- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (35 opinii)
- 2 Z dworca na Jasień 80 zł (545 opinii)
- 3 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (37 opinii)
- 4 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (59 opinii)
- 5 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (552 opinie)
- 6 Upiorne syreny i największe pożary w Sopocie (23 opinie)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 15:36
Szkoda że modernizują. Każda modernizacja źle wychodzi w Gdańsku. Wozy 1161, 1163, 1166, 1172 przyjechały do Gdańska niesprawne! Ich wyjazd trwał rok, czy dwa. Która spółka zakupuje wozy niezdolne do eksploatacji?
- 22 0
-
2019-05-19 15:31
tak jaka modernizacja kabiny będzie to zrobią najtaniej jak ładnie wygląda dla ludzi zza biurek a nie ergonomii motorniczych
- 17 5
-
2019-05-19 15:13
Wy lepiej.. (1)
Te spółki do nabijania kasy "swoim kolesiom" gruntownie wyremontujcie!
- 26 12
-
2019-05-19 15:25
czy pracownicy w tych spółkach mają aneks o zakazie wykonywania konkurencji?
bo u prywaciarzy to chleb powszedni :)
- 4 0
-
2019-05-19 15:16
hehe
No panie, ale dortmundów to my nie ruszym.
Coś się musi psuć, bo nie może być tak, że jest dzień bez awarii.
.....Więcej Konstali i Bergmanów i wszystko by śmigało...no ale po co :)- 11 19
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.