Fakty i opinie

Gdynia: będzie można parkować przy nowym osiedlu nad morzem

Najnowszy artukuł na ten temat Wizja 150-metrowego wieżowca w miejscu po Gemini
Trwają odbiory budynków osiedla Yacht Parku, które znajduje się przy Molo Rybackim w Gdyni
Trwają odbiory budynków osiedla Yacht Parku, które znajduje się przy Molo Rybackim w Gdyni fot. Trojmiasto.pl

Obecnie ulica Arkadiusza Rybickiego,Mapka przy której trwają ostatnie prace związane z budową osiedla Yacht Park w Gdyni, jest zamknięta. Zmieni się to w nowym roku, gdy - po otwarciu drogi - będą tam mogli parkować wszyscy chętni. Ma także pojawić się nowy tymczasowy dojazd dla pracujących na terenie Dalmoru i Molo Rybackiego.



Czy w centrum Gdyni jest wystarczająco dużo miejsc parkingowych?

nie, jest zdecydowanie za mało 77%
w sam raz 9%
tak, wiele parkingów jest pustych, zwłaszcza płatnych 14%
zakończona Łącznie głosów: 1700
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji Yacht Park realizowanej przez Polski Holding Nieruchomości wzdłuż Nabrzeża Kutrowego powstało sześć budynków mieszkalnych. Aktualnie klienci dokonują odbiorów zakupionych lokali. Do końca roku wszystkie budynki inwestycji zostaną oddane do użytkowania. Od kilku miesięcy można także korzystać z nowej mariny.

Problemy z dojazdem pracowników firm



Na ukończenie budowy osiedla czekają nie tylko przyszli właściciele mieszkań. Niecierpliwią się również pracownicy firm zlokalizowanych w Dalmorze, którzy zgłosili się do nas po dwóch latach po raz kolejny z problemem utrudnionego dojazdu do pracy. Jednym z powodów jest zamknięcie ul. Arkadiusza Rybickiego, co zmusza zmotoryzowanych zatrudnionych do korzystania z tymczasowych, nie zawsze dobrej jakości, dróg. W okolicy pojawił się też problem z parkowaniem.

Przedstawiciele inwestora - Polskiego Holdingu Nieruchomości informują, że część ul. Arkadiusza Rybickiego wzdłuż nowych budynków została wybudowana w ramach realizacji inwestycji. Do końca 2020 r. jest we władaniu i utrzymaniu inwestora, ale później zostanie otwarta w pełni dla mieszkańców.

Ul. Arkadiusza Rybickiego wzdłuż nowych budynków na razie jest zamknięta. Bedzie otwarta w nowym roku, po zakończeniu wszystkich prac.
Ul. Arkadiusza Rybickiego wzdłuż nowych budynków na razie jest zamknięta. Bedzie otwarta w nowym roku, po zakończeniu wszystkich prac. fot. Trojmiasto.pl

Mieszkańcy i turyści będą mogli parkować



- Droga ta jest we władaniu i utrzymaniu inwestora do końca 2020 r., czyli do czasu zakończenia wszelkich zadań na inwestycji Yacht Park. Po tym terminie ulica, a także utworzone przy niej miejsca postojowe, będą ogólnodostępne dla wszystkich, zarówno klientów inwestycji, jak i mieszkańców, odwiedzających i turystów - informuje Magdalena Kacprzak, rzecznik PHN.
Dodaje, że tymczasowa droga dojazdowa na teren Molo Rybackiego jest doraźnie naprawiana poprzez niwelowanie ubytków w nawierzchni.

Niebawem samochody będą jeździć inną drogą z powodu robót budowlanych związanych z infrastrukturą techniczną.

- W związku z tym trwają prace nad wyznaczeniem nowej drogi tymczasowej umożliwiającej wjazd na teren Molo Rybackiego, zwłaszcza samochodom ciężarowym. Drogi tymczasowe niezbędne dla gospodarczego funkcjonowania Molo Rybackiego będą wykonane w standardzie, który pozwoli na dogodne ich użytkowanie. Po oddaniu całej inwestycji Yacht Park ogólnodostępna część ulicy PłażyńskiegoMapka będzie również drogą dojazdową dla części pracowników i najemców - zapowiada Magdalena Kacprzak.
Dodajmy, że zakończenie prac przy budowie osiedla i otwarcie przestrzeni dla mieszkańców zbiegnie się z ustawieniem na końcu pirsu Mola Rybackiego rzeźby Tadeusza Wendy. W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na wykonawcę monumentu, który będzie kosztował blisko 630 tys. zł. Pomnik ma stanąć w kwietniu.

Opinie (240) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Skorzystam, tak jak z ogólnodostępnego tarasu w Sea Tower (15)

    • 386 6

    • (2)

      Ale akcja. Z balkonu masz widok na ulice, chodnik i basen jachtowy. Ile za metr z takim krajobrazem?

      • 27 6

      • No akurat widok to jest fajny.

        • 15 5

      • ok 20000 zł/m2

        • 0 0

    • szczurek obiecywał (2)

      ile razy on nie dotrzymał słowa

      • 54 2

      • jak powiedzial ze bedzie to bedzie ,
        nie trzeba mu co 10 lat przypominac

        • 37 2

      • Równiutkie zeeeeeerrroooooo

        • 10 2

    • muhahahahahaha w punkt!

      • 8 2

    • Taras to decyzja mieszkańców i zarządu Sea Tower (3)

      Miasto nic nie może z tym zrobić, chociaż UM liczył na to , że będzie można.
      Z drugiej strony będąc mieszkańcem Sea Tower też nie chciałbym żeby mi się wycieczki szlajały po budynku. Budynki z tego typu tarasami widokowym na zachodzie to biurowce w prywatnych nie ma dostępu dla chcących podziwiać krajobraz.

      • 15 32

      • "pacta sunt servanda"

        Taki był warunek udzielenia zgody na budowę.
        Widziały gały co brały.
        Do wyburzenia!

        • 43 2

      • mają do tego osobną windę, Szczurek mówił, że to jest uzgodnione z inwestorem czyli jak zwykle (1)

        • 18 0

        • Slowo klucz: "Szczurek mowil"

          On zawsze duzo gada i nic nie robi.

          • 6 0

    • Ironia nikogo tu nie rusza. Wazne ze siwy gnoj przytulil lapowke od dewelopera i zapisał na zonke

      • 20 1

    • Władze Gdyni celowo doprowadzają do korków w centrum na przykład usuwając pas na węźle Franciszki cegielskiej, zmieniając go na pas do skrętu który zawsze jest pusty, a na dwóch pasach obok korek - na Kieleckiej to samo - korek i tyle spalin że oddychać nie można bo władze Gdyni celowo rozregulowały światła na Chwarznieńskiej żeby powstawał korek, dla każdego średnio inteligentnego człowieka jest to oczywiste że wystarczyłoby wyregulować jedne światła i tych monstrualnych ilości spalin na kieleckiej i małokacka i by nie było! W centrum Gdyni od 30 lat nie powstały żadne nowe miejsca parkingowe, zamiast tego szczuroboty z UM co roku likwidują miejsca parkingowe i pasy ruchu przez co powodują coraz większe korki! Władze Gdyni są wrogiem 80% mieszkańców Gdyni.

      • 19 2

    • Taras w Sea Towers ... (1)

      Nigdy nie mial byc ogolnodostepny. Od samego poczatku jest on dostepny dla mieszkancow budynku i zaproszonych przez nich gosci, tak samo jak "swietlica" przy tym tarasie.

      • 0 10

      • słabo z tą twoją orientacją

        Taras miał być ogólnodostępny. Miała tam być też restauracja.

        • 8 0

  • (33)

    A kiedy jakieś nowe parkingi?W Gdyni postawić auto za dnia graniczy z wygraniem szóstki w totka...do tego horrendalne opłaty...nie tędy droga drodzy włodarze...

    • 122 36

    • jest, ale na stoczni

      • 2 5

    • Ty i tak się nigdzie z domu nie ruszasz

      • 9 6

    • (5)

      Pitolicie .... parking pod teatrem muzycznym zawsze dostępny

      • 15 15

      • ani zawsze ani za darmo (2)

        • 11 7

        • (1)

          Nic nie ma za darmo. Te czasy minęły. Stać Cię na samochód, to musi stać też na parking. Proste.

          • 10 6

          • Jeśli rozbierana jest linia kolejowa po to by zrobić ścieżkę rowerową to trzeba skorzystać z samochodu. W takich przypadkach parking powinien być bezpłatny

            • 1 3

      • Czyli mam tam zaparkować i zap****lać piechotą 2 kilometry na górę Starowiejskiej??? (1)

        • 2 1

        • To Twój problem, możesz równie dobrze jeździć komunikacją miejską albo taxi. A ja gdy chcę zaparkować u ciebie pod domem, to masz dla mnie miejsce?

          • 1 1

    • Ankieta w artykule jest trochę nie w czas (10)

      Akurat jak Władze Miasta wykosiły 2 duże parkingi w centrum miasta.

      A ten przy Teatrze Muzycznym to już w ogóle jest szczytem bezczelności, zamkneli go pod pozorem jakiejś durnej instalacji pro-eko itp. potem przedłuzyli do końca października a teraz w ogóle nie chcą go udostępniać. To jest po prostu plucie ludziom w twarz.

      • 33 4

      • Co za bzdura, zaraz obok jest podziemny parking. (4)

        Ciężko kawałek się przejść? Jak masz awersję do chodzenia to sobie rower kup a nie samochód.

        • 11 21

        • No ale co z tego podziemnego parkingu? (3)

          To i tak za dużo za mało. Nie chodzi o przejście się tylko o ilość dostępnych miejsc, która przy likwidacji tych 2 parkingów zmniejszyła się gdzieś o 200 -300. Ja i tak zawsze parkuje dużo dalej wolę się przejść. Ale wyobraź sobie też że są ludzie niepełnosprawni, starsi, którzy może chcieli by sobie wejść np na plażę, a teraz mają mega utrudniony dostęp. Ale tak to jest jak się patrzy nie dalej niż czubek własnego nosa.

          • 20 7

          • aha (2)

            byłby za mała gdyby był pełen. A nie jest, poza naprawdę gorącymi dnia w sezonie zawsze na nim i pod batorym jest wolne miejsce. Ale trzeba zapłacić, więc problem, nie?

            • 4 5

            • Wyobraź sobie, że (1)

              zapłacenie za prywatny parking to żaden problem:-) Już się tak nie bulwersuj bo Ci żyłka pęknie.

              • 6 1

              • Skoro zapłacenie za parking to żaden problem, to czym wytłumaczyć wolne miejsca pod ziemią i obstawione samochodami trawniki, chodniki i podwórka?

                • 4 3

      • (2)

        Masz parking podziemny pod centrum filmowy, koło batorego, koło byłego gemini. Wszystko stoi puste. Gdzie problem?

        • 8 6

        • w pazerności

          włascicieli i dzierżawców.
          Którym klientów usiłuja napędzić urzędnicy magistratu.

          • 3 1

        • problem ,bo trzeba placic, kazdy chce za friko

          • 1 1

      • Władze Gdyni od jakiś 10 lat plują większości mieszkańców w twarz!

        Przypomnę tylko wyrzucenie 100 milionów pieniędzy zabranych przez władze Gdyni z naszych podatków, na lotnisko które nie działa i nigdy nie będzie działać, doprowadzenie do potwornych korków i przez to produkcji spalin x10 poprzez zlikwidowanie pasów ruchu i zagrabienie ich na ścieżki rowerowe z których nikt nie korzysta, po trzecie - likwidowanie kolejnych miejsc parkingowych i nie budowanie żadnych nowych, mimo pobierania coraz bardziej bandycko wysokich podatków i opłat od mieszkańców!

        • 6 2

      • Kłamiesz!

        Ten pod teatrem jest już dostępny do parkowania.

        • 1 1

    • Horrendalne opłaty (1)

      Pojedź do Gdańska i porównaj.W Gdyni jeszcze tanio

      • 9 3

      • Bo duczeSSa to opętany zwyrodnialec

        • 2 2

    • Jedź do Gdańska lub Sopotu tam są droższe. (1)

      • 5 1

      • Jedź do Kolumbii, tam bandyci kradną jeszcze więcej...

        • 2 1

    • Słusznie (6)

      I bardzo dobrze. W Gdyni z każdego miejsca od linii kolei jest 5 min. do bulwaru , skweru . Nie trzeba rzęchem pchać się na plażę czy gdzieś obok. I tak macie szczęście,że w Gdyni straż gnojna jest bardzo leniwa i nie chce im się mandatów za byle jakie parkowanie lepić.

      • 5 6

      • Od razu widać że jesteś płatnym trollem UM Gdynia

        Szokujące natomiast jest jaką pogardę do zdecydowanej większości mieszkańców mają ty bydlaki z Urzędu Miasta Gdyni, które cię zatrudniły

        • 3 3

      • Ile minut jest z linii kolei do Wiczlina? (1)

        • 1 1

        • Z tego co się orientuje to nie brakuje miejsc parkingowych na Wiczlinie.

          • 1 1

      • (1)

        Będę z moim parawanem i lodówkom zapierdzielał 3 kilosy na plażę,chyba na głowę upadłeś

        • 1 1

        • na plaze jezdzi pusty trajtek, glupota ZKMu

          • 0 0

      • To nie trzeba pchać rowerów do SKM i środków komunikacji miejskiej skoro budowane są drogi dla rowerów

        • 1 1

    • Bo zwyrodnialcy z UM Gdynia celowo doprowadzają do korków i prowadzą wojnę totalna z kierowcami, czyli 80% mieszkańców

      • 2 1

    • Płaczecie o brak miejsc. Niech pracodawca Wam je zapewni, a nie stawiacie na każdym trawniku pod oknem mieszkańców.

      • 0 0

    • Zdaje się, że w tym waszym idealnym Gdańsku są "nieco" wyższe

      Popraw mnie jeśli się mylę

      • 0 0

  • Osiedle wybudowane dla bogatej warszawki, muszą mieć możliwość dojazdu swoimi suvami (21)

    Nie mam złudzeń, tu nikt nie myśli o mieszkańcach

    • 217 14

    • I na pewno będzie tam szlaban. (6)

      Właściciele mieszkań nie będą mogli tam parkować, bo jakieś plebs będzie mógł? Na pewno, buhahahaha...

      • 43 1

      • chciasłbys by ci turysci parkowali pod twoim blokiem? (5)

        no chyba nie. No ale ciebie problem nie dotyczy, mieszkajac w bloku na polu. Jak teren jest prywatny, to co juz masz do niego jako mityczny mieszkaniec?

        • 8 11

        • istnieje taki nielubiany termin - służebność (1)

          Ona powoduje, że np. w takiej Wielkiej Brytanii mozesz przejść przez najbardziej prywatne posiadłości.

          • 13 1

          • W Szwecji również

            A nawet urządzić piknik na terenie prywatnym np nad jeziorem. Zacumować przy prywatnym pomoście jeśli jest wolny. Oczywiście nie można zbytnio przeszkadzać właścicielowi.

            • 5 0

        • Chciałbym wykopać Szczura z Gdyni (1)

          • 8 2

          • a ja nie

            • 2 6

        • spitalaj

          • 2 0

    • (7)

      durniu jeden a co ty myślałeś, że w takim prestiożowym miejscu postawią kotownie albo biedronkę. Powinien się cieszyć że ludzie bogaci tu inwestują bo inaczej gdynia będzie miała zabudowe jak w Tczewie.

      • 11 17

      • Trollu z PO (4)

        Tam powinien być port.

        • 16 7

        • tak, na pewno

          • 1 4

        • taaaaa, bo tak sobie życzysz? (1)

          nabrzeże na przeciw inwestycji (od strony basenu inż. Wendy) jest tzw portem i co? Hula tam tylko wiatr...

          • 2 6

          • między innymi dlatego

            "Tereny te stanowią funkcjonalną część portu. Jego zarząd zamierzał przenieść tam pewne swoje i swoich partnerów funkcje biurowo-usługowe, utrudniające dotychczas prowadzenie działalności stricte portowej w pobliżu nabrzeży. Skoro nowy plan zagospodarowania tej części miasta przewiduje, że na terenach po Stoczni Nauta mają powstawać biurowce i lokale usługowe to niby dlaczego mają je budować deweloperzy, a nie zarząd portu? Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

            • 6 2

        • Chyba port kosmiczny

          • 1 2

      • Jesteś osobą o mentalności lokaja, szczyt twojej życiowej kariery to będzie praca na zmywaku

        • 3 2

      • w podobnym miejscu

        przy Swietojanskiej (Baltic Plaza?) jest dyskont a na brudnych oknach wiekszosci lokali od strony ulicy widnieje "4 rent".

        • 2 0

    • mieszkania są dla wszystkich, nie tylko dla "warszawki". (3)

      czego się spodziewałeś? Mieszkań komunalnych i socjalnych w jednej z najbardziej prestiżowych lokalizacji? Sam sobie jesteś winien, trzeba było iść w IT.

      • 10 6

      • Won z Polski POwski trollu (1)

        • 4 5

        • wracaj do swojego XIX wieku

          • 4 4

      • Akurat Horala chciał budować socjalne w ścisłym centrum, na terenie również wiecznie w planach Miedzytorza. A co to tylko w IT sa dobre zarobki, dziękuję za taka nudna pracę przyspawany do stołka i wpatrzony w ekran jak jakieś zombie przez x godzin.dziennie, to praca raczej dla lamerów i nie ma czym się chwalić. Zresztą nie wiem czy wszyscy tam tak dobrze zarabiają, pewnie tylko wąska grupa specjalistów a reszta to wyrobnicy za parę groszy A zdrowie niedlugo siądzie

        • 3 0

    • Fakt, powinni (1)

      tam postawić tbs i rozdać za darmo członkom.....partii.

      • 0 2

      • Samorzadnosci

        • 1 0

  • Oby nie skończyło się jak z deklarowanym przez urzędników punktem widokowym na Sea Tower (5)

    Obiecać można dużo a potem wprowadzą strefę tylko dla mieszkańców itd.

    • 195 1

    • oczywiście, że tak się skończy. To będzie droga wewnętrzna i zostanie zablokowana przez wspólnotę (2)

      mieszkaniową, pozwolą jedyne wjeżdżać pracownikom Dalmoru. Będzie szlaban na wjeździe i tyle. Ta droga nie jest komunikacyjna, jest ślepą uliczką i da się ją zamknąć. Może na początku przez krótko będzie otwarta, potem wspólnota mieszkaniowa zacznie blokować bo nie będzie wolnych miejsc parkingowych. W Sea Towers było podobnie. Jeśli ktoś był to wie, że jedna z wind jest specjalna i jedzie przede wszystkim na ten taras widokowy, omijając inne piętra (to ta od strony południowej w wieży A), ale wspólnota mieszkaniowa zablokowała to, żeby nie pętali się obcy (sam projekt przewidywał możliwość specjalnego wydzielenia windy do wjazdu na taras)

      • 14 1

      • tamnie ma wind które omijają piętra (1)

        z 3 wind tylko jedna może wjechać na ost piętro. ale również zatrzymuje się na innych piętrach

        • 0 0

        • jak ja byłem to była zablokowana na piętra, na których mieszkają ludzie

          dało się tylko dojechać na taras widokowy i jakieś piętro techniczne

          • 2 0

    • *oby się nie skończyło jak ze 100% obietnic Wojciecha Szczurka i zatrudnionych przez niego cyngli

      • 2 1

    • za 20 ziko dagmara załatwia wejście dla kogo

      tylko zechcesz. wystarczy spytać każdego taksówkarza w gdyni - znają telefon

      • 0 0

  • Plac zabaw (4)

    Place a raczej placyki zabaw przy tych budynkach to hit. Ktoś, kto to zaprojektował miał podejście "dobra, tyle styknie". Aż mi szkoda dzieci

    • 76 7

    • To tylko ładnie wyglądać w folderze

      • 13 2

    • to ma tylko spełniać wymagania przepisów

      ktoś w sejmie sobie tak wymyślił, że ma być i trzeba teraz odwalać taką sztukę dla sztuki

      • 1 0

    • Jakie dzieci?

      Nikt tam mieszkać nie będize.

      • 11 0

    • Plac zabaw rób sobie na prywatnym ogródku.

      Nie rozumiem dlaczego "dzieciaci" mają zawłaszczać całą przestrzeń publiczną.

      • 1 1

  • A jak wspólnota mieszkaniowa zmieni uchwałą przeznaczenie terenu? (3)

    I zrobi parking tylko dla mieszkańców?

    • 107 2

    • mają prawo

      Ich teren, mogą sobie uchwalić, co zechcą.

      • 25 3

    • i tak zrobią

      szlaban albo brama na pilotka.

      • 3 1

    • ulica jest panstwowa

      • 0 1

  • Gdyńskie Pinokio

    Dużo mówić, obiecywać a potem sami widzicie ile w tym było prawdy.

    • 83 2

  • Kiedyś tętniący życiem port, dzisiaj blokowisko dla wybranych. (16)

    • 152 8

    • zmieniły się czasy, zmieniła się charakterystyka wożonego ładunku (7)

      Port Gdynia docelowo buduje nowe wygodne nabrzeża terminalu kontenerowego wychodzące daleko w Zatokę. Za Estakadą powstały nowe place magazynowe, a przeładunek rośnie. Stare ciasne nabrzeże po rybakach może co najwyżej obsługiwać jachty i zloty żaglowców.

      • 7 11

      • cos mam ze wzrokiem... gdzie te nowe nabrzeża kontenerowe??? gdzie się budują??? (3)

        • 8 7

        • poszukaj sobie inwestycji zwanej Portem Zewnętrznym i o etapach przebudowy (2)

          akurat jest trochę inwestycji w Porcie Gdynia (spóźnionych, bo spóźnionych, ale to temat na inną dyskusję). Budowa nabrzeży to na dobrą sprawę ostatni etap. W tej chwili przenieśli terminal promowy obok Dworca Morskiego, zaledwie 300 milionów poszło :) Do tego prace z pogłębianiem i poszerzaniem miejsca w środku przez wyburzenie kilku wadzących nabrzeży, zmiany w infrastrukturze kolejowej i drogowej, rozbudowa portu na tereny za Estakadą Kwiatkowskiego (obszary magazynowe).

          Podsumowując - tak, masz problemy ze wzrokiem i płaczesz nad bezużytecznym nabrzeżem po Dalmorze.

          • 8 8

          • " płaczesz nad bezużytecznym nabrzeżem po Dalmorze"

            nazywanie tego nabrzeża bezuzytecznym świadczy o poważnych problemach nie tylko ze wzrokiwem ale również i z mózgiem.

            Wszystkie prace, ktore wspominasz szybko natkną się na "wąskie gardła" związane z "odpuszczeniem" tego terenu. Plany "miasta" i afilowanych "kręgów gospodarczych" dotyczyły nie tylko "Dalmoru" a całej "zewnętrznej" części portu. I "prawie" się udało, o czym świadczą rosnąca "mrowiska" na północ od Jana z Kolna i afery z uciążliwością portu.
            Wtedy jakiekolwiek próby budowy byłyby mrzonką...

            • 7 4

          • słowo - klucz

            !planowany! Port Zewnętrzny.

            To planowanie trwa już tyle, co cykl inwestycyjny DCT, które zostało zaplanowane, zbudowane, skapitalizowane i sprzedane.

            • 5 0

      • te nabrzeża, zajęte przez budownictwo (2)

        to właśnie "port zewnętrzny" - tereny, które powstały jako skutek zasypania morza. One nie są ciasne, one są obecnie !!!jedynym!!! terenem (przyczółkiem), dającym szansę na budowę nabrzeży w morzu. Bo pomysł wąskiej "szypuły" ulicy Polskiej to... słaby pomysł...

        Wzorem Skandynawów, zasypać stare baseny, bić "larseny" i sypać nowe.
        Robią to od 200 lat.

        • 8 1

        • Jak wyobrażasz sobie w tym miejscu przeładunek towarów. (1)

          Trzeba wszystko jakoś przywieść lub wywieść. Wyobrażasz sobie tą ilość samochodów ciężarowych w centrum. Inna sprawa, że tam żadne konkretne statki nie wejdą. To miejsce na jachty i inne małe kalosze.

          • 1 7

          • jeszcze raz tłumaczę

            Nikt nie mówi o wchodzeniu statków do obecnych basenów. One są do zasypania.
            Wywieźć/przywieźć można przez tereny "międzytorza", zajumanego przez miasto.

            "Centrum"?
            Dlaczego okolice Świętojańskiej mają być "centrum"? Niech sobie będzie atrakcją turystyczną i "strefą muzealną" ale pieniądz ma pierwszeństwo. A prawdziwy pieniądz, to port.

            • 4 0

    • (2)

      Tyle że aby ten, jak to nazywasz "tętniący życiem port" - podobnie jak to jest z kopalniami dzisiaj - tętnił tym życiem dzięki pieniądzom podatnika. Amsterdam ma strukture miasta nad wodą i jakoś z tym żyje a to że akurat warszafka tu się osiedla. No cóż, mogłeś też urządzić się w Warszawie i dziś kupować tyle apartamenów ile tylko mógłbyś udzwignąć.

      • 6 10

      • tyle wiesz o Amsterdamie

        ile "marychy" tam przez płuca przepuściłeś...

        • 4 3

      • "tętnił tym życiem dzięki pieniądzom podatnika"

        A co w tym złego?!
        Tętniący życiem i pieniądzem gdański DCT powstał dzięki pieniądzom nie tylko podatnika a nawet... emeryta. Tyle, że... australijskiego.
        Zarządzający tymi pieniędzmi fundusz zbudował terminal, rozkręcił działalność, wykonał plan zwrotu i na dziesięć lat (!!!) przed końcem dzierżawy, wycofał sie z założonym zyskiem.

        I dla jasności, ten fundusz rozmawiał najpierw z Gdynią...

        • 6 1

    • Kiedyś tętniące życiem miasto, dzisiaj miasto umarłe i zapadła dziura w której nikt nie chce już inwestować

      Efekt kilkunastu lat rządów Wojciecha Szczurka

      • 8 1

    • Tak jest. Przywrócić funkcje portowe w Gdańsku nad Motławą. (1)

      Tam też powinno się przeładowywać węgiel i kontenery.

      • 2 6

      • udawanie głupiego

        to tani chwyt.

        Chyba że nie udajesz, to przepraszam...

        • 4 1

    • Kiedys tam strasznie smierdzialo z dalmoru (1)

      Zmienilo sie na lepsze

      • 0 3

      • to zapach pieniądza

        w branży morskiej.

        • 0 0

  • nabrzeże budował cały biedny naród, cała Polska międzywojenne była dumna z portu który powstawał w Gdyni (22)

    dzisiaj na tym zlanym potem budowniczych portu nabrzeżach, powstaje osiedle mieszkalne.

    • 177 11

    • Mój dziadek (2)

      mówi dobrze że on już jest stary bo to co robi obecny włodarz wołą o pomste. Jako 20-latek po wojnie osiedlił się budował to miasto które zamienia się w sypialnie dla Warszawki :/

      • 51 3

      • niestety to co się obecnie dzieje, odbywa się przy aprobacie większości mieszkańców (1)

        widać jak rzeczywiście kochają swoje miasto

        • 22 1

        • a co mieli tam zrobić?

          następny parking?

          • 0 2

    • (11)

      I tak i nie. Można stwierdzić, że infrastruktura budowana ze środków narodowych będzie służyć garstce wybranych. Z drugiej strony zazwyczaj inwestycje działają na korzyść obszaru, w którym powstają, będzie elitarne osiedle, pojawią się knajpy, zacznie działać marina. To zmieni wizerunek Gdyni, w ślad pójdą inwestycje na sąsiednich terenach. Za 10 lat Gdynia może mieć o wiele większe dochody z turystyki i być postrzegana jako super atrakcyjny kierunek ( wymaga to jeszcze wielu innych działań władz miasta, których obecnie brak). Ja wolę, żeby co weekend turyści najeżdżali na centrum Gdyni, zostawiając tu swoje pieniądze niż robili to samo w Zakopanem. Dlatego akceptuje takie, a nie inne zagospodarowanie tego nadbrzeża.

      • 6 20

      • Gdynia będzie drugim sopotem? (3)

        • 5 3

        • to główna ambicja

          Gdyni...

          • 6 0

        • Wystarczy, by stała się kolejną Kopenhagą (1)

          najważniejsza jest gotowość mieszkańców i włodarzy do uznania sensu restrykcyjnej polityki parkingowej. Samochody w tym rejonie miasta pasują jak świni siodło.

          • 2 4

          • przykleiło się g...no do pacernika

            i krzyczy: "płyniemy!!!"

            Kopenhagę to trzeba mieć w głowie i w portfelu.
            Gdynia nie ma ani jednego, ani drugiego.

            • 3 0

      • turystyka to tanie miejsca pracy (3)

        wzrost cen, drenaż pieniądza i rugi z własności.
        Nigdzie na świecie turystyka nie jest czynnikiem rozwoju terenu na którym powstaje, tworząc monokulturę wrogą autochtonom.

        • 20 2

        • ten pogląd jest tak śmieszny że po prostu nie nadaje się do komentowania (2)

          sensownie regulowana turystyka jest kołem zamachowym wielu miast na świecie. Wiele firm wymagających wyobraźni i kreatywności lokowanych jest w miejscach atrakcyjnych dla mieszkańców i dla turystów jednocześnie. Tylko się cieszyć z atrakcyjności turystycznej Gdyni - ulegnie ona podniesieniu jeśli miasto będzie prowadziło restrykcyjną politykę parkingową, w ramach projektu Klimatycznego Centrum.

          • 1 4

          • to nie pogląd

            to realia, szczególnie polskie...

            • 1 0

          • "sensownie regulowana turystyka "

            raczysz żartować - widzisz gdzieś "sensowne regulacje"? W wykonaniu naszych zarządców to raczej oksymoron...

            "miejscach atrakcyjnych dla mieszkańców i dla turystów jednocześnie"
            Nie ma takich, bo to się wyklucza. Szczególnie w Polsce, gdzie model wypoczynku to robienie obory i rzyganie pod nogi...

            "firm wymagających wyobraźni i kreatywności "
            Tego wymaga zbijanie palet?

            "cieszyć z atrakcyjności turystycznej Gdyni"
            Gdynia nie jest atrakcją turystyczną. Jest nią jedynie w wyobraźni zarządcy miasta ale słabo mu to wychodzi... Ale i tak sporo ludzi na te pienia się nabiera... Jednak raczej nie wracają...

            "ulegnie ona podniesieniu jeśli miasto będzie prowadziło restrykcyjną politykę parkingową"
            Zabierając możliwość normalnego funkcjonowania tym mieszkańcom, którzy muszą coś w "centrum" załatwić. Jest oczywiste, że lobby turystyczne chce się ich pozbyć i zawłaszczyć "centrum" wyłącznie dla siebie i zrobić z niego "drugi Sopot" do trzepania kasy na prostych przyjemnościach.
            Jak mawiają starożytni "ten winien, kto ma korzyść"...

            • 2 0

      • Elitarne osiedla zwykle promieniuja na zewnatrz psimi odchodami i zwiekszonym ruchem samochodow ich mieszkancow i turystow zjezdzajacych do wynajetych mieszkan. A same osiedla sa tak szczelnie ogrodzone, ze reszta nie ma tam wejscia.

        • 12 2

      • (1)

        Jest jak jest ale wszystko.lepsze niż te haszcze i zrujnowane tereny poprzemysłowe

        • 0 3

        • Chaszcze to nadzieja, że coś sensownego i dochodowego ma szansę powstać

          Mieszkaniówka na terenach przemysłowych to gwarancja, że nic innego tam nie powstanie.
          Tak wykańcza się konkurencję...
          Dofinansowując deweloperów i zarządy miast...

          • 3 0

    • Pojedź kawałek dalej do Niemiec (4)

      to naturalny trend, że miasto wkracza w rejony poportowe. Gdynia też chce budować nowy port kontenerowy wychodzący w morze.

      • 2 7

      • tak to naturalne - tak jak myślenie... (3)

        a przynajmniej się tak wydaje...
        Jednak w "nieco" odmienny sposób i z "nieco" innym rozłożeniem akcentów. W naszym wykonaniu, to zwykła gospodarka rabunkowa. "Gdynia" niczego nie chce, poza zrobieniem szybkiej i łatwej kasy.

        A jak to się robi, widać we wszystkich morskich miastach: !!!najpierw!!! buduje się nowy port, z partycypacją zainteresowanych podmiotów a !!!potem!!! wykorzystuje "odzyskane" tereny.

        "Parcie miast na tereny portowe nie jest zjawiskiem, które występuje tylko u nas; mają z nim do czynienia inne europejskie i nie tylko europejskie porty. Gdy w Hamburgu, postanowiono przejąć pod zabudowę miejską część tamtejszych terenów portowych, zrekompensowano to z nawiązką terenami położonymi w innym miejscu. Na ogół, we władzach miast portowych istnieje pełna świadomość korzyści, jakie te miasta czerpią z portów. Stosunek naszych gmin portowych do portów świadczy, że u nas z tą świadomością nie jest najlepiej."

        • 10 1

        • a co konkretnie byś zaproponował? (2)

          generalnie piszesz dyrdymały oparte o wiedzę anegdotyczną

          • 0 2

          • anegdotyczna?

            Jesli sa to "anegdoty" o lapsusach miejskich koryfeuszy, to mozemy tak to nazwac.

            • 1 0

          • "spisane będą...

            słowa i czyny"

            Sieć pamięta!
            "Noście chłopy czyste gacie, bo dnia i godziny nie znacie" - warto zadbać, aby anegdoty były sympatyczne...

            • 1 0

    • i bardzo dobrze (1)

      po rewolucji w transporcie wywołanej konteneryzacją ładunków drobnicowych, wiele terenów portowych w Europie przekształca się w atrakcyjne dzielnice mieszkaniowe od kilkudziesięciu lat.

      • 0 3

      • !!!po!!! wcześniejszym wybudowaniu wielokrotnie większych i nowocześniejszych

        nabrzeży przystosowanych do obsługi kontenerów i pojazdów...

        To naturalny proces, którego w Gdyni nie uświadczysz...

        • 5 0

  • wiecie, że władze są dumne z tego, że powstaje to osiedle? chwalą się tym w mediach (3)

    jeżeli oni maja takie podejście do rozwoju miasta, to nie dziwie się, że budżet miasta to ruina, że jest rekordowe zadłużenie

    • 121 4

    • Era szczurka to czarny okres w historii miasta

      • 17 1

    • ostatnio chwalą się już tylko budynkami wybudowanymi przez prywatnych inwestorów, bo już nie ma sie czym chwalić, zadnych nowych sensownych inwestycji dla mieszkańców, niedlugo na skwerek nie będzie można wejść, bo to, że Polankę Redłowską wykupi prywaciarz to chyba wszyscy wiedzą

      • 16 1

    • hahaha a czym mają się chwalić, to jest jakiś dramat prawda? deweloperowi sprzedali

      deweloper wybudował ładne, białe, szkło, amelinium, stal, drewno, samochody nawoskowane zajechały a miasto Gdynia chwali się, że bloki nowe mają na terenie "miasta" w dawnym porcie hahaha, jak zwykle Gdynia...

      • 10 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.