• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zaprasza turystów jesienią

Michał Stąporek
11 września 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk w spocie reklamowym sieci sklepów

'Week ends in Gdańsk'. Najnowsza reklamówka Gdańska w wersji 2,5-minutowej.


"Week ends in Gdańsk!" to hasło nowej kampanii miasta, która ma zachęcić turystów z Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii oraz Niemiec do spędzania jesiennych weekendów w Gdańsku. Jej pierwszym elementem jest film, który powstał w kilku wersjach językowych.



Jak ci się podoba reklamówka?

Film będzie promowany głównie w internecie, w takich miejscach jak portal podróżniczy Lonely Planet, kanały miejskie na Instagramie, Facebooku i YouTube oraz przez kontekstowe reklamy Google AdWords w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Norwegii, Szwecji, Danii i Niemczech.

Kierowanie reklam do Niemców i Skandynawów jest dawną praktyką miasta i Gdańskiej Organizacji Turystycznej. To racjonalne i uzasadnione, że zwracamy się do zamożnych i - z zasady kulturalnych - gości z tych krajów. Czy jednak zwrócenie do Brytyjczyków, którzy mają opinię najmniej pożądanych turystów w Europie, nie jest ryzykowne?

- Przekazy reklamowe kierujemy na ten rynek już od 2008 r. Istotna jest tu kwestia precyzyjnego pozycjonowania i określonej grupy docelowej. Nasze kampanie trafiają do potencjalnych turystów pożądających kontaktu z kulturą, historią, zainteresowanych aktywnym wypoczynkiem - uspokaja Anna Zbierska, zastępca dyrektora Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miejskim w Gdańsku. - Nie są to absolutnie działania reklamujące miasto jako tanie miejsce na imprezy typu wieczór kawalerski.
Za produkcję spotu odpowiada gdańskie studio Lokomotion, a łączny budżet produkcji wyniósł około 75 tys. zł.

'Week ends in Gdańsk' - wersja 30 sekundowa



Letnia sceneria udaje jesień

Choć film ma zachęcać turystów do odwiedzin miasta jesienią, to zdjęcia powstawały w sceneriach letnich. Brawo dla producentów, że udało im się zorganizować plan zdjęciowy podczas nielicznych słonecznych dni tego lata, ale chyba trochę przesadzili z wieczornym bieganiem po plaży w legginsach. Oczywiście: wszystkie reklamy oszukują, ale goście z Polski raczej nie dadzą się nabrać na to, że podczas gdy niebo nad Warszawą, Poznaniem i Krakowem zasnute jest chmurami, u nas jest błękitne i skąpane w słońcu.

Za długie do internetu

Jak na standardy internetowe, główna reklamówka jest zbyt długa. Można się na to zżymać, ale by dziś przykuć uwagę internauty na 2,5 minuty, trzeba czegoś znacznie bardziej spektakularnego, niż kilka ujęć lotniczych i kilka efektów specjalnych. Film ma co prawda także krótszą wersję 30-sekundową, ale stanowi ona po prostu pozbawiony komentarza wybór scen umieszczonych w wersji podstawowej.

Efekty specjalne

Uśmiechnięta foka na plaży z pewnością budzi sympatię (w internecie zwierzęta z zasady ją budzą), ale podświetlenia bursztynowego wisiorka czy dachu muzeum II wojny światowej mogą już tylko budzić zdziwienie. Choć od strony technicznej nie można im niczego zarzucić, są wyprodukowane fachowo.

Za dużo wątków i brak spójności

Trudno oprzeć się wrażeniu, że film jest przegadany. Wiadomo, że w reklamie trzeba się chwalić, ale czy do jednego filmu naprawdę trzeba było wepchnąć Solidarność, fokę, terminal kontenerowy, Krzyżaka (w lesie), pirata (na Motławie), bursztyny, dawną architekturę, współczesną architekturę, "Zakochanego Szekspira" (bardzo dobry spektakl, wróci na scenę teatru jeszcze w tym sezonie) i spadające meteory?

Wielość podejmowanych wątków to jedno, a brak ich spójności to drugie. Choć narrator stara się je wszystkie połączyć "specyficznym zapachem tajemnicy, morza, północy, miasta, gdzie wszystko się zaczęło", to tak naprawdę trudno zrozumieć co łączy jeżdżącą na rowerach parę w średnim wieku, z nastolatkiem tańczącym na ulicy i jarmarcznym piratem na jarmarcznym galeonie płynącym Motławą.

Nie udało się stworzyć spójnego wątku, który połączyłby ze sobą przypadkowe sceny, wypełnione przypadkowymi bohaterami.

Miejsca

Opinie (145) 4 zablokowane

  • Totalnie pojechane miasto.

    a miało nie być już dopalaczy.

    • 1 1

  • (9)

    Tylko po co?

    • 42 33

    • my mówimy stanowcze NIE (4)

      mamy dość korków latem, a ci chcą jeszcze jesienią nam kongo zrobić

      • 12 24

      • przyjazdy ze Skandynawii i Wysp Brytyjskich (3)

        wirus, nie stresuj się - Skandynawowie czy Brytyjczycy do Gdańska raczej przylatują niż przyjeżdżają ;)

        • 9 5

        • to mnie uspokoiłeś (2)

          zagraniczni nich przyjadą, ale te wsioki z centralnej Polski już nie

          • 5 6

          • skąd ta nienawiść do Polaków? (1)

            • 1 0

            • Czytaj ze zrozumieniem

              "wsioków" - jest napisane

              • 1 0

    • Żeby zaraz znów wydać pieniądze

      Tylko tym razem na walkę z nadmiarem turystów, Jak Wenecja czy Barcelona xD

      • 1 1

    • Żeby zrównoważyć plagę Januszy i ciasnotę umysłową przyjeżdżających tu PiSiorów...

      • 1 6

    • #poco #poco

      • 2 1

    • Nie chcemy turystów

      Nie chcemy tu drugiej Barcelony czy Wenecji, nie chcemy deweloperów budujących pseudo mieszkania tzw. inwestycje, nie chcemy takich inwestorów zwłaszcza nie mieszkających w Gdańsku i nie płacących tu podatków. Miasto ma być dla mieszkańców. Swoją drogą ciekawe jaka jest skala wynajmu "na gębę" bez płacenia podatków w ogóle.

      • 7 14

  • (1)

    całe trójmiasto zaprasza na dziurawe chodniki z kałużami i wszechobecny brud

    • 24 17

    • piękny Pruszcz

      w Pruszczu jakoś zadbano o centrum, jest spójnię, czysto, zielono , pięknie :)
      W tym remont Raduni.
      Niech się Gdańsk i Gdynia uczą.

      • 0 1

  • bajka dla dzieci

    Reklama reklamą. Ukazywanie tylko słonecznych dni jest uzasadnione i praktykowane.
    Ale te reklamówki to bajki o Gdańsku. Czy nie mogli sobie podarować tej komputerowej foki i znikających bajkowych postaci? Zamiast tego pokazać fokarium lub fokę z daleka, a nie bajkę o foce na plaży.

    • 5 1

  • (1)

    "goście z Polski raczej nie dadzą się nabrać na to, że podczas gdy niebo nad Warszawą, Poznaniem i Krakowem zasnute jest chmurami, u nas jest błękitne i skąpane w słońcu."
    jak bowiem wiadomo, wszystkie miasta, kurorty nadmorskie w innych państwach pokazują, że u nich tylko pada deszcz, nikt nie koloruje rzeczywistości. tak właśnie powinno się pokazać gdańsk, deszcz, deszcz i deszcz lub chociaż zachować prawdziwe proporcje dni słonecznych do deszczowych...

    • 5 0

    • Pokaż mi

      chociaż 3 spoty innych miast w deszczu, ale robione przez miasto, nie freelancerów

      • 0 0

  • hatakumba reklamowa

    Świetny pomysł, zeby zrobić reklamę miasta w wersji video. Wiele miejscowości tak robi. Jednak moim zdaniem reklama przegadana, za duzo rzeczy chciano uchwycić, za dużo aktorów. Przerysowano wiele miejsc, przez co wyglądają jak z taniej pocztówki. Ujęcie ulicy Mariackiej, to chyba jedyne, ktorego urok został zachowany. Warto porównać sobie filmy reklamowe Batumi, czy Tbilisi. Porywająca muzyka, ujęcia z lotu ptaka, trochę kultury, budynków. Miasta na weekendowe wypady, a do takich chce aspirować jesienny Gdańsk.

    • 0 1

  • gorzkie żale

    Wszyscy wielcy specjaliści i eksperci...Najlepiej usiąść i założyć ręce. Trochę radości, pozytywów, bo Was jesienna chandra zabije!
    Podobają mi się ostatnie działania i spoty. Lepsze to niż jakieś stoiska na zupełnie nieznanych targach itd, odwiedzanych przez łasych na darmowe ciastko. Robicie fajną robotę, oby tak dalej!

    • 0 2

  • Atrakcja specjalna (10)

    Zwiedzanie mieszkań Adama Pawlowicza

    • 86 46

    • Atrakcja dodatkowa

      A pozniej podstawia autokar i zwiedzanie willi na Zoliborzu.....

      • 0 2

    • Albo akcji spółki POLSKI CYNK wojewody Drelicha...

      • 2 0

    • zazdrosny PISor co nic w zyciu nie osiągnął (2)

      tylko liczy aż ktos mu coś da i niszczy kraj szczujać ludzi - do kościoła!!!!!

      • 9 12

      • A Ty peowski sprzedawczyku

        Co z tym pisem.zapraszamy do zwiedzania mieszkan Adama Pawlowicza przeciez... Slyszales o Adamie Pawlowiczu?

        • 7 6

      • Co nazywasz osiągnięciem?

        Mieć tyle mieszkań że aż nie wiesz ile ich masz?

        • 9 5

    • Zwiedzanie siedzib Pisowskich przekrętów pt. Skoki ,a i warto zobaczyć w Gdyni pisowca (1)

      który powinien siedzieć w więzieniu ,a żyje sobie w luksusie i bimba na prawo będąć współwłaścicielem Arki Gdynia , poczytaj w necie o Dubienieckim ,frajerze jak i o pisowskich skokach

      • 9 10

      • O tych skokach ze WSI? Tak poczytaj,bo widzę mało wiesz,a w sumie tyle wiesz ile ci Niemiec przez telewizor naciskał.

        • 8 3

    • Nie zdazyli by wszystkich zobaczyc..

      • 6 3

    • Głupi, głupszy, pisowiec (1)

      • 21 38

      • mlicz

        sprzedajna glisto

        • 15 10

  • W Oslo maja słońce i nie wieje tak jak w Gdańsku (3)

    W Elblagu też tak nie wieje jak w tym wypi..ź..io...wie gdańskim. Smutne że ludzie na wybrzeżu myślą że w całej Polsce taka denna pogoda. Byłem wczoraj w Bydgoszczy. Pełno ludzi na bulwarach o 23:00 temperatura 20 stopni. Wiec po co jechać do Gdańska jak tu przez cały rok pi...dzi!

    • 13 11

    • o tak, oslo słynie ze słonecznej pogody.
      ilość dni słonecznych w ciągu roku w gdańsku - 52, w oslo 47.

      • 0 0

    • Przesadzasz z tą piżdziawą

      a Oslo, Bydgoszczy i Elblągowi daleko do Gdańska

      • 7 4

    • dzisiaj nie pi**ziło

      • 6 2

  • Mimo,iż było słonecznie to turyści dziwili się,że kropi..

    ..to Ja lałem na nich,gdy leciałem helikopterem na wernisaż.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane