• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk: przystanki wiedeńskie do remontu

Maciej Korolczuk
28 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • W pierwszej kolejności nawierzchnia zostanie wymieniona na przystanku Przeróbka w kierunku Stogów.
  • W opłakanym stanie jest też nawierzchnia przystanku w kierunku centrum. Ona także zostanie wymieniona - z płyt na masę bitumiczną.

Nie kostka granitowa - jak pierwotnie planowano - a masa bitumiczna zastąpi wkrótce połamane płyty kamienne, jakie pokrywają nawierzchnię przystanków wiedeńskich na Przeróbce Mapka. Prace rozpoczną się w poniedziałek i potrwają ok. dwóch tygodni. W tym czasie przystanki będą wyłączane z eksploatacji.



Inwestycje związane z poprawą infrastruktury przystankowej w ostatnich latach w Gdańsku oceniam:

Przystanki wiedeńskie na Przeróbce powstały w 2015 r. w trakcie przebudowy torowiska tramwajowego. Dzięki podwyższeniu jezdni w obrębie przystanku pasażerowie łatwiej i bezpieczniej wysiadają i wsiadają nie tylko do tramwajów, ale jeżdżących po torowisku autobusów.

Już dwa lata po przebudowie nawierzchnia wykonana z kamiennych płyt w wielu miejscach popękała i konieczne były prace gwarancyjne. Później urzędnicy - już ze środków z budżetu miasta - chcieli wymienić niepraktyczne płyty (pękające głównie pod zbyt ciężkimi pojazdami ciężarowymi) na kamienną kostkę. Z pomysłu niewiele wyszło, bo degradacja nawierzchni w ciągu kolejnych lat postępowała.

84 nowe tablice informacji pasażerskiej w Gdańsku



Wkrótce ma się to zmienić. W poniedziałek, 31 sierpnia, Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, zarządzający przystankami tramwajowymi i autobusowymi w mieście, rozpocznie prace związane z przebudową nawierzchni przystanków znajdujących się w ciągu ulic Siennickiej oraz Lenartowicza na Przeróbce. Co ważne, na czas robót drogowych przystanki zostaną całkowicie wyłączone z użytkowania.

  • Kamienne płyty okazały się zbyt kruche i łamliwe pod kołami jeżdżących przez Przeróbkę ciężarówek.

- Przebudowa nawierzchni przystanków wiedeńskich dotyczyć będzie w pierwszym etapie przystanku "Przeróbka 02" na ul. SiennickiejMapka w kierunku Stogów oraz przystanku "Lenartowicza 01" na ul. LenartowiczaMapka w kierunku centrum Gdańska. Istniejąca na obu przystankach nawierzchnia z płyt kamiennych zostanie zastąpiona nawierzchnią bitumiczną. Prace planowo potrwają do 4 września - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy GZDiZ.

30 nowych wiat na przystankach



Roboty drogowe będą wymagały całkowitego wyłączenia przystanków z użytkowania, tzn. nie będą się przy nich zatrzymywały tramwaje. Pasażerowie komunikacji miejskiej będą mogli skorzystać z sąsiednich przystanków - "Lenartowicza 02" w kierunku Stogów oraz "Przeróbka 01" w kierunku centrum. Nawierzchnia tych przystanków będzie wymieniana w drugim etapie prac, który realizowany będzie od 7 do 11 września.

W trakcie prac ruch samochodowy będzie odbywał się z pominięciem odcinków jezdni na długości przystanków - kierowcy będą mogli poruszać się po fragmencie torowiska.

Opinie (219) ponad 10 zablokowanych

  • Proponuję zamontować wagę z fotoradarem.

    Będziemy mieli odpowiedź dlaczego tak szybko przystanki niszczeją.

    • 2 0

  • Czy osoba która to projektowała nie przewidziała, że będą tam zatrzywały się ciężkie pojazdy?

    • 1 0

  • Projektant amator (1)

    już pierwszego dnia po oddaniu było wiadomo że ktoś dał d*p... powinno tam być od razu wylane asfaltem a teraz podwójna robota ważne że ktoś zarobi.

    • 5 1

    • Widze kolejny ekspert

      Już dawno zrezygnowano z asfaltu na przystankach bo się latem robią koleiny.

      Równie durny pomysł co te płyty.

      • 0 0

  • Marcin

    A przystanki wiedenskie w Wiedniu, wybudowane 25 lat temu jeszcze nie so remontu...

    • 1 0

  • Ciekawe ile kosztowała wykonawcę pozytywna opinia urzędników UM dopuszczająca do realizacji taki bubel,jak powierzchnia zastosowana na tych przystankach.Mam nadzieję że osoby dopuszczające ten bubel do realizacji zostaną obciążeni kosztami przebudowy.(Ostanie zdanie to oczywiście żart,wiadomo przecież że koszty wynikające z durnych decyzji urzędników zawsze ponosimy my,mieszkańcy Gdańska)

    • 2 0

  • wogole ze to nie jest naprawione w trybie natychmiast to jest skandal. jak ktos sie potknie i zlamie giczale to kto bedzie placil odszkodowanie??

    • 1 0

  • (1)

    Czy to tak trudno ustalić wytrzymałość płyt kamiennych na naciski ciężkich pojazdów? Przecież od razu w trakcie przebudowy torowiska można było zastosować właściwy materiał do pokrycia nawierzchni przystanków. I tak zaledwie po kilku latach dodatkowe koszty. No, ale miejscy decydenci nie płacą za to z własnej kieszeni.

    • 2 0

    • Zadna plyta na przystanku Przerobka nie jest zlamana!

      Sa zapadniete i wykruszone na krawedziach.
      Wiec material jest dobrany prawidlowo.
      Spaprane jest wykonawstwo podloza.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane