• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia będzie mieć uchwałę krajobrazową

Michał Sielski
5 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze. Uchwała krajobrazowa ma ograniczyć liczbę reklam na jednym obszarze.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni, porządkującej chaos reklamowy w mieście, trafił do publicznego wglądu. Do 7 grudnia można składać do niego uwagi, które rozpatrzy prezydent miasta. Potem zostanie skierowany do Rady Miasta. Po jego przegłosowaniu przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.



Przeszkadzają ci reklamy na ulicach Gdyni?

- Zebraliśmy pozytywne opinie od komendanta miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Gdyni, regionalnego dyrektora ochrony środowiska w Gdańsku, marszałka województwa pomorskiego. Wojewódzki konserwator zabytków w Gdańsku wniósł do projektu uwagi, po których uwzględnieniu uzgodnił projekt - wylicza Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Teraz z projektem tzw. uchwały krajobrazowej dla Gdyni można już zapoznać się w internecie.

Uchwałę można analizować do poniedziałku, 23 listopada 2020 roku. Do 7 grudnia 2020 roku jest natomiast czas na zgłaszanie uwag do jej treści.

Projekt uchwały krajobrazowej w Gdyni



- Projekt uchwały krajobrazowej to bardzo ważny krok w kierunku podnoszenia jakości estetycznej gdyńskich przestrzeni publicznych. Świetnie uzupełnia się z tym, co robiliśmy w kwestii estetyzacji do tej pory - mówi Jacek Piątek, plastyk Gdyni, który pracował nad treścią uchwały. - Będziemy czekać na uwagi do projektu. Każda z nich zostanie starannie przeanalizowana, tak aby proponowane przez nas zmiany uwzględniały oczekiwania różnych grup interesariuszy tej uchwały, na czele z mieszkańcami. Chcemy jak najszybciej przedłożyć projekt Radzie Miasta.
Uwagi można zgłaszać na adres Biura Plastyka Miasta Gdyni: ul. 10 Lutego 24 81-364 Gdynia, na adres e-mail: plastykmiasta@gdynia.pl lub przez platformę ePUAP.

Branża reklamowa chce trzech lat na dostosowanie się do przepisów.



Wszystkie uwagi rozpatrzy prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który może je odrzucić, uwzględnić częściowo lub w całości. Przy niewielkiej liczbie uwag radni będą mogli przegłosować uchwałę na początku przyszłego roku, ale można się spodziewać, że będzie ich sporo - zarówno ze strony mieszkańców, jak i branży reklamowej. Po przegłosowaniu uchwały przez radnych miasta przedsiębiorcy będą mieli 5 lat na dostosowanie się do nowych przepisów.

W Gdańsku i Sopocie uchwała krajobrazowa obowiązuje od 2018 roku.

Miejsca

Opinie (162) 1 zablokowana

  • Nareszcie!!!

    Nareszcie może ktoś zapanuje nad tym bałaganem reklamowym, jak to okropnie wygląda i zaśmieca miasto. Mamy XXI wiek innymi kanałami można się reklamować a nie szmatami wiszącymi dosłownie wszędzie.

    • 12 1

  • Ostatni bastion wolności pęka... niestety

    • 2 7

  • Nareszcie

    Czas i pora wszystkie szmaty zdjąć i zlikwidować durne słupy reklamowe. Człowiek doskonale wie co chce kupić i do tego nie są potrzebne na każdym rogu płoty i tylko co się da obklejone papierami. Dobry produkt nie potrzebuje reklamy sam się sprzedaje. Jest takie powiedzenie najlepsze gówienka kupuje się w promocji.

    • 10 1

  • pandemia wszystko zweryfikuje

    biznesy, najemców, właścicieli lokali, reklamy, centra miast i ich zagospodarowanie, galerie handlowe......wszystko !!! Wierzcie mi

    • 8 0

  • Wow czyżby Gdańsk był w czymś lepszy od Gdyni?

    :)

    • 4 0

  • Tylko nie zróbmy takiego błędu jak Gdańsk

    Że nawet supermarket nie moze mieć swojego logo wywieszonego bo to przesada

    • 10 10

  • Mam nadzieję,

    Że będzie to też dotyczyć plakatów przedwyborczych. Zakaz wieszania plakatów polityków. Moim zdaniem kto ma trochę oleju w głowie wie na kogo chce głosować. Te ich plakaty to jeden wielki śmietnik

    • 8 0

  • Cała Gdynia to jeden wielki chaos

    Wiec ustawa nie stanowi tu żadnego problemu. Trzeba zacząć od miasta i jego włodarzy. To jest największy chaos.

    • 15 0

  • Tak jak czekałem na tę uchwałę od lat, to teraz mam wątpliwości. (2)

    Branża reklamowa dostała zapaści od wiosny i może to nie jest najlepszy czas na jej dobijanie.

    • 8 38

    • zaśmiecanie miasta nie pomoże biznesom

      • 8 1

    • Zawsze jest dobry czas na pozbycie sie tego ochydztwa z ulic i domów.

      • 15 1

  • nareszcie!!!!!!

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane