• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk zleca analizę ruchu z ostatnich siedmiu lat, by wyciągnąć wnioski

rb
1 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów. Analiza ma uwzględniać głównie niechronionych użytkowników dróg, a więc rowerzystów, pieszych, dzieci czy motocyklistów.

Gdańscy drogowcy szukają wykonawcy raportu o bezpieczeństwie w ruchu na ulicach miasta. Analiza ma uwzględniać szczególnie najmniej chronionych użytkowników dróg: pieszych, dzieci, rowerzystów i motocyklistów, a także młodych kierowców, zbadać przyczynę wypadków czy określić miejsca, w których w latach 2013-2019 najczęściej dochodziło do zdarzeń drogowych. To pozwoli na wdrożenie w przyszłości odpowiednich działań zapobiegawczych.



Kto według ciebie stwarza największe zagrożenie na drogach w mieście?

Podobna analiza powstała przed kilkoma laty i uwzględniała lata 2004-2012. Raport dotyczy całego obszaru miasta oraz odrębnie poszczególnych dzielnic. Powstały dokument może być wykorzystany na wiele sposobów.

Z jednej strony jest punktem wyjścia do dyskusji o koniecznych zmianach w mieście, z drugiej - pomaga w koncepcyjnej pracy radom dzielnic i urzędnikom. Korzystają też sami mieszkańcy - np. przy podejmowaniu różnego rodzaju inicjatyw społecznych (fachową wiedzę można później wykorzystać przy opracowaniu projektów w Budżecie Obywatelskim).

- Nie ma wymogu prawnego robienia takiego opracowania - podkreśla Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Po 2012 roku korzystaliśmy z danych udostępnianych przez policję z systemu SEWIK [System Ewidencji Wypadków i Kolizji - dop. red.] oraz z bazy danych udostępnianej przez Pomorską Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Jak dodaje, wspomniana baza przestała być aktualizowana w 2017 roku i stąd decyzja o wykonaniu raportu BRD dla Gdańska za lata 2013-2019.

2012 from Trojmiasto.pl


RAPORT BRD z 2012 r.

Analiza ma uwzględniać:

  • rodzaje zdarzeń drogowych
  • miejsca występowania zdarzeń drogowych
  • porę występowania zdarzeń drogowych
  • przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych
  • ofiary wypadków drogowych
  • sprawców wypadków drogowych


Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r. Śmiertelny wypadek na Drodze Zielonej w lipcu 2017 r.

Czy piesi, rowerzyści i inni "niechronieni" użytkownicy dróg w Gdańsku są na nich bezpieczni?

Analiza ma się skupić głównie na grupach ryzyka, tj. pieszych, dzieciach, młodych kierowcach, rowerzystach, motocyklistach oraz problemach dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego, tj. nadmiernej prędkości, alkoholu spożywanego przez kierowców przed tym, jak usiądą za kierownicą, czy koniecznych zmian w infrastrukturze drogowej.

W raporcie uwzględnione mają być także zachowania uczestników ruchu oraz przedstawione tendencje zmian dla poszczególnych grup ryzyka i problemów w latach 2013-2019. Znajdzie się w niej także wykaz miejsc niebezpiecznych obejmujący przyczyny i okoliczności zdarzeń drogowych (skrzyżowania, ulice) ze szczególnym uwzględnieniem niechronionych uczestników ruchu drogowego. Jednym z punktów dokumentu ma być też analiza porównawcza dla Głównego i Starego Miasta.

- Raporty BRD są źródłem informacji o charakterze i przyczynach zdarzeń drogowych na sieci dróg w Gdańsku. Stanowią podsumowanie problemów w ruchu drogowym i wskazują obszary wymagające poprawy, podjęcia działań. Pozwalają również na analizę efektywności wprowadzanych zmian. Relacje pomiędzy liczbą i ciężkością i miejscem wypadków drogowych pozwalają na ocenę ich lokalizacji, przyczyn i okoliczności, a w efekcie wdrożenie odpowiednich działań zapobiegawczych - mówi Kiljan.
rb

Opinie (234) ponad 10 zablokowanych

  • Brak wskazania

    Bezmyślni i zadufani w sobie. ...Ponieważ z każdej z wymienionych grup to właśnie ci powodują wypadki. Nie umieją przewidzieć zachowań innych jak i swoich dostosowując do tego co w danej chwili jest na drodze. Preferujący własne potrzeby nad potrzeby innych. Zwykłe :" bo mnie się spieszy" jakby spieszyć się nie musieli inni. I to w jednakowym procencie kierowcy piesi i wszyscy inni.

    • 10 1

  • wystarczy stanąć na chwilę przy dowolnym skrzyżowaniu żeby wiedzieć:
    - przejeżdżanie na czerwonym świetle
    - nie zatrzymywanie się na zielonej strzałce
    - przekraczanie prędkości
    - wymuszanie pierwszeństwa przez skręcające samochody

    • 14 3

  • To proste (2)

    Przyczyną jest bezkarność (prawdopodobienstwo złapania jest znikome) i mandaty które są śmiesznie niskie.

    86% kierowców przekracza dozwoloną prędkość w obrębie przejść. To jak ma być dobrze?

    • 18 3

    • (1)

      W punkt, nic tak nie ochroni nas jak nieuchronność otrzymania kary za złamanie przepisów.
      To dotyczy kierowców wszelkich pojazdów jak i pieszych.

      • 4 1

      • Wysokość kary działa

        W Szwecji prawdopodobieństwo kary jest znikome, ale kary są drakońskie. I działa to również na polskich kierowców. W Gdyni królowie drogi, a po zjeździe z promu w Karskronie wzorowi kierowcy. Pisały o tym również szwedzkie media.

        • 2 0

  • W Excelu wykonanie takiej analizy przez jedną kumatą osobę (1)

    powinno zająć około 3 miesięcy.
    Szacunkowy koszt wykonania - około 30 tysięcy zł.
    Ciekawe, ile miasto zapłaci zwycięzcy przetargu?

    • 8 3

    • Takie analizy sa powtarzalne a zrodla danych dobrze zdefiniowane. Przypuszczam, ze jej koszt to max kilka tys zl i do zrobienia w kilka dni. To nie jest zadna odkrywcza praca.

      • 0 0

  • W Niemczech zabierają prawko jak przekroczysz prędkość o 20kmh. Także poza terenem zabudowania (3)

    Można skutecznie walczyć z patologią? można.

    • 18 9

    • Tak, ale niech przeanalizują wtedy prędkości dopuszczalne. Jest wiele miejsc, gdzie wiocha ciągnie się przez 5 km, domów może 10, a ograniczenie 40 przez cały zabudowany.

      • 3 7

    • (1)

      poza zabudowanym już nie zabierają od przekroczenia od 20km/h !!! Wycofali się z tego. Ale problem nie leży w wysokości kary tylko jej nieuchronności.

      • 0 2

      • nic nie wycofali

        dalej to obowiazuje i obowiazywac bedzie

        • 0 0

  • Oznaczenie drogi na Hallera i 5 wypadkow w 2 dni (2)

    Zarząd dróg będzie zamawiał analizę Buhahahaha
    Zamówcie analizę własnej pracy i po przyznanych ocenach wymiencie kadrę zatrudniona PO znajomości. Wypadków będzie mniej o 500%

    • 10 6

    • a co tam masz źle oznaczone?

      Problemem są kierowcy ignorujący przepisy i znaki.

      Dowód poszukaj sobie film "Przygotowywanie do zmian na al. Hallera" na 3miasto pl sprzed kilku dni. Zakaz skrętu ja wół, a kierowcy sobie skręcają.
      Patologia. Co można tam zrobić? niemca z karabinem postawić?

      • 5 0

    • jak może być czegoś mniej o 500%. uczyłeś się matematyki w tvp?

      • 1 0

  • (2)

    Największym zagrożeniem dla Gdańska jest TW Bolek, plujący jadem oraz jego wychowanek, ryży oszust z Brukseli TW Oskar.

    • 7 8

    • cienki jesteś Pisuar , poziom zero

      • 3 2

    • wracaj do strefy Prestiżu Kacpra

      • 2 2

  • Kobiety z dzieckiem w foteliku

    Tak wynika z mojej obserwacji. Siedzę często i obserwuję samochody mijające nasz plac zabaw. Traktują gaz zero-jedynkowo. Jak widzą kawałek prostej to pędzą bez oporów. Potem silne hamowanie i znowu gaz max. Tylko progi zwalniające nieco ratują sytuację

    • 8 7

  • a jednak! jesteśmy bogatym miastem!

    39 lat rządzą ci sami ludzie i ... szukają wykonawcy analizy....kasa do wydania...

    • 7 3

  • za ile milionów ta analiza?

    już moge wam powiedziec: za darmo do ulic w Gdańsku jest do remontu! info. za darmo!

    • 9 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane