• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych

Michał Sielski
21 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Remont przystanku Hutnicza/Estakada na ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego, 21.09.2020, Gdynia Remont przystanku Hutnicza/Estakada na ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego, 21.09.2020, Gdynia

Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.



Często korzystasz z komunikacji publicznej?

Prace wykonują trzy firmy, które już podobne prace w Gdyni prowadziły: MTM, Eurovia oraz WPRD Gravel. Prace kosztować będą 7 mln zł. 3/4 kwoty pochodzi z dotacji Unii Europejskiej.

- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.

Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku



Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.

- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:

  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
  • Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
  • Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
  • Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
  • Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
  • Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana


Zatoki - potrzebne czy nie?



Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.

- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.

- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.

Miejsca

Opinie (265) 6 zablokowanych

  • zniszczona zatoka na 10-go Lutego

    Kiedy wróci przystanek przy budowie koło banku na 10-go Lutego . Pięknie wyremontowany przez Miasto przystanek jest teraz dewastowany przez parking dla pojazdów budowy . Panowie Budowlańcy zastawiają przejazd , śmiecą , ustawiają pojazdy na chodniku i we wszystkich mozliwych miejscach . Prawdopodobnie za przyzwoleniem Władz bo Straż MIejska jakoś tego nie widzi . My Mieszkańcy domagamy się pilnego przywrócenia przystanku i przywrócenia bezpiecznego przejścia po chodniku .

    • 6 0

  • No no ! - 7 baniek !, nie żle , za modernizacje 9 zatoczek autobusowych !!!

    Toż za taką kasiore to mozna z 10 {dziesięć !} wcale nie złych chałup pobudować !!! , kogoś mocno pokręciło !!! i żeby takie newsy podawać jeszcze do opinii publicznej , to chyba tylko po to aby było się z czego śmiać ! Ale są tacy co to nie powinni się śmiać tylko bliżej się temu przyjrzec np. CBA...

    • 6 0

  • po co Wiejską kierunek Cisowa - ona jest dobra, lepiej przystanek Pucka kierunek Centrum.

    • 3 3

  • Który to już raz....

    Znowu??

    • 5 0

  • pierwszy wpis w internecie - cena dla trójmiasta (2)

    Uśredniony koszt wykonania płyty fundamentowej. Stabilne grunty, normalny stopień skomplikowania prac. Grubość płyty ok. 25 cm.
    Cena zawiera koszt zarówno robocizny, jak również niezbędnych materiałów. Trójmiasto - Gdańsk,
    Gdynia, Sopot 395.05
    Przystanek 2m* 50 metrów czyli 100 metrów kwadratowych razy 400 zł mamy 40 tysięcy za beton na 100 lat. Dalej uważacie ze tam pracują gospodarze miasta czy najemnicy?

    • 5 0

    • Czyli wiata kosztuje 1 250 000. Jedna. (1)

      Dzieki za info.

      • 1 0

      • No nie, jednak trochę mniej. 777 000 za zatokę (czyli tyle co 2 domy w stanie surowym).

        Od tego odjąć 40 000, czyli 737 000 za wiatę. Więc nie przesadzaj z tym milionem.

        • 1 0

  • Zatoki

    Kajetan Lewandowski jest w stanie udowodnić, że słońce kręci się wokół ziemi. Kto go wybrał - oto jest pytanie.

    • 7 0

  • Kiedy chodniki w Śródmieściu Gdyni? Starowiejska, 10 lutego ?

    Kiedy znikną koleiny przy poczcie?!

    • 6 0

  • Kajetan Lewandowski - nie wiem co bierzesz ale bierz mniej. (2)

    • 5 0

    • to jest przykład na to, co ideologia może z mózgiem uczynić (1)

      Cechą wspólną wszelkiej maści aktywistów jest totalne przesiąknięcie szarych komórek ideologią - nieważne jaką, czy to rowerową, czy ekologiczną, czy religijną, czy narodową, nie ma najmniejszego znaczenia.. Z wpisów Kajetana L. na tym forum, który się udziela incognito wynika, że nie jest to żaden buc tylko myślący człowiek. Natomiast to myślenie jest całkowite spaczone ideą, w którą bezgranicznie wierzy i która nie podlega żadnym przemyśleniom czy weryfikacji - podobny mechanizm funkcjonuje z religią zresztą. Nie da się w żaden sposób wytłumaczyć, że rzeczywistość przez niego odbierana nie jest czarno-biała i nie każdy też ją w ten sposób odbiera. Można przytaczać przykłady, różne okoliczności, w których ich wizja się po prostu nie sprawdza, ale nic nie dociera, do tego dochodzi przekonanie, że jako aktywista wie lepiej, co ludziom jest potrzebne, wbrew temu co ci ludzie myślą.
      Miasto bez samochodów, ale ze zbiorkomem i rowerami? Tak, owszem - pod warunkiem, że przyjeżdżam do niego na wakacje. Mam czas, mogę poczekać na autobus, mogę się przejść, żeby pozwiedzać, czy podjechać sobie gdzieś rowerem. Ale jak dochodzi jakikolwiek element efektywności działania, elastyczności czasowej i normalnego funkcjonowania w sferze zawodowej oraz rodzinnej - takie miejsce jest absolutnie nie do życia i wszelkie plusy wynikające z takiej rzeczywistości (w odróżnieniu od aktywisty potrafię je znaleźć) są niczym w porównaniu z pełnym zakresem niedogodności z nią związanych. Tego niestety aktywista nie jest w stanie pojąć. Nadmienię na koniec, że najczęściej ci aktywiści to są ludzie kompletnie oderwani od rzeczywistości - uczniowie szkół średnich, studenci, albo wegetujący na garnuszku rodziców młodzi ludzie. Jakby jeden z drugim tak musiał jednego dnia, polecieć rano do biura, potem obskoczyć cztery spotkania, lancz z klientem, potem zakupy do domu, podjechać do rodziców naprawić kran, zawieźć dzieciaki na angielski, to by się zastanowił czy to auto jest rzeczywiście takie złe.

      • 2 0

      • Bardzo mi się podoba twoje porównanie do fanatyzmu religijnego. Utrafiłeś w sedno

        Niestety, tacy ludzie nie są zdolni dostrzec innych ludzi i ich potrzeb. Skupiają się na ideach, nie na ludziach.

        • 1 0

  • Ci znowu o tych rowerach.

    Piewcy pedalowania chca zmusic wszystkich, zeby to lubili. Nie mam nic przeciwko drogom rowerowym, powinno byc ich jak najwiecej ale nie powinny utrudniac ruchu samochodowego. Nie kazdy musi miec ochote jezdzic rowerem do pracy.

    • 6 0

  • Klient ZKM (1)

    to jet masakra i kpina te "remonty" , brak jakiegokolwiek nadzoru utrudnione dojazdy , przejścia .. no i ta jakość tymczasowa ...

    • 5 0

    • Wlaśnie tak jest. Bez glowy. Ale to może mieć sens ukryty.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane