• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdański buspas zakorkowany. Koniec taryfy ulgowej dla niesfornych kierowców

Maciej Naskręt
27 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 

Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów.



Kierowcy blokują wytyczony przed tygodniem buspas w centrum Gdańska. Do tej pory policjanci ich pouczali. Taryfa ulgowa dla niesfornych kierowców jednak się skończyła. Drogówka będzie wlepiać im mandaty.



Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa. Dla tego kierowcy opuszczenie buspasa stanowi ogromny wysiłek. Ma za nic strzałki wymalowane na drodze nakazujące zjechanie z pasa.
21 sierpnia gdańscy drogowcy wyznaczyli 1,5-kilometrowy buspas wciągu ul. Podwale Przedmiejskie zobacz na mapie Gdańska w kierunku al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska. Nowy pas ruchu miał gwarantować swobodny przejazd autobusom, służbom miejskim, taksówkarzom oraz oczywiście pojazdom uprzywilejowanym w czasie korków.

Usprawnienie jednak nie do końca zdaje egzamin. Głównie przez zniecierpliwionych kierowców. Część z nich korzysta z buspasa jak ze zwykłego pasa ruchu. W czasie korków mijają wydzielonym pasem pozostałych uczestników ruchu, którzy stosują się do zasad panujących na drodze.

Zjawisko zajmowania buspasa przez nieuprawnionych kierowców potwierdza gdański taksówkarz. - Czasem nie ma znaczenia, czy jadę buspasem, czy innym pasem ruchu na ul. Podwale Przedmiejskie. Tu i tu stoję w korku. Dla wielu wydzielony pas nic nie znaczy - mówi pan Piotr.

Skala zjawiska jest porażająca. - Liczba kierowców poruszających się po buspasie idzie w setki. Od czasu wprowadzenia rozwiązania na ul. Podwale Przedmiejskie zatrzymaliśmy kilkudziesięciu kierowców. Stosowaliśmy wobec nich pouczenia - wyjaśnia mł. asp. Zbigniew Korytnicki, zastępca naczelnika wydziału ruchu drogowego w Komendzie Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci z drogówki zapowiadają bardziej restrykcyjne działania. Mało skuteczne pouczenia zastąpią mandaty. Kierowca za jazdę nieuprawnionym pojazdem po buspasie będzie zmuszony do opłacenia kary w kwocie 100 zł oraz przyjęcia na konto jednego punktu karnego.

Wyjeżdżając z ulic: Siennickiej, Kotwiczników, Chmielnej, Łąkowej kierowcy, by włączyć się do ruchu muszą wjechać na buspas. Należy pamiętać, że należy ten pas bezzwłocznie opuścić.

Dręczą cię korki na ul. Podwale Przedmiejskie? Sprawdź, jak możesz je ominąć.

Miejsca

Opinie (525) ponad 20 zablokowanych

  • Brawo dla policji! (39)

    Trzeba robić porządek z drogowymi nieudacznikami!

    • 495 83

    • (8)

      policja to by się lepiej zabrała za bandziora ze Stogów.

      • 33 39

      • że jak drogówka? (1)

        bo chyba od tego jest wydzial przstepczosci zorganizowanej

        • 55 0

        • oni nie mają na niego sposobu to może drogówka znajdzie.

          • 15 1

      • Masz na myśli kotka szablastozębnego? (4)

        Każdy kiedyś zapłaci za swe uczynki.

        • 7 1

        • (3)

          Bóg jest sprawiedliwy, odda mu to co nabroił.

          • 2 3

          • (2)

            uświadomie cię - boga nie ma

            • 6 5

            • :D Udowodnij...

              ...No właśnie nie można... Możesz powiedzieć że nie wierzysz, ale niewiara też jest wiarą...

              • 3 5

            • otoz wlasnie udowodnij;)

              • 0 0

      • u nas Komunikacja Zatłoczona i do tego korki, nie ma jak funkcjonować

        • 1 1

    • Policja miała tam od soboty czekać na tych co nie przestrzegają zasad (5)

      a tu w poniedziałek widzę jak samochody osobowe zasuwają po buspasie

      • 21 4

      • A co maja tam budke postawić i czekać (4)

        bo tak sie jasie Panie asi podoba?

        • 5 19

        • mi to obojętne, nie jeżdże tamtedy,tylko niech się nie zobowiazują do czegoś (2)

          czego sami nie będą wstanie spełnić

          • 12 2

          • Opinia została zablokowana przez moderatora

            • chyba ci forum z czatem o temcie se..k...su pomyliły

              • 0 0

        • Tak

          Nie pasi? To sie odczep od Asi

          • 1 1

    • (13)

      Brawo ? Trzeba wybudować więcej dróg dojazdowych do miasta! a nie jedna droga wali od strony warszawy i to wszystko ! - ciągle zakorkowana i na dodatek teraz jakiś bus pas, to jest chore! niech urzędnicy zaczną myśleć !

      • 43 16

      • drogę się planuje i buduje latami (12)

        projekt musi być sensowny, musi omijać zabytki, łączyć się w odpowiednim miejscu istinejącą infrastrukturą. Na jutro drogi Ci nie wybudują. Buspas jest jak najbardziej na miejscu - nie może być tak, że ludzie, którzy decydują się na pozostawienie samochodu w garażu, użerają się z tymi, którzy swoje cztery litery wiozą autem do kiosku/kościoła itd.

        • 20 10

        • (1)

          u nas tą drogę planują i budują już jakieś 40 lat...

          • 7 5

          • zacznijmy od tego ze droge planuja z 10 lat potem plany leza nastepne 10..Pozniej buduja droge jednoczesnie zmieniajac plany w trakcie i trwa to kilka lat....

            • 5 1

        • NIE PITOL CZŁOWIECZKU (8)

          "Ci nie wybudują. Buspas jest jak najbardziej na miejscu - nie może być tak, że ludzie, którzy decydują się na pozostawienie samochodu w garażu, użerają się z tymi, którzy swoje cztery litery wiozą autem do kiosku/kościoła itd"

          co ty wiesz o tej trasie, poza autobusami są tam jeszcze tramwaje, jeżeli wiesz co to takiego.
          przez osiem lat dojeżdżałem ze stogów do brzeźna, oliwy i właśnie tramwajami, szybko i sprawnie. i zawsze z przesiadkami w centrum, jakoś mi to nie przeszkadzało, i widziałem te autobusy w korkach, i jakoś nie żałowałem, że wsiadłem do tramwaju.

          Nie sądzę, że by były takie dekle, żeby do kiosku po gazetę jechali ze stogów do centrum, chyba że ty tak robisz xb

          • 9 9

          • wiem, że są tam tramwaje (3)

            i wiem, że autobusy też są na tym odcinku potrzebne. Muszą też mieć możliwość zjazdu do bazy. Tramwaje mają przekichany skręt w Okopową, bo tam zawsze jakiś artysta się wpakuje na czerwonym, skutecznie bolkujac tramwaj.

            • 11 2

            • (2)

              no to może zamiast utrudniać i tak kiepski ruch samochodowy na odcinku od stadionu do centrum, zrobić pętlę autobusową przy stadionie, autobusy mogą wszędzie dojechać, i na sobieszewo i na stogi, zainwestować w linię tramwajową, tramwaje jeżdzą dość często, puścić tam nowsze, a nie te szroty, dodatkowo trzyskładowe, każdy się zmieści, a autobusy nie stoją w korkach, jeździłem tramwajem i niemal zawsze dojechałem na czas, tramwaje nie stoją w korkach, owszem, zdarzają się kretyni, którzy blokują przejazd na torowisku, i to pod samym nosem policji :), ograniczenie ruchu na podwalu jeszcze bardziej podniesie adrenalinę kierowcom, będzie więcej nerwowych i niebezpiecznych manewrów wyprzedzania i wciskania się, czy to nie wkurza? przeszkadza wam to, że ktoś buspasem jedzie nikomu z was nie wadząc, nie drzaźni to, że wy stoicie na prawym pasie do skrętu w prawo, a ktoś podjeżdża lewym, wolniejszym i się wciska przed was dodatkowo, co się często zdarza, blokując dwa pasy? podwale, to wąskie gardło dla samochodów, zamiast zabierać pas samochodom dla kilku autobusów, przeorganizować komunikację miejską z naciskiem na tramwaje, kierowcy będą szybciej dojeżdżać do celu, jeżdżacy komunikacją też nie będą narzekać, także szybko i do tego wygodnie, na chełm to co chwilę jeżdżą tramwaje, a stogi, sobieszewo, dolne miasto to zadupie? i nie pieprzcie kolego o wożeniu 4 liter podwalem do kościoła albo kiosku, tędy raczej wszyscy jeżdżą do pracy i w pracy (np. handlowcy, zaopatrzenie), a może toruńską by tak wyremontowano, to by odciążyło dodatkowo

              • 4 0

              • Wystarczy nie wpuszczać tych palantów co się na końcu próbują wciskać i problem cwaniaczków się skończy.

                • 4 0

              • No tak to wszystko o czym piszesz to czysta prawda i racja tylko ,że ta trasa jest troszkę bardziej skomplikowana. Ludzie nie tylko jada nią 5 czy 10km ale jadą z Warszawy czy z Pruszcza lub setki innych miejscowości i jadą dalej do centrum.. do sopotu do Gdyni czy też innych miast.. Komunikacją to sobie można podróżowac po mieśicie ale to jest element trasy krajowej!!! Precz z buspasami chyba że dobudują takowy pas a nie jak to się u nas robi biorą z istniejącej drogi.

                • 4 0

          • tramwaje się psują i nie dojeżdżają na wyspę sobieszewską :)

            • 7 0

          • sa miejsca skad tramwajem sie nie dojedzie choc bardzo by sie chcialo i jedyne wyjscie to autobus

            • 6 0

          • NIE PITOL CZŁOWIECZKU (1)

            Jestem całkowicie za buspasem, ale co do komunikacji tramwajowej to zdecydowanie zbyt rzadko kursują, w godzinach szczytu trudno się do nich dostać, są zaniedbane, brudne i sprawne tylko na tzw "słowo honoru". Moim zdaniem jest to najgorzej obsługiwana linia tramwajowa w Gdańsku. I właśnie z tym powinni coś zrobić i to szybko. Mam nadzieję, że ten buspas zmieni trochę realia dojazdu na Stogi i w drugą stronę

            • 3 5

            • ...ta linia jest następna...

              ...po aktualnych remontach.

              • 0 0

        • to oficjalne stanowisko biura propagandy miasta????

          tylko Budyn buduje drogi latami, palnuje latmai, wizualizacje trwaja kilka sezonow, przetargi, o niuansach ktorych tak szumnie sie informuje w prasie trwa kilka lat, potem dalej bicie piany zeby zrobic wrazenie ze droga jest w budowie. W rzeczywistosci drog jak nie bylo tak nie ma , w analogiczny sposob jak Budyn siedzial przyspawany na tronie tak siedzi nadal nic nie robiac.

          • 3 4

    • (2)

      To jest chore. Rozumiem, gdyby dobudowano jeden pas ruchu dla autobusów i uprzywilejowanych wyraźnie zaznaczony, ale idąc najmniejszą linią oporu zabierając pas kierowcom pozostałym na ciągle korkującym się odcinku nie dziwota, że kierowcy najzwyczajniej ignorują ten durny pomysł.

      • 27 21

      • axa

        1,5 km drogi ?? opanuj się człowieku...

        • 1 2

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • DROGOWY NIEUDACZNIK to osoba musząca poruszać się komuniekaqcja miejską (2)

      Ha ha ha ha buahahaha

      • 7 23

      • szczerze to wole byc tym nieudacznikiem niz kompletnym imbecylem lub idiota ktory musi sie dowartosciowac na jakims forum poniewaz wszyscy znajomi(o ile ich ma) sie od niego odwracaja:)

        PS. Mam samochod i jestem kierowca:)

        • 6 4

      • no bardzo zabawne

        ciebie nawet autobusy nie zabierają ha ha ha ha ha
        chyba, że na autobusie byłby taki fajny znaczek BIOHAZARD

        • 1 1

    • Drogi trzeba robić a nie bus pasy !!!

      • 8 2

    • pan ktory krecił z samochodu niech sobie wymieni szybe bo mu pekła

      • 3 0

    • j.w

      niestety musze pokonywac ta trase kilka razy dziennie bedzie dramat we wrzesniu rozumiem buspas ale nie na jedynej drodze ktora prowadzi do miasta facet albo kobieta ktorzy to wymyslili napewno tamtedy nia jezdza z urzedu miasta nie trzeba tamtedy jechac.......

      • 2 0

    • Bus Pas

      To bardzo dobre rozwiazanie, z ktorym jednak powinni poczekac az oddadza poludniowa obwodnice miasta. Korki tam sa od niepamietnych czasow, wiec ten rok, poltora niewiele juz by zmienil.
      Sam bus pas jest tandetnie opracowany i zrobiony, po Polsku! Co to znaczy, ze kierowcy wyjezdzajacy z kilku ulic musza wjechac na bus pas i opuscic go niezwlocznie :), a jak maja go niezwlocznie opuscic jak korek stoi kilometr np - normalne ze jada tym buspasem kilometr i niezwlocznie go opuszczaja. Linia bus pasa powinna plynnie zwezac sie przed skrzyzowaniem i znow wytyczac bus pas za skrzyzowaniem, zeby kierowcy nie musieli na niego wjezdzac, tylko od razu prosic/wymuszac wpuszczenie na normalny pas - to po pierwsze. Po drugie bus pasy powinne byc kontrolowane przez kamery, na takim odcinku przynajmniej 2-3 i nie ma ze ktos jedzie pasem dla autobusow, taksowek i p. uprzywilejowanych. Za to mandat powinien byc swukrotnie wyzszy, a punkty 4 krotnie. Tylko wytyczajac bus pas, trzeba miec glowe na karku. W tym wypadku akurat uwazam ze sie pospieszsyli tzn chyba za wszelka cene jakis urzednik chcial miec w Gdansku bus pas...

      • 5 0

  • (3)

    Kultura prowadzenia w polsce bezcenna...

    • 274 9

    • za resztę zapłacisz kartą mastercard...

      • 11 2

    • może debile które autem nawet 50m. po fajki do sklepu jadą zesrają sie w tych korkach (1)

      tego im zyczę

      • 11 3

      • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • 100 zl i 1 pkt karny to zdecydowanie za mało (14)

    • 398 64

    • (1)

      postawili by kamerę/fotoradar w paru miejscach i dla nieuprzywilejowanych mandacik pocztą. dostanie kilka mandatów po 100zł to może zacznie myśleć

      • 32 5

      • 100 zł. to zamało

        dla wszystkich kierowców którzy jadą tym pasem powinien być mandat co najmniej 500zł. bo wracając z pracy widzę ile aut stoi na tym pasie a przecież miało być lepiej potem wszyscy się w.....ją że komunikacja miejska się opóźnia.

        • 4 1

    • jeszcze jaja powinni ucinac (1)

      • 13 2

      • tylko że nie wszyscy mają jaja :)

        • 1 0

    • chyba cie pogielo, 100 zł i 1 pkt za... ? (5)

      stwrzenie zagrozenia? - nie
      niebezpieczenstwa w ruchu? - nie

      utrudnianie ruchu? - chyba tez nie, nie blokuje zadnego autobusu

      złamanie przepisu, wykorzystanie przestrzeni o oganiczonej dostepnosci ruchu? - tak

      pytam zatem czy duza jest spoleczna szkodliwosc takiego czynu??

      jezeli nie, nie mowie o samopoczuciu kierowcow ktorzy przestrzegaja przepisow i stioja w korku, a o realnej szkodliwosci...

      to mandat jest ok

      zaplaci ktos raz, drugi, trzeci i uzna ze nie warto albo, ze warto ryzykowac

      czlowiek jest wolny

      chyba, ze Ty uwazasz ze panstwo wie lepiej za Ciebie?

      • 11 22

      • "chyba, ze Ty uwazasz ze panstwo wie lepiej za Ciebie?" (1)

        Otóż to - właśnie tak nie uważam, dlatego kara powinna być wyższa. Każdy cwaniak by chciał buspasem jeździć, ale robić to nie ma komu.

        • 12 3

        • To co tu w ogóle robisz?

          Weź się lepiej do roboty.

          • 0 5

      • (1)

        Najlepiej jakby postawili kamerę bo fotoradar duż nie da. Po prostu będą się wcześniej wpiercdzielać na chama i tyle. A na kamerze bedzie widać kto i kiedy. Bo rada Ci tylko zdjęcie pyknie i tyle.
        Zresztą na radarze będzie dużo autobusów, taxi i pojazdów uprzywilejowanych, więc wątpię, zeby się z robotą wyrobili

        • 3 1

        • Dokładnie tak, postawić kamerę i niech kilku ludzi dzień i noc wysyła mandaty. Niech to trwa tydzień a nawet miesiąc (od wykroczenia) jeśli musi ale nie odpuszczać nikomu pod żadnym pozorem.
          A co my możemy zrobić? Ano za każdym razem informować policję i straż miejską jak zauważymy samochód na pasie dla autobusów. Nie żeby w panice dzwonić zza kierownicy, tylko na spokojnie spisać i zadzwonić czy wysłać maila w wolnej chwili. Tak długo jak będą mieli dużo zgłoszeń, będą musieli interweniować.
          Dodatkowo pamiętajcie, że zdjęcie samochodu na pasie dla autobusów to podstawa do odnalezienia sprawcy, a zdjęcie plus zeznanie świadka to podstawa do ukarania. Trzeba być konsekwentnym i nie odpuszczać.

          • 7 1

      • zamiast się tyle zastanawiać zrób coś pożytecznego a na drodze zacznij się poruszać zgodnie z przepisami

        • 2 0

    • polskie hamstwo (1)

      oczywiscie, 5 stówek to minimum i 4 pkt

      • 2 4

      • oj Anka przesadziłaś pięć stówek to za dużo nie można tyle zarabiać za godzinę!!

        " Damskie się nie liczy"- cztery punkty dam radę!! a Ty?

        • 0 0

    • Bez przesady. (1)

      Symboliczna stówka to w sam raz. Biedny zrozumie, a bogatemu i 500 zł to za mało.

      • 10 2

      • za mało nikt sie nie nauczy

        za granica nikt takim pasem nie jeździ kto nie moze a u Nas jak zawsze cwaniakuja mi sie wydaje ze 100zł to za mało nic to nikogo nie nauczy.....masakra jestesmy w kamieniu łupanym z kultura jazdy...!!!

        • 3 0

  • "którzy stosują się do zasad panujących na drodze - stoją w korku. " (1)

    he he, czyli zasadą panującą na drodze jest stanie w korku. Nareszcie ktoś to jasno wyartykułował :-)

    • 191 25

    • Świetny komentarz do całej sprawy http://demotywatory.pl/2037425/Buspas

      • 0 0

  • ale we wrześniu będą jaja na podwalu... (45)

    będą na kolanach ten buspas zdzierać...

    • 305 64

    • jaki debil zrobił buspas wzdłuż torów tramwajowych (42)

      skoro można przejechać tramwajem, który nie stoi w korkach to po co zabierać ludziom pas ruchu w tak kluczowym miejscu
      teraz korki są tam nawet w niedzielę, a od września będą sięgały do Kiezmarka i to przez całą dobę
      Adamowiczowi i jego kumplom gratuluję głupoty

      • 105 20

      • Jak zrobić dobry buspas (38)

        Patrząc po wypisywanych tutaj opiniach chciałbym zebrać w jedno miejsce cechy, jakimi powinien się charakteryzować dobry buspas:
        - znajduje się poza centrum miasta, tam gdzie jest mały ruch i nikomu nie przeszkadza,
        - obowiązuje poza godzinami szczytu, wtedy jest mały ruch i nikomu nie przeszkadza,
        - jest wytyczony tylko na ulicach z czterema pasami w jedną stronę, tak żeby starczyło pasów dla wszystkich tych którym lenistwo nie pozwala odstawić samochodu.

        • 55 38

        • przykład z Krakowa (4)

          dobry buspas to taki poza drogą. na przykład w Krakowie buspasy stworzono w tym samym pasie co tory tramwajowe. czyli że tam gdzie były same tory na zielonym pasie oddzielającym dwie drogi, wylano asfalt. mogą tam poruszać się autobusy i tramwaje, mają też częściowo wspólne przystanki.

          • 57 4

          • Ehe....

            Na alejach 29 listopada jakoś bus pas jest zrobiony tak jak w Gdańsku. I w wielu innych miejscach też...I też tam jest tragicznie...

            • 4 5

          • to byłoby całkiem logiczne

            ale w Gdańsku hołota by się wpakowała między tramwaje

            • 19 0

          • to samo widziałem w brukseli

            świetne rozwiązanie, autobusy zasuwają środkiem po torach tramwajowych.

            • 13 0

          • i w Wrocławia

            • 0 0

        • (7)

          "Kierowcy nic sobie nie robią z pasa ruchu tylko dla autobusów" - dziwią się?
          Zrobili z trzech pasów - dwa, przed zmianą korki tam były prawie przez cały dzień a teraz będzie jeszcze gorzej. Jaki idiota wymyślił coś takiego w takim miejscu??? Podwale Przedmiejskie to jedna z głównych arterii w Gdańsku. Zgadzam się z wypowiedzią powyżej o charakterystyce dobrego buspasa, jeżeli już ma istnieć ten buspas to niech obowiązuje poza godzinami szczytu (mi zajmuje przejazd tą ulicą w godzinach szczytu od żużlu do lot-u ok.30-40min, czy to jest normalne?) i niech zostaje wprowadzamy na ulicach z czterema pasami w jedną strone (ale niestety takich ulic w Gdańsku Gł jest nie za dużo).
          No i czemu miasto nie pomyślało wcześniej o buspasie, kiedy wykonywany był remont Podwala Przedmiejskiego?

          • 33 24

          • Nie skumałbyś ironii...

            nawet jakby przyszła i kopnęła cię w d**ę.

            • 32 4

          • Ciesze się, że podoba ci się moja charakterystyka dobrego buspasa. Szkoda że to była ironia żeby obnażyć pewien głupi sposób myślenia. Aż nie wierze, że ktoś to potraktował na serio.
            Bo widzisz, to co tam napisałem sprowadza się do jednego: robić buspasy tam, gdzie nie są potrzebne. Szkoda że tego nie rozumiesz.

            • 20 0

          • Kierowca,czy Ty przeczytałeś to co napisałeś?

            "jeżeli już ma istnieć ten buspas to niech obowiązuje poza godzinami szczytu"
            Człowieku,on jest właśnie po to,żeby komunikacją zbiorową (mniej szkodzącą miastu niż indywidualna) można było W CZASIE SZCZYTU dostać się do centrum.
            Ma to właśnie zachęcić część kierowców (choć pewnie nie Ciebie,bo z prostoduszną szczerością dałeś do zrozumienia że wg Ciebie wszystko ma być dostosowane do kierowcy indywidualnego) do przesiadki do zbiorkomu.

            • 19 3

          • Jaki sens ma buspas poza godzinami szczytu?

            Pomyśl trochę. A jak Cię to tak gryzie, to się przesiądź na autobus albo tramwaj. Będzie szybciej i bez zbędnych nerwów.

            • 14 1

          • (2)

            mnie tylko zastnawia :P ile autobusow tak jeździ ze az buspasa potrzebuja... :P

            • 9 0

            • Dokładnie większość kończy swój kurs przy akademii muzycznej, ten pomysł to jakaś paranoja Adamowicz chyba za blisko mieszka tego miejsca, a przy okazji udowadnia swój prosty tok myślenia

              • 10 1

            • racja - z tamtej strony jeżdżą chyba 3 autobusy na krzyż

              • 2 0

        • 1 autobus = 50 samochodów, więc słusznie ma priorytet (23)

          toż buspas wyznacza się po to, by autobusy nie stały w korkach, więc:
          - musi znajdować się w centrum miasta, bo tam jest największy ruch generujący korki
          - obowiązuje właśnie w godzinach szczytu, j/w
          - jest wyznaczany tam, gdzie jest niezbędny, niezależnie od liczby pasów.
          Czyli jednym zdaniem: buspas wyznacza się tam, gdzie autobus/taxi/karetka najczęściej stoi w korku!
          Gdańsk jest miastem stawiającym na komunikację miejską.
          Wkrótce, po wybudowaniu POG zmniejszy się troszkę ruch na Podwalu, może będzie lepiej.
          Swoją drogą, popieram wyznaczanie buspasów na torowiskach tramwajowych, ale najpierw trzeba mieć pieniądze na ich przebudowę.

          • 28 7

          • (1)

            Pomyslales senseju, ze niektorzy mieszkaja np na ul. siennieckiej i musza jezdzic samochodami bo np tam gdzie pracuja nie dojezdza autobus?

            • 7 15

            • to można do tramwaju dojść.

              Ale jak ktoś lubi w korkach stać bo musi dupę wozić autem, to niech nie jęczy.
              Jakoś kiedyś sobie ludzie bez tylu aut radzili - ale mądrzy powiedzą, że świat idzie naprzód. To idzcie tez, albo raczej stjcie w korkach

              • 22 4

          • (5)

            buspasu na torowiskach :) - to wyrzucanie kasy w błoto. Tam gdzie są tramwaje nie potzreba buspasów, bo nie potrzeba autobusów. Chełm jest swietnym przykładem - zadne buspasy na Armii Krajowej nie powstały - byłby to debilizm, za to zlikwidowano tam prowadzące linie autobusowe.

            W tym przypadku debilizm sie zmaterializował. Bo buspas przy linii tramwajowej jest debilizmem.

            • 21 0

            • (4)

              w przypadku Chełmu była jakaś alternatywa - Zaroślak - kiedy tramwaj zawiedzie (awaria), jest autobus.
              Podwale ciągle takiej alternatywy nie ma, a awaryjność na tej trasie tramwajowej jest dość duża.
              Autobusy do centrum są ukłonem w stronę mieszkańców:
              - Olszynki (178), którzy od miasta nie mogą doczekać się kanalizacji, więc chociaż niech bezpośredni autobus mają
              - Wyspy Sobieszewskiej (112, 186) - jednej z najdalszych dzielnic Gdańska, która też bywa zaniedbywana.
              Jeśli zmniejszy się awaryjność tramwajów i węzeł Akademia Muzyczna stanie się węzłem z prawdziwego zdarzenia (np. windy/podjazdy dla niepełnosprawnych), wtedy OK - buspas będzie można zlikwidować. Ale chyba szybciej powstanie węzeł Polski Hak i trasa przez Nową Wałową, a jeszcze szybciej POG i TS z tunelem...

              • 5 4

              • (3)

                A jak często te autobusy kursją? W sumie ze 4 kursy na godzinę?
                A kiedy sa korki? 4 godziny dziennie w dni robocze? Czyli dla 16 no... powiedzmy 20 przejazdów wyłacza się z ruchu jeden pas głównej drogi dojazdowej do trojmiasta od strony Warszawy! ABSURD ! Te linie autobusowe powinny dowieźć ludzi do punktu przesiadkowego na tramwaj.

                • 14 2

              • Autobusów mało, to fakt. To może lobby taksówlowe za tym stoi? Niech więc będzie TAXI-PAS, a nie mydlenie oczu.

                • 10 2

              • łącznie wszystkie autobusy na tej trasie mają ok. 10 kursów na godzinę w godzinach szczytu w stronę Dworca + jeszcze PKSy, taxi i pojazdy uprzywilejowane.
                Jest np. taka linia jak 166, której ni jak nie skrócisz, bo jedzie z Rafinerii aż do Migowa-Myśliwskiej. Z czasem może być więcej takich linii.
                Ale tak jak pisałem wcześniej - jak zbudują porządny węzeł A-T i wymienią trakcję w kierunku Stogów, będzie można pomyśleć o likwidacji buspasu.
                Swoją drogą, polecam ten film - http://video.google.com/videoplay?docid=-8275720622562586204#

                • 2 0

              • no i ile tych przesiadek ma być?

                i tak już jest ich sporo, a jak się tramwaj zepsuje to można czekać nawet i 1,5 h aż się coś z tym zrobi.

                • 0 0

          • 1 autobus = 50 nieudaczników, więc niesłusznie ma priorytet (14)

            czemu ludziom, którym się nie śpieszy na tyle, że korzystają z komunikacji miejskiej, dawać udogodnienia na których im nie zależy. Robi się to kosztem ludzi, którzy mają dużo spraw do załatwienia i dlatego jeżdżą autami.
            Podwale jest strategiczną drogą międzynarodową i dodatkowe zakorkowywanie jej jest poprostu apolityczne. Odstrasza turystów i utrudnia ruch tranzytowy.

            • 14 31

            • Łał, nie wspomniałeś tylko o ekskomunice i wiecznym potępieniu.

              • 15 3

            • Trochę teorii ci wyłożę tępaku. (5)

              Wąskim gardłem Podwala są światła na końcu i korki powoduje tylko i wyłącznie to wąskie gardło, a nie ilość pasów, którymi się do gardła dojeżdża. Zwłaszcza że ostatnie 300 metrów to nadal są 4 pasy. Stoicie teraz zmotoryzowane matołki na dwóch pasach zamiast trzech, ale jedziecie o 50% szybciej, więc jakbyś nie liczył, różnica wynosi ZERO.
              Jedyna różnica jest taka, że wyprzedzi was autobus, który wiezie 100 osób.
              Może gdy paru palantów stojąc w korku, zobaczy, że autobusem dojechaliby o 20 minut szybciej - przesiądą się wreszcie ze śmierdzących blaszaków do szybkich, klimatyzowanych autobusów, to od razu będzie żyło się lepiej. Wszystkim!

              • 20 13

              • brawo

                Tego posta powinno się oprawić w ramki i promować - może wreszcie ludzie zrozumieją czym są wąskie gardła w komunikacji i dlaczego oraz gdzie powstają korki.

                • 2 2

              • Do Mj

                Idac Twqoim tokiem myślenia to można zlikwidowac jeszcze drugi pas i przerobić go na trase dla dorożki!! Wąskie gardło wąskim gardłem ot co trzeba przebudowac i usprawnić skrzyżowanie - dlaczego?? Bo jest zapotrzebowanie ale widac Ty w tym czasie kiedy ludzie chcą sie dostać lub wydostać z miasta piszesz posty na forum.

                • 3 2

              • A jakby zostawić jeden pas zamiast trzech...

                to jeździłoby się 66% szybciej.
                A jakby tak zlikwidować wszystkie trzy, to byłoby nawet 100 procent szybciej.

                No rewelacja po prostu

                • 4 0

              • niekoniecznie waskie gardlo... bo przeciez za skrzyzowaniem dalej mamy 2 pasy do jazdy na wprost.. :), a niestety kazda sygnalizacja czy skrzyzowanie w jakis sposob ruch spowalnia, a im wiecej samochodow jedzie tym gorsza przepustowosc... zgodzę sie jednak z Tobą, ze na koncu są 4 pasy, tylko moim zdaniem ten buspas jest za dlugi... przez to tworza sie dodatkowe korki na prawoskrecie, bo pozostawiona dlugosc pasa nie wystarcza dla weszystkich ktorzy chca skrecic...
                a co do komunikacji miejskiej... uwierz mi :) ze gdyby komunikacja miejska dala mi jakas sensowna alternatywe, chetnie zamienilabym samochod na autobus czy tramwaj, ale niestety, nie wszyscy mieszkaja na Chełmie o ktory tak sie miasto troszczy i troche zapomina, ze z pozostalych dzielnic tez ludzie pracuja w centrum czy gdzie indziej... :) i chyba tu jest wiekszy problem, niz w tym ze te kilka autobus na podwalu stoi w korku... :P

                • 0 0

              • Co ty bredzisz?

                Widać że samochodem to jeździsz tylko jak wsiądziesz do taksówki.

                Tam będzie teraz mega korek, bo na rozwidleniu wszyscy będą stać i czekać aż zwolni się miejsce na prawym pasie, przez co środkowy pas będzie wiecznie zablokowany i korki będą olbrzymie.

                • 1 1

            • (3)

              podwale strategiczną droga międzynarodową???
              cokolwiek bierzesz, przestań.
              Wyjdź ze swojej dziupli i rozejrzyj się po reszcie świata. W większości dużych miast europy jest zakaz wjazdu do miasta.
              poza tym, pochwalenie się swoim świerzo podrasowanym diodą golfa, nie jest pilną sprawą do załatwienia.

              • 4 6

              • (2)

                spróbuj raz wyjść ze swojej piwnicy. W większości miast Europy są drogi alternatywne, pozwalające ominąć centrum. Podwale jest niestety JEDYNĄ drogą z Warszawy.

                • 0 0

              • (1)

                i wlasnie po to buduja poludniowa :) jak tranzyt wyprowadzi sie z miasta, to i nam sie bedzie lepiej po miescie codziennie jeździć i tym do warszawki latwiej sie dojedzie bez miejskiego korka... :)

                • 0 0

              • i bardzo dobrze. Jak w 2014 oddadzą do ruchu Trasę Sucharskiego, to do głowy mi nie przyjdzie pchać się przez centrum. Ale do tego czasu buspas na Podwalu to rozbój w biały dzień. Chyba że poprowadzą go po torowisku.

                • 1 0

            • to, że nie mam samochodu (2)

              nie znaczy, że mi się nie spieszy i nie potrzebuję się gdzieś znaleźć na czas.. :/ też mam czasem dużo spraw do załatwienia, ale nie potrzebuję do tego auta.

              • 3 1

              • (1)

                nie wiesz co tracisz. Samochód pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, który można wykorzystać znacznie lepiej niż na ciągłe przesiadki i czekanie na przystankach. Mnie droga do pracy komunikacją zajmuje 1 godzinę w jedną stronę, a samochodem 15 minut. Daje mi to dziennie 1,5 godziny zaoszczędzonego czasu, który mogę poświęcić rodzinie itp. Pamiętaj, życie ma określoną długość i marnowanie go na podróże tramwajem to bezsensowne marnotrawstwo.

                • 2 3

              • Dokładnie!

                Raz miałem auto w warsztacie i to co samochodem załatwiłbym w 2 godziny, komunikacją miejską załatiwałem w 8 godzin a i tak nie udało mi się dojechać wszędzie tam gdzie chci8ałem i rozłożyło mi się to na 2 dni... Tragedia...

                • 1 1

        • Jak jade do Elbląga albo Wa-wy to mam ZKM pomykać??

          Bo rozumiem, że ten korek to moja wina bo nie odstawiłem auta.
          Jednym słowem komuno wróć bo wtedy aut to było malutko.

          • 7 4

      • Adamowicz... (1)

        Ludzie błagam głosujcie na kogokolwiek tylko nie na niego

        • 11 7

        • niestety, nie ma alternatywy. Kurski? HAHAHa

          • 2 0

      • orunia

        A czy na orunię tez jeżdzi tramwaj? Skoro buspas zrobili wzdłuż torów tramwajowych. Gratuluję myslenia.

        • 1 1

    • BUSPAS ZDECYDOWANIE JESTEM ZA ALE.... (1)

      ....Uważam że sama idea buspasa jest słuszna,tylko drogowcy troche sie pospieszyli... ten buspas ma sens,ale dopiero wówczas gdy zostanie otwarta obwodnica południowa i to tyle w temacie!!!!! :)

      • 19 0

      • Nareszcie mądra wypowiedź!

        • 4 0

  • (17)

    To nie są drogowi nieudacznicy - to są mistrzowie kierownicy, to są ubermenschen. Że co? Że ja taki wspaniały, zaradny i przedsiębiorczy mam stać w korku a obok jest wolny pas? Nie, tak być nie może :) Niech plebs stoi w korku a ja pojadę.

    A tak swoją drogą 100zł to śmieszna kara. Powinna być z 10x wyższa.

    • 236 29

    • na pewno (11)

      moze jeszcze wprowadzic mandaty zalezne od zarobkow co ??

      • 23 2

      • (1)

        żebyś wiedział, że tak

        • 26 4

        • zawistne gnidy, nieroby by mogly jad toczyc

          ze szczescia ze komus 2 krowy zdechly a mu tylko jedna.

          • 4 5

      • (1)

        To byłby chyba najlepszy pomysł w Polsce. W Finlandi jakoś wszyscy jeżdżą spokojnie po wprowadzeniu tego typu płacenia mandatów.

        • 22 4

        • a jak obliczysz zarobki?

          bo milionerzy podatków akurat nie płacą :P

          • 4 8

      • (6)

        Dokładnie tak. Spójrz - w Polsce za przekroczenie prędkości o ponad 50km/h możesz dostać maksymalnie 500zł mandatu. Już pomijam taką kwestię, że powinno być zróżnicowane czy przekraczasz o 51km/h czy o 100km/h ale nie o tym chcę napisać. I teraz te 500zł dostaje osoba, która zarabia 1500zł i dostaje go osoba, która zarabia 10000zł albo i więcej. Kogo bardziej zaboli? Dla pierwszego to 30% wypłaty a drugi tego nawet nie poczuje i ma gdzieś ten mandat - bardziej przejmuje się punktami.

        • 21 6

        • czyli taki "golfiarz" na bezrobociu, co pracuje na czarno, to nic nie zapłaci, tak? (2)

          bo przecież nie ma przychodu biedactwo

          • 12 1

          • to niech odrobi

            pozbiera psie kupy albo coś innego zrobi

            • 4 0

          • To mu zarekwirują samochód na poczet kary. Proste.

            • 5 0

        • (1)

          Zgadzam się, powinno być zróżnicowanie. Za przekroczenie o 51km/h odebranie prawa jazdy i pół roku w pierdlu, a za 100km/h odebranie prawa jazdy, pół roku w pierdlu i opiekun dla osoby upośledzonej umysłowo.

          • 3 6

          • wyluzuj tak czy inaczej znajdziemy ci opiekuna

            • 7 1

        • No i właśnie na "bogaczy" masz punkty. System szczelny oddziałuje na biednych i bogatych.

          • 1 2

    • "Niech plebs stoi w korku a ja pojadę." (3)

      Czyli wg ciebie ludzie w busach to plebs... spoko. Ja uważam że to tacy sami ludzie jak ci w samochodach, wszyscy sż równi więc busom też nie należy sie taki idiotyczny przywilej jakim jest bus pas.

      • 4 29

      • (2)

        Przecyztaj jeszcze raz, i jeszcze raz, i jeszcze raz. Przemysl i znow przeczytaj, moze w koncu zrozumiesz co jest napisane.
        Choc wiem, ze teraz w szkolach uczy sie zdawania testow, a nie rozumienia tekstu i znaczenia slowa ironia :(

        • 23 1

        • (1)

          Przeczytaj uważnie, pomyśl, a zauważysz że z kontekstu wypowiedzi kogoś podpisanego jako 'Ja' wynika to, że według jego ograniczonej percepcji rzeczywistości każdy kierowca samochodu który wjedzie na bus pas uważa ludzi w busach za plebs. Co jest wierutną bzdurą i nijak sie ma do ironii. Chyba że ten 'Ja' ma mylne pojęcie ironii to można mu wybaczyć takie faux pas.

          • 1 11

          • nie kolego

            plebsem według tej wypowiedzi są kierowcy którzy stoją w korku żeby nie łamać przepisów blokując buspas, naprawdę taki ciężko kapujący jesteś?

            • 1 0

    • popieram

      kara powinna być 10 krotnie większa,tak samo jak nie ma dodatkowego pasa typu bus zajmowanie lewego.troszkę zjeżdziłem europy i aut mają zdecydowanie wiecej i jakoś korków nie ma .powód jest jeden nie ma tylu debili kierowców co u nas

      • 0 1

  • Recepta Adamowicza i jego ekipy na korki (18)

    Zmniejszyć liczbę pasów dostępnych dla samochodów. Brawo za pomysł.
    Może jeszcze skuteczniej by było zabierać ludziom samochody? Wtedy nie byłoby korków w ogóle.

    • 262 95

    • ale ten pomysł jest genialny (9)

      co za różnica czy będziesz stał w korku na dwóch pasach czy na trzech? kawałek przed skrzyżowaniem buspas się kończy i tam się spokojnie korek rozładuje na 4 pasy - przepustowość będzie taka sama, jedynie WIZUALNIE korek będzie dłuższy.

      • 24 29

      • Czy Twoim zdaniem na Chełmie korek jest tylko WIZUALNIE mniejszy? (1)

        Bo ja jadę do pracy jakieś 15 min. krócej dzięki kawałkowi Łostowickiej z dwoma pasami i wydłużonemu pasowi do skrętu w prawo z Wilanowskiej. Dzięki owemu "przesunięciu" korka przestał on blokować skrzyżowanie, więc szybciej opuszczają je ci, którzy jadą w "niezakorkowanych" kierunkach, co zmniejsza korek realnie.

        Jeśli redukuje się ilość pasów, zatykają się krzyżówki w wielu innych miejscach i problem narasta lawinowo - myśl trochę...

        • 23 6

        • Ale to jest inna sytuacja

          Dodanie pasów przed samym skrzyżowaniem i na nim zwiększa przepustowość skrzyżowania, ale są potrzebne tylko na takiej długości ile samochodów jest w stanie zjechać w ciągu jednego cyklu świateł. Za tą granicą nie ma już znaczenia czy będzie 1, 2 czy 10 pasów na większej ilości pasów będzie po prostu krótszy, ale wolniej się przesuwał.

          Jeżeli buspass kończy się przed skrzyżowaniem w odległości za miejscem ostatniego samochodu, który jest w stanie zjechać ze skrzyżowania podczas zielonego, to takie rozwiązanie nie wpływa na czas w jakim wyjedzie się z korka ... oczywiście jeżeli nie ma cwaniaków, którym "spieszy się bardziej niż innym". Takich karać bez litości.

          • 16 5

      • To jaki sens ma ten buspas, skoro kończy się przed skrzyżowaniem? (2)

        Wychodzi na to, że na końcu autobus i tak wraca do korka.

        • 12 6

        • Sens ma taki, aby autobus nie stał w korku. Aby bus był atrakcyjny i część kierowców przesiadła się na busa i zmniejszyła korki.

          • 7 1

        • Po co bus pass skoro sa tramwaje ????

          • 6 0

      • do 's'

        ale stoi w nim tylko chwile... pomysl czlowieku

        • 4 7

      • Panie wiceprezydencie, nie masz pan ważniejszych spraw na głowie niż śledzenie w godzinach pracy trojmiasto.pl

        • 10 4

      • zapomniałeś dodać że będziesz stał o 1/3 czasu dłużej

        • 3 3

      • Nie widzisz różnicy? Jeżeli z tą samą prędkoscią trzeba pokonać odcinek dwa razy dłuższy, niż przed wymalowaniem bus-pas - to rzeczywiście nic się nie zmienia?

        • 1 1

    • skuteczniej byłoby zabierać dostęp do internetu...

      dla takich jak ty wtedy nie powstawałyby durne komentarze jak ten..

      • 10 13

    • i wtedy nie musieli by sie wstydzic tego ze nie budują dróg ! gdyby nie obwodnica wybudowana za gierka to mielibysmy teraz niezły problem w mieście korek sięgał by gdańska po gdynie!

      • 6 0

    • (2)

      WPROWADZIĆ ZAKAZ DOJEŻDŻANIA DO PRACY SAMOCHODAMI PRACOWNIKOM BUDŻETÓWKI - URZĘDNIKOM, NAUCZYCIELOM I UCZNIOM , DLACZEGO 1 WRZEŚNIA JEST WIĘCEJ KORKÓW?? Z JAKIEJ PAKI?? TO MY NA TĄ BUDŻETOWĄ CHOŁOTĘ PRACUJEMY I PŁACIMY MY NA NICH A ONI NA NASZYCH PLECACH SOBIE ŻYJĄ WESOŁO GAMONIE

      • 6 3

      • Zamknac parking pod Urzędem Miejskim. Niej dojeżdzaja buspasem!! (1)

        • 6 0

        • i oczywiście zabrać prezydentowi samochód służbowy

          • 1 0

    • W proteście przeciw głupocie władz miejskich niech kierowcy masowo blokują tych co chcą zjechać z bus-pasa.Zwłaszcza Straż

      Miejską i taryfiarzy. Straż miejska często wozi d-py miejscowym "dygnitarzom"

      • 1 2

    • dokształć się troche

      i sięgnij po fachową literaturę oraz prasę zachodnią

      w każdym dużym mieście opracowuje się system transportu miejskiego ...

      • 2 0

    • Podstawową zasadą nie jest zmniejszenie korków

      (trzeba by w tym celu wyasfaltować pół miasta), ale zmniejszenie ilości OSÓB stojących w korkach. Wkrótce cześć z tych "staczy" przesiądzie się do autobusów, a ci, którym NAPRAWDĘ się śpieszy, wsiądą w taksówki.
      Prawda jest taka, że amerykanizacja polskich miasta (ich rozłażenie się na przedmieścia zamiast dogęszczania centrum) wymaga wyburzenia dużej części każdego z polskich historycznych miast pod drogi, pętle i parkingi. Amerykanie jadący do pracy po 2 godziny w jedną stronę w końcu zaczęli iść po rozum do głowy, a w Polsce wręcz odwrotnie...

      • 2 0

  • No i potęzniejsze korki w tym miejscu jak to dobrze ze juz w tamtych rejonach sie nie poruszam

    • 22 12

  • zdaje się, że trojmiasto.pl powinno wiedzieć, że z uszkodzoną szybą też się nie jeździ;) (9)

    • 146 4

    • hah, zabieramy dowodzik i holujemy na parking

      • 19 3

    • (1)

      Dokładnie :) Dowodzik rejestracyjny powinien zostać zarekwirowany.

      • 23 2

      • Dowodzik zabiera się za "pająka"...

        ...a tu widzę odprysk po strzale kamienia. A wystarczy się dowiedzieć, no nie? ;-)

        • 0 0

    • Typowe zachowanie dziennikarza... (1)

      innemu wytknie źdźbło w oku, a w swym belki nie zauważy

      • 24 4

      • typowe pokazanie swojej niekompetencji w przygotowaniu materiału

        czy trójmiasto.pl w ogóle ogląda materiały które zamieszcza

        • 4 0

    • OOO trzeba zgłosić :)

      Przy zieleniaku pewnie stoi to auto.

      • 5 0

    • Właśnie jechali do Autoglass :-P

      • 5 0

    • szyba

      doczekamy się reakcji portalu? Czy to przykład typowego dziennikarza?

      • 1 0

    • ale to auto policyjne

      hehehe

      • 0 0

  • (8)

    Brawo dla portalu za pokazanie numerów tego BURAKA w Audi :)

    • 143 12

    • Pan jest Burak (1)

      byc moze kierowca audi, własnie za chwile zamierzał opuscic bus pas

      • 4 21

      • To chyba przegapił zjazd (przerywana linia).

        • 18 1

    • To jest mistrz kierownicy, często go widuję na Chełmie. (2)

      zawsze tańczy na pasach i z rana na Łostowickiej zamiast czekać jak wszyscy w korku, jedzie sobie na koniec pasa służacego do skrętu w lewo i wciska się na prawy.
      Swoją drogą powinien powstać portal na którym możnaby piętnować chamskie zachowania zamieszczając zdjęcia/filmiki.

      • 34 0

      • a chodnikiem przypadkiem nie jeździ?

        • 4 5

      • To czemu go wpuszczają?

        Jajec nie mają?

        • 3 3

    • bez przesady (2)

      ...w tym przypadku ten "burak w audi" nikomu nie przeszkadza. Nie widzę tłumu autobusów karetek i taksówek.

      • 3 20

      • (1)

        ...taaak... bo karetka uprzedza na pięć minut wcześniej, że zaraz dostanie wezwanie do ratowania życia i nie będzie jej przeszkadzać, że sobie poczeka aż kierowca osobowego zrobi jej miejsce na buspasie... :/

        • 6 0

        • za pięć minut go tam juz nie będzie :P

          • 0 3

  • i twój też...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane