• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia idzie na wojnę o OPAT

Michał Sielski
3 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Korki w drodze na Hel to codzienność nie tylko w wakacje. Korki w drodze na Hel to codzienność nie tylko w wakacje.

- To nie jest dyskusja, które klamki mamy całować, ale co jest dobre dla Pomorza i Polski. Będziemy więc eleganccy, ale stanowczy. Nie ustąpimy, bo brak finansowania OPAT ze środków centralnych to decyzja polityczna - mówi prezydent Gdyni Wojciech Szczurek przed wyjazdem na spotkanie komisji drogowej w Sejmie.



Warianty przebiegu drogi. Warianty przebiegu drogi.
O budowie 14-kilometrowej Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej mówi się od lat. Ale nie tylko mówi. Droga, która ma być przedłużeniem kończącej się w Chyloni obwodnicy i omijając permanentnie zakorkowaną Rumię i Redę połączyć się z trasą na Hel, doczekała się już konkretnych działań. Za ponad 1 mln zł zrobiono studium ekonomiczno-środowiskowe, przedstawiono mieszkańcom warianty i poddano je konsultacjom. Zapłaciło za to 13 gmin - od Jastarni, przez Wejherowo, Rumię i Redę po Gdynię - oraz samorząd województwa. Teraz trzeba sprecyzować koncepcję i sfinansować budowę, która ma pochłonąć pomiędzy 1,586 zł a 1,66 mld zł brutto. Do tego doliczyć jeszcze trzeba wykup gruntów: 50 ha w Gdyni, 50 ha w Rumi i Kosakowie, a w Redzie aż 120 ha. Gmin oczywiście na to nie stać.

Czy państwo powinno finansować budowę OPAT?

- Dzięki temu powstanie obwodnica całej metropolii, a ruch tranzytowy zostanie oddzielony od lokalnego. Warto wiedzieć, że na drodze krajowej nr 6 natężenie ruchu wynosi w sezonie 60 tys. pojazdów na dobę. Dlatego właśnie droga powinna mieć charakter krajowy - może być ekspresowa lub o charakterze przyspieszonym. Z oczywistych względów korzystają z niej osoby z całej Polski - podkreśla wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.

Tymczasem zgody na finansowanie z budżetu centralnego wciąż nie ma. I to w sytuacji, gdy państwo buduje obwodnice w miastach, gdzie natężenie ruchu jest trzykrotnie mniejsze.

Nie trzeba jednak szukać odległych i tak jaskrawych przykładów: Południowa Obwodnica Gdańska czy Trasa Sucharskiego nie są finansowane wyłącznie ze środków Gdańska.

Zobacz także: Unijne pieniądze na drogi ekspresowe na Pomorzu.

Urzędnicy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad przekonują jednak, że szanse na to, by powstała tu droga ekspresowa za pieniądze państwa są minimalne.

- Wróćmy do rzeczywistości. Szanse na to są minimalne, albo wręcz żadne - rozwiewa nadzieje dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA Robert Marszałek. - Dokumentacja nie spełnia wymogów dla dróg ekspresowych. Może być przyspieszona, ale nie ekspresowa. Przypomnę, że Trasę Kaszubską procedujemy od trzech lat - to nie są proste sprawy. Dokumentacji OPAT nie można zostawić na takim etapie, bo decyzja środowiskowa nie zostanie wydana dla wariantów, które praktycznie się od siebie nie różnią - przekonuje.

Czytaj więcej: Dlaczego OPAT nie powstanie.

Dlatego władze Gdyni i samorządowcy zrzeszeni w stowarzyszeniu Norda chcą przekonać polityków, że za drogę, którą co roku na wakacje zmierza także "warszawka", powinno zapłacić państwo. 5 grudnia w sejmie spotka się komisja opiniująca projekty drogowe.

- Będziemy rozmawiać o wspólnych cechach Obwodnicy Metropolitalnej i OPAT-u. Jeśli nie zrobimy OPAT-u, to metropolitalna nie będzie przecież kompletna. Oba projekty należy traktować jako całość - przekonuje poseł Stanisław Lamczyk.

