Gdańskie tramwaje idą do remontu

Najnowszy artukuł na ten temat Pojedziemy 45-metrowymi tramwajami?
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku.
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.



Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?

Zobacz wyniki (1517)
Zakres prac dotyczący wszystkich trzech Bombardierów Flexity Classic NGT6-2, eksploatowanych w Gdańsku od 2007 r., obejmuje m.in.:
  • instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
  • wymianę szyb pojazdu,
  • naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • instalację ładowarek USB,
  • wykonanie nowego systemu monitoringu,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).

Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.

Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?


Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r.
Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.

Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe



Materiał archiwalny z września 2018 r.

Opinie (102) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Bombardiery to najlepsze i najmniej awaryjne tramwaje w Gdańsku. (15)

    Szkoda że sa tylko 3 sztuki.

    • 188 14

    • (8)

      Pesa Jazz dużo lepsze

      • 6 39

      • (5)

        Lepsze w czym? Awaryjności?

        • 38 6

        • We wszystkim. Bombardiery są spoko ale pasa Jazz to obecnie najlepsze tramwaje jakie jeżdżą w Polsce

          • 8 25

        • W rdzewieniu.

          Bawi mnie, że swingi mają przejść "przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej". Jakiej powłoki, jak poszycie pod drzwiami zeżarte?

          • 28 3

        • Zlom niemiecki kupiony z musu przez tego urzedasa? (2)

          • 11 18

          • (1)

            kanadyjski

            • 9 1

            • A no tak, on teraz w Kanadzie

              • 3 3

      • Jazz wcale nie są wygodne w podróżowaniu gdy jest tłok Swingi są dużo lepsze (1)

        • 3 13

        • PESAmi bez względu na wszystko

          nie da się jeździć. Chyba że z rogacizną, na bicie

          • 15 7

    • Chyba jesteś po 0,7

      • 7 5

    • (1)

      Raczej najgorsze, przez brak przednich drzwi dla pasazerow

      • 3 16

      • w pesie masz tylko plandekę i fatalne siedzenia

        oraz profile okienne takie, że nic w środku nie widać

        • 6 4

    • Bombardier (1)

      W Berlinie tez Bombardier najlepszy

      • 8 1

      • fakt ... jak do 45r produkował te lancastery, to i każdy jeden do berlina wysyłał

        • 0 0

    • nienawidze nimi jeździć

      jw

      • 0 0

  • 105 to klasyka (6)

    w całym niemal kraju, dortmundy rówieśniki naszych klasykow a technologicznie jakby miały te lepsze geny.
    Bombardiery ujdą...
    Ale pessy to niestety lipa, potwierdzają to motorniczy i fachowcy. Bydgoszcz nie popisuje się.
    Ostatnio byłem w Elblągu tam to porusza się sprzęt-inny świat w stosunku do Gdańska.
    Taką mam opinie na temat tych małych pociągów

    • 42 21

    • Pytanie

      Jezdzisz jako motorniczy czy pasazer ? nie odpowiadaj.....

      • 8 1

    • (2)

      Zgodzę się. Gdyby spółka była bardziej kompetentna, to byłyby bezawaryjne. Niestety motorniczowie są rozpieszczani i nawet specjalnie psują te wozy, lub zgłaszają nieistniejące usterki, tylko po to aby podmienić wóz.

      • 5 12

      • (1)

        W d*pie byłeś, g*wno widziałeś

        • 2 5

        • Spokojnie, wiem tyle ile powinienem. Motorniczowie osiągają dna.

          • 4 2

    • PESY to zbrodnia na pasażerach

      bydłowozy bez siedzeń i bez okien, zaciemnienie jak w czasie bombardowania. Wszyscy stoją w mikro przejściach, to zwyczajnie III Świat.

      • 19 8

    • Tramwaj w Gdańsku

      Notoryczne opóźnienia i awarie , często pojazd nie przyjeżdża w ogóle no i te czasy przejazdu to hit bo co 50 metrów albo światła albo przystanek i dlatego wszyscy szybciej docierają do pracy jeżdżący czy to rowerem czy autem

      • 10 3

  • Kto się załóży (2)

    Że Bombardiery po remoncie będą się psuć jak większość złomu będącego na stanie GAiT? A to na razie najlepsze pojazdy...

    • 85 18

    • Lisicki o to zadba (1)

      • 15 3

      • i tak dobrze, że ich nie sprzedał po cenie złomu, aby później wydzierżawić za $$

        Już dawno powinna być dymisja

        • 5 1

  • Zmienic ich nazwe z tych niemieckich na polskie (8)

    • 15 52

    • (2)

      Z "tramwaj" na "żerdziochód".

      • 17 2

      • (1)

        A "trolejbus" na "sztamajzociąg"

        • 6 2

        • dzyń,dzyń,yyyyyyy

          i każdy wie o co comon

          • 0 1

    • (1)

      Człowieku puknij sie w polske czułko.

      • 7 9

      • Paszoł Helmucie wodę myć...

        • 6 8

    • Tylko Polskie a nie te...

      • 2 3

    • Pięknie się nazywają! (1)

      Eduard Wiebe
      Leopold von Winter
      Oskar Kupferschmidt

      • 1 1

      • Sprawdzałeś, kim byli ci ludzie?

        Projektant sanitarny sieci gdańskich, który sprowadził pomysł tramwaju konnego do miasta.
        Burmistrz Gdańska, to jego podpis pozwolił na budowę tramwaju z Gdańska do Oliwy.
        Prywatny przedsiębiorca, który zaryzykował przyjęcie koncesji na realizację linii, pierwszy prezes przedsiębiorstwa tramwajowego.

        Wszyscy obłowili się na wolnym rynku, jeden z kontraktu, drugi z podatku od przedsiębiorców, trzeci z samych biletów.

        Ta trójka to naprawdę historyczne postaci w dziejach sieci.

        • 0 2

  • Znów (1)

    Remont goni remont

    • 16 23

    • Nie, lepiej olać aż padną do reszty

      A wtedy na złom i nowy za kilka najmniej w leasing

      • 3 1

  • Wy lepiej.. (1)

    Te spółki do nabijania kasy "swoim kolesiom" gruntownie wyremontujcie!

    • 26 12

    • czy pracownicy w tych spółkach mają aneks o zakazie wykonywania konkurencji?

      bo u prywaciarzy to chleb powszedni :)

      • 4 0

  • hehe

    No panie, ale dortmundów to my nie ruszym.
    Coś się musi psuć, bo nie może być tak, że jest dzień bez awarii.
    .....Więcej Konstali i Bergmanów i wszystko by śmigało...no ale po co :)

    • 11 19

  • Która lepsza: Chanel Preston czy Adriana Chechik?:) (3)

    • 8 10

    • Wiadomo że adriana!

      • 9 0

    • Adriana

      • 5 1

    • a jak tam feta pod Neptunem ?

      mokra ?

      • 1 2

  • Jedna PeSa 8,5 mln - Dortmund po zakupie,remoncie i dostosowaniu 800 tys - wolę Dortmundy! (4)

    Tym bardziej że kapitał nie ma narodowości a PeSa to spółka akcyjna i jej tramwaje są bardzo awaryjne!

    • 28 31

    • Jedna Słowackiego 1100 mln. Wolę za to wymianę wszystkich tramwajów na nowe

      • 9 4

    • ciemne Pesa z wnętrzem z bydłowozu

      to tramwaje dla rogacizny czyli nie dla gdańszczan. Niech Lisicki sam jeździ, ale nawet w tramwaju nie był - ma szofera z mercedesem (to tak a propos obrońców polskiego "kapitału)

      • 8 9

    • Odwrotnie (1)

      Jeżdżę często tramwajami. Jadąc Pesą nie miałem jeszcze awarii, a w Dortmundzie z pięć razy (opuszczenie pojazdu z powodu awarii). Pesy są wygodne, mają lepsze miękkie zawieszenie.

      • 2 0

      • Ja też jeśli awaria to w szkopskim szrocie dortmundzie

        • 0 0

  • Co mnie martwi ? (1)

    Że o modernizacji kabiny zadecydyje nie motorniczy tyko osoba zza biurka

    • 44 14

    • Dlaczego w pesach jest tak nieprzyjemnie?

      Jak w jakimś wagonie do przewozu zwierzat.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.