• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona

Patryk Szczerba
1 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy. Starsze autobusy znikają z ulic Gdyni, ale wciąż obsługują np. linię 192. Przebudowa wiaduktu na Stryjskiej pozwoli, by pojechały tam nowsze pojazdy.

250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.



Czy obniżenie jezdni ul. Stryjskiej to dobry pomysł?

Blisko trzy lata temu po raz pierwszy pisaliśmy, że zakupione za 30 mln zł pojazdy MAN i Solaris, podobnie jak samochody ciężarowe powyżej 3 metrów, nie mogą jeździć pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni, bo się tam po prostu nie mieszczą.

Nowsze autobusy na innych liniach



W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.

Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski

Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.

- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.

Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.

Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?



W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.

Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.

Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.

Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się

Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.

Opinie (203)

  • Parodia

    Proponuję żeby tamtędy bryczki jeździły bo po co tyle kasy wydawać na tą inwestycje

    • 7 1

  • szczurze tempo - 3 lata debatowali/analizowali czy mozna obnizyc poziom jezdni pod wiaduktem (1)

    to kolejny dowod na to, ze obecnie Gdynia rzadi gromada idiotow.

    • 11 0

    • Horała nie wejdzie. Wszystko w tym temacie.

      • 0 3

  • Gratulacje same cudne inwestycje w zpyzialowie szczurkowym siedziska na przystankach teraz obniżenie No sukcesy na potęgę

    • 7 0

  • Kiełbasa przedwyborcza

    Tylko w Gdyni ..... Najpiękniejsze są dziewczyny ;)

    • 7 0

  • Ale tam jest tak wąsko

    Ze dwa autobusy się nie wyminą chodzi pewnie oto żeby zrobić potem następny przetarg na poszerzenie Urzędnicy mogli sobie darować takiego bezsensownego pomysłu i tak kosztownego

    • 5 3

  • bo takich mamy inżynierów zamiast zrobić pożądnie to przy remoncie to nawet chodników nie poszerzono a 30 lat temu już był problem wózkiem przejechać pod mostem i tyle lat i dalej prowizorki

    • 5 1

  • Obniza - a potem woda po kolana przy kazdym deszczu.

    Mogliby podwyzszyc wiadukt - kupic pare wiader farby I wymalowac wyzszy.

    Co do znikania starszych autobusow - jak to sie ma do zakupu 12 letniego sztrucla ostatnio?

    • 7 1

  • Dubaj północy

    To jeszcze nie obniżyli tej jezdni???

    • 5 1

  • przepraszam ale

    czy nie mozna by bylo tych butli gazowych zamontowac po bokach albo w srodku pod krzeslami?

    • 1 4

  • A kto to projektował

    Żenada, taka inwestycja powinna być od razu prawidłowo zaprojektowana, teraz to koszty powinien ponieść ten kto podpisał pierwszy projekt

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane