- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (202 opinie)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (191 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (76 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (144 opinie)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (56 opinii)
Gdańskie tramwaje idą do remontu
Tym razem nie chodzi jednak o pojazdy typu N8C, które zostały kupione już używane, ale o tramwaje, które przyjechały do Gdańska, jako nowe, ale od tego czasu minęło już nawet ponad 10 lat. Gruntowny remont przejdą trzy Bombardiery i pięć najbardziej wysłużonych Pes Swing. Na wykonanie pierwszego zadania wykonawca będzie miał 14 miesięcy, w przypadku drugiego termin upływa wraz z końcem roku.
- instalacje nowego oświetlenia wnętrza w technologii LED,
- wymianę szyb pojazdu,
- naprawę wszystkich mechanizmów drzwi wraz z płatami drzwi oraz wykonanie rampy ręcznej dla wprowadzania osób niepełnosprawnych na wózkach,
- montaż nowych wyświetlaczy Systemu Informacji Pasażerskiej,
- instalację ładowarek USB,
- wykonanie nowego systemu monitoringu,
- modernizację kabiny motorniczego,
- instalację nowych urządzeń klimatyzacyjno-grzewczych,
- remont kapitalny wózków jezdnych i tocznych, układu napędowego i elektrycznego, naprawę i konserwację piasecznic oraz przejść międzyczłonowych (przegubów).
Pojazdy będą ponadto wyposażone w automatyczne defibrylatory AED oraz zyskają nową powłokę malarską z warstwą antygraffiti.
Automatyczne defibrylatory: czy umiałbyś ich użyć?
Celem wszystkich zaplanowanych prac jest "przywrócenie pełnej zdolności eksploatacyjnej" Bombardierów. O wyborze wykonawcy w przetargu zdecydują: najniższa cena (90 proc.) oraz czas udzielonej gwarancji (10 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Na wykonanie prac przewidziano 14 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
W przypadku pięciu tramwajów Pesa Swing 120NaG, z których pierwsze pojawiły się w Gdańsku w 2010 roku, zakres robót obejmuje m.in.:
- naprawę mechanizmów drzwiowych wraz z płatami drzwi oraz platformy dla osób niepełnosprawnych na wózkach,
- modernizację kabiny motorniczego,
- przegląd i naprawę przejść międzyczłonowych (przegubów),
- naprawę elementów zasilania tramwaju oraz układu napędowego,
- przegląd i konserwację powłoki antykorozyjnej,
- wymianę wszystkich źródeł światła na nowe,
- wymianę nagrzewnic podsiedzeniowych i kurtyn drzwiowych.
GAiT przy wyborze wykonawcy w tym zadaniu będzie kierował się kryteriami: najniższej ceny (60 proc.), liczby dni wyłączenia z ruchu tramwaju na potrzeby przeprowadzenia prac (30 proc.), czasu udzielonej gwarancji na naprawę główną (5 proc.; minimum rok, maksymalnie trzy lata) oraz czasu udzielonej gwarancji na blachy poszycia zewnętrznego, perforację korozyjną i powłok lakierniczych (5 proc.; minimum trzy lata, maksymalnie pięć lat).
Prace przy pięciu tramwajach Pesa Swing muszą być zakończone najpóźniej 31 grudnia 2019 r.
Jakie tramwaje jeżdżą po Gdańsku? Nie tylko niskopodłogowe
Materiał archiwalny z września 2018 r.
Miejsca
Opinie (102) 7 zablokowanych
-
2019-05-19 15:05
Kto się załóży (2)
Że Bombardiery po remoncie będą się psuć jak większość złomu będącego na stanie GAiT? A to na razie najlepsze pojazdy...
- 86 18
-
2019-05-19 15:08
Lisicki o to zadba (1)
- 15 3
-
2019-05-19 18:03
i tak dobrze, że ich nie sprzedał po cenie złomu, aby później wydzierżawić za $$
Już dawno powinna być dymisja
- 5 1
-
2019-05-19 15:18
Która lepsza: Chanel Preston czy Adriana Chechik?:) (3)
- 8 10
-
2019-05-19 17:48
a jak tam feta pod Neptunem ?
mokra ?
- 1 2
-
2019-05-19 15:50
Adriana
- 5 1
-
2019-05-19 15:49
Wiadomo że adriana!
- 9 0
-
2019-05-19 17:42
Bla bla
Czytałem wczoraj poza tym dalej nie piszecie o nowych składach SKM
- 2 2
-
2019-05-19 17:30
Opinia wyróżniona
Nie ruszajcie kabiny motorniczego, to jest najlepiej zaprojektowana i najbardziej ergonomiczna kabina ze wszystkich gdańskich (1)
Tylko wycofać sprzedaż biletów i jest ideał. Materiały jakie zostały użyte do wykonania tych tramwajów są mega odporne na zużycie. W porównaniu do dużo młodszych pes wyglądają jak nowe!!! Wzór do naśladowania, bez zbędnych monitorów, lampek itd,
- 31 5
-
2019-05-19 17:40
PESA przecież tak pasuje do profilu szyn tramwajowych, że na zakrętach porusza się z prędkością pieszego
inaczej może wyskoczyć.
- 4 1
-
2019-05-19 17:35
Jak chcecie
zobaczyć ( szczególnie młodzi ludzie)prawdziwy, klasyczny tramwaj to jedzcie do Wrocławia. Starsze pokolenie, roczniki 70 i starsze pamiętają jak powinien tramwaj wyglądać i jakie jeździły w Gdańsku.
- 4 1
-
2019-05-19 17:12
A kible w SKM do 100lat dobiją.
- 8 2
-
2019-05-19 15:47
Pesy trzeba ciupasem zezłomować i odciąć się od szrotu z Bydgoszczy (1)
Niestety, Lisicki to znany cwaniak i dokupił nam kolejnych 50 III Światowych tramwajów z Kujaw. Chodzi o to, żeby w końcu nikt już tramwajami nie jeździł, bo ile można bydłowozem?
- 14 18
-
2019-05-19 17:11
przecież taki jeden mały "zwyczajny poseł" krzyczał wniebogłosy
że to polski zakład, duma narodowa i mamy brać - no to i wzięli.
- 4 3
-
2019-05-19 17:07
Ciekawe o ile zmniejsza liczbę miejsc siedzących w bombardierach?
- 7 2
-
2019-05-19 16:48
Ale po co w ankiecie pytanie czy ktoś je rozróżnia, powinno być pytanie jak długo te trupy będą jeździć i kiedy przestają się psuć a nie palić i rozpadać torach
- 4 2
-
2019-05-19 16:42
Wielki GAiT najlepszy jest
- 5 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.