach, ale nie wykluczamy tego w przyszłości - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
To kolejne działania drogowców zabezpieczających się na wypadek losowych sytuacji kryzysowych. Kilka tygodni temu zamówili bowiem mobilne tablice zmiennej treści, by w razie zagrożenia, nagłej zmiany organizacji ruchu czy zamknięcia zalanej drogi informować o tym kierowców ustawionymi wcześniej znakami. Niedawno miasto ogłosiło też przetarg na montaż kamer na Oruni, Siedlcach, Młyniskach oraz we Wrzeszczu i na Morenie.
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2017-08-14 23:29
Idiotyczne nazwy
Górny taras Łostowice wrzeszcz aniołki żygi głupi gdansk
- 0 0
-
2017-08-14 08:54
A ja będę z uporem maniaka pytał (5)
Dlaczego Tristar działa tak źle? Dlaczego nie ma obiecywanego upłynnienia ruchu? Gdzie są konkretne wyliczenia i analizy o ile i gdzie poprawił się ruch po zainstalowaniu Tristara?
- 22 0
-
2017-08-14 10:40
strefa 30 (4)
Moje wyliczenia wynikające ze wzrostu zużycia paliwa oraz czasu potrzebnego na przejazd z punktu A do B wskazują, że korzyść odnosi wyłącznie branża paliwowa. Zauważyłem też, że o ile kiedyś spokojnie mogłem pozałatwiać swoje sprawy do godz 13 (Gdańsk Centrum-Wrzeszcz) o tyle dzisiaj wyjazd po godzinie 12 nie ma już ekonomicznego sensu.
- 1 1
-
2017-08-14 12:30
Zawsze mnie ciekawią tego typu komentarze (1)
Jako handlowiec jeżdżę non stop po trójmieście i do 14:30 nie widzę problemów w przejeździe i załatwianiu czegokolwiek. Problem zaczyna się wraz z powrotami z pracy, bo od 15 dostanie się do centrum jest trudniejsze, ale nie przesadzajmy.
- 1 1
-
2017-08-14 23:16
309
Bajki opowiadasz z mchu i białego pickupa. Załatwianie to nie tylko nabijanie kilometrów, czasami trzeba gdzieś stanąć i zaparkować.
- 0 0
-
2017-08-14 11:56
Tramwajem, Panie, tramwajem. Albo skuterkiem (1)
- 2 1
-
2017-08-14 23:13
strefa30
Jak będziesz dużo starszy to zrozumiesz, że tramwajem się nie da, a jak da to drogo i nie wszystko przewieziesz. A skuterkiem, a właściwie motorowerem to ja już w życiu pewnie przejechałem więcej niż ty tym ...tramwajem.
- 0 1
-
2017-08-14 23:08
Wydali 300 milionów na Tristar, który nie ma monitoringu głównych skrzyżowań ?
Serio ?
- 1 0
-
2017-08-14 22:43
Kartuska z Łostowicką vs tramwaje na czerwonym....
Jeżdżę od kilku lat codziennie Łostowicką w dół i dalej w praco w Kartuską.. nie ma praktycznia dnia aby nie zapalało się mi zielone światło a tramwaj z moreny jechał jeszcze przez skrzyżowanie. Celowa jazda czy źle ustawione światłą ? Redakcjo może sprawdzicie ten temat ?
Czy mam wysłać film ?- 2 0
-
2017-08-14 06:33
Acik (2)
Inwigilacji ciąg dalszy ........
- 57 15
-
2017-08-14 22:09
Zainwestowaliby w sekundniki przy sygnalizacji świetlnej,
to jakiś pożytek z tego byłby, a tak, kolejnego śpiocha trzeba będzie zatrudnić do spania na czuwaniu przed monitorami.
- 3 1
-
2017-08-14 06:44
Żeby już nawet spokojnie na czerwonym nie dało przejechać, to skandal jest!
- 18 1
-
2017-08-14 18:02
zdiz
zdiz to bardzo żle zarządzana firma
- 4 0
-
2017-08-14 09:05
Śledzenie (2)
Dodałbym do ankiety - nie, czuję że narusza się moją prywatność. Zdecydowanie nie czuję się bezpiecznie gdy nasza władza wie więcej, nawet w błachych sprawach.
- 8 1
-
2017-08-14 09:19
Prywatność w miejscu publicznym ? Zastanów się... (1)
- 2 2
-
2017-08-14 15:23
Publiczność w miejscu prywatnym ? Zastanów się...
- 0 0
-
2017-08-14 14:36
W Holandii nie ma ruchu mam zielone.W Polsce nie ma ruchu z przeciwka jest czerwone stoją wozy i stwarza się korek.
Nie ma centrum sterowania z pociotkami tylko każde skrzyżowanie indywidualnie samo siebie steruje fotokomórkami zależnie od ruchu na drodze.
- 2 1
-
2017-08-14 09:43
Tristar (4)
Wczoraj rano, było tak coś około 9:00, postanowiłem pojechać samochodem z Oliwy do Gdyni Gł ulicami grunwaldzka, niepodległości, zwycięstwa, władysława IV.
Z uwagi na niewielki ruch na drodze i dużo wolnego czasu, postanowiłem jechać nie szybciej niż 50 km/h
Najbardziej irytujące w tej podróży było to, że czerwone światła zatrzymywały mnie co drugie, trzecie skrzyżowanie. W tym czasie na przejściach dla pieszych ruch zerowy lub prawie zerowy, samochody z bocznych ulic jak na lekarstwo.
Pytam się, czemu ma to służyć?
Czy o tej porze nie da się inaczej ustawić świateł, tzw zielona fala /czy to jeszcze istnieje/?
Może jakiś pracownik z Centrum sterowania ruchem się wypowie.- 26 2
-
2017-08-14 12:15
(1)
Zielona fala pojawia się jak jedziesz 80 km/h na ulicy z dopuszczalną 50 km/h, np. Kołobrzeską. Zawsze tak jadę.
- 5 1
-
2017-08-14 14:28
To by się zgadzało xD
- 2 0
-
2017-08-14 10:32
Na złom, a obsługa do grabienia trawy!
Potwierdzam. Nie da się jechać od zielonego do zielonego, chociaż było to możliwe jeszcze w dawnych czasach, kiedy PG nie dysponowała PC-tami! Odnoszę wrażenie, że tu nie chodzi o płynność ruchu, a zwykłe polowanie na kierowców na czerwonym świetle. Pewnie w budce sterowniczej mają zabawy co nie miara.
- 4 0
-
2017-08-14 10:02
to ty jechałeś? już myślałem że jakiś święty janusz zgubił drogę do kościółka
- 3 5
-
2017-08-14 14:27
Więc komu
-Kamery te służyć będą?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.