Wsparcie posła Platformy Obywatelskiej będzie ważne, bo wspomniana Obwodnica Metropolitalna już w pierwszym założeniu powstawać miała za pieniądze krajowe. Na razie jest jeszcze melodią przyszłości, ale brzmiącą nieco wyraźniej niż OPAT.

- Brak finansowania dla OPAT to decyzja polityczna - nie ma złudzeń prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. - Tymczasem projekt nie jest regionalny, ale krajowy. My nie mówimy, że droga ma być ekspresowa, ale krajowa - to fundamentalna różnica! O OPAT wszyscy będą mówić coraz głośniej, bo my o to zadbamy. Nie cofniemy się. Nie szukamy wrogów, ale sojuszników, więc będziemy eleganccy, ale stanowczy - mówi z pasją Wojciech Szczurek. - To nie jest dyskusja, które klamki mamy całować, ale co jest ważne dla Pomorza i Polski. Bez tej drogi Obwodnica Metropolitalna będzie miała mylącą nazwę, bo de facto będzie półmetropolitalna. Nie ominie się nią przecież całej metropolii. Nie mamy szansy na wkład własny nawet przy współfinansowaniu z unijnego programu RPO. Gmin na to nie stać, także dlatego pomoc państwa jest nieodzowna - zaznacza.

Wizualizacja OPAT-u. Tu jeszcze z dwoma pasami ruchu.

Opinie (286) 4 zablokowane

  • OPAT to konieczność a nie zachcianka

    Tylko osoby nie mające pojęcia o aktualnej skali natężenia ruchu na trasie z Gdyni przez Rumię, Redę w kierunku półwyspu helskiego, Juraty, Jastarni i.t.d. mogą twierdzić, że budowa OPAT jest niepotrzebna.W sytuacji gdy koszt budowy obwodnicy zdecydowanie przekracza możliwości budżetowe Gdyni, jedynym wyjściem jest budowa obwodnicy przez GDDKiA przy wsparciu środków unijnych. Ciekawe, że nawet na forum unijnym więcej jest poparcia dla budowy OPAT niż w naszym parlamencie. Dla przekonania do budowy OPAT wszystkich oportunistów rządowych proponuję zorganizowanie im wspólnego przejazdu przez Gdynię w kierunku Helu w okresie czerwiec-sierpień

    • 0 0

  • OPAT

    Przecież ten szalikowiec Lechii -Tusk prędzej wolałby zaorać całą Gdynię niż dać pieniądze na OPAT.Dla niego wszystkie drogi wychodzące z Gdańska są krajowe,a z Gdyni to już gminne.Co innego gdyby Gdynia była dzielnicą Gdańska!

    • 0 1

  • Przecież Gdynia to bogate miasto - stać ją na własne lotnisko i różne info-boksy (25)

    to co za problem sfinansować OPAT

    • 191 143

    • OPAT w miliardach a lotninsko to miliony widzisz skalę czy udajesz? (13)

      • 31 21

      • 100 mln już włożono, do tego 200 trzeba dorzucić by coś rejsowego tam wyladowało (12)

        a portem rok w rok 10 - 12 mln złotych. Tyle kosztuje zabawa w niedochodowe lotnisko gdy obok jest inne, prężnie rozwijające się. Policz sobie ile łącznie będzie przez 10 lat - ile trzeba będzie zaniechać inwestycji i jak podnieść lokalne podatki by utrzymać ten pomnik pychy Szczurka i jego ekipy.

        • 38 14

        • jakie rejsowe - to ma być lotnisko GA (7)

          jesli kumasz, co to znaczy

          • 2 7

          • i dla ruchu GA budowany jest ten terminal z tym wyposażeniem?! (4)

            Wiesz w ogóle o czym mówisz?! Ale nawet gdyby Szczurek zaczął zaklinać rzeczywistość i przeczyć samemu sobie to ... po co osobne lotnisko GA? Akurat GA w Gdańsku ma się dobrze, piloci sobie je bardzo chwalą, jeśli dobrze kojarzę Gdańsk jako jeden z nielicznych portów regionalnych nie wymaga handlingu od ruchu GA... jest tanio i dobrze. Po co zatem drugie lotnisko? Naprawdę całe miasto ma się zrzucać na lotnisko dla kilku osób? Sory... ilu mieszkańców Gdyni ma własny samolot? Znajdą się chociaż 2 osoby? Pomyśl ile można by za tą kasę wybudować dróg, chocników, żłobków itd... rozwijać infrastrukturę z której dziennie korzystałyby tysiące ludzi!

            • 13 3

            • ja mam (2)

              mały bo mały ale lata :)

              • 3 1

              • super, bez zawiści gratuluję! (1)

                Tylko powiedz szczerze, dlaczego całe miasto za ciężkie pieniądze ma Ci budować lotnisko. Nawet jeśli się znajdzie jeszcze jeden właściciel samolotu to... z całym szacunkiem, ale nie jesteśmy tak bogatym miastem/regionem/krajem by za publiczne pieniądze budować Ci lotnisko. Z resztą jestem pewien, że jesteś zadowolony z usług lotniska w Rębiechowie.

                • 0 0

              • A dlaczego całe miasto obniża krawężniki dla garstki osób na wózkach?

                Jak połamię sobie nogi to mi zasponsorujesz lotnisko?

                • 0 0

            • A należy pamiętać, że Gdynia nie będzie miała niższych opłat lotniskowych. No i dla niektórych typów samolotów zawsze jeszcze jest Pruszcz Gdański w zapasie, jakby co.
              No ale nie wytłumaczysz im. Oni tak w zależności od sytuacji, raz wieszczą jak to Gdynia zdominuje obsługę ruchu lotniczego w regionie by za chwilę (jak już w końcu co poniektórzy zrozumieją że tam nic rejsowego nie wyląduje) popadać w drugą skrajność i się sadzić, że to przecież tylko do GA.

              • 10 2

          • Dla ruchu GA wystarczy mały baraczek a nie terminal z 4 checkinami na pół mln pax. Poza tym pytanie - jakiego ruchu GA się spodziewasz aby to lotnisko utrzymać, o zwróceniu kosztów budowy nie wspominając?

            • 6 1

          • Tylko że na rynku GA w Polsce to jeszcze z 50 lat się nie zarobi, czyli pieniądze wywalone w błoto.

            • 11 3

        • Belfast jest mniejszy od metropolii trojmieskiej, a posiada dwa lotniska (3)

          Nie uwazam, aby trzeba bylo budowac to lotnisko. Jednak wcale nie skazywalbym go na zaglade. Istnieje szansa, ze bedzie ledwie rentowne.

          • 13 21

          • (1)

            A Londyn ma 6. Co z tego? Czy to że sąsiad programista ma 3 monitory znaczy że ja też powinienem sobie dwa dokupić mimo iż ich realnie nie potrzebuję?

            W Polsce wg ostatnich statystyk na 0 wychodzą porty obsługujące powyżej 1,6 mln pax. Rębiechowo robi niecałe 3 mln pax. Jakie są szanse że lotnisko oddalone o 20 km zrobi połowę tego? A nawet jak zrobi to jakie są szanse na zwrot tej inwestycji?

            I pytanie - dlaczego to lotnisko by miało zrobić taką ilość pasażerów? Kto tam otworzy połączenia jeżeli obok mają większe lotnisko które ma wciąż luzy? Rębiechowo ma obecnie przepustowość 5mln pax, robi 3 mln, więc jakby przewoźnicy chcieli to by zwiększali ilość i częstotliwość połączeń, skąd więc pomysł że jak otworzy się Gdynia to będą to robić?

            Owszem, Belfast ma 2 lotniska, tylko że jedno robi 4mln, drugie 2,7.

            • 17 5

            • Po co marnować transfer

              Mieszkańcy Gdyni wszelką krytykę przyjmują jako atak na własną matkę.

              • 17 2

          • Tyle, że Belfast to stolica i największe miasto małego kraiku, który obejmuje wyspę, a nie środek zwartego kontynentu.

            • 17 2

    • wspolna droga

      parodziesiecioletnia Gdynia miala predzej lotnisko niz prawie tysiacletni Gdansk, wiec dlaczego ma z tego teraz zrezygnowac? Tym bardziej ze lotnisko w Kosakowie ma lepsze usytuowanie i wieksze szanse dalszego rozwoju. Dla Trojmiejskiej Metropoli powinno byc alternatywne lotnisko, bo to sluzy jej mieszkancom, tak jest na calym Swiecie. Wiec nie walczyc, tylko wspolnie dzialac.

      • 1 0

    • Gdansk to bogate miasto - stac go na ECS, Budyn Arene niech buduje za swoje....

      jakims cudem koledzy z PO sypia kasa z budzetu centralnego na drogi w Gdansku.....

      • 0 0

    • (6)

      217 mln - lotnisko
      6 mln - Infobox
      1660 mln + koszt wykupu gruntów - OPAT

      jak nie widzisz różnicy zapraszam do podstawówki.

      • 23 13

      • Jurinex czemu nie dzielisz 1660 przez inne gminy przez które biegnie trasa?

        Jurinex tylko ze liczysz koszty całej inwestycją a trasa biegnie tylko przez niewielką cześć terenów Gdyni. Wiec twoje porównanie kosztów tez nie do końca jest prawdziwe. Bo jesli w projekcie bierze udział 13 gmin to i koszty tez prawdopodobie bedą dzielone przynajmniej przez 4 gminy przez które biegnie droga. Jesli nie przez wszystkie 13. Wiec dzielac na 4 gminy daje nam to 415 mln na 13 daje 127 mil na gmine plus wykup gruntu. wiec róznica w porównaniu z lotniskiem nie jest juz tak szokująca jak przedstawiasz. Mysle ze również powinieneś wybrać sie do jakieś szkoły i nauczyć się zasad rachunku .

        • 6 1

      • Licz inaczej

        15%(minimalny wkład własny w projekt unijny)* 1660 = 249 mln

        249 - 217 - 6 = 26 mln pozostaje na wkład własny MTK

        Da się? Da, tylko trzeba wydawać kasę na realne projekty a nie fanaberie

        • 9 2

      • jak podliczysz od 1942 roku (2)

        koszty budowy i utrzymania lotniska Babie doły to wyjdzie co najmniej 200 x 217 mln. zł.

        Stawiam więc wniosek zdemolować wszystkie lotniska, marynarkę,.... a gdy juz nie będzie niczego poddać się ruską.

        Oj miałeś chłopie złoty róg.....?

        • 2 17

        • ruskOM
          naucz się odmieniać przez przypadki

          • 7 0

        • "ruską" a co to za słowo (w tym kontekście)? w jakim to języku?

          "Miałeś, chamie, złoty róg, miałeś, chamie, czapkę z piór..."

          • 8 0

      • Dokładnie, masz rację, Gdynia to juz miasto bez przyszłości.

        Wielkie i drogie projekty przerastają ją finansowo, organizacyjnie i politycznie. Dlatego nasz prezydent wyznacza sobie drobniejsze cele - wygląd pawilonów, dizajn koszy na śmiecie, koszt wykonania remontu windy osiedlowej.

        • 23 13

    • a skąd się biorą idioci,

      bo ostatnio tak "bogato" ich obrodziło na tym forum?

      • 6 1

    • to nawet nie chodzi o OPAT, tylko o inne potrzebne mieszkańcom inwestycje. Patrzymy...

      • 10 4

  • obwodnica (3)

    czy ja dobrze widzę? ta obwodnica ma przebiegać między innymi ulicą Pułkownika Dąbka w Gdyni? czy tylko mi się wydaje?

    • 2 2

    • tylko Ci sie wydaje popatrz dobrze. ma isc tak jak droga od elektrocieplowni na rumie (1)

      • 0 0

      • obwodnica

        czyli z estakady zjeżdżałoby się na terminal i dalej kontenerową?
        pytam, bo zupełnie nic na tej mapie nie widzę... kilka kresek plus jakieś grubsze...

        • 0 0

    • tylko Ci sie wydaje. odetchnij z ulgą

      • 0 0

  • a czy ta droga ma prowadzić do jakiegoś portu? wielkiego miasta? (30)

    czy ma być obwodnicą miasteczka w drodze na plażę?

    • 108 329

    • cały kraj jeździ nad Polskie morze (11)

      ty nad nim mieszkasz więc nie rozumiesz pozostałych.

      Po przejechaniu całej polski i zjechaniu z obwodnicy na ul.morską podróż letników dopiero się rozpoczyna :-/ czyli korek od Gdyni przez Rumię , Redę , kilka mniejszych wiosek, Puck, Władysławowo. Mieszkańcy tych wszystkich miejscowości w tym samym czasie chcą dojechać do pracy, szkoły itp - wakcje to dla nich jedna wielka udręka.

      • 113 11

      • tacy letnicy powinni rozważyć inne sposoby docierania na Hel przed wyjazdem z domu (6)

        Jaki jest sens wjazdu na półwysep samochodem w sezonie?

        • 10 30

        • mówisz że łatwiej tam kolej pociągnąć?

          • 0 0

        • np: (4)

          teleportacja ?

          • 39 2

          • Wystrzeliwanie sie z procy (3)

            • 27 1

            • (2)

              Wlasny jet do Babich Dolow.

              • 23 2

              • (1)

                Drezyna

                • 22 0

              • wysłanie się e-mailem

                • 30 0

      • i już nieprawda, bo w wakacje nikt nie jeździ do szkoły (3)

        • 29 35

        • "i już nieprawda, bo w wakacje nikt nie jeździ do szkoły (2)" -PADŁEM!!! :)

          hahahhahahahahahha doooobreeeeeeeee!!!

          • 4 2

        • chyba napisał do pracy itp, a nie tylko do szkoły

          • 5 3

        • tak tak bo w czerwcu nikt nad morze nie przyjeżdza :D

          • 17 3

    • Popukaj się w czółko

      ruch tranzytowy na trasie Gdynia-Szczecin tyle w temacie.

      • 0 0

    • Tak.

      Jako droga krajowa nr 6 do Szczecina z rozjazdem w Redzie do Władysławowa (tam jest port nieprawdaż?).

      • 1 0

    • imho brak sensu OPAT (4)

      Jeżeli powstanie Trasa kaszubska to szacunkowo ruch na odcinku Wejherowo - Gdynia spadnie o jakieś 30%-40%, spora część osób jadących do Trójmiasta wybierze właśnie tę trasę. Bardziej sensowne było by usprawnienie ruchu na DK6 (Tristar) i lokalnego między Redą i Rumią, np. połączenie drogi za Auchan z "obwodową Redy", czy też przedłużenie Janka Wiśniewskiego w Gdyni do Puckiej. Już dziś droga lokalna wzdłuż lasu koło torów w Rumi/Redzie świetnie wspiera dk 6 na odcinku Rumia - Wejherowo. OPAT za kilkanaście lat będzie niezbędna, ale dziś to zbyteczna inwestycja.

      • 13 23

      • Ciekawie mnie skad opinia, ze za kilka lat bedzie wiecej samochodow... (3)

        Coraz mniej ludzi mieszka w Polsce, ponoc bieda taaaka, ze zyc sie nie da, paliwo coraz drozsze, a wszyscy jak mandtra powtarzaja, ze trzeba jakas droge wybudowac, bo bedzie wiecej samochodow.

        Sa sadze, ze juz wiele wiecej nie bedzie ich. Ci, ktorzy mieli kupic auto, juz je maja.

        • 8 9

        • a to Ty nie wiesz...

          ...że Jarkacz niebawem sięgnie po władzę i zapanuje powszechna szczęśliwość i dostatek.

          I wtedy na budowanie dróg może być za późno...

          • 1 0

        • z choinki się urwałeś? widać, że komunikacją miejską śmigasz i ceny paliwa są ci obce.

          • 2 0

        • w Sopocie już jest więcej aut, niż mieszkańców

          co oni z nimi robią? Jedzą je?

          • 14 0

    • Reda-Rekowo w sezonie jest odcięta od świata

      Gdyby ktoś piszący tu banialuki przejechał się w sierpniu i lipcu do Gdyni(20km ok 1.5 godziny),to wiedział by po co OPAT.

      • 3 2

    • a czy ta droga ma prowadzić do jakiegoś portu? wielkiego miasta?

      tak do pOrtu Auchanw Rumi czubku! głupie pytanie! gdzie mieszakasz? jeżdzisz nad polskie morze?stoisz w korkach? bo nie wierzę, że jesteś z Trójmiasta. przeczytaj uważnie ile aut przejezdza latem tędy i włącz myślenie czy taka droga jest potrzeban czy nie, a nie wypisuj bzdur o drogach na plażę!

      • 7 3

    • Ogólnokrajowy interes? O czym ty bredzisz? Jechałeś kiedyś latem krajową 6? Jeśli nie to zamilcz. Pojęcia nie masz a zabierasz głos. Problemy maja turyści zmierzających nad morze jak i ludzie wracający z pracy. W interesie wszystkich jest, żeby ta droga powstała.

      • 17 3

    • MTK - 130 tys ludzi (2)

      MTK - Rumia, Reda, Wejherowo - to 130 tys. ludzi. O pozostałych blokowanych nie wspomnę. To tylko ruch normalny. To wg. Ciebie obwodnica miasteczka? Cała aglomeracja składa się z miasteczek. Gdańsk też wielką metropolią nie jest. Sopot jest najmniejszy. Co to za logika?! Od kilku lat się zbiera, ale może w tym roku jak w sezonie Reda wyjdzie na DK nr 6 to paru ludziom jadącym na Półwysep oczka się otworzą.

      • 34 12

      • MTK - 120 tys ludzi,tak dla dokładności... (1)

        Ale nie o to chodzi,bo jest kilka argumentów za tym,żeby się zastanowić nad tą inwestycją.
        Po pierwsze,sezonowy charakter większego natężenia ruchu; trzeba się zastanowić,czy warto wdać ponad półtorej dużej bańki na coś,co przez 3/4 roku będzie wykorzystywane w ułamku swojej przepustowości; to tak jak z linią kolejową na Hel: w sezonie pęka w szwach,od września do maja te 11 par pociągów starcza z palcem...
        Po drugie,ona MIAŁABY lokalny charakter;żaden TIR z Grudziądza czy Warszawy nawet do Słupska nie będzie jechać przez Trójmiasto (o Szczecinie czy Koszalinie nie mówiąc),więc z tym znaczeniem tranzytowym też nie ma co szaleć.
        Obwodnica w obecnej formie ma sens,bo pozwala ominąć miasto PÓŁMILIONOWE żeby dostać się do ĆWIERĆMILIONOWEGO; MTK jest bardziej rozstrzelone niż "duże" Trójmiasto: z Gdańska Głównego do Gdyni Głównej masz 21 km,z Gdyni Głównej do Wejherowa już 23 km...
        Tak więc gadka Szkodnika o decyzji politycznej powoduje jedynie żaldupościsk; widać,że ktoś go powinien spuścić d..ą na ziemię z tymi wybujałymi ambicjami tworzenia metropolii gdyńskiej. I piszę to jako gdynianin (przynajmniej gdynianin z tytułu miejsca zamieszkania).

        • 16 42

        • Naginanie, naginanie

          Widać dobry jesteś w naginaniu. 130 tys. to tylko ostrożne liczenie. Bardzo wielu nowych mieszkańców pozostawiło sobie jeszcze głównie gdyńskie meldunki. Dalej - które jest ćwierć, a które półmilionowe? Tu też naginka. A jeśli liczysz odległości od centrów miast to weź pod uwagę ile jest z centrum Gdyni do granicy z Rumią i zaczynaj liczenie. Taka kupa ludzi w jednym organizmie miejskim zawsze pozostanie tą kupą niezależnie od tabliczek z nazwami miast i durnymi ambicjami różnego rodzaju prezydentów i prezydencików. Tu trzeba walczyć o swoje, bo wielu mieszkańców aglomeracji żyje też z turystyki na Półwyspie. Tymczasem coraz więcej ludzi (też bym tak zrobił) przenosi się w inne miejsca na wakacje :(

          • 24 4

    • Pan Prezydent Szczurek powołuje się na metropolie ???

      dziwne

      • 8 18

    • Twoim tokiem rozumowania (2)

      Wytłumacz mi czemu A1 omija Warszawę...
      Czekam

      • 90 13

      • wprowadzanie ruchu do centrum miasta przy pomocy dróg szybkiego ruchu

        jest sposobem na wzmożenie ucieczki podatników z tego miasta. Kto chce mieć wylot autostrady pod domem?

        • 8 8

      • Bo z definicji jest częścią międzynarodowego ciągu autostradowego!

        Czyli naturalną koleją rzeczy nad morzem musi się kończyć na dużej metropolii nadmorskiej,a w okolicach jakiegoś miasteczka...

        • 13 6

    • dyrektor GDDKiA Robert Marszałek

      nie podoba mi się stanowisko tego pana. GDDKiA bardzo ignorancko podeszło do nowego wariantu, zaproponowanego przez kilka firm, przebiegu Obwodnicy Metropolitarnej Trójmiasta. Temat od ponad dwóch lat jest w punkcie, ponieważ kilka osób, tak zwanych "ważnych", ma działki kupione w alternatywnym przebiegu obwodnicy.

      zwykła indolencja i korupcja, interesy swoje, a potem może coś za kosmiczne pieniądze wybudujemy...

      osobiście jest mi wstyd, że muszę jako obywatel patrzeć na takie wypowiedzi, jak Pana Roberta.

      • 14 6

  • Gdynia walczy o OPAT, a w Gdańsku LOTOS i Azoty (1)

    inwestują w nową działalność 12mld zl. To więcej niż cały budżet Gdyni za ostatnie 10 lat razem wziętych.

    5000-7000 miejsc pracy w okresie budowy i 2000 po zakończeniu. Panie prezydencie Szczurek, kiedy Pan pozyska porównywalne środki dla rozwoju Gdyni?

    • 2 2

    • a myślisz, że smród, promieniowanie, i szkodliwe środki

      będą sięgać aż Gdyni?

      Bo w innym wypadku muszę przeprowadzić się do Redy.

      • 0 0

  • Super, a może tak ktoś by pomyślał, żeby wydłużyć obwodnicę w stronę Chwaszczyna, żeby auta nie musiały przeciskać się Chwaszczyńską?

    • 0 0

  • p.Szczurek proponuję prywatnie pojechać swoim pojazdem po Gdyni i zaparkować pojazd.Parking przy Batorym jak przed II wojną świat., skandalem jest, że tego problemu się nie widzi ale lotnisko tak! Nie wspomnę o drogach na osiedlach.Szkoda gadać.Kolejne wybory pokażą gdzie jest miejsce w szeregu.

    • 0 3

  • Rzadko to robię, ale przejechałem się wczoraj od urzędu, Śląską, Morską do Rumi. (1)

    Masakra. Nie dało się wjechać na żadne skrzyżowanie, bo było blokowane przez samochody, które, przez korek, nie mogły z niego odjechać. Od Obwodnicy było już dużo lepiej. OPAT jes b.ważny, ale niestety nie rozładuje korków w Gdyni. Tutaj wszystkie skrzyżowania wzajemnie się blokują, nie ma szans na obwodnice, czy estakady usprawniające ruch. Gdynię trzeba omijać, niestety.

    • 8 1

    • Bo nie ma kasy, miejsca i woli, aby robić skrzyżowania bezkolizyjne.... i pomysłu.

      Nawet Węzeł Cegielskiej zrobili jako kolizyjny, mimo, że warunki ukształtowania terenu umożliwiają zrobić inaczej.

      • 0 0

  • Policzmy na szybko i brudno. (1)

    Koszt OPAT ok. 1,7 mld zł bez wykupionych gruntów. Liczmy na cud i dofinansowanie unijne na najwyższym dopuszczalnym poziomie - 85%. Zostaje 255 mln zł kosztów na Gdynię, Wejherowo, Rumię, Redę i gm. Kosakowo. Proporcjonalnie według liczby ludności powyższe gminy zapłaciłyby odpowiednio: 168, 34, 32, 15 i 7 mln zł. To jest do udźwignięcia dla tych gmin. Środki unijne mogą być mniejsze, ale w ich miejsce mogą przybyć środki wojewódzkie, rządowe i reszty gmin z Nordy.

    • 1 0

    • Tak swoją drogą to dość wysoki jest koszt budowy OPAT. O 4 km dłuższa POG kosztowała niecałe 1,4 mld zł.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane