• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańskie tramwaje idą do remontu

Krzysztof Koprowski
19 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku. Do remontu przeznaczone zostaną wszystkie Bombardiery eksploatowane w Gdańsku.

Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.



Umiesz rozpoznać modele tramwajów jeżdżących po Gdańsku?

Zakres prac dotyczący wszystkich trzech Bombardierów Flexity Classic NGT6-2, eksploatowanych w Gdańsku od 2007 r., obejmuje m.in.:
  • instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
  • wymianę szyb pojazdu,
  • naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
  • instalację ładowarek USB,
  • wykonanie nowego systemu monitoringu,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
  • remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).

Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.

Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?


Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.

Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście


Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r. Gdańsk zakupił 35 Pes Swing. Pierwsze tramwaje dotarły do Gdańska w 2010 r.
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
  • naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
  • modernizację kabiny motorniczego,
  • przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
  • naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
  • przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
  • wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
  • wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.

GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).

Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.

Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe



Materiał archiwalny z września 2018 r.

Miejsca

Opinie (102) 7 zablokowanych

  • Kto się załóży (2)

    Że Bombardiery po remoncie będą się psuć jak większość złomu będącego na stanie GAiT? A to na razie najlepsze pojazdy...

    • 86 18

    • Lisicki o to zadba (1)

      • 15 3

      • i tak dobrze, że ich nie sprzedał po cenie złomu, aby później wydzierżawić za $$

        Już dawno powinna być dymisja

        • 5 1

  • Która lepsza: Chanel Preston czy Adriana Chechik?:) (3)

    • 8 10

    • a jak tam feta pod Neptunem ?

      mokra ?

      • 1 2

    • Adriana

      • 5 1

    • Wiadomo że adriana!

      • 9 0

  • Bla bla

    Czytałem wczoraj poza tym dalej nie piszecie o nowych składach SKM

    • 2 2

  • Opinia wyróżniona

    Nie ruszajcie kabiny motorniczego, to jest najlepiej zaprojektowana i najbardziej ergonomiczna kabina ze wszystkich gdańskich (1)

    Tylko wycofać sprzedaż biletów i jest ideał. Materiały jakie zostały użyte do wykonania tych tramwajów są mega odporne na zużycie. W porównaniu do dużo młodszych pes wyglądają jak nowe!!! Wzór do naśladowania, bez zbędnych monitorów, lampek itd,

    • 31 5

    • PESA przecież tak pasuje do profilu szyn tramwajowych, że na zakrętach porusza się z prędkością pieszego

      inaczej może wyskoczyć.

      • 4 1

  • Jak chcecie

    zobaczyć ( szczególnie młodzi ludzie)prawdziwy, klasyczny tramwaj to jedzcie do Wrocławia. Starsze pokolenie, roczniki 70 i starsze pamiętają jak powinien tramwaj wyglądać i jakie jeździły w Gdańsku.

    • 4 1

  • A kible w SKM do 100lat dobiją.

    • 8 2

  • Pesy trzeba ciupasem zezłomować i odciąć się od szrotu z Bydgoszczy (1)

    Niestety, Lisicki to znany cwaniak i dokupił nam kolejnych 50 III Światowych tramwajów z Kujaw. Chodzi o to, żeby w końcu nikt już tramwajami nie jeździł, bo ile można bydłowozem?

    • 14 18

    • przecież taki jeden mały "zwyczajny poseł" krzyczał wniebogłosy

      że to polski zakład, duma narodowa i mamy brać - no to i wzięli.

      • 4 3

  • Ciekawe o ile zmniejsza liczbę miejsc siedzących w bombardierach?

    • 7 2

  • Ale po co w ankiecie pytanie czy ktoś je rozróżnia, powinno być pytanie jak długo te trupy będą jeździć i kiedy przestają się psuć a nie palić i rozpadać torach

    • 4 2

  • Wielki GAiT najlepszy jest

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane