- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (76 opinii)
- 2 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (110 opinii)
- 3 Remont przed budową Drogi Zielonej (155 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (244 opinie)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (296 opinii)
- 6 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
Gdynia inwestuje w rowery dostawcze
Ok. 1 mln zł unijnej dotacji dostanie Gdynia na wprowadzenie rowerów cargo. Chce przekonać do nich mieszkańców i przedsiębiorców, głównie ze Śródmieścia.
W centrum Gdyni takie pojazdy mają służyć przede wszystkim dostawcom, którzy w ten sposób mogliby rozwozić część towarów. Wszystko dzięki unijnemu projektowi CoBiUM, w którym weźmie udział Gdynia. Ze środków unijnych zakupione zostaną rowery, które będą własnością miasta. Nie wiadomo jeszcze jednak na jakich zasadach początkowo będzie można z nich korzystać. Prawdopodobnie docelowo trafią do sieci Roweru Metropolitalnego i każdy będzie mógł je wypożyczyć.
- Gdynia ma zamiar zaangażować się w badanie i prowadzenie działań pilotażowych wśród pracowników jednostek samorządowych oraz przedsiębiorców na terenie ścisłego centrum miasta. Połączymy to z innym projektem, dotyczącym systemu dostaw w Śródmieściu. W planach jest również zakup rowerów dostawczych - mówi Alicja Pawłowska, kierownik referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czy wprowadzenie rowerów dostawczych rozwiąże problemy z parkowaniem na chodnikach i drogach rowerowych?
Z takich rowerów korzystać będą też pracownicy miejskich służb, odpowiedzialni np. za czyszczenie ulic. Urzędnicy chcą również zachęcić do nich kurierów, a także mieszkańców, którzy np. wygodnie mogliby dowozić dzieci do przedszkoli i szkół.
Gdynia przystąpiła do projektu wraz ze Słupskiem, szwedzkim Vaxjo, Uniwersytet w Greifswaldzie, Duńską Organizację Turystyki Rowerowej (Kopenhaga) oraz firmą Energiekontor z Bremy. Budżet na realizację gdyńskiej części projektu wynosi 247 tys. euro i otrzyma dofinansowanie w wysokości 85 proc. Projekt musi być zrealizowany do końca stycznia 2021.
Ile z tej kwoty zostanie przeznaczone na zakup rowerów, a ile na działania promocyjne? Na razie nie wiadomo. Za miesiąc ustalone zostaną szczegóły. Pozostaje mieć nadzieję, że większość, bo w ciągu najbliższych trzech lat Gdynia uczestniczyć będzie też w projekcie City Changer Cargo Bike, który polegać będzie głównie na organizacji warsztatów, tworzeniu materiałów edukacyjnych oraz promowaniu ruchu rowerowego z wykorzystaniem rowerów towarowych.
Opinie (263) 7 zablokowanych
-
2018-02-20 01:25
od 30 lat w Skandynawi (3)
- 1 5
-
2018-02-20 05:54
Tu jest Polska! (2)
- 2 1
-
2018-02-20 07:14
Jarosław! Jarosław! (1)
- 1 0
-
2018-02-20 15:15
ktowziołkszysz!
- 1 0
-
2018-02-19 11:01
(9)
Oby jak najszybciej pojawiły się takie ryksze. Karniemy sie ze szwagrem. :)
- 59 15
-
2018-02-20 15:06
bezsensu
pogoda nie pozwala na takie wymysly, sama jezdze rowerem od marca do pazdziernika ale tylko deszcz, tylko snieg i koniec atrakcji, polska to szaruga i brzydka pogoda na to
- 0 0
-
2018-02-19 23:38
Śmiech na sali,Gdynia nie ma nawet ścieżek dla zwykłych rowerów a co dopiero dla takich kolumbryn.Teraz dopiero będą jaja jak taka kolumbryna wjedzie na drogi,korki gwarantowane dodanego Wejerowa...powodzenia kierowcy
- 1 0
-
2018-02-19 11:37
Ponoć (4)
istnieją już koncepcje i na gdyńskich drogach ponownie pojawiają się holzwageny.
- 16 2
-
2018-02-19 18:20
schrott wageny jeżdżą prawie codziennie (3)
warto sobie uświadomić, że co najmniej połowa przejazdów samochodem realizowanych w naszym mieście to przejazdy na odległość przypuszczalnie mniejszą niż 5 km.
Rowerem 3 kilometry przejeżdża się w 10 minut, rowerem wspomaganym elektrycznie nawet szybciej.
Wniosek: zwykłe rowery są dobrym lekarstwem na korki, rowery cargo mogą być lekarstwem na problemy tworzone przez samochody dostawcze stające na chodnikach lub blokujące jezdnie.- 5 1
-
2018-02-19 23:27
Gdzie ciebie tak uswiadomiono
W takie ciekawostki rodem z krainy mchu i paproci? Czego sie najarales oszolomie? Ponad polowa ponizej 5km ???? Hahaha. Sie nacoales koles.
- 0 0
-
2018-02-19 22:56
Podjedź u mnie pod górę 12% . (1)
- 1 0
-
2018-02-19 23:11
jeżdżę co dzień cienistą... może być?
- 1 1
-
2018-02-19 17:30
Gdyby dało się przyśpieszyć czas
do wyborów ehh
- 3 2
-
2018-02-19 12:33
Lotnisko czeka
- 6 3
-
2018-02-19 11:03
Przecież takie i inne rzeczy powinny być " od zawsze". (8)
Nie blokujcie inicjatyw a wówczas nie trzeba wymyślać koła od nowa.
- 21 27
-
2018-02-19 15:00
tiry na rowery! usługi na rowery! ryksze na rowery! rowery na tory (3)
Zadanie w projekcie UE:
przykładowy monter hydraulik Zbysiex-pol zasuwa z Dąbrowy do Śródmieścia ze skrzynką narzędziową i kolankami (a co!). Zapomniał elektronarzędzi w Kacku, musiał wrócić i dalej jedzie.
Oblicz dzienne dodatkowe zapotrzebowanie na kalorie montera, przy założeniu że jedzie tą trasę 4 razy wioząc 150 kg bagażu.- 10 2
-
2018-02-20 14:21
Nie każdy pracuje fizycznie :)
Niech monter sobie jeździ nawet i tirem, jak za niego 10 urzędników weźmie rower, i tak będzie luźniej.
- 1 0
-
2018-02-19 15:03
Heh prawda (1)
Gdynia/Trójmiasto to nie kopenhaga, tu jakby trochę górzyście jest. Rower do pracy Ok, ale nie jako narzędzie pracy/transportu. Akurat to ździebko pojechali pomysłem w kosmos
- 12 3
-
2018-02-19 18:22
Skąd w Szwajcarskich miastach kilkunastoprocentowy udział przejazdów rowerem
w ogólnej liczbie codziennych przejazdów?
Między innymi z korzystania z rowerów wspomaganych elektrycznie.
Jazdę rowerem promuje nawet król Bhutanu - autor pojęcia "szczęście narodowe brutto"- 2 2
-
2018-02-19 12:17
Pewnie, tymi rowerami będą (2)
kontenery z terminalu rozwozić estakadą
- 13 5
-
2018-02-19 14:52
A gazety do kiosków będziemy wozili supertankowcami
- 5 4
-
2018-02-19 13:35
Kontenery TIRami a w centrum...
Jestem przekonana, że nie każda działalność handlowa czy usługowa w ścisłym centrum wymaga każdorazowo dużego transportowego pojazdu.
Wydaje mi się, że gdyby była chęć wprowadzenia zmiany to wielu przedsiębiorców choć częściowo mogłoby być obsługiwanych właśnie rowerem cargo.- 3 9
-
2018-02-19 13:32
Jeszcze tylko Tego brakuje na tych farba malowanych drogach rowerowych. Szkoda słów
- 5 3
-
2018-02-20 13:43
cargo plugi i solarki
- 2 1
-
2018-02-19 11:47
W naszym klimacie Rowery to jakaś pomyłka (7)
Niestety klimat w Polsce nie oszczędza nas na co dzień. Jedyny okres kiedy dałbym radę dojechać do pracy rowerem (24km w jedną stronę) to Lato, powiedzmy od Czerwca do końca Sierpnia. Poza tym okresem jest tak okropnie zimno, że nie mam możliwości skorzystać z roweru. Czyli przez prawie 10 miesięcy nie mam alternatywy i rower przegrywa...
- 36 7
-
2018-02-19 13:22
Ciekawe kto brał udział w styczniu w przejeździe Mikołajów na rowerach? (4)
W Finlandii w miastach leżących pod kołem podbiegunowym skala ruchu rowerowego jest kilkakrotnie wyższa niż w Gdyni.
- 2 5
-
2018-02-19 14:25
(2)
w Oulu nie odśnieżają tylko ubijają śńieg :-)
a na drogach rowerowych zawalidrogami są nie piesi tylko narciarze :-)- 1 1
-
2018-02-19 18:24
narciarza łatwo wyminąć (1)
w każdym razie ściemnianie, że rowerem można jeździć tylko w lecie to zawracanie głowy
- 1 1
-
2018-02-20 13:19
ja nie mówię, że wszyscy... to po prostu mi jest za zimno na jazdę rowerem poniżej 20C.
inni ludzie kompletnie mnie nie interesują, co mnie to obchodzi, że narciarze jeżdżą... a niech se jeżdżą, a mi wciąż jest zimno
- 1 0
-
2018-02-20 13:17
może i tak, ale mi jest po prostu zimno
jestem dość szczupłym mężczyzną i jest mi strasznie zimno jak jadę rowerem gdy na dworze jest poniżej 20C
- 0 0
-
2018-02-19 11:49
siedz w czworakach i reperuj sieci (1)
jak na mieszkanca gdyni przystało
- 5 4
-
2018-02-20 13:16
a co to są czworki?
- 0 0
-
2018-02-20 13:17
A może raczej w bezpieczeństwo.
to byłaby lepsza inwestycja.
- 1 1
-
2018-02-20 10:38
Moje uwagi
Nie nam nic przeciwko rowerom,sam korzystam.Natomiast mam wiele zastrzezen do polityki Prezydenta w stosunku do kierowcow a w zasadzie ich dyskryminacji.Kierowcy placa b duze podatki drogowe w paliwie,akcyzy,recyklingi,rejestracje i inne.Wylacza sie coraz wiecej przestrzeni drogowej na rowery,bus pasy a tam gdzie jest troche wolnego wbija sie slupy zeby bron boze nie stanal samochod.Drogi fatalne, prawy pasb na Al Zwyciestwa koleiny pol
metrowe od autobusow i trajtkow.Na Wladka do jazdy prosto 1pas ruchu 10 lutego same dziury tak jak na Jana z Kolna.Kopernika ,Architektow,Pl.Gornoslaski dziury.Kwiatkowskiego dziury. Z jakiego funduszu sa budowane sciezki rowerowe?Dlaczego po bus pasach nie moga jezdzic samochody z trojka osob tak jak na calym swiecie?Korki na Wielkopolskiej,Estakadzie i Witominie od lat a robi sie caly czas sciezki,bus pasy itp.Gdynia sie cofa!- 6 1
-
2018-02-20 08:41
Gdynia zgłupiała
Kiedy gdyńscy tytani innowacyjności zamienią karetki pogotowia, radiowozy i wozy straży pożarnej na cargo rowery?
- 6 1
-
2018-02-20 07:33
ok ale to za malo,aby zmiejszyly sie korki
Gdynia powinna ,tak jak Gdansk, wprowadzic darmowe przejazdy komunikacją miejską dla dzieci i mlodziezy w wieku szkolnym
- 0 1
-
2018-02-20 06:56
Ha
Następny przekręt do wyłudzenia kasy.
- 6 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.