• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: prawie gotowa ul. Cedrowa

Maciej Naskręt
30 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Kończą się prace budowlane na ul. Cedrowej w Gdańsku.



Kierowcy będą mogli odetchnąć, bo wybudowana prawie na nowo ul. Cedrowa najpóźniej za trzy tygodnie odciąży wiecznie zakorkowaną ul. Łostowicką. Inwestycja pochłonęła jedynie 3 mln zł kasy miasta.



Czy skorzystasz na budowie ul. Cedrowej?

Dobiega końca trwająca od sierpnia zeszłego roku budowa ul. Cedrowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Generalny wykonawca - firma Skanska - zmieniła ubity dukt w miejską ulicę. Budowlańcy mają jeszcze do położenia ostatnią warstwę nawierzchni. Za budowę nowej jezdni wraz z dodatkową infrastrukturą drogową w sąsiedztwie gdańskiej nekropolii, Skanska otrzyma ok. 3 mln zł.

- Na początku lipca rozpoczną się odbiory techniczne nowej drogi. Po nowej nawierzchni kierowcy pojadą za dwa lub trzy tygodnie - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest inwestorem przedsięwzięcia.

Drogowcy ułożyli nową jezdnię wraz z chodnikami na odcinku ok. 800 metrów. W okolicach zbiornika retencyjnego wykonali zatoczki postojowe dla samochodów i przystanki dla autobusów. Droga ułatwi mieszkańcom Ujeściska, Zakoniczyna i Łostowic dojazd do centrum, bowiem odciąży wiecznie zakorkowaną ul. Łostowicką.

W planach była jeszcze budowa przyległego do ul. Cedrowej parkingu, jednak ze względu na cięcia spowodowane budową tunelu pod Martwą Wisłą, o których pisaliśmy we wtorek, wykonanie tego elementu ulicy stoi pod znakiem zapytania.

Z otwarcia ul. Cedrowej niezadowoleni mogą być wyłącznie mieszkańcy domów przy jej dolnym odcinku, którzy odczują wyraźny wzrost natężenia ruchu. Wolna do tej pory od aut dzielnica, dzięki nowej ulicy znajdzie się na szlaku tysięcy mieszkańców południowych dzielnic Gdańska. Tłok zrobi się też prawdopodobnie na ul. Myśliwskiej, którą na dolnym odcinku trudno nazwać ulicą. Kierowcy będą omijać tędy ul. Łostowicką, jadąc właśnie do ul. Cedrowej i dalej - na południe Gdańska.

Miasto planuje więc zbudować ulicę Nową Olchową, która nieco uspokoi ruch na dolnym odcinku ul. Cedrowej. Ma ona wieść od ul. Kartuskiej i łączyć się z właśnie budowaną ulicą w okolicy zbiornika retencyjnego. Samochody omijałyby osiedle Zabornia po północnej stronie. Niestety to melodia przyszłości. Najpierw rada miasta musi uchwalić nowy miejscowy plan zagospodarowania dla dzielnicy, który jeszcze musi zostać skonsultowany z mieszkańcami.

Co z mieszkańcami domów przy ul. Myśliwskiej? Natężenia ruchu nie zmniejszy wykonanie nowej nawierzchni. Ona wręcz zachęci do jazdy kierowców. Zatem mieszkańcy muszą poczekać na inne rozwiązanie - budowę ul. Nowej Bulońskiej, pomiędzy ul. Myśliwską, a ul. Jabłoniową. Termin realizacji tej inwestycji ustalono na lata 2014 - 2020.

Opinie (135) 7 zablokowanych

  • a autobusy i tak tam nie pojadą (6)

    Inwestycja potrzebna, ale skandalem jest to, że nie pojedzie tamtędy żadna linia autobusowa, która mogłaby obsłużyć Jasień czy Ujeścisko. ZTM nie ma zamiaru poprowadzenia ul Cedrową żadnej linii...

    • 7 3

    • to po co zaprojektowali tam zatoki autobusowe?

      • 0 0

    • ściagnij sobie z netu projekt ruchu ze znakami (1)

      nei ma tam zakazu dla autobusów ;)) ciekawe jak się miną

      • 1 0

      • Mijać się nie muszą. Można zrobić tak, że będą tam autobusy kursować tylko w jedną stronę. Jest sporo takich lini które kursują jedną ulicą tylko w jedną stronę.

        • 0 0

    • A to jest potwierdzona informacja czy tylko domysły? (2)

      Bo jak potwierdzona to lipda

      • 0 0

      • informacja jest potwierdzona (1)

        Pytałem w ZTM - otrzymałem pismo z odpowiedzią, że nie ma takiej możliwości, gdyż Cedrowa przy Kartuskiej jest nieprzystosowana - zbyt wąska. Nie wiem co za baran wymyślił budowę nowej ulicy, z przystankami autobusowymi i inną infrastrukturą a nie uwzględnił, że przez ten stary fragment autobus nie przejedzie... Kretynizm do potęgi. No ale niestety władze naszego miasta deprecjonują wartość komunikacji miejskiej i w ogóle nie dbają o jej rozwój i pasażerów, bo komunikacja miejska to przecież kula u nogi powodująca jedynie niepotrzebne wydatki, więc właściwie to czemu ja się dziwię...?

        • 0 0

        • No to wielka szkoda

          Co za durnie pracują w UM

          • 0 0

  • He. He. Heeee. (1)

    Czy mi się wydaje, czy też ul. Cedrowa kończy się na... słynnym skrzyżowaniu z wiejskimi drożynami prawie-gruntowymi - Warszawską i Łódzką? Które już wczesniej było permanentnie zakorkowane w godzinach jakkolwiek związanych ze szczytem?

    Więc - nie wiem - może Pawiu teleportem puści ten tłum co tam stał dzień i noc do tej pory..... bo jak nie, to w zasadzie, dziękuję za wywalenie kolejnych moich milionów w błoto.

    Aha - widze, że Pawiu zorganizował wreszcie, jak presidente Szczurek, ekipę która pisze mu pochlebne komentarze i klika sobie wzajemnie "kciuki w górę"? Zwłaszcza w godzinach pracy UM :) Ciekawe w jaką rubrykę to ujmie, w swoim transparentnym sprawozdaniu z działalności....

    • 5 9

    • Korków na tym skrzyżowaniu teraz nie ma żadnych, bo Warszawaska jest do skrętu w Łódzką jedno kierunkowa, na czas budowy nowej Łódzkiej, ale to tylko tymczasowe rozwiązanie więc nie wiadomo czy będzie ono do zakończenia ulicy Cedrowej.

      • 5 0

  • No i komu to zawdzieczacie,co? (5)

    • 6 2

    • Własnym podatkom wydanym na drogi dla nas nie miej złudzeń (3)

      a droga powinna istnieć już w 1 kadencji budynia no ale sprawy mają się tak że zbudowano Cedrową a w tym samym czasie zarżnięto Wilanowska która ma kilka lat i natężenie ruchu porównywalne z autostradą 16 pasmową z tym że na 2 pasach.

      • 3 3

      • Wilanowska zarżnięta? Zarżniętej drogi nie widziałeś, Wilanowska jest w glancuś stanie. Zresztą, niedługo pies z kulawa nogą tam nie zajrzy, gdy otworzą Łódzką.

        • 6 0

      • (1)

        Ciekawe gdzieś ty widział autostradę 16 pasnową, że jesteś pewien że ma takie same natężenie ruchu.

        Natężenie wilanowskiej jest conajwyżej porównywalne do zwykłej drogi dwu pasmowej w Polsce. A to że korek stoi to tylko dlatego, że podwójne skrzyżowanie nie wyrabia i tyle w temacie.

        • 2 0

        • A Argentynie w Buenos Aires masz 16 pasów ... no ale to kraj trzeciego świata więc nie ma co porównywać z nowoczesną Polską...

          • 1 1

    • Kaczyńskiemu.

      • 1 0

  • rowery (1)

    niestety-zbudowaliśmy nową ulicę, bez miejsca na drogę rowerową. Skoro nie ma pieniędzy teraz, należy pomyśleć i zostawić miejsce. To kwestia projektowania przyszłościowego.
    W Gdańsku jeździ się bardzo przyjemnie rowerem, z wyjątkiem rozrastającej się dzielnicy Gdańska Południe. Nie można w sposób efektywny (bezpieczna ulica, droga rowerowa) dojechać do centrum na rowerze.
    Jak widać, kiedy jest okazja to zmienić, nie jest ona wykorzystana. Nie rozumiem takiego postępowania. Czy brak myślenia również można tłumaczyć poprzez brak pieniędzy...

    • 14 3

    • jak się na tej ulicy wprowadzi uspokojenie ruchu do 30 km/h to i rowerzyści sobie poradzą

      • 3 0

  • Troszeczkę wąsko w dolnej części.

    W dolnej części gdzie zaczynają się domostwa będzie problem z minięciem się 2 samochodów, nie mówiąc o przejściu w tym samym czasie tego wąskiego gardła na nogach. Poza tym wyjeżdżając w Kartuską od razu stoi się w korku (poza wakacjami), a co to za różnica gdzie się stoi w korku. Skoro zrobili zatoczki dla autobusów to ciekawi mnie jaka linia i od kiedy tam pojedzie?

    • 3 3

  • Brak ścieżki rowerowej? (4)

    Czy mi się wydaje czy brakuje tam ścieżki rowerowej? To chyba pierwszy od wielu lat przypadek remontowanej w Gdańsku ulicy, wzdłóż któej nie zbudowano ścieżki rowerowej. Obniżamy standardy?

    • 10 8

    • (3)

      Dzięki temu droga była dużo tańsza, a dla tak małego ruchu jaki tam będzie po poprawie Łostowickiej to nie trzeba tam ścieżki zjedziesz sobie spokojnie drogą lub choćby chodnikiem, bo ludzie tamtęndy nie chodzą.

      • 2 4

      • chodnikiem?

        Chodnikiem w dolnym odcinku to i nawet pieszo nie przjdziesz, bo ma ze 30 cm szerokoći maksymalnie...

        • 0 0

      • ludzie nie chodzą? a kto? zwierzęta?

        • 2 0

      • to po co budowac chodniki i scieszki ?

        • 0 0

  • MELODIA PRZYSZŁOŚCI DOBRE ALE URWAŁ :-)

    CHYBA mowa o pieśni przyszłości \\\ ale mamy nową miejską tradycję nawet "ŻE"kłbym trojmiejsko:-)

    • 1 2

  • A ci ludzie co mieszkają mają czekać

    do 2020? 9 lat hałasu i spalin samochodowych? Miasta nie stać chociaż na ekrany dźwiękoszczelne? Współczuję.

    • 3 5

  • No to teraz można będzie po niej zasuwać ze 120 km/h ale pojadę !!!!

    • 1 4

  • Mieszkańcy apelują o progi zwalniające !!!!!! (1)

    Nie zabijaj !!!!!!!!!!- chrońcie nasze dzieci !!!!!!!!!. Czy ktoś musi zginac aby dotarło do urzedników że żaden kierowca nie przestrzega tam 30 km/h ????? To oficjalny apel do Policji - Trojmiasto zróbcie tam reportaż jak otworzą i rano 7-8 zasuwają tam samochody - Czekamy na kolejną bezsensowną śmierć ?????

    • 8 11

    • bzdura!

      progi zwalniające to największa głupota, samochody ostro hamują przed progiem, a za progiem - rura! poza tym ja protestuję przeciwko takiej zbiorowej odpowiedzialności, jeżdżę zgodnie z przepisami i won mi z tymi progami, no chyba, że dostanę dotację na remont zawieszenia w samochodzie!

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane