- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (128 opinii)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (76 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (54 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (101 opinii)
- 5 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 6 Od soboty spore utrudnienia na A1 (78 opinii)
Gdynia: autobusy pojadą pod prąd, żeby ominąć korki
W listopadzie ma już być gotowe rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić czas pasażerom komunikacji miejskiej, jeżdżącym przez ul. Chwarznieńską. Poranny korek ominą buspasem, którym będą jechać "pod prąd". Prace już trwają, a jego uruchomienie planowane jest w grudniu.
- Gdynia stawia na transport publiczny. Dlatego staramy się wprowadzać konkretne udoskonalenia właśnie w obrębie komunikacji zbiorowej. Jednokilometrowy kontrapas na ul. Chwarznieńskiej jest innowacyjnym rozwiązaniem, które będzie premiowało mieszkańców korzystających z gdyńskich autobusów. To właśnie oni, dzięki kontrapasowi, zaoszczędzą ok. 10 minut, bo ominą poranny korek na tym odcinku - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Kontraruch dla autobusów nie będzie jednak wyznaczony na konkretne, wybrane wcześniej godziny. Będą o tym decydować osoby obsługujące Tristar, które na bieżąco analizują natężenie ruchu i czas przejazdu na poszczególnych odcinkach dróg. Zastosowane zostanie również awaryjne zasilanie, które włączy się w przypadku zaniku prądu w sieci. Będzie działać przez 10 minut, co wystarczy autobusom na bezpieczne opuszczenie kontrapasa. Potem ruch będzie się odbywał jak dawniej - po dwóch pasach w każdym kierunku.
Inwestycja kosztuje nieco ponad 4 mln zł, z czego połowa współfinansowana jest z z Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych. Gotowa powinna być jeszcze w listopadzie, a jeśli testy wypadną pomyślnie, w grudniu 2019 roku kontrapasem pojadą już autobusy z pasażerami.
Opinie (296) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-06 07:09
Mega i**otyzm (4)
Można w godzinach porannych zrobić bus pas na istniejących pasach w kierunku Witomina. Po co tak kombinować?
I wydawać bez sensu kasę miasta!- 60 31
-
2019-09-06 09:01
czy ty jestes niespełna rozumu
podobnie jak wszyscy, ktorzy kilkaja tobie łapke w góre?
- 8 1
-
2019-09-06 08:42
Jednak inzynierem nie jestes
Takie rozwiazanie wykorzystuje odciążony pas wyjazdowy z miasta rano a po poludniu to samo powinno byc robione w drugim kierunku... Proponuje troche pojezdzic po Europie... przyklady sa w Holandii i Belgii i to dziala dobrz
- 12 2
-
2019-09-06 08:18
bo wtedy zamiast na dwóch pasach to korek by był na jednym - pewnie już gdzieś od Wiczlina. Nikt by nie zyskał
- 12 2
-
2019-09-06 07:49
I wydać dokładnie tyle samo, na gorsze rozwiązanie?
Brawo Ty!
- 14 4
-
2019-09-06 07:35
Co to są godziny szczytu? (3)
A co jeśli będzie korek w kierunki Chwarzna? Czyli wiadomo jak zlikwidować działanie kontra pasa żeby nie działał.
- 16 4
-
2019-09-06 08:55
Godziny szczytu...
to godziny w których uzyskujesz największą satysfakcję ze szczytowania.
Mogą wystąpić w komunikacji miejskiej.- 2 0
-
2019-09-06 08:19
jest napisane w treści artykułu
- 4 0
-
2019-09-06 08:06
Kontrpasy dla rowerów nie przeszkadzają?są dużo bardziej niebezpieczne.
- 3 1
-
2019-09-06 08:55
Czyli standardowo w Gdyni farba pędzel i gotowe
- 19 3
-
2019-09-06 08:48
Niedługo pajace zrobią buspas na Rolniczej.
- 15 0
-
2019-09-06 08:47
Gdynia nowoczesnie!
Bardzo dobra decyzja.
Widzialem podobne rozwiazania w Holandii 10 lat temu.
Brawo Wy- 5 17
-
2019-09-06 08:46
miasto jest zaniedbane i niedoinwestowane. jedyna odpowiedź władz to kilka znaków, pędzel i farba.
- 20 3
-
2019-09-06 08:39
Będą bęcki!
- 9 1
-
2019-09-06 08:39
Chwarznieńska, w prawie niezmienionej formie (pomijam węzeł obwodnicowy i odcinek lesny) isnieje odkąd pamiętam
W tym czasie Wiczlino i Chwarzno, z terenów wiejskich o gęstości zaludnienia na poziomie Norwegii, zmieniły się w 40 000 sypialnie miejskie.
Liczba aut wzrosła pewnie z 5 000 - krotnie
A przekrój drogi się nie zmienił.- 24 1
-
2019-09-06 08:36
Tragedia
Najpierw niech puszczą więcej autobusów w stronę Wiczlina i do Gdyni. Ta ilość przy tej ilości mieszkańców to jakiś żart. Mam nadzieję, że przy następnych wyborach będzie jakiś normalny kandydat na prezydenta Gdyni.
- 27 3
-
2019-09-06 08:33
10 min za 4 miliony!!
Brawo Ja pytam za co ? obserwuje pracę które tam trwają poważnie tyle kasy ? słyszałem o 2 milionach ale tyle koszmar.I jaki będzie efekt..uwaga! Od od Sokółka do obwodnicy stop....na odcinku kładka Witawa stop...ci jeżdżą codzienne wiedzą o czym jest mowa.
- 20 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.