- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (76 opinii)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (40 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (19 opinii)
- 4 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (655 opinii)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (43 opinie)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (70 opinii)
Gdynia: główne skrzyżowanie Śródmieścia (prawie) przebudowane
Wyremontowane skrzyżowanie w centrum Gdyni budzi kontrowersje.
Kolejne zmiany na remontowanym skrzyżowaniu ul. Podjazd, Dworcowej i 10 Lutego w Gdyni. Od początku tygodnia obowiązuje nowa organizacja ruchu, włączone zostały też światła. Kierowcy muszą się do nowej sytuacji przyzwyczaić.
- Należy już jeździć praktycznie "po nowemu" w rejonie całego węzła, ale będą jeszcze toczyć się między innymi prace przy murze oporowym - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu.
Choć jezdnię przebudowano, to nie oznacza to końca całego remontu, który potrwa jeszcze przez kilka najbliższych tygodni. Możliwe są jeszcze zamknięcia pojedynczych pasów na ul. Dworcowej i ul. 10 Lutego. Wykonawca musi bowiem wybudować kładkę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych, która połączy ul. Dworcową (od strony dworca SKM) z aleją 17 Grudnia (która po kilkuset metrach jest jednak nieprzejezdna i przez długi czas tak pozostanie).
Czytaj więcej: Miał być trakt pieszo-rowerowy, a grunt już jest prywatny.
Więcej świateł dla większego bezpieczeństwa
Wraz ze zmianami ruchu i otwarciem wszystkich pasów jezdni pojawiły się światła. A to nie spodobało się niektórym kierowcom. Ich zdaniem świateł jest zbyt wiele i nie usprawniają one ruchu.
- Rozumiem, że pojawiła się sygnalizacja na remontowanym splocie dróg, ale po co jeszcze dodano światła na ul. Podjazd? Dobrze tam sobie radziliśmy, jeżdżąc "na zakładkę". W dużym tłoku można było dostać się na ul. Śląską i ze Śląskiej do centrum. Teraz trzeba stać na światłach, których wcześniej nie było - denerwuje się pan Andrzej, który codziennie dojeżdża do pracy w centrum.
Po przebudowie pojawiły się bowiem nie tylko dodatkowe i wydłużone pasy do skrętów, ale także właśnie więcej sygnalizatorów z osobnymi relacjami do skrętu.
Urzędnicy mówią wprost: w tym przypadku nie chodziło o przepustowość, a bezpieczeństwo, bo lustra przy ul. Podjazd nie spełniały swojej roli i co jakiś czas dochodziło tu do wypadków i kolizji.
Teraz prace głównie obok pasów ruchu
Prace na jezdni dobiegają końca, a teraz będą odbywać się głównie na chodnikach. Wybudowana zostanie wspomniana kładka łączącą al. 17 Grudnia z ul. Dworcową (wzdłuż torów). Niestety, droga rowerowa w kierunku morza skończy się po kilkudziesięciu metrach na chodniku przy ul. 10 Lutego . Podobnie stanie się przy dworcu, gdzie będzie można co najwyżej zawrócić. W ramach inwestycji powstaną także zatoki taxi i wjazdy na posesje w ul. Morskiej.
Prace mają zakończyć się przed sezonem letnim. MTM zainkasuje za nie nieco ponad 20 mln zł.
Opinie (244) 9 zablokowanych
-
2018-05-17 21:20
Kłapać dziobem każdy potrafi.
Kodziarze oraz inne po-mioty , zamknąć kopary i wypad z Gdyni jak nie pasi .
- 0 1
-
2018-05-17 20:44
Ale tam nakombinowali....
A wystarczyło rondo turbinowe dwu pasmowe
- 3 0
-
2018-05-17 20:21
Mega pomysł!!
Z tym lewoskrętem!!
Wyjeżdżamy spod wiaduktu i oczom naszym ukazują się dwa pasy do lewoskrętu na których zmieszczą się... 1,5 samochodu... bo 2 m dalej jest czerwone!! :D :D :D- 3 0
-
2018-05-17 19:16
A gdzie zawracać ? o to jest pytanie ?
jadąc od skwerku jak ktoś chce zawrócić to gdzie ??? na morskiej ? po przejechaniu i staniu w korku przez 10 lutego .
- 1 0
-
2018-05-17 18:32
gdzie ścieżka rowerowa, którą obiecywali?
- 1 1
-
2018-05-17 10:32
(2)
mam wrażenie że do projektu wpakowano wszystko co kosztowne (np sygnalizacje zjazdy wysepki), zamiast skrzyżowanie max uprościć i udrożnić (rondo)
- 23 4
-
2018-05-17 13:44
(1)
Rondo nie zawsze jest najlepszym rozwiązaniem. Zostały przeprowadzone obliczenia intensywności ruchu w tym miejscu i na tej podstawie zaprojektowano najlepsze możliwe rozwiązanie.
- 3 3
-
2018-05-17 16:32
najlepsze możliwe rozwiązanianie :D
- 1 1
-
2018-05-16 19:31
Światła...wszędzie gdzie się da trzeba (4)
Robić sygnalizacje świetlną. Bo przecież nie buduje się w dzisiejszych czasach tuneli i estakad lub innych bezkolizyjnych rozwiązań...
- 18 8
-
2018-05-17 10:45
(3)
tak, szczególnie estakad w ścisłym centrum miasta
- 3 4
-
2018-05-17 12:01
Zapraszam za granice (2)
Może uda się zrozumieć zagadnienie
- 3 1
-
2018-05-17 14:26
(1)
No za granica szczególnie się już takich rozwiązań nie stosuje. Centra są do mieszkania, a nie do budowania tras tranzytowych.
- 1 2
-
2018-05-17 16:32
no chyba nie
zapraszam do Berlina, Wiednia albo Londynu
- 1 0
-
2018-05-17 14:39
wczoraj jechałem po zmroku REWELKA
Super jasno oby wszystkie inne skrzyżowania były tak oświetlone jak to!!!!
Zachęcam miasto aby tak właśnie doświetlili wszystkie skrzyżowania i przede wszystkim przejścia dla pieszych w mieście a będzie znacznie ale to znacznie bezpieczniej!!!!!- 2 2
-
2018-05-17 14:23
Główną kontrowersją dla mnie jest fakt że przebudowa była zbędna bo ruchem i tak kierują światła
można było więc zaoszczędzić na przebudowie wstawiając na poprzednim skrzyżowaniu sygnalizację świetlną. Druga sprawa to pewna niefrasobliwość władz miasta która z jednej strony chciała by odciążyć centrum miasta od ruchu samochodowego, a z drugiej strony szykuje dwa pasy do skrętu do centrum, które przecież pragnie odciążyć. Za to na Śląską/Morską, która jest jedną z głównych arterii miasta i to omijająca centrum jeden skręt. O co tu chodzi ?? Kto to zatwierdził i prawdopodobnie przemyślał ?
- 4 0
-
2018-05-17 14:21
Jest OK żeby wszystkie inwestycje w Gdyni tak przebiegały.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.