• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie tramwaje idą do remontu

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku. Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku.

Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.



Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?

Zakres prac dotyczący wszystkich trzech Bombardierów Flexity Classic NGT6-2, eksploatowanych w Gdańsku od 2007 r., obejmuje m.in.:
  • instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
  • wymianę szyb pojazdu,
  • naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • instalację ładowarek USB,
  • wykonanie nowego systemu monitoringu,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).

Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.

Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?


Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r. Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r.
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.

Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe



Materiał archiwalny z września 2018 r.

Miejsca

Opinie (102) 7 zablokowanych

  • Jak zwykle główne kryterium cena, a potem będzie płacz, że psują się częściej niż zwykle itp. (1)

    Nie mówiąc już o tym, że przynajmniej połowę czynności możnaby zrobić w własnym zakresie na zajezdni, gdyby ta funkcjonowała jak należy...

    • 16 0

    • Właśnie z tego powodu Bombardier nie startuje już w przetargach w Polsce - przez zbyt duże nastawienie polskich przewoźników na cenę a nie na jakość.

      • 0 1

  • re

    Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?
    CO mnie to interesuje?
    te tramy mają zapier....ć i tyle

    • 10 2

  • Sami znawcy tematu, wszystko co w Trójmieście się dzieje negują i nawet wstydzą się przyznać (2)

    ,że są płatnymi Pisuarami z pampersem w kroku , dali się tak sprzedać jak konfidenci SBekom

    • 2 10

    • Muszę jakoś zarobic

      By Niemcowi zapłacić za ciepło a francuzowi za wodę

      • 4 0

    • Ty Pisuar to sam jestes czy twoj stary?

      • 0 1

  • powinny na złom

    • 2 3

  • Widzę te wszystkie komentarze i tym którzy piszą o tych Bombardierach (Te tramwaje obok Pes Jazz Duo i Alstomów Citadis są moimi ulubionymi) powiem że te tramwaje składał nam w Krakowie MPK Kraków. (spółka która odnawiała nam Ringa) Oni dostali części i złożyli i składali też swoje tramwaje. Poza tym Bombardier jest kanadyjski.

    • 1 1

  • A ja mam samochód- regularnie serwisowany. Polecam

    • 1 1

  • najwygodniej jeździ się starymi 105Na na linii 5, tylko są już tak dobite że aż przykro.

    nowe pesy to porażka. beznadziejny układ miejsc, awaryjne, nawiew ogrzewania i klimy z góry prosto w twarz zaprojektował d**il, a w dodatku to badziewie działa jak piekarnik, albo zamrażarka.

    • 8 1

  • Tak jak z samochodami stare sprzedać nowe kupić

    Tak jak z intensywnie użytkowanymi samochodami: stare sprzedać nowe kupić w leasingu.
    A nie lepiej było ogłosić zapytanie ofertowe dla pracowników w warsztatach napraw gdańskich tramwajów gdzie każdy zestaw znają od poszewki , na dodatkowe zadanie za dodatkowe zlecenie dla pracowników warsztatowych? Byłoby taniej i szybciej. Ale komu z kierownictwa chce się wysilać ?! Lepiej wycierać pot kapiący od czytania maili niż produktywnie popracować nad zamówieniem części i materiałów do remontu zestawów tramwajowych.

    • 2 0

  • Byle tylko nie Modertrans, oni je tylko zepsują

    Ja to bym w Gdańsku najlepiej widział jak najwięcej Bombardierów oraz Solarisów Tramino :)

    • 3 1

  • pessa a audia6

    mam wywalane na tramwaje i jezdze a6 sline

    • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane