• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk upomina się o parking na Zaspie. Może być wart 14 mln zł

Maciej Naskręt
11 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Formalnie teren pod tym parkingiem należy do miasta. Władze Gdańska wypowiedziały umowę dzierżawy. Obiekt teraz zniknie. Formalnie teren pod tym parkingiem należy do miasta. Władze Gdańska wypowiedziały umowę dzierżawy. Obiekt teraz zniknie.

Istniejący od 36 lat parking na Zaspie musi zniknąć, bo miasto chce sprzedać teren, który może być warty nawet 14 mln zł. Co mają począć właściciele 120 aut, które tu od lat parkują? - Mamy parkować na trawnikach i niszczyć zieleń? - pytają.



Czy miasto właściwie postępuje, wypowiadając dzierżawę parkingowego terenu?

Spółdzielnia Mieszkaniowa "Młyniec" dzierżawi miejski teren u zbiegu ul. Hynka i al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska (ok. 7 tys. m kw.) od 1978 r. Podnajmuje ten teren firmie, która zarządza działającym tu od lat parkingiem. Korzysta z niego ok. 120 kierowców, mieszkańców okolicznych bloków stojących przy ul. Pilotów.

Niedawno okazało się, że parking zniknie. Miasto wymówiło spółdzielni wieloletnią umowę dzierżawy i nakazało uprzątnięcie terenu.

To zdenerwowało mieszkańców.

- Parking strzeżony w pobliżu al. Jana Pawła II jest użytkowany od 1978 r. i od tego roku parkuję tam też mój samochód. W wypowiedzeniu dzierżawy nie ma ani słowa na temat parkingu oraz parkujących tam samochodów. Gdzie mamy się podziać? Miasto ma nas w nosie - denerwuje się Jerzy, mieszkaniec Zaspy.

Władze Spółdzielni Mieszkaniowej "Młyniec" potwierdzają, że działający od 36 lat parking niebawem zniknie.

- Wynegocjowaliśmy z władzami miasta przedłużenie funkcjonowania parkingu do końca roku. Wtedy będziemy mieli jeszcze dwa miesiące na uprzątniecie terenu i przekazanie go miastu. Na wykup terenu przez nas nie ma szans, nie stać nas na to - mówi Henryk Gajcy, prezes spółdzielni Młyniec.

O sprawę zapytaliśmy więc w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Dążymy do sukcesywnego eliminowania "tymczasowego" charakteru zagospodarowania terenów, a z takim tymczasowym, choć faktycznie długotrwałym, zagospodarowaniem mamy do czynienia w tym przypadku - tłumaczy Anna Dobrowolska z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Wartość spornego terenu nieoficjalnie szacowana jest na 14 mln zł, ale miasto zleci jego wycenę dopiero w przyszłym roku, gdy zostanie uprzątnięty. Działka może zostać wykorzystana na dowolne cele usługowe, w tym także centrum handlowe.

Władze spółdzielni przekonują, że nie mają już więcej miejsca, by zagospodarować je na parkingi.

- Musielibyśmy robić to kosztem cennej zieleni, a to mogłoby się nie spodobać mieszkańcom, którzy nie posiadają samochodu. Budujemy nowe parkingi, ale tylko w nowo powstających budynkach - przekonuje Gajcy.

Miejsca

Opinie (386) 6 zablokowanych

  • Panie Adamowicz!

    Po wyborach Pana już nie ma... i całej tej nieprzyjaznej mieszkańcom i miastu ekipy

    • 3 2

  • Za to reprezentacyjny auto handel pomorska chłopska zostaje?

    • 2 1

  • Miasto i spółdzielnia mają to gdzieś... (11)

    Miasta nie interesują mieszkańcy spółdzielni. A wystarczyłoby zapewnić zabudowę tego terenu z wielopoziomowym parkingiem, nawet płatnym. Prezes spółdzielni mógłby natomiast zorganizować parking na pasie startowym który leży odłogiem 40 lat. Gdyby tylko chcieli...

    • 48 18

    • Pas startowy

      Pas startowy należy do innego prywatnego właściciela, zatem nikt poza nim nie może tam nic zrobić.

      • 2 0

    • Piszesz, a nie wiesz---

      Prezes Spółdzielni nie ma zadnego wpływu na to, co sie dzieje na terenie pasa Startowego !! Pas ten sprzedał już lata temu Płażynski podobno jakiejs niemieckiej spółce !!!!

      • 2 0

    • (3)

      Niestety, pas startowy jest własnością Niemców

      • 19 2

      • (2)

        i miasto nic nie robi, żeby był zagospodarowany, żeby nie było śmieci, pijaków itd.... właściciel niemiecki, ale plac jest w gdańsku, i chyba miasto ma coś do powiedzenia ... można właściciela ukarać. to nie zamknięte pomieszczenie, że nikt tan nie zagląda i nie interesuje co tam się dzieje. plac jest widoczny, a czasem niebezpieczny...

