• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zaprasza turystów jesienią

Michał Stąporek
11 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów

'Week ends in Gdańsk'. Najnowsza reklamówka Gdańska w wersji 2,5-minutowej.


"Week ends in Gdańsk!" to hasło nowej kampanii miasta, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w Gdańsku. Jej pierwszym elementem jest film, który powstał w kilku wersjach językowych.



Jak ci się podoba reklamówka?

Film będzie promowany głównie w internecie, w takich miejscach jak portal podróżniczy Lonely Planet, kanały miejskie na Instagramie, Facebooku i YouTube oraz przez kontekstowe reklamy Google AdWords w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii i Niemczech.

Kierowanie reklam do Niemców i Skandynawów jest dawną praktyką miasta i Gdańskiej Organizacji Turystycznej. To racjonalne i uzasadnione, że zwracamy się do zamożnych i - z zasady kulturalnych - gości z tych krajów. Czy jednak zwrócenie do Brytyjczyków, którzy mają opinię najmniej pożądanych turystów w Europie, nie jest ryzykowne?

- Przekazy reklamowe kierujemy na ten rynek już od 2008 r. Istotna jest tu kwestia precyzyjnego pozycjonowania i określonej grupy docelowej. Nasze kampanie trafiają do potencjalnych turystów pożądających kontaktu z kulturą, historią, zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem - uspokaja Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Nie są to absolutnie działania reklamujące miasto jako tanie miejsce na imprezy typu wieczór kawalerski.
Za produkcję spotu odpowiada gdańskie studio Lokomotion, a łączny budżet produkcji wyniósł około 75 tys. zł.

'Week ends in Gdańsk' - wersja 30 sekundowa



Letnia sceneria udaje jesień

Choć film ma zachęcać turystów do odwiedzin miasta jesienią, to zdjęcia powstawały w sceneriach letnich. Brawo dla producentów, że udało im się zorganizować plan zdjęciowy podczas nielicznych słonecznych dni tego lata, ale chyba trochę przesadzili z wieczornym bieganiem po plaży w legginsach. Oczywiście: wszystkie reklamy oszukują, ale goście z Polski raczej nie dadzą się nabrać na to, że podczas gdy niebo nad Warszawą, Poznaniem i Krakowem zasnute jest chmurami, u nas jest błękitne i skąpane w słońcu.

Za długie do internetu

Jak na standardy internetowe, główna reklamówka jest zbyt długa. Można się na to zżymać, ale by dziś przykuć uwagę internauty na 2,5 minuty, trzeba czegoś znacznie bardziej spektakularnego, niż kilka ujęć lotniczych i kilka efektów specjalnych. Film ma co prawda także krótszą wersję 30-sekundową, ale stanowi ona po prostu pozbawiony komentarza wybór scen umieszczonych w wersji podstawowej.

Efekty specjalne

Uśmiechnięta foka na plaży z pewnością budzi sympatię (w internecie zwierzęta z zasady ją budzą), ale podświetlenia bursztynowego wisiorka czy dachu muzeum II wojny światowej mogą już tylko budzić zdziwienie. Choć od strony technicznej nie można im niczego zarzucić, są wyprodukowane fachowo.

Za dużo wątków i brak spójności

Trudno oprzeć się wrażeniu, że film jest przegadany. Wiadomo, że w reklamie trzeba się chwalić, ale czy do jednego filmu naprawdę trzeba było wepchnąć Solidarność, fokę, terminal kontenerowy, Krzyżaka (w lesie), pirata (na Motławie), bursztyny, dawną architekturę, współczesną architekturę, "Zakochanego Szekspira" (bardzo dobry spektakl, wróci na scenę teatru jeszcze w tym sezonie) i spadające meteory?

Wielość podejmowanych wątków to jedno, a brak ich spójności to drugie. Choć narrator stara się je wszystkie połączyć "specyficznym zapachem tajemnicy, morza, północy, miasta, gdzie wszystko się zaczęło", to tak naprawdę trudno zrozumieć co łączy jeżdżącą na rowerach parę w średnim wieku, z nastolatkiem tańczącym na ulicy i jarmarcznym piratem na jarmarcznym galeonie płynącym Motławą.

Nie udało się stworzyć spójnego wątku, który połączyłby ze sobą przypadkowe sceny, wypełnione przypadkowymi bohaterami.

Miejsca

Opinie (145) 4 zablokowane

  • (1)

    Jesień to mamy od jakiś trzech miesięcy.

    • 21 4

    • Rzekłbym nawet, że cały rok...

      • 1 1

  • I tak

    I tak jest tu już dużo turystów.

    • 7 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Week ends in Gdańsk - wersja 2,5-minutowa

    To chyba największy beton jaki widziałem od dawna. Te animacje najgorsze, ta foka?!?!!! Ten rzygacz?!?! O co tu chodzi? I ktoś pewnie jeszcze dostał za to pieniądze?!?!!! Najgorzej!!! Gdańsk jest super ale ta reklama jest fatalna, w życiu bym tu nie przyjechał gdybym zobaczył taka reklamę.

    • 4 3

  • W Oslo maja słońce i nie wieje tak jak w Gdańsku (3)

    W Elblagu też tak nie wieje jak w tym wypi..ź..io...wie gdańskim. Smutne że ludzie na wybrzeżu myślą że w całej Polsce taka denna pogoda. Byłem wczoraj w Bydgoszczy. Pełno ludzi na bulwarach o 23:00 temperatura 20 stopni. Wiec po co jechać do Gdańska jak tu przez cały rok pi...dzi!

    • 13 11

    • dzisiaj nie pi**ziło

      • 6 2

    • Przesadzasz z tą piżdziawą

      a Oslo, Bydgoszczy i Elblągowi daleko do Gdańska

      • 7 4

    • o tak, oslo słynie ze słonecznej pogody.
      ilość dni słonecznych w ciągu roku w gdańsku - 52, w oslo 47.

      • 0 0

  • W Gdańsku sezon trwa cały rok i to jest fakt!!! (4)

    Może nie ma teraz już tłumów jak latem, ceny spadły, ale to tylko na plus, wielki plac budowy, 4 tysiące mieszkań w budowie pomiędzy Toruńską a Muzeum II Wojny Światowej, ale spokojnie, wszyscy się pomieszczą, to będzie wartość dodana, na ulicach na każdym kroku zagraniczni turyści, dzieje się w Gdańsku, pełne knajpy, kręcące się dżwigi, mnóstwo inwestycji, pnące się w górę biurowce, mnóstwo nowych Gdańszczan, ostatnie lata to naprawdę imponujący rozwój naszego Miasta

    • 11 10

    • Dziękujemy Ci, klakierze z UM

      • 7 6

    • Ale wazelina (1)

      Tego nie da sie czytać. Pewno Pawełek siadł,do kompa.

      • 6 6

      • ciekawe z którego mieszkania pisze nasz drogi budyniowaty Pawełek?

        • 2 5

    • Weź stoperan bo popuscisz

      Weź się Pawełku rozpędz ale tak porządnie

      • 2 6

  • Fajny filmik o wiele lepszy od tego gdzie jakaś zakochana para odwiedzała Gdansk. Tamto to była totalna masakra piłą mechaniczną. Ten da się obejrzeć.

    • 8 7

  • Torun (1)

    Zapomnieli tylko dodać w filmie małych szczegółów :
    - menele,bezdomni z winem i żebraków
    -bojek na mieście ( gdzie patologia jest ogromna )
    -Ukraińców ( co myślą , ze wszystko tu mogą ) - błąd
    - zasikanych i zarzyganych miejsca ( nie mówię o innych już obleśnych rzeczach )
    A zreszta za dużo tego :)

    • 8 10

    • pitolisz dla pitolenia?

      jedź do Nju Jorka - tam jest miód i Trump

      • 2 4

  • ponad 1000 letnie miasto z plaza ciagnaca sie przez kilometry i zadnej toalety.

    na filmiki macie fundusze na toalety juz nie towarzyszu budyn ??

    • 17 5

  • Strasznie kiczowata reklama!!!

    • 11 6

  • Bez Lechii ? Stadionu ?

    Kto to w ogóle zatwierdził ?!!! Widać że tego filmu nie zrobił żaden gdańszczanin, tylko ludzie mający gdańskiego ducha w d...

    • 4 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane