- 1 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (107 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (201 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (608 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (86 opinii)
- 5 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (523 opinie)
- 6 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (322 opinie)
Gdynia: 7 mln zł na dziewięć zatok autobusowych
Trzy firmy będą modernizować zatoki autobusowe w Gdyni. Pierwsze prace są już w toku, a ich efektem będzie nie tylko wymiana nawierzchni, ale też montaż wiat dla oczekujących pasażerów oraz tablic wyświetlających realny czas przyjazdu autobusów i trolejbusów.
- Rozpoczęły się rozbiórki i prace budowlane na trzech zatokach autobusowych na ul. Hutniczej. Na czas remontu tymczasowe przystanki zostały ustawione poza obszarem prac. Funkcjonują one zgodnie z normalnym rozkładem jazdy. W tym tygodniu rozpoczną się rozbiórki na zatoce przy przystanku na węźle Żołnierzy Wyklętych w kierunku Cisowej - informuje Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni, który nadzoruje to zadanie.
Dziewięć zatok do grudnia, dwie w przyszłym roku
Prace potrwają do końca 2020 roku, ale w pierwszych miesiącach 2021 roku będą kontynuowane w następnych lokalizacjach.
- Do końca grudnia zmodernizujemy dziewięć zatok, a w przyszłym roku wykonamy przebudowy w dwóch kolejnych lokalizacjach. Łącznie 11 zatok zostanie przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z kolei profilowane krawężniki ułatwią kierowcom łagodny podjazd do krawędzi peronu. Przy wiatach pojawią się tablice informacji pasażerskiej, które wyświetlają aktualny rozkład jazdy i komunikaty drogowe. Wszystkie te udogodnienia mają na celu podnieść standard i jakość podróży naszą miejską komunikacją zbiorową - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Przystanki, które zostaną zmodernizowane w 2020 roku:
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Węzeł Żołnierzy Wyklętych 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Zamenhofa/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Wiejska 01/ul. Morska, kierunek Śródmieście
- Wiejska 02/ul. Morska, kierunek Cisowa
- Hutnicza Estakada 01/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Morska
- Hutnicza Estakada 02/Estakada Kwiatkowskiego kierunek Obłuże
- Hutnicza Estakada 04/Hutnicza kierunek Rumia
- Kilińskiego 02/ul. Władysława IV, kierunek Wzgórze Świętego Maksymiliana
Zatoki - potrzebne czy nie?
Zatoki - potrzebne czy nie?
Istnienie zatok autobusowych pomaga jednak przede wszystkim kierowcom samochodów, a nie pasażerom, więc w wielu krajach odchodzi się od ich budowy i remontów. Autobusy zatrzymują się na jezdni - w ramach promowania transportu publicznego i jego konkurencyjności wobec aut.
- Z perspektywy pasażerów i pieszych mają one wiele wad, dlatego powinny być stosowane jak najrzadziej. Przede wszystkim zatoki spowalniają transport publiczny, bo autobus czy trolejbus potrzebuje więcej czasu na zjazd i wyjazd z przystanku. Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego.
Dodaje, że subiektywne odczucia kierowców są takie, że zatoki upłynniają ruch. Praktyka pokazuje, że to nieprawda.
- Jest wiele ulic z zatokami, które korkują się regularnie w szczycie. Czyli to nie autobus stojący na prawym pasie powoduje zatory. Uprzywilejowana miejska, spójna sieć dróg rowerowych czy bezpieczne chodniki - to tutaj powinny być wydawane miejskie pieniądze i to jest recepta na korki - wskazuje Lewandowski.
Miejsca
Opinie (265) 6 zablokowanych
-
2020-09-22 16:30
(1)
Zatoki same w sobie, może i nie są tak potrzebne jak się to większości kierowcom osobówek wydaje ale skoro się już je buduje, to po co i dlaczego nawierzchnia tam kładziona jest brukowa? Nie do końca to rozumiem zważywszy ze takie akcje remontów tychże, organizowane są cyklicznie w miejsce porządnego wykonania podbudowy tychże - podbudowy, która wytrzyma nacisk kół autobusów przez dziesięć a może i więcej lat? Ktoś za to brakoróbstwo albo brak umiejętności jednak płaci cyklicznie. Nie widzę w tym sensu innego jak - Job security.
- 4 0
-
2020-11-13 15:26
Rzecz w tym, że te podbudowy nie zostały wykonane jak należy. Może po to, by ciągle "modernizować" za wielkie pieniądze.
- 1 0
-
2020-09-22 17:00
A kiedy remont na Obłużu Centrum 05?
To trochę żart, że jeden z najbardziej obleganych przystanków w Gdyni nie może w dalszym ciągu doczekać się swojej modernizacji... przede wszystkim brakuje tablicy informacji pasażerskiej
- 5 0
-
2020-09-22 18:54
zatoki
witam mam pytanie a kiedy znikna te druty z nad ulicy zenada porazka dynastji szczurow
- 1 4
-
2020-09-22 20:19
Kto wybierał te zatoki? (1)
Tylko trzy z nich są w złym stanie. Jest za to sporo zatok w Gdyni, które są w fatalnym stanie. Czym się kierowali ludzie odpowiedzialni za ten remont? Czy ktoś kiedyś zapyta o zdanie kierowców? Przecież to my wiemy gdzie i z czym są problemy. Co chwilę jest poprawiane coś, co działa dobrze.
- 3 3
-
2020-11-13 15:22
Raczej poprawianie, bo żle zrobione.
- 0 1
-
2020-09-22 21:45
Kasa
Skąd oni biorą te kwoty 7 mln????
- 6 0
-
2020-09-23 00:29
ja tylko przypomninam
prezydent zeby dac stolki swoim najlepszym ludziom dal je w spolkach . i mamy w komunikacji prezesow ktorzy dostali stolek za pucowanie prezydenta.wystarczylby jeden ale co tam... da sie 3 pod przykrywka lepszego zarzadzania ludzmi :) co wiecej, jeden z prezesow dostal stolek jak nie udalo mu sie zrobic?? tak tak. lotniska :) . jak jeden z dyrektorow zkm musial odejsc ze wzgledu na emeryture nastepny zostal sciagniety z PLO zeby dostac stolek jako dyrektor zkm gdynia. nagle :D .coz..... i tak to sie kreci :) a ludzie dalej wierza w intencje prezydenta :) nie nie..... nie jestem za pisem ani za platforma ani za niczym innym :) przedstawilem tylko bardzo niewygodne fakty :) jak nie wierzycie to nie wierzcie.wasza sprawa :)
- 5 1
-
2020-09-23 00:32
nie wiedziałem ze jedna zatoka kosztuje tyle co dwa mieszkania!!!!!!
niesamowite. co na to organa scigania???
- 6 0
-
2020-09-23 15:06
A najważniejsze dalej w tyle... (1)
Potrzebne sprawy przekładane latami i dalej nie zdobione, tutaj zatoka autobusowa za prawie 1mln zł... Pytam co to za zatoka panie Prezydencie, jakiemu znajomemu pan teraz daje zarobić...?
- 3 1
-
2020-11-13 15:19
Firma MTM, która podobne zatoki już robiła nie tak dawno temu. Robiła, robi i robić będzie, bo tu chodzi o to, żeby wiecznie rob
- 1 0
-
2020-10-02 13:48
"Pieszym zaś zajmują przestrzeń chodnika i wydłużają drogę dojścia do przystanku - wskazuje Kajetan Lewandowski z Miasta Wspólnego." Ta wypowiedź dyskredytuje owego pana jako myślącego człowieka.
- 3 1
-
2020-10-10 11:22
przekręt ????
900.000zł za 100-150 metrow warstwy scieralnej asfaltu , wiate i laweczke?
zrobię to za pół ceny !!!!- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.