- 1 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (350 opinii)
- 2 Oszukane "30 stopni" w majówkę (34 opinie)
- 3 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (276 opinii)
- 4 Remont przed budową Drogi Zielonej (10 opinii)
- 5 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (118 opinii)
- 6 W Oliwie kwitną wiśnie jak w Tokio (76 opinii)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 20:09
Jak zwykle główne kryterium cena, a potem będzie płacz, że psują się częściej niż zwykle itp. (1)
Nie mówiąc już o tym, że przynajmniej połowę czynności możnaby zrobić w własnym zakresie na zajezdni, gdyby ta funkcjonowała jak należy...
- 16 0
-
2019-05-20 00:30
Właśnie z tego powodu Bombardier nie startuje już w przetargach w Polsce - przez zbyt duże nastawienie polskich przewoźników na cenę a nie na jakość.
- 0 1
-
2019-05-19 20:15
re
Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?
CO mnie to interesuje?
te tramy mają zapier....ć i tyle- 10 2
-
2019-05-19 20:17
Sami znawcy tematu, wszystko co w Trójmieście się dzieje negują i nawet wstydzą się przyznać (2)
,że są płatnymi Pisuarami z pampersem w kroku , dali się tak sprzedać jak konfidenci SBekom
- 2 10
-
2019-05-19 20:50
Muszę jakoś zarobic
By Niemcowi zapłacić za ciepło a francuzowi za wodę
- 4 0
-
2019-05-19 22:22
Ty Pisuar to sam jestes czy twoj stary?
- 0 1
-
2019-05-19 20:25
powinny na złom
- 2 3
-
2019-05-19 21:35
Widzę te wszystkie komentarze i tym którzy piszą o tych Bombardierach (Te tramwaje obok Pes Jazz Duo i Alstomów Citadis są moimi ulubionymi) powiem że te tramwaje składał nam w Krakowie MPK Kraków. (spółka która odnawiała nam Ringa) Oni dostali części i złożyli i składali też swoje tramwaje. Poza tym Bombardier jest kanadyjski.
- 1 1
-
2019-05-19 22:19
A ja mam samochód- regularnie serwisowany. Polecam
- 1 1
-
2019-05-19 22:26
najwygodniej jeździ się starymi 105Na na linii 5, tylko są już tak dobite że aż przykro.
nowe pesy to porażka. beznadziejny układ miejsc, awaryjne, nawiew ogrzewania i klimy z góry prosto w twarz zaprojektował d**il, a w dodatku to badziewie działa jak piekarnik, albo zamrażarka.
- 8 1
-
2019-05-20 00:05
Tak jak z samochodami stare sprzedać nowe kupić
Tak jak z intensywnie użytkowanymi samochodami: stare sprzedać nowe kupić w leasingu.
A nie lepiej było ogłosić zapytanie ofertowe dla pracowników w warsztatach napraw gdańskich tramwajów gdzie każdy zestaw znają od poszewki , na dodatkowe zadanie za dodatkowe zlecenie dla pracowników warsztatowych? Byłoby taniej i szybciej. Ale komu z kierownictwa chce się wysilać ?! Lepiej wycierać pot kapiący od czytania maili niż produktywnie popracować nad zamówieniem części i materiałów do remontu zestawów tramwajowych.- 2 0
-
2019-05-20 00:27
Byle tylko nie Modertrans, oni je tylko zepsują
Ja to bym w Gdańsku najlepiej widział jak najwięcej Bombardierów oraz Solarisów Tramino :)
- 3 1
-
2019-05-20 07:58
pessa a audia6
mam wywalane na tramwaje i jezdze a6 sline
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.