• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia chce wyprowadzić logistykę poza miasto

Michał Sielski
28 czerwca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia inwestuje w tereny dla portu
Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią. Większość gdyńskich centrów logistycznych usytuowanych jest teraz przy ul. Hutniczej na granicy z Rumią.

Dolina Logistyczna powstanie w Gdyni oraz części Wejherowa, Redy, Rumi i Kosakowa. To projekt gdyńskich urzędników, którzy marzą o "odzyskaniu" ul. Hutniczej.



Czy tworzenie stref logistycznych poza Trójmiastem to dobry pomysł?

Dziś ul. Hutnicza zobacz na mapie Gdyni to de facto kontenerowe zaplecze Gdyni. Jest przy niej sporo firm logistycznych i placów, na których składowane są kontenery. To dobra lokalizacja - blisko portu oraz Trasy Kwiatkowskiego, łączącej się z obwodnicą. Ale także - blisko centrum miasta.

Dlatego władze Gdyni chcą, by kolejne firmy i centra logistyczne powstawały już gdzie indziej. W ramach unijnego projektu SoNorA powstała już nawet koncepcja Subregionalnej Strefy Funkcjonalnej "Dolina Logistyczna". Ma ona powstać na terenach Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa i Kosakowa. Władze samorządowe podpisały już porozumienie w tej sprawie.

- W gdyńskim porcie rośnie liczba przeładunków. Prowadzone są inwestycje, które wpłyną na jego rozwój. Zaplecze logistyczne będzie musiało się powiększać i trzeba przygotować tereny, które będzie zajmować - mówi Ryszard Toczek, naczelnik Biura Rozwoju Miasta Gdyni.

Tłumaczy, że za przesunięciem części usług do sąsiednich gmin przemawiają również ceny gruntów, które są sporo niższe niż w Gdyni. Dodatkowo ich wybór jest większy, a dostępność transportowa - równie dobra.

- Kontenery przy ul. Hutniczej psują nieco obraz miasta. Miejsce dla takich usług jest raczej na dobrze skomunikowanych obrzeżach - podkreśla Ryszard Toczek.

Dolina Logistyczna ma powstać nieopodal przyszłej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, która na razie nie ma szans na finansowanie. Dlatego projekt może być skończony nawet pod koniec tego dziesięciolecia. Nie zmienia to jednak faktu, że pierwsze firmy mogą lokować się w "dolinie" dużo wcześniej.

Miejsca

Opinie (125) ponad 10 zablokowanych

  • TSL (1)

    W branży TSL, jak w żadnej innej, widać czy w gospodarce jest dobrze czy nie.
    Dlatego zamiast debatować, jakich inwestorów sprowadzać, nie zawsze za wszelką cenę, może warto wykorzystać posiadaną infrastrukturę, która
    w przypadku Gdańska jest, a ściślej będzie nienajgorsza.
    Z jednej strony woda, z drugiej drogi, w tym obwodnica południowa "S7"
    plus trasa "W-wa/Gdańsk", oraz połączenie kolejowe.
    Do lotniska pomijając korki :), też niedaleko.

    • 13 0

    • TSL GDAŃSK

      I co z tego że komunikacje maja dobrą ale właścicielka to złodziejka nie wypłacalna unika rozmowy nie odbiera telefonów i listów . Uwaga transportowcy na współpracę z Pania Julianna Dierżawską .

      • 0 0

  • (1)

    POZORANCTWO! Kolejny balon medialny, z którego nic nie wyniknie. Będzie trochę rozgłosu wokół Gdyni i żadnych konkretów. Obudźmy się! Urząd Gdyni pod wodzą Szczurka jest niezdolny do żadnych realnych działań - tylko PR i gadanie, gadanie, gadanie .... a żadnych konkretów. PRECZ ze SZCZURKIEM! Niech pisze powieści, bo do konkretnego działania ten facet się nie nadaje.

    • 3 3

    • to prawda

      wciskają kolejny kit a ulica morska wygląda jak po przejażdzie czołgów

      • 0 0

  • I bardzo dobrze! Poska cały czas musi nadrabiać, bo jest bardzo zapóźniona w rozwoju niestety. Te wszystkie uwagi, że jak już coś w Gdańsku udało się (dzięki pracy paru zaangażowanych osób) wypracować i dynamicznie rozwinąć to nie znaczy, że w Gdyni już powinno się spocząć na laurach, albo może zrezygnować z rozwoju w temacie logistyki, żeglugi itp.
    W Gdańsku i tak wszystkiego zrobić się nie da, a jak się nie da, to skorzystają albo inne regiony ( w najlepszym przypadku) lub inne kraje, szczególnie w chwili obecnej. Cieszmy się, że w Polsce więcej powstaje, i dobrze byłoby wznieść się czasem nieco powyżej niż zaciekłą idiotyczną konkurencję gdańsko - gdyńską.
    życzę trochę zdrowego rozsądku tym co go potrzebują
    rodem z Gdańska

    • 2 0

  • już nie wiem co Ci kononowiczopodobni tak opanowali ten artykuł? (2)

    czyżby bezinteresowna zazdrość i zawiść, bo inaczej tego nie mogę określić. I ciągle przypisywani mi jakiś złych zamiarów, urzędniczego cwaniactwa a wręcz prawie V kolumny;)

    Więc jeszcze raz zapytam darmozjadów, malkontentów, abnegatów żyjących na garnuszku mamusi, którzy w życiu nie splamili się żadną uczciwą pracą, żadnym pomysłem, a nawet przyzwoitością.
    Czy to tak źle, że na obszernych terenach Gdyni, Rumi, Redy, Wejherowa i Kosakowa Zarząd miasta Gdyni robi wszystko i to od dłuższego czasu, aby powstała tam Subregionalna Strefa Funkcjonalna "Dolina Logistyczna"? I zaznaczyć chce, że to nie zwykłe chciejstwo jak w pewnym mieście chcącym błysnąć kulturą gdzie jej nigdy nie było i nie będzie, choć bym bardzo chciał, aby było odwrotnie.
    Bo tu akurat przedsięwzięcie to jest daleko przemyślane a gdyńscy samorządowcy odbyli ogromną prace przygotowawczą i wierzę w to, że w ramach unijnego projektu "SoNorA" tak koncepcja zwycięży. To nie jest widzimisię i jakiś PR jak to chcą niektórzy nie mający żadnych pomysłów nędzni prześmiewcy, a w tej sprawie podpisały porozumienia z sąsiednimi gminami, odnośnie stworzenie Doliny Logistycznej. Ta strategiczna inwestycja jest niezbędne do obsługi w przyszłości gdyńskiego portu i nie tylko.

    Życzę powodzenia.

    • 5 2

    • Bezstronny ustosunkuj się do zarzutów stronę wcześniej co do swojej "wypowiedzi", a nie uciekaj przed odpowiedzialnością za

      swoje słowa A charakter, długość i ilość twoich wypocin sugeruje 2 rzeczy. Albo to właśnie ty nie splamiłeś się żadną uczciwą pracą i jesteś darmozjadem, bo masz zdecydowanie za dużo wolnego czasu. Albo też ktoś ci za to płaci.

      • 0 4

    • Od "kononowiczopodobnych":

      Uszczęśliwiacz portu i sąsiednich gmin się znalazł!
      G...o się na tym znasz i powtarzasz tylko czyjeś dyrdymały!

      • 2 2

  • A zyska na tym Gdańsk (4)

    Szczególnie gdy w okolicach DCT powstanie park logistyczny.

    • 61 20

    • (3)

      Bo władze Gdyni krótko mówiąc są do .... Fanatyczni wyznawczy obecnego prezydenta, i dla tego mamy takie dziwne pomysły...

      • 11 7

      • Gdyby były takie do d... (2)

        to nie cieszyłbym się każdego dnia dojeżdżając do pracy że wyrwałem się z wiecznie brudnego, zatłoczonego i dziurawego Gdańska. Niestety Gdańsk to tylko starówka - reszta to dno na poziomie miast przemysłowych śląska. Ale nasze władze wolą budowac muzea i pomniki same sobie nież coś z tym faktem zrobic :)

        • 5 9

        • a w gdyni nie ma pracy dla ciebie?

          • 1 1

        • to nie przyjeżdżaj - nie będzie brudny i zatłoczony, a ulice też odetchną

          od twojej puszki na śledzie

          • 1 2

  • „Droga Czerwona” – wytyczona jeszcze w 1962 r., w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego zespołu (14)

    portowo-miejskiego Dobrze, że Gdynia modyfikuje przestrzeń i kreuje dzielnicę portowo-przemysłową i to na dodatek z zespołem Rumi,Kosakowa, Redy i części Powiatu Wejherowskiego. Kiedyś było to warunkiem rozwoju i rozbudowy układu ulicznego w kierunku zachodnim dziś w nowej sytuacji "Doliną Logistyki". Zawsze głównym elementem tego układu była „Droga Czerwona”, jako droga główna ruchu przyśpieszonego, ale i OPAT. Ten ambitny rejon portu zachodniego w Gdyni w połączeniu z MAłym Trójmiastem – rekomenduje te dwa połączenia jako główną, docelowo ruchu i tępa rozwoju przyśpieszonego. Znaczenie i aktualność tej drogi nie wynika z historii czy też tradycji planistycznych, a przede wszystkim z bieżących i przewidywalnych potrzeb rozwojowych naszego regionu.
    Cieszy mnie niezmiernie, że Władze Gdyni wraz z Małym Trójmiastem nie poprzestają w nowatorskich inicjatywach rozwojowych, mimo zniszczenia przez rząd gospodarki morskiej próbują ją za wszelką cenę odrodzić, a to jest najlepszym przykładem.

    No cóż Trasa Kwiatkowskiego (etap III), zbudowana w trudnych i wymagających warunkach terenowych do tego w niewspółmiernie dofinansowana z miejskich funduszy nie to co gdańskie przelotówki( do tego przebiega przez park krajobrazowy) nie spełnia warunków połączenia autostradowego z portem morskim a te wymagają coraz to większych obciążeń na kołach. Na dodatek poprzez brak finansowania jej eksploatacji (i jej przejęcia przez GDKiA) staje się ulicą dla ruchu lokalnego. Kiedy ustalano parametry eksploatacyjne tej trasy, w Gdyni było ok. 12 tys. samochodów a dziś mamy ich najwięcej przypadających na mieszkańca. Do tego coraz intensywniej eksploatowana TK wymaga częstych remontów, co powoduje ograniczenia ruchu, więc priorytety to Droga Czerwona i OPAT nie po to aby pozbywać się kontenerów choć one miastu na pewno chluby nie przysparzają, ale SZEROKO ROZUMIANA LOGISTYKA a przede wszystkim właściwy transport.

    • 3 31

    • Problem w tym, że Gdynia nie modyfikuje, a tylko snuje plany (9)

      Odpowiedzmy sobie na najważniejsze pytanie :
      "Po co ktoś informuje o planach przeniesienia Centrum Logistycznego z miejsca przystosowanego do jego obsługi, gdzieś gdzie obecnie to nie ma żadnego sensu."

      Chyba tylko dla tego, że szuka uzasadnienia aby znaleść finansowanie dla inwestycji jaką jest OPAT. Czyli nie mamy kasy na OPAT, państwo też jej nie chce nam dać, a do UE to nam wniosku nie chce się składać, bo trzeba by też ze swojej kieszeni wyłożyć.

      UM Gdynia siedział siedział i wydumał to stwórzmy w pobliżu OPAT Centrum Logistyczne i walnijmy strefę ekonomiczną, to może i kase nam na OPAT dadzą. Tylko jak tam te firmy wepchnąć przecież nie ma OPAT, to im obiecajmy że będzie. Teren na Hutniczej sprzedamy deweloperom i będziemy mieć może kase na OPAT i może UE się dołoży to się dopnie. A jak nie to się powie, że to wina rządu i Gdańska że Gdyni wszystko zabrał.

      Tyle, że obecnie firmy logistyczne bardzo bacznie przyglądają się drogom i co im daje przeniesienie siedziby, a jakie przysparza utrudnienia. W Gdańsku niedługo skończy się budowa Obwodnicy południowej, oraz części trasy Sucharskiego i jak myślisz co zrobią firmy Logistyczne. Przeniosą się właśnie tam, bo będzie łatwy dostęp do portu Gdańskiego, do trasy na Warszawę, oraz na Łódź. Całkiem szybki dojazd z portu Gdynia. Noi najważniejsze tanie grunty i bliskość kolei.

      Jak dla mnie powiedzenie tego tak szybko to jak strzelenie w nogę, bo teraz firmy zaczną szukać innych rozwiązań.

      • 21 2

      • "siedział siedział i wydumał" ,... a mówią, że głupich nie sieją? (8)

        a - REGIONALNA STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W WOJEWÓDZTWIE POMORSKIM NA LATA 2007 – 2020 to przynajmniej przeczytaj te 79 stron.
        b - Przewiduje się równocześnie, że status sieci TEN-T otrzymają połączenia drogowe i kolejowe w relacji wschód-zachód (tzw. Via/Rail Hanseatica). Zwiększy się popyt na połączenia promowe z Gdyni do portów południowo-wschodniego Bałtyku: Bałtijska, Kłajpedy czy Lipawy – służąc m. in. realizacji celów spójności w Obszarze „Euroregionu Bałtyk”.
        c - Jedną z podstaw Programu jest Uchwała Nr 292/2007 Rady Ministrów z dnia 13 listopada 2007 r. w sprawie przyjęcia „Strategii rozwoju portów morskich do 2015 r.”.
        d - W ramach projektu europejskiego „South-North Axis” (Program Europa Środkowe 2007-2013) z inicjatywy SMAB – partnera projektu – powołano „funkcjonalny obszar miejski” (Functional Urban Area) – „Dolina Logistyczna” – miasta: Gdynia, Rumia, Reda i Wejherowo oraz gm. wiejskie: Kosakowo i Wejherowo. Inicjatywa ta cieszy się poparciem samorządu województwa.
        e - O ilości konferencji międzynarodowych gospodarki morskiej nie wspominając

        No, ale dla tumana - dumam i z wyglądu, który udaje mędrca a siedzi przed kompem i nie POtrafi nawet się POdpisać a snuje jakieś szkodliwe dywagacje

        • 2 19

        • i jeszcze jedno (7)

          Wykonane przez Towarzystwo Urbanistów Polskich, Izbę Gospodarczą, ..... o innych nie wspominając, a w tym badania i ekspertyzy, potwierdzają ogromny potencjał społeczny i gospodarczy w strefie „Doliny Logistycznej” a także optymalne warunki dla rozwoju multimodalnych i inteligentnych systemów transportowych na bezpośrednim zapleczu terenów portowych – pod warunkiem powstania OPAT i Drogi Czerwonej, połączonej drogą z ciągiem dróg portowych: ul. Janka Wiśniewskiego(d.Marchlewskiego) i ul. Polską.

          • 1 17

          • (6)

            Oczywiście w każdej dziurze można wykazać potencjał i jeżeli robiłeś badania sam dobrze o tym wiesz.

            Opierasz się na badaniach i strategiach przygotowanych przed 2007 rokiem, a zapominasz o tym co się zmieniło.
            Jak sam powiedziałeś podstawą do funkcjonowania tego centrum logistycznego jest OPAT. OPAT napewno nie powstanie przez najbliższe 10 lat czyli całą strategią którą przytaczać obecnie można już sobie tyłek podetrzeć.

            Strategie powstają obecnie jak grzyby po deszczu, ale coraz mniej są one urealniane, a coraz bardziej teoretyczne.

            • 14 0

            • "Strategie powstają obecnie jak grzyby po deszczu" (5)

              no i owszem, bo jak wcześniej za przykładem twoich mocodawców, którzy "dumają" jak tu położyć dopracowaną precyzyjne strategie w raz z przeprowadzoną symulacją przy POmocy kolesi i wychodzą poczwarki, które nijak się mają do gospodarki i konkurencyjności. To cała Polska, a czy OPAT powstanie to też sprawa świadomości ludzi bo wystarczy, że w czasie sezonu Reda wyjdzie na spacer po przejściach i warszawkę w słońcu przetrzyma w puszkach;))
              Wtedy może zaczną rozpatrywać mądre strategie a nie wydawanie pieniędzy za pożyczki, które nasi wnukowie będą spłacać. Pierwsze sito będzie już jesienią.

              • 1 16

              • Gdynia powinna złożyć wniosek do Sądu Arbitrażowego, (4)

                ponieważ zgodnie z przyjętym planem i zobowiązaniem Rady Ministrów ponosiła ogromne wydatki przygotowawcze i wpisano w Program Budowy Dróg na lata 2011 -2015 (Drogi Czerwonej i OPAT-u). Tylko ogromna kara dla decydentów może powstrzymać w przyszłości różne układy, kolesiostwo i "te strategie", które jak wskazał wyżej interlokutor anonim) rodzą się na kamieniu jak grzyby.

                • 1 16

              • Nie ma to jak Bezstronny taki sam anonim jak każdy (2)

                Po pierwsze nie pracuje w UM, a także nie jestem członkiem parki PO.

                I proszę nie pisz mi tu, że to że OPAT powstanie to jest sprawa świadomości i że jak wyjdą ludzie to się znajdą środki, bo jeśli pracujesz w UM Gdyni to mi naprawdę żal mieszkańców, że w taki sposób chcą załatwiać środki na budowę.

                Proponuje UM Gdynia zajżeć do portwela i ograniczenie środków na PR i przeznaczenie ich na OPAT to może się wybuduje.

                Co do składania wniosku do SA to gratuluje pomysłu, tyle że nie licz na wygraną, a raczej na ośmieszenie się UM GDynia.

                • 10 1

              • "nie licz na wygraną," (1)

                to już gdański sąd też opanowaliście. Dla mnie ta sprawa jest bardziej ewidentna niż chińskim wykonawcą od autostrad.

                • 0 1

              • Śmieszny jesteś

                "to już gdański sąd też opanowaliście" nie ma to jak gadać z kimś kto ma fobie zwaną ONI władają światem lub ONI są winni wszystkiemu.

                Wy tzn kto, bo ja się nie czuje jako wy i niczego nie opanowałem.
                A nie licz na wygraną było raczej w kontekscie, że roszczenia są z palca wyssane.
                Nie licząc tego, że sprawa toczyłaby się nie w Gdańsku, a w Warszawie, bo wy macie roszczenia do pieniędzy i planów Państwa, a nie województwa pomorskiego.

                • 1 0

              • Gdynia powinna złożyć wniosek do Sądu Ostatecznego

                buhahahahaha

                • 8 1

    • najwazniejsze to dobre podlizywanie się

      i produkowanie dyrdymałów. to własnie świadczy o braku dalekowzroczności UM.

      • 6 1

    • (2)

      Ten Bezstronny to jest dobry. Boki zrywać.

      • 20 1

      • opinia ma 1 kciuk w górę :D (1)

        pewnie szczurek go poparł

        he he

        • 13 0

        • A może to sam Szczurek pisał a kciuk do góry dostał od roztrzęsionej Joanny? :D

          • 11 0

  • widać po ocenach i opiniach 1 : 29, że gdański skrajny pesymizm, defetyzm,.. a nawet nihilizm jest zaraźliwy także dla Gdynian (10)

    I nie ważne, że program"doliny" ten w całej rozciągłości prowadzi do zdrowej konkurencyjności w gospodarce a zwłaszcza poszerzenia spektrum gospodarki morskiej a w konsekwencji oferuje nam ciekawsze produkty, dostarczane szybciej, w której firmy funkcjonują sprawniej, zyskują na rynku szybciej istnieje możliwość przetwarzania, usuwa ciężki sprzęt z miasta kierując go tereny mniej zurbanizowane. Ten wspaniały program to także cały system naczyń połączonych, od których w jakimś sensie zależy gospodarka w regionie: system szkolnictwa, odpowiedniej atmosfery dla firm, które wtedy będą działać odważnie i będą tworzyły nowe produkty, to również złożony system wsparcia dla przenoszonych przedsiębiorców, to podkreślanie, że przedsiębiorca musi być odważny i z wyobraźnią, a nie ograniczany małą działką i innymi.

    Po tych minusach zupełnie nie dziwie się dlaczego jesteśmy w ogonie innowacyjności a ministerstwo na tę dziedzinie przeznacza najmniej środków w Europie. I trudno się dziwić ja na takie nieuctwo i malkontenctwo zrobiłbym to samo. Tu nawet nie można mówić o dobrych przykładach a nawet najlepszych sposobach promocji innowacyjności w gospodarce morskiej. Bo jeżeli w takiej "oDlinie"pokażemy firmy, które, dzięki przemieszczeniu i innowacyjnym transporcie oraz całej logistyce, pomnożyły kapitał przedsiębiorstwa, dały pracę nowym ludziom, wsparły regionalną gospodarkę, osiągnęły spektakularne sukcesy, na pewno zmotywuje to innych, aby podążali tą drogą. W jakimś sensie już dawno zapoznałem się a aplikacją całego wniosku, byłem na kilku konferencjach gdzie na ten temat wypowiadali się wybitni specjaliści światowi, a i nasi i o dziwo wszyscy byli na TAK. Gdyński pomysł stawiali za wzór dla innych portów.

    – Należy się więc zastanowić, skąd pomysł takiej prymitywnej negacji? Dlaczego klikają na NIE nawet bardziej świadomi i inteligentni Gdynianie? Czyżby wirus nieudacznictw od sąsiadów przyplątał się w nasze progi?

    Cieszę się a zarazem współczuje gdyńskiej Władzy, że im się jeszcze chce chcieć w takim środowisku (bliższym i dalszym). Zwłaszcza, że ten projekt przygotowany jest z managementem, ale nie zamyka się i jest ewaluowany z potrzeby zmieniającego się otoczenia, zasobów techicznych, dyskusji jak i uzupełnianiu nowocześniejszych w naszych czasach projektach i ich wdrażaniu. Wszyscy wiemy, że innowator to osoba kreatywna, która coś wymyśla, tworzy, przetwarza; przeważnie nie ma takich typów osobowościowych - a jeśli się uchowali to gatunek w naszych okolicznościach na wymarciu, które są zarówno perfekcjonistami, jak i kreatorami – jak ktoś jest kreatywny, to często brakuje mu systematyczności itd. Tu mamy zagospodarowanie większej całości dla kreatywnych logistyków, którzy dobrze pojęli management, metodę która w sposób uporządkowany, systemowy pozwala zrealizować jak największą ilość przemieszczeń i właściwych magazynowań i jednocześnie odpowiednio zarządzać takimi innowacyjnymi technologiami, bo odpowiednie składowania, drogi, place, magazyny, a nawet przetwórstwo muszą w nich osiągane cele z założona perfekcyjne. Natomiast chaotyczne zarządzanie, nieprzygotowane - do którego jesteśmy, co widać nawet w dyskusji internautów poprzez "polakowość", narodowe zmarudzenie m.in. przez złych polityków które nami kierują, może spowodowałoby, że te tak potrzebne i generujące aktywność zawodową projekty w ogóle się nie udadzą i zostaniemy z graniczną halą, czterdziestu cztero tysięcznikiem,a po paru latach z uwagi na małe wykorzystanie i koszty utrzymania gotowymi do rozbiórki. No ale Polacy wolą wierzyć w cUda i NMP oraz mannę z nieba. A myślałem, że to pokolenie już jest na wymarciu, że mamy w większości ludzi wykształconych, no ale okazało się, że głupich. To jeszcze chyba gorsze niż mądry średnio wykształcony. Zresztą powiedział Edison, w każdej innowacji jest tylko 1 procent pomysłu, a 99 procent to pot i ciężka praca. My chcielibyśmy aby było odwrotnie.

    Czy takie "Doliny"Polsce da się rozwijając, na pewno przegrają ze mega stadionami, ECS, i innymi politycznymi lub na ich zamówienie przedsięwzięciami. Do tego ogromne kredyty trzeba będzie spłacać, a chyba biletami ze stadionów ich nie spłacimy:)) Drogim koleje i cała logistyka to nerw gospodarki. A tu widać przeważnie powstają w sposób trochę wymuszony przez władze samorządowe przymuszone sytuacją, kryzysem transformacji ale i ogólnoświatowym, dając kopa do przodu. Tak żeby wykorzystać leżące odłogiem nieużytki, wymyśleć dla nich nową funkcje, żeby coś usprawnić w naszym zakorkowanym transporcie. Nasze usprawnienie transportu, lepsze wykorzystanie zasobów lub przeniesienie usprawnienia czy wykorzystania do niego najnowszych technologii w tej branży sprawi, że mamy szanse tylko czy wykorzystamy? Ważne, zby były dużo lepsze efekty niż są obecnie a wtedy staniemy się silni już nie tylko w rejonie M.Bałtyckiego.
    – Dziś logistyka to „wąskie gardła” naszej przedsiębiorczości widzimy co dzieje się z autostradami obwodnicami itd. Coraz więcej osób godzi się z tym i mogę zrozumieć gdańszczan ale GDYNIANIE?

    • 1 8

    • Bezstronny już bardziej nie mogłeś się wychylic z biurka UM?

      • 0 1

    • Oho UM Gdynia w natarciu i jak zwykle bez konkretów, (2)

      Stek bzdur, które wypisujesz na temat Gdańska świadczą raczej o twoich kompleksach niż trzeźwej ocenie sytaucji. Gdańsk łoży na ECSy, ponieważ na resztę inwestycji znajduje prywatnych inwestorów. U nas lada dzień w budowie będzie Pomorskie centrum logistyczne za 700 mln złotych w ramach DCT, nie są to mrzonki tak jak u was. Po drugie w Gdańsku zdanie krytyczne jest jak najbardziej potrzebne, żeby patrzyć władzy na ręce, rozliczać ich z REALNYCH efektów pracy. Jeżeli niedacznictwem nazywasz najwięcej po Warszawie inwestycji drogowych, rozbudowę lotniska, skończoną już budowę parku naukowo technologicznego, rozbudowę portu i DCT, wiodącą rolę pośród portów bałtyckich, ponad prawie 70 procent powierzchni biurowych (w Gdyni 20), 79 proc. nowego mieszkalnictwa w budowie w Gdańsku, wyższe zarobki, dochody per capita, niższe bezrobocie, najnowszą komunikacje miejską w Polsce, dodatnią migrację, rozbudowę kampusu uniwersytyckiego, rozbudowę sieci tramwajowej, niższy dług publiczny o 10 procent to życzę powodzenia w "sukcesikach".

      • 5 1

      • Hahaha bezstronny wygląda na to, że to gdańszczanie nie narzekają, a gdynianie stają się realistami

        • 2 0

      • Do listy "nieudacznictw" można jeszcze dodac:

        Centrum konferencyjne Amberexpo, stadion oraz halę. Najzabawniejsze jest to, że podany przez ciebie ECS budowany jest za 150 mln, z czego 3/4 wykłada UE i ministerstwo.

        • 5 0

    • BEZ BAJEK

      Realny świat nie pokrywa się z wirtualnymi pomysłami. Powtarzanie wymyślanych przez fantastów mrzonek nie mających uzasadnienia w rzeczywistości nie spowoduje ich urealnienia. Potencjalne centra logistyczne muszą odpowiadać rzeczywistemu zapotrzebowaniu rynku. W niektórych przypadkach można wyprzedzić lub nawet wykreować popyt na określone usługi, ale musi to być dobrze przemyślane przez fachowców, a nie domorosłych fantastów. A poza tym, nierzadko wymaga zaangażowania znacznych środków i mieć dużą szansę biznesowego powodzenia.
      W przypadku sprawy przedmiotowych centrów logistycznych, ich projektowanie w rejonie hipotetycznego OPAT-u jest nierealne z wielu powodów. Między innymi nie odpowiada zapotrzebowaniu ze strony portu gdyńskiego i jego klientów. Poza tym, poważną konkurencję stanowi lepiej usytuowany port gdański, który zagospodaruje znaczną część popytu na usługi logistyczne, nie pozostawiając zbyt dużego potencjału na oferowanie takich usług w rejonie gdyńsko-wejherowskim. Zamiast teoretyzować i wylewać żale na internautów, lepiej byłoby zorientować się w realnej rzeczywistości, która jest na przykład znana w portach. Ich plany dotyczące tworzenie centr logistycznych związanych z przepływem ładunków portowych uwzględniają realia.

      • 3 0

    • My się nie czepiamy teoretycznego CL, ale tego co jest realnie teraz (2)

      Jeżeli by tam powstało centrum logistyczne z prawdziwego zdarzenia to nie mam nic przeciwko.
      Z prawdziwego zdażenia tzn :
      - dobre połączenie kolejowe i możliwość przeładunku pomiędzy koleją, a tirami w samym centrum.
      - dobre połączenie drogowe z portem nie będące główną arterią miasta.
      - alternatywne połączenie drogowe w razie kolizji na głównej drodze, które może już być dobrą drogą miejską.
      - Dobra komunikacja z obwodnicą.
      - dobre połączenia komunikacji miejskiej dla pracowników CL.

      A obecnie co mamy :
      - brak połączenia kolejowego w tym miejscu, a także brak uwzględniania tego faktu w strategi rozwoju lini kolejowych. Ponadto środki PKP w pomorskim idą obecnie na modernizacje obecnych lini i nie widać tam żadnych wolnych środków.
      - brak drogi umożliwiającej połączenie z Portem nie jadąc przez miasto. Bo nie wiem czy wiesz, że nawet jak OPAT powstanie (co byłoby cudem przed 2020) to nie ma jak dojechać bez jechania przez miasto. Hutnicza to droga jednopasmowa więc odpada. Śląska wiecznie zakorkowana. Czerwona na północ to mżonki takie jak OPAT. Zostaje Kwiatkowskiego do obwodnicy i tu nagle spotyka nas katastrofa, bo przecież zjazd mamy tlylko w kierunku Gdańska i trzeba gnać do kolejnego zjazdu aby zawrócić i skierować się na pn w kierunku OPAT. Nie ma to jak przemyślana budowa przez Gdynie i wybudowanie zjazdu tylko w jednym kierunku.
      - Jeżeli nawet OPAT powstanie, to i tak nie będzie alternatywnego dobrego dojazdu do CL.
      - dobra Komunikacja z Obwodnicą tylko jeżeli OPAT powstanie.
      - Teraz trzeba poczekać jaki dojazd zaoferuje KM do CL, bo póki co to jeszcze są mrzonki.

      Panie BEzstronny wszystko co Pan pisze póki co to tylko opowieści, które można między bajki wsadzić. Do nie dawna Gdańskowi zarzucano, że nic nie robi tylko gada. Teraz widzę Gdynia wzieła przykład z Gdańska (akurat ten zły) i sama nic nie robi i dużo gada i obiecuje.

      • 2 0

      • Akurat jeżeli chodzi Centrum Logistyczne i port Gdańsk robi dużo i nie gada (1)

        DCT jest, Inewstor do Centrum Logistycznego też jest, rozbudowa DCT będzie, budowa Obwodnicy Południowej i Trasy Sucharskiego w toku

        • 2 1

        • To że teraz DCT oraz cały Gdańsk robi dużo to wiem

          Tutaj raczej mówiłem o tym co się działo 4-5 lat temu, kiedy i u nas dużo gadano i tylko tyle. Teraz tak jest w Gdynii, kupa planów i nic pozatym.

          • 2 0

    • Bezstronny, wypad w wasz modernizm

      spojrzyj w lustro, więcej realu niż wirtualu.

      • 6 0

    • Pod wpływem marginalizacji portu Gdynia stawia na kulturę hehehe

      • 5 0

  • wspaniałomyślność Prezydenta Szczurka, polega na

    dzieleniu się inwestycjami strategicznymi i wspólne podejmowanie działań związanych z uprzemysławianiem terenów mało atrakcyjnych w sąsiedztwie Małego Trójmiasta. Widać dla Gdyni ważniejsze są dobre praktyki w zakresie planowania i zarządzania głównymi inwestycjami logistycznymi.

    • 2 2

  • kolejny debilizm UM w Gdyni (1)

    przeciez to miasto, ktore zyje z morza, portu , przeladunku i transportu , w tym kontenerow. To miasto portowe a nie jakis kurort. Niestety znow urzedasy z Gdyni zapomialy kto ich utrzymuje.Zapomnijcie o debilnych pomyslach. Ograniczanie obszaru portu oraz zaplecza doprowadzi do zaglady portu i biznesow z nim powiazanych.Rozumiem ze macie chetnych deweloperow na te tereny.

    • 7 1

    • Obserwując poczynania władz tego miasta w ostatnich latach, również czasem mam wrażenie, że działają na rzecz jakiejś "deweloperki" i przy okazji szkodzą portowi, który jest przecież istotą Gdyni.

      • 2 0

  • Może realistyczne podejście gdynian wreszcie przyczyni się do współpracy między Gdańskiem a Gdynią ponad władzą

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane