• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: będą nowe przejścia dla pieszych na Władysława IV

Patryk Szczerba
8 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Przejście powstanie na skrzyżowaniu z Obrońców Wybrzeża...
  • ...oraz Armii Krajowej.

Nowe, równoległe do istniejących przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną powstaną na skrzyżowaniach Władysława IV z Obrońców WybrzeżaMapka oraz ul. Armii KrajowejMapka w Gdyni. Urzędnicy najpierw potrzebują dokumentacji projektowej, na którą chcą wydać blisko 60 tys. zł.



Przypomnijmy, że w ostatnich dniach nastąpiły zapowiadane zmiany w ruchu na ul. Świętojańskiej. Kierowcy samochodów mogą jechać tylko w jednym kierunku - do Urzędu Miasta.

W obie strony można jechać rowerem lub trolejbusem, co spowodowało spore zamieszanie drogowe w Śródmieściu. W jego opanowaniu mają pomóc m.in. patrole straży miejskiej.

Straż miejska na Świętojańskiej



W ramach ogłoszonego na początku roku projektu "Klimatyczne centrum" zlikwidowano też miejsca parkingowe przed Akwarium, modernizując za 700 tys. plac z myślą o pieszych i turystach oraz uruchomiono do niego linię trolejbusową.

W planach na najbliższe miesiące jest stworzenie dwóch przejść dla pieszych z oświetleniem na ul. Władysława IV, która po zamknięciu dla samochodów ul. Świętojańskiej jest alternatywą dla kierowców jadących w kierunku ul. 10 Lutego.

Gdzie powstaną nowe przejścia?



  • na północnym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Obrońców Wybrzeża
  • na południowym wlocie skrzyżowania ulicy Władysława IV z ulicą Armii Krajowej


Nowe "zebry" powstaną równolegle do już funkcjonujących.

Skąd pomysł na nowe przejścia na ruchliwej arterii?



- Realizacja przejść dla pieszych, a w szczególności przejścia na wlocie z ul. Armii Krajowej, jest mocno oczekiwana przez mieszkańców dzielnicy Śródmieście. Poruszając się pomiędzy przystankami autobusowymi muszą pokonywać aż dwa przejścia, co znacząco wydłuża dotarcie na czas na zaplanowany autobus - mówi Elżbieta Raczyńska, radna miasta Gdyni, która przewodniczyła wcześniej Radzie Dzielnicy Śródmieście.
Mają wspomóc również mieszkańców korzystających m.in. ze zlokalizowanych w ich obrębie przychodni lekarskich czy lokali usługowych. Zapewnią też lepszy dostęp lokatorom powstającej przy ul. Władysława IV inwestycji mieszkaniowej.

By stworzyć nowe przejścia, potrzebna jest dokumentacja projektowa. Gdynia chce na nią wydać 56 tys. zł. W pierwszym przetargu nie było chętnych do stworzenia projektu, który miał być gotowy w listopadzie. Niebawem zostanie prawdopodobnie ogłoszone kolejne postępowanie.

Miejsca

Opinie (308) 9 zablokowanych

  • To chcemy tez przejscie z Piłsudskiego tam tez trzeba przez kolejne swiatla przechodzic lub kawal do tunelu. To skandal!:P

    • 2 1

  • Super! Tak trzymać! (14)

    Dodatkowe przejście przydałoby się jeszcze na Świętojańskiej, na wysokości Pułaskiego. To ile tam starszych osób przechodzi przez ulicę, aż woła o dodatkową zebrę!
    A teraz czekam na minusy samochodziarzy, którzy będą musieli częściej nogę z gazu zdejmować. Sam jestem kierowcą i do centrum często jeżdzę samochodem, ale cieszę się z tych przejść, bo wiem że ułatwią życie wielu osobom.

    • 83 77

    • Spokojnie, Świętojańska niedługo nie będzie żadnych przejść potrzebowała (11)

      Będą tylko trajtki i dostawy z identyfikatorem w okreslonych godzinach. Tak jak w Brnie od ponad dekady. Kiedyś i nasze zaspane władze musiały się obudzić i zorientowac, że już XXI wiek

      • 21 5

      • Hahahah (7)

        Jak ja lubię te porównania do miast w innych krajach. Brno które ma dwie obwodnice - autostradową i śródmiejską w większości bezkolizyjną z tunelem pod Kralovym Polem, dobrymi co najmniej dwupasmowymi połączeniami z autostradą, świetnym zbiorkomem i tramwajami zestawione z Gdynią gdzie jedyna bezkolizyjna droga to krótki odcinek estakady i obwodnicy, bez ciągłości buspasów, bez tramwajów, bez kolei na Obłuże gdzie największą zmianą drogową dekady jest zmiana kierunku na Świętojańskiej.

        • 24 10

        • Brno ma krótszy odcinek obwodnicy niż Gdynia (6)

          Normalną miejską drogę wokół centrum (bardziej bezkolizyjna jest Śląska + różowa), 4 połączenia z "autostradą" (E50 jest drogą krajową, z wyjątkiem tego odcinka obok Brna jednojezdniową), ma w takiej odległości od ścisłego centrum jak Władysława IV miejsca parkingowe (niebieskie) tylko dla mieszkańców/rezydentów oraz zakaz wjazdu dla wszystkich pojazdów nieposiadających zezwolenia. Ma mniejszą liczbę pojazdów komunikacji mniejskiej per capita i mniejszą długość linii komunikacji miejskiej. Jeszcze jakieś pytania?

          • 12 2

          • Śląska to nie autostrada, tutaj tez mieszkają ludzie. (1)

            • 1 0

            • Jak się buduje drogę, która jednym płynnym ciągiem na przebiegu 4,2 km (Wielkopolska-Morska)

              ma raptem 3 miejskie skrzyżowania, 2 wielopoziomowe węzły drogowe, wiadukty, przejścia podziemne, jest na większości przebiegu pozbawiona jakichkolwiek przejść dla pieszych (a jak już są, to kładki) i ma pasy o szerokości zgodnej z normami dla drogi szybkiego ruchu - to od razu widać, kto się w tym równaniu liczył bardziej. I jeszcze ta najbardziej roszczeniowa grupa społeczna, w którą ładowano bez żenady jak w worek bez dna kosztem wszystkich wokół, ma czelność robić awantury. Bo ktoś robi przejście dla pieszych na istniejącym skrzyżowaniu ze światłami.

              • 5 0

          • Znawca dróg (2)

            D1 (E50) - Dalnice D1 jest autostradą a nie drogą krajową a na każdym w jeździe na nią jest znak autostrady taki sam jak w Polsce tylko na zielonym tle, jest całkowicie dwujezdniowa.

            • 3 3

            • Kolejny mistrz (1)

              E50 dzieli z D1 tylko fragment ze swoich 462 km przez Słowację. Ale tak już jest, jak ktoś jeździ drogą tylko palcem po mapie.

              • 3 2

              • moze on nie leci na Zlin tylko jako e50 traktuje odcinek Ostrava-Praga

                ale wtedy mozna policzyc dla Gdyni caly odcinek a1 i skrecic w a4

                • 4 1

          • Hahahha x2

            E50 jednojezdniową ... przestałem czytać w tym miejscu bo to zwykłe nieprawda. Polecam wejść na google maps nieobeznanym i zobaczyć jak się jeździ po Brnie ;) a potem przypomnieć sobie ja kto wygląda w Gdyni.

            • 3 4

      • (2)

        I już nikogo tam nie będzie. Nie ma to jak deptak o długości kilometra. Aktywistom się wydaje że same bary i puby się tam utrzymają. Poziom ich głupoty przeraża

        • 11 14

        • Jakoś na całym rozwiniętym świecie efekt jest dokładnie odwrotny. (1)

          • 14 3

          • Raczej "wielkie zarcia" to domena

            Turystycznych enklaw tego "mniej" rozwinietego swiata. Choc te klasyfikacje sa obecnie mocno mylace, to raczej ani to swiat rozwiniety, ani turystyczna enklawa...

            • 1 4

    • W tym miejscu (Świętojańska/Pułaskiego) akurat trudno zmieścić przejście dla pieszych, choć zgadzam się, że byłoby przydatne. Zgodnie z prawem mozna tam jednak przechodzić przez ulicę mimo braku przejścia (co oczywiście nie jest specjalnie bezpieczne dla osób starszych).

      • 10 0

    • Mnie one nie przekonują, a jestem mieszkańcem bloku przy ul. Władysława IV.

      Na ruch samochodowy akurat wpływu mieć nie będą, ale nie uważam tej inwestycji za szczególnie potrzebną, czy też wartą forsowania.

      • 10 12

  • Szczur i Samorządność 88 proc poparcia

    ogarnijcie się ludzie......; no chyba, że Wam wszystkim to pasuje to znaczy że jesteście masochistami

    • 11 0

  • Może Władysława IV zrobić ulicą jednokierunkową

    w stronę portu a drugą stronę jako deptak. Wszyscy by wtedy zdążyli na autobus.

    • 6 0

  • ten cały artykuł to g*wno prawda jeśli chodzi o oczekiwania mieszkańców.Deweloper kupił park, zamienił go na kupę betonu i teraz wciska kit. A urzędasy ochoczo wszystko zatwierdzają.bezinteresownie!!!

    a

    • 13 0

  • No cóż...

    Gdynia = farba. Czym jeszcze zadziwi nas ta duża wioska? Może w końcu zmianą władz?

    • 13 0

  • Innowacyjne rozwiązanie

    Gdynia wybuduje równoległe do istniejących przejścia dla pieszych, zamiast prostopadłych tak jak to się robi w całym cywilizowanym świecie.

    • 3 0

  • Przejście przy hali targowej !!!! (1)

    Zróbcie przejście na Jana z Kolna gdzie ludzie przebiegają przez jezdnię a nie jakieś progi zwalniające! !!

    • 10 2

    • musiały by być co 5 metrów.

      • 1 0

  • Wojciech S

    Zrób przejście co 100m i ruch na Władysława 4 tylko w jedną stroną, a po 18 deptak tylko. Zamknijmy cpny wprowadź płatny wjazd do miasta po 50pln, parkingi przedaj AB invest niech zbudują biurowce, bulwar i skwer też pod mieszkania dla Warszawki i po temacie

    • 8 0

  • opamietajcie sie

    co ta gdynia jeszcze nie wymysli, korek na kazdym prawie skrzyzowaniu
    i do tego drogi rowerowe i przejscia Nie wspomne o parkingach strasznie drogich dla klientow
    Opamietajcie sie ludzie
    Biznes przenosze poza srodmiescie , nie ma sensu!

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane