- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (123 opinie)
- 2 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (50 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (76 opinii)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (97 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (42 opinie)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-21 19:33
heh
Cos drogie te zatoki chyba z granitu beda :D
- 9 0
-
2020-09-21 19:36
No ladnie
Po co szukac toru na Offroad..wystarcza gdynskie drogi.
Wielkopolska(rejon Karwin) pieknt teren dla 4X4...- 5 0
-
2020-09-21 19:40
W Gdańsku też by się przydał remont zatoczek:
- Potokowa kier. Wrzeszcz PKP i Morenę
- Zacna w kier. Jasień PKM
- Cm. Łostowicki w obu kierunkach
- Dobrowolskiego w obu kierunkach
Zapewne oprócz tych co wymieniłem znajdą się jeszcze przystanki, które można by było wyremontować.- 4 0
-
2020-09-21 19:51
Ty Łucyk lepiej podaj się do dymisji
Gdynia odetchnie.
- 18 0
-
2020-09-21 20:00
A to ciekawe ... (4)
Jedna zatoka w cenie autobusu. Ale skoro mają być ze złota i co najważniejsze nie będą namalowane w szczurkowym stylu ,to niech tak będzie.
- 10 0
-
2020-09-21 20:22
Gdzie takie tanie autobusy?
- 2 0
-
2020-09-21 20:49
Zatoki po 780 tysięcy, autobusy po 1,15/1,55 mln (2)
Jak Gdynia dwa lata temu kupowała autobusy MAN, to zwykły był po 1,15 mln, a przegubowy po 1,55 mln zł. Warto też zauważyć, że w ramach remontu jest też wymieniany cały chodnik. Ale mimo to te 700 tysięcy jest zazwyczaj zmarnowane, bo bez zatok komunikacja miejska jeździłaby szybciej.
- 3 3
-
2020-09-22 16:08
Bez autobusow.jezdziloby sie szybciej
- 1 1
-
2020-09-22 16:14
ale nie wszyscy jeżdżą komunikacją miejską
zrozum to człowieku.
- 0 1
-
2020-09-21 20:04
ile?? za troche tłucznia i kostki plus wiata???
- 10 0
-
2020-09-21 20:06
Jedna z lepszych zatoczek autobusowych w Gdyni
to jest na Biskupa Okoniewskiego w stronę dworca. Moja ulubiona.
- 6 0
-
2020-09-21 20:08
Czy ja dobrze widzę? (2)
Czy oni zamierzają remontować zatokę na przystanku "Hutnicza - Estakada", która to zatoka ma być zaraz likwidowana wraz z budową drogi rowerowej między Janka Wiśniewskiego a Morską?
- 4 0
-
2020-09-21 20:20
A może od razu zlikwidują tę zatokę?
Ale wtedy powinno to być zaznaczone w artykule.
- 0 0
-
2020-09-21 22:04
to na moje oko nie z tej strony. ddr ma byc po drugiej stronie
- 0 0
-
2020-09-21 20:40
Brukiem złotym będą wyłożone, że taka cena?
- 14 0
-
2020-09-21 21:19
Wpierw robili z kamieni kostkowych
Teraz wyrzacaja to pod estakade a przystanki zalewaja betonem podwojna robota...interes sie kreci
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.