        • 3 4

        • niebezpieczny ? (1)

          ziemniaki i pory cię napadły z miejscowego warzywniaka ?

          • 7 1

          • po zmroku podejrzane typy kręcą się między blaszakami

            a przejść jakoś trzeba.

            • 3 1

    • Prezes zrobi to co mu członkowie na WZC każą

      Wystarczy przegłosować odpowiednią uchwałę.
      Za trudne?

      • 8 2

    • wielopoziomowy parking zwiększa korki na dojazdach do niego (2)

      • 2 11

      • chyba u ciebie w głowie

        chociaż wróć, w Polsce nawet drogi szybkiego ruchu projektuje się tak że tworzą się korki...

        • 4 2

      • o jo joj

        • 3 1

    • Za daleko od klatki, nikt nie będzie chodził 200m do parkingu

      • 16 5

  • Trzeba spłacać (1)

    inwestycje Budyniogrodu, to szuka się wszystkiego co sie da opchnąć.
    Tak po prawdzie to wyprzedaż rodowych sreber, bowiem grunty sprzedaje się wtedy kiedy juz jest naprawdę źle. Gdańsk przede wszystkim nie wspiera inwestycji ... ŻADNYCH!!! natomiast opyla tereny deweloperom, którzy z kolei opchną mieszkania osobom spoza Trójmiasta. Kroi się kolejne Detroit.

    • 8 2

    • jak sie robi chodniki wokol Amber Expo za 12 milionow zeta to potrzebni sa frajerzy ktorzy to sfinansuja

      • 2 1

  • postawia wam tam kolejne blokowisko ogordzone drutem kolczastym (2)

    • 4 6

    • (1)

      akurat na Zaspie nie stawia się grodzonych osiedli - za co właśnie lubię Zaspę
      tu żyją normalni ludzie którzy lubią mieć teren wspólny i umieją z niego korzystać !

      • 5 1

      • czyzby?

        a te ogrodzone na Hynka? a te ogrodzone przy Zielonej Drodze?nie pomyliłes aby przypadkiem tej Zaspy z jakąś inną?
        a nastepne ma wlasnie stanac na tym parkingu i na pasie startowym od strony kolejki - i to jest FAKT

        • 1 0

  • No mam nadzieję że zbudują tam dużą Biedronkę.

    • 4 4

  • Kto tam parkuje ? Niech płacą normalne pieniądze dla miasta. = NAS.

    A jak. To nie parking dla ogółu , ale dla konkretnych mieszkańców - w dodatku spółdzielni.

    Dlaczego ja mam komuś fundować miejsce parkingowe - niejako stałe ?
    Jak o np. mieszkaniach komunalnych to wrzask że socjalizm się skończył itd.
    Jak jedziemy to jedziemy. Po całości.

    Przestałem robić na dziadów i złodziei.

    Za 14 mln. można wybudować 140 / to nie pomyłka / mieszkań dla mieszkańców gminy - co jest USTAWOWYM OBOWIĄZKIEM GMINY.

    Dziękuję za uwagę.

    • 2 8

  • parking

    Władze miasta co raz częściej zachowują się nie przyjaźnie w stosunku do mieszkańców.
    Mają gdzieś obywateli,dbają o swoje interesy.

    • 5 5

  • (20)

    Miasto buduje za WASZE pieniądze jakieś ECS-y, na Targu Węglowym układa jakaś "instalację" za setki tysięcy WASZYCH złotych, wszędzie buduje ścieżki rowerowe z WASZYCH pieniędzy w cenie milion złotych za kilometr, w każdym możliwym miejscu wprowadza opłaty za parkowanie, rozszerza idiotyczne, niczym nie uzasadnione "strefy 30", kontroluje każdy krok za pomocą Tristara, zabiera parkingi każąc wszędzie jeździć rowerem lub śmierdzącą SKM a wy nadal na nich głosujecie!!!!
    To teraz nie płaczcie, że samochody będziecie parkować na balkonach.

    • 27 19

    • (16)

      haha, nie wierzę, miłośnik placów parkingowych w centrum w cenie ponad 116 000 PLN za samochód (14mln/120) wypomina miastu koszt budowy zmniejszających korki dróg rowerowych :D
      To jest taka hipokryzja i komedia, że nie wiem czy przeczytałem coś równie absurdalnie głupiego na trojmiasto.pl w tym roku.

      • 19 8

      • (15)

        Oj zabolało obcisłogaciego ekooszołoma. Na pocieszenie powiem ci że coraz więcej osób na szczęście widzi, że powstała wręcz jakaś sekta roweroterrorystów, która domaga się coraz większych przywilejów i budowania ścieżek rowerowych za horrendalne pieniądze nie mając żadnych obowiązków w stosunku do innych użytkowników dróg. A ruch rowerowy w miastach stanowi ok 1,5 do 2 % ogólnej czyli prawie tyle co nic.
        Dlatego mam wręcz z takich ubaw.

        • 15 16

        • Rowerzystów obowiązują takie same przepisy jak tych co jadą samochodami. (14)

          W cywilizowanym świecie nie ma wjazdu samochodem do centrum miast.
          Ludzie w garniturach pod krawatem jadą tramwajem czy autobusem do pracy i nikt nie robi z tego problemu.

          • 11 8

          • (1)

            W cywilizowanym świecie nie ma wjazdu do centrum miast.
            A tu taki Paryż ma np. Avenue des Champs-Élysées.
            Od razu widać jaki ten Paryż zaściankowy, zacofany i skazany na wymarcie jak Detroit.

            • 7 0

            • Dwa słowa: Congestion charge.

              Pomimo wzrostu liczby mieszkańców Londynu o 2t miliony,do centrum miasta wjeżdża tylko niewielki odsetek więcej aut. Panowie z City pod krawatami dylają metrem i koleją (których sieć jest rozbudowana,a kursy częste!) Miasto uruchomiło też miejskie rowery na kartę (podobnie Warszawa)

              • 2 1

          • pokaż mi takie miasto bo chyba o innej cywilizacji mówimy... (4)

            • 1 1

            • Frankfurt. (2)

              Tam tylko wjazd z identyfikatorem.
              Ruch minimalny w ścisłym centrum.

              • 4 1

              • Zaspa to nie jest ścisłe centrum Frankfurtu tylko dzielnica sypialniana Gdańska

                • 4 1

              • zgadza się, Zaspa to ścisłe centrum!!!!!

                • 4 2

            • Berlin, Stokholm, Londyn

              no tak, to nie twoje cywilizacje...

              • 4 1

          • (6)

            w gdansku problem robi ztm
            20min vs 1,5h dojazdu komunikacja

            w cywilizowanym swiecie ludzie ze soba wspolpracuja, a nie tylko zadaja

            • 4 5

            • 1,5h - chyba z Pruszcza lub Kolbud (5)

              • 4 3

              • (4)

                wszystko zalezy ile sie ma przesiadek i jak czesto jezdza (i jak czesto odjezdzaja(przed czasem) z petli gdy akurat autobus podjechal)

                niektorzy chyba mysla, ze komunikacja miejska jezdzi bezposrednio z punktu a do punktu b i licza tylko ten czas przejazdu
                1,5 h latwo wychodzi doliczajac czekanie na przesiadki - niestety

                • 5 3

              • trzeba było nie wyprowadzać się na zad... (1)

                w mieście 1,5 h to w obie strony i kawą + ploteczki pomiędzy

                • 2 4

              • komunikacja?
                chyba z wrzeszcza do centrum:P

                serio miasto jest wieksze i szersze niz niektorzy mysla

                • 2 1

              • (1)

                No to trzeba bylo myslec jak sie kupowalo, a nie sie nsm terez zalic.

                • 2 5

              • nikt sie nie zali
                mam nadzieje ze osoby tak ataujacy osoby ktore musza dojezdzac samochodem nie narzekaja na poziom halasu szczegolnie imprez;)

                wszystkie rejony maja swoje plusy i minusy, ale niektorzy patrza tylko swoja ograniczona wizja

                • 2 0

    • Bo miasto jest dla ludzi a nie samochodów. (2)

      Na wieś się wyprowadź ćwoku.

      • 6 9

      • znowu to hipsterskie haselko

        • 3 5

      • na wsi lepsze życie

        Spokój, sielanka i TDI. A pajace z miasta niech się duszą w swoich ztmach

        • 2 7

  • Parking w Brzeźnie.

    Porządek to powinni zrobić z parkingiem w Brzeźnie i to na wczoraj. Jak można pozwolić pobierać opłaty przez firmę, która nie ma prawnie do tego pozwolenia. Tylko nie piszcie ze sprawa jest prowadzona w toku, bo tu każdy dzień się liczy, bo ludzi się okrada pod gołym niebem. Ciekawe czy oddadzą kasę i komu, jak to się potwierdzi, że panowie "parkingowi" robili to na "lewo"- bez zgody właściciela, a dokładnie właścicielki.
    Czekamy na rozwoj wydarzeń - trojmiasto.pl...

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane