- 1 KO przed PiS - znamy szacunkowe wyniki wyborów (687 opinii)
- 2 Sześć dzielnic Gdyni bez ciepłej wody (134 opinie)
- 3 Małe kłamstewka serwowane turystom (244 opinie)
- 4 Wybory do Europarlamentu. Frekwencja niemal 30 proc. (557 opinii)
- 5 Skąd się wziął hamburger w lesie? (32 opinie)
- 6 Zobacz, jak myje się tramwaje i autobusy (64 opinie)
Gdynia: jezdnia pod wiaduktem przy stadionie będzie obniżona
250 tys. zł będzie kosztowała dokumentacja projektowa przebudowy jezdni na ul. Stryjskiej w Gdyni, pod wiaduktem kolejowym. Z powodu wysokości nie mieszczą się tam nowsze autobusy, więc na kursujące tamtędy linie są wysyłane starsze pojazdy. Projekt będzie gotowy do końca roku.
Nowsze autobusy na innych liniach
W przypadku autobusów gazowych MAN kłopotem są umieszczone na dachu zbiorniki z paliwem CNG, natomiast w Solarisach przeszkadzają zamontowane na dachu elementy klimatyzacji.
Czytaj: Nowe autobusy nie jadą na Witomino, bo wiadukt jest zbyt niski
Przedstawiciele ZKM przekonywali, że rozwiązanie problemu leży po stronie miasta.
- Dysponujemy taborem, który na tej trasie sprawdza się dobrze. W kierunku Witomina nowe autobusy jeżdżą na innych liniach - wyjaśniał w 2015 roku Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
Urzędnicy tłumaczyli z kolei, że przebudowa byłaby zbyt skomplikowana i kosztowna. Jednak w ubiegłym roku zdecydowali się wreszcie na zmiany.
Pomóc ma obniżenie jezdni w ul. Stryjskiej, co początkowo też było odrzucane przez miasto, ale ekspertyzy przekonały urzędników, że jest to możliwe. Dzięki temu autobusy i wyższe samochody przejadą pod wiaduktem obok stadionu bez problemu, a mieszkańcy będą mogli skorzystać z nowszego taboru, którego w mieście ma przybywać.
Projekt w tym roku, realizacja w przyszłym?
W ostatnich dniach rozstrzygnięto przetarg na dokumentację projektową i kosztorysową inwestycji. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Wanit z Przodkowa, która za wykonaną usługę otrzyma blisko 250 tys. zł. Druga oferta w przetargu złożona przez przedsiębiorstwo Transprojekt Gdański opiewała na 790 tys. zł.
Wykonawca zobowiązał się do realizacji zamówienia w ciągu 40 tygodni. To oznacza, że do końca roku dokumentacja powinna znaleźć się na biurkach urzędników. Jeśli w budżecie nie zabraknie środków, przebudowa powinna rozpocząć się w 2019 roku.
Niewykluczone, że dopiero po jej zakończeniu przybędzie kursów na linii 192 i innych, jadących ul. Małokacką, która w ostatnich tygodniach zyskała buspas, dzięki czemu czas przejazdu w godzinach szczytu w kierunku Witomina skrócił się o połowę.
Czytaj: Buspas na Małokackiej w Gdyni sprawdza się
Coraz poważniej rozważany jest pomysł, by autobusy linii 192 jeździły ul. Olimpijską i Łużycką, zahaczając o przystanek PKM Stadion. Wiele zależy jednak od wiosennych zmian w rozkładzie jazdy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, do którego będzie dostosowywany rozkład.
Opinie (203)
-
2018-02-01 16:44
Parodia
Proponuję żeby tamtędy bryczki jeździły bo po co tyle kasy wydawać na tą inwestycje
- 7 1
-
2018-02-01 17:28
szczurze tempo - 3 lata debatowali/analizowali czy mozna obnizyc poziom jezdni pod wiaduktem (1)
to kolejny dowod na to, ze obecnie Gdynia rzadi gromada idiotow.
- 11 0
-
2018-02-01 21:22
Horała nie wejdzie. Wszystko w tym temacie.
- 0 3
-
2018-02-01 17:31
Gratulacje same cudne inwestycje w zpyzialowie szczurkowym siedziska na przystankach teraz obniżenie No sukcesy na potęgę
- 7 0
-
2018-02-01 17:53
Kiełbasa przedwyborcza
Tylko w Gdyni ..... Najpiękniejsze są dziewczyny ;)
- 7 0
-
2018-02-01 17:57
Ale tam jest tak wąsko
Ze dwa autobusy się nie wyminą chodzi pewnie oto żeby zrobić potem następny przetarg na poszerzenie Urzędnicy mogli sobie darować takiego bezsensownego pomysłu i tak kosztownego
- 5 3
-
2018-02-01 18:37
bo takich mamy inżynierów zamiast zrobić pożądnie to przy remoncie to nawet chodników nie poszerzono a 30 lat temu już był problem wózkiem przejechać pod mostem i tyle lat i dalej prowizorki
- 5 1
-
2018-02-01 18:55
Obniza - a potem woda po kolana przy kazdym deszczu.
Mogliby podwyzszyc wiadukt - kupic pare wiader farby I wymalowac wyzszy.
Co do znikania starszych autobusow - jak to sie ma do zakupu 12 letniego sztrucla ostatnio?- 7 1
-
2018-02-01 19:39
Dubaj północy
To jeszcze nie obniżyli tej jezdni???
- 5 1
-
2018-02-01 19:41
przepraszam ale
czy nie mozna by bylo tych butli gazowych zamontowac po bokach albo w srodku pod krzeslami?
- 1 4
-
2018-02-01 20:04
A kto to projektował
Żenada, taka inwestycja powinna być od razu prawidłowo zaprojektowana, teraz to koszty powinien ponieść ten kto podpisał pierwszy projekt
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.