• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: osiem nowych skrzyżowań z monitoringiem

Maciej Korolczuk
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Kamery będą też na krzyżówce Kartuskiej z Łostowicką.
  • Kamery pojawią się m.in. na skrzyżowaniu ulic Sucharskiego i Wosia Budzysza.
  • Monitoringiem zostanie objęte też skrzyżowanie Świętokrzyskiej z al. Havla.
  • Prace prowadzone będą także na Bulońskiej i Rakoczego.

Do końca roku osiem kolejnych skrzyżowań w Gdańsku zostanie objętych monitoringiem. Kierowcy nie mają jednak co liczyć na ewentualne zmniejszenie korków w tych miejscach, bo choć wskazuje na to dokumentacja przetargowa, kamery nie będą włączone do systemu Tristar. Urządzenia pojawią się na górnym tarasie - głównie na Morenie a także na Ujeścisku, Przeróbce, Zaspie i Żabiance.



Czy monitoring w mieście sprawia, że czujesz się bezpieczniej?

Obecnie w systemie Tristar na terenie całego Trójmiasta funkcjonuje 195 kamer, a ruchem sterują dwa centra zarządzania w Gdańsku i Gdyni.

Poza kamerami system wspomaga też prawie 30 tablic i znaków zmiennej treści, znaki informacji parkingowej czy drogowe stacje meteorologiczne. Do systemu zostały też włączone tablice informacji pasażerskiej na przystankach, a na ulicach stoi ponad 20 terminali informacji pasażerskiej.

Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie przetarg na "Zaprojektowanie i budowę systemu monitoringu wraz z włączeniem do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Tristar".

Nowe kamery monitoringu wizyjnego w Gdańsku. Nowe kamery monitoringu wizyjnego w Gdańsku.
W dokumentacji urzędnicy wskazują osiem skrzyżowań, gdzie pojawią się kamery: al. Legionów z al. Rzeczypospolitej i Hynka; ul. Chłopskiej i ul. Pomorskiej; ul. Kartuskiej i ul. Łostowickiej; ul. Nowolipie i ul. Piekarniczej; ul. Rakoczego i ul. Jaśkowej Doliny; ul. Rakoczego i ul. Bulońskiej; al. Havla i ul. Świętokrzyskiej oraz ul. Sucharskiego i ul. Wosia Budzysza. Ponadto zamówienie obejmuje budowę serwerowni w budynku Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni, a także zatrudnieniem i przeszkoleniem dwóch pracowników w zakresie konfiguracji, konserwacji, eksploatacji i utrzymania systemu.

Jak się jednak okazuje mieszkańcy Moreny, Kowal, Łostowic, Stogów czy Przeróbki na razie nie mają co liczyć na włączenie wskazanych lokalizacji do systemu Tristar.

- To nie jest rozbudowa Tristara, lecz sam montaż kamer. Po ubiegłorocznej powodzi i tegorocznym zagrożeniu powodzią chcemy mieć możliwość podglądu na to, co się dzieje w tych miejscach. Z punktu widzenia zarządzania miastem w sytuacji kryzysowej to dla nas kluczowa sprawa. Na razie nie będziemy jednak mieli możliwości zarządzania ruchem w tych miejscach, ale nie wykluczamy tego w przyszłości - wyjaśnia Mieczysław Kotłowski, dyrektor GZDiZ.
To kolejne działania drogowców zabezpieczających się na wypadek losowych sytuacji kryzysowych. Kilka tygodni temu zamówili bowiem mobilne tablice zmiennej treści, by w razie zagrożenia, nagłej zmiany organizacji ruchu czy zamknięcia zalanej drogi informować o tym kierowców ustawionymi wcześniej znakami. Niedawno miasto ogłosiło też przetarg na montaż kamer na Oruni, Siedlcach, Młyniskach oraz we Wrzeszczu i na Morenie.

Opinie (108) 2 zablokowane

  • Idiotyczne nazwy

    Górny taras Łostowice wrzeszcz aniołki żygi głupi gdansk

    • 0 0

  • A ja będę z uporem maniaka pytał (5)

    Dlaczego Tristar działa tak źle? Dlaczego nie ma obiecywanego upłynnienia ruchu? Gdzie są konkretne wyliczenia i analizy o ile i gdzie poprawił się ruch po zainstalowaniu Tristara?

    • 22 0

    • strefa 30 (4)

      Moje wyliczenia wynikające ze wzrostu zużycia paliwa oraz czasu potrzebnego na przejazd z punktu A do B wskazują, że korzyść odnosi wyłącznie branża paliwowa. Zauważyłem też, że o ile kiedyś spokojnie mogłem pozałatwiać swoje sprawy do godz 13 (Gdańsk Centrum-Wrzeszcz) o tyle dzisiaj wyjazd po godzinie 12 nie ma już ekonomicznego sensu.

      • 1 1

      • Zawsze mnie ciekawią tego typu komentarze (1)

        Jako handlowiec jeżdżę non stop po trójmieście i do 14:30 nie widzę problemów w przejeździe i załatwianiu czegokolwiek. Problem zaczyna się wraz z powrotami z pracy, bo od 15 dostanie się do centrum jest trudniejsze, ale nie przesadzajmy.

        • 1 1

        • 309

          Bajki opowiadasz z mchu i białego pickupa. Załatwianie to nie tylko nabijanie kilometrów, czasami trzeba gdzieś stanąć i zaparkować.

          • 0 0

      • Tramwajem, Panie, tramwajem. Albo skuterkiem (1)

        • 2 1

        • strefa30

          Jak będziesz dużo starszy to zrozumiesz, że tramwajem się nie da, a jak da to drogo i nie wszystko przewieziesz. A skuterkiem, a właściwie motorowerem to ja już w życiu pewnie przejechałem więcej niż ty tym ...tramwajem.

          • 0 1

  • Wydali 300 milionów na Tristar, który nie ma monitoringu głównych skrzyżowań ?

    Serio ?

    • 1 0

  • Kartuska z Łostowicką vs tramwaje na czerwonym....

    Jeżdżę od kilku lat codziennie Łostowicką w dół i dalej w praco w Kartuską.. nie ma praktycznia dnia aby nie zapalało się mi zielone światło a tramwaj z moreny jechał jeszcze przez skrzyżowanie. Celowa jazda czy źle ustawione światłą ? Redakcjo może sprawdzicie ten temat ?
    Czy mam wysłać film ?

    • 2 0

  • Acik (2)

    Inwigilacji ciąg dalszy ........

    • 57 15

    • Zainwestowaliby w sekundniki przy sygnalizacji świetlnej,

      to jakiś pożytek z tego byłby, a tak, kolejnego śpiocha trzeba będzie zatrudnić do spania na czuwaniu przed monitorami.

      • 3 1

    • Żeby już nawet spokojnie na czerwonym nie dało przejechać, to skandal jest!

      • 18 1

  • zdiz

    zdiz to bardzo żle zarządzana firma

    • 4 0

  • Śledzenie (2)

    Dodałbym do ankiety - nie, czuję że narusza się moją prywatność. Zdecydowanie nie czuję się bezpiecznie gdy nasza władza wie więcej, nawet w błachych sprawach.

    • 8 1

    • Prywatność w miejscu publicznym ? Zastanów się... (1)

      • 2 2

      • Publiczność w miejscu prywatnym ? Zastanów się...

        • 0 0

  • W Holandii nie ma ruchu mam zielone.W Polsce nie ma ruchu z przeciwka jest czerwone stoją wozy i stwarza się korek.

    Nie ma centrum sterowania z pociotkami tylko każde skrzyżowanie indywidualnie samo siebie steruje fotokomórkami zależnie od ruchu na drodze.

    • 2 1

  • Tristar (4)

    Wczoraj rano, było tak coś około 9:00, postanowiłem pojechać samochodem z Oliwy do Gdyni Gł ulicami grunwaldzka, niepodległości, zwycięstwa, władysława IV.
    Z uwagi na niewielki ruch na drodze i dużo wolnego czasu, postanowiłem jechać nie szybciej niż 50 km/h
    Najbardziej irytujące w tej podróży było to, że czerwone światła zatrzymywały mnie co drugie, trzecie skrzyżowanie. W tym czasie na przejściach dla pieszych ruch zerowy lub prawie zerowy, samochody z bocznych ulic jak na lekarstwo.
    Pytam się, czemu ma to służyć?
    Czy o tej porze nie da się inaczej ustawić świateł, tzw zielona fala /czy to jeszcze istnieje/?
    Może jakiś pracownik z Centrum sterowania ruchem się wypowie.

    • 26 2

    • (1)

      Zielona fala pojawia się jak jedziesz 80 km/h na ulicy z dopuszczalną 50 km/h, np. Kołobrzeską. Zawsze tak jadę.

      • 5 1

      • To by się zgadzało xD

        • 2 0

    • Na złom, a obsługa do grabienia trawy!

      Potwierdzam. Nie da się jechać od zielonego do zielonego, chociaż było to możliwe jeszcze w dawnych czasach, kiedy PG nie dysponowała PC-tami! Odnoszę wrażenie, że tu nie chodzi o płynność ruchu, a zwykłe polowanie na kierowców na czerwonym świetle. Pewnie w budce sterowniczej mają zabawy co nie miara.

      • 4 0

    • to ty jechałeś? już myślałem że jakiś święty janusz zgubił drogę do kościółka

      • 3 5

  • Więc komu

    -Kamery te służyć będą?

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane