Fakty i opinie

"Ja się nie zmieszczę?" Nierówna walka kierowców z trójmiejskimi wiaduktami

Który z kierowców wykazał się największą fantazją? Zachęcamy do głosowania w naszej ankiecie.
Który z kierowców wykazał się największą fantazją? Zachęcamy do głosowania w naszej ankiecie. kolaż Trojmiasto.pl

Który z kierowców nie zmieścił się pod wiaduktem najbardziej?

dostawczaka na Stryjskiej 7%
czerwonego Mana z Kartuz 5%
chłodziarki pod Monciakiem 8%
wywrotki w Letnicy 31%
zrywający sieć trakcyjną na Hallera 10%
rajdowca na Wielkopolskiej 3%
koparki na obwodnicy 32%
dostawczaka z gruzem na Okopowej 4%
zakończona Łącznie głosów: 1459

Jedni jadą "na pewniaka", drudzy liczą, że się zmieszczą, jeszcze inni niszczą i pojazd, i obiekt, pod którym próbują przejechać przez nieznajomość trasy czy zwykły brak wyobraźni. Po ostatnim wypadku w Sopocie, który opisywaliśmy kilka dni temu, przygotowaliśmy przegląd kierowców, którzy w ostatnim czasie sprawdzali wytrzymałość swoich pojazdów w starciu z betonowymi wiaduktami w Trójmieście.



Nasz przegląd kierowców, jeżdżących w myśl zasady "ja się nie zmieszczę?!" rozpoczynamy od zdarzenia z końca wakacji 2016. Pod wiaduktem na ul. Stryjskiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni utknął tam dostawczy mercedes. Co ciekawe - z Gdyni.

Kierowcę na tyle poniosła ułańska fantazja, że z uszkodzonym dachem naczepy przecisnął się na drugą stronę wiaduktu. Prawie robi jednak pewną różnicę.


Początek grudnia ubiegłego roku należał z kolei do kierowcy czerwonego Mana z Kartuz. Uznał on, że z pewnością zmieści się z załadowanym kontenerem pod wiaduktem na Armii Krajowej w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska. Nie zmieścił się. Wystające ramię dźwigu HDS zahaczyło o strop, a kierowcę z wrażenia aż wyrwało z fotela. Sprzyjały temu niezapięte pasy bezpieczeństwa, a mężczyzna z urazem głowy trafił do szpitala.


Tym razem jesteśmy w Sopocie, zdarzenie jest jeszcze ciepłe, bo zaledwie sprzed kilku dni. Kierowca dostawczaka zdawał sobie sprawę, że z przejazdem pod Monciakiem zobacz na mapie Sopotu może mieć pewien kłopot, jednak nie zrezygnował z kursu. I choć zaklinował się już na wjeździe, to dodał gazu i kontynuował jazdę. Mrożonki nie mogły się zmarnować. Teraz czeka go wizyta w warsztacie, a wiadukt - lifting sufitu.


Na początku listopada "bohaterem" Letnicy został pewien kierowca z Wejherowa, któremu zabrakło oleju, najwyraźniej nie tylko w baku. Wjechał na stację paliw na ul. Śnieżnej zobacz na mapie Gdańska z przytupem, a w zasadzie z podniesioną naczepą wywrotki. Pracownicy stacji i świadkowie nietypowej kolizji jego wyczyn mogli skomentować tylko w jeden sposób: "Ale urwał!".


Wiadukt kolejowy na al. Hallera zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku to czarny punkt na mapie Trójmiasta i ulubione miejsce wszystkich kierowców dostawczaków, ciężarówek i pojazdów wielkogabarytowych. Rocznie dochodzi tam do nawet kilkunastu napraw sieci trakcyjnej, a kierowcy niewiele robią sobie z bramownic i detektorów informujących o przekroczeniu skrajni. Po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą liczba zdarzeń wyraźnie spadła, ale i tak od czasu do czasu zdarzają się śmiałkowie, postanawiający sprawdzić możliwości swoich pojazdów w starciu ze stalową konstrukcją wiaduktu. Jak dotąd, cało z tej konfrontacji nie wyszedł jeszcze nikt.


Latem wiozący ramię dźwigu kierowca sprawdzał z kolei wytrzymałość wiaduktu przy Wielkopolskiej zobacz na mapie Gdyni. Jego brawurowa jazda zwróciła uwagę innych kierowców już w Gdańsku, gdzie z wprawą godną lepszej sprawy ścinał wiszące nad jezdnią gałęzie. Z betonowym wiaduktem w Gdyni nie poszło już tak łatwo.

Na brawurowe zachowanie kierującego ciężarówką inni kierowcy zwrócili uwagę już w Gdańsku. W Gdyni zbyt duża pewność siebie zakończyła się pod wiaduktem przy Wielkopolskiej.
Na brawurowe zachowanie kierującego ciężarówką inni kierowcy zwrócili uwagę już w Gdańsku. W Gdyni zbyt duża pewność siebie zakończyła się pod wiaduktem przy Wielkopolskiej. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Historia kierowców mierzących się ze zbyt niskimi przepustami jest jednak dłuższa. W styczniu 2011 r. koparka uszkodziła przęsło wiaduktu na obwodnicy przed zjazdem na Straszyn zobacz na mapie Gdańska. Kierowca nie zorientował się, że wieziona przez niego maszyna nie zmieści się pod mostem, w efekcie czego zablokował ruch na obwodnicy, a poza wiaduktem zniszczył trzy inne pojazdy i fragment jezdni. Trzy miesiące później przęsło trzeba było rozebrać, a kierowca za spowodowanie wypadku stanął przed sądem.

W 2011 r. w starciu koparki z wiaduktem poległa i koparka, i wiadukt. Kilka miesięcy później przęsło trzeba było rozebrać i wymienić na nowe.
W 2011 r. w starciu koparki z wiaduktem poległa i koparka, i wiadukt. Kilka miesięcy później przęsło trzeba było rozebrać i wymienić na nowe. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Tego samego roku, na dzień przed Wigilią, naprzeciw kierowcy wiozącego ramię dźwigu i worki z gruzem wyrósł nagle wiadukt przy Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Tym razem obiekt - choć nadgryziony zębem czasu, nie drgnął nawet o centymetr. Kłopoty miał za to kierowca, który pod choinką znalazł mandat od funkcjonariuszy drogówki.

Opinie (166) ponad 10 zablokowanych

  • (10)

    To są kretyni a nie kierowcy.

    • 165 23

    • GKA czy GWE? (2)

      • 6 8

      • a tu debil internetowy (1)

        • 14 0

        • Miło cię poznać

          • 1 11

    • Jest proste rozwiązanie

      11foot8.com

      • 0 1

    • zle oznakowanie (1)

      • 1 4

      • tak? na całym świecie jest złe oznakowanie?

        bo na całym świecie kierowcy ciężarówek robią to samo,
        mimo oczojebnego oznakowania i tak się ładują na chama

        • 6 2

    • czyli ponad 80%

      • 0 0

    • Ty byś nawet nie ruszył takim pojazdem wg Ciebie tzw. TIREM

      • 0 2

    • Za to ty jesteś zarąbisty

      • 1 1

    • Czego oczekiwać od "zawodu", do którego potrzebna jest jedna ręka, jedna noga (większość siodeł dziś ma automaty) i prawo jazdy CE, które zdobędzie każdy skończony idiota. Myśleć nie trzeba, przecież jest nawigacja, wykształcenia żadnego nie trzeba, wystarczy trzymać jedną ręką kierownicę i jedną nogą wciskać na zmianę pedały.
      Efekt jak widać wszędzie. Widzi taki jełop znak przed wiaduktem, widzi że się nie zmieści, ale nawigacja mu kazała tędy jechać to jedzie. Blokują autostrady, bo muszą wyprzedzić inne siodło, które jedzie 88 km/h, kiedy on jedzie 88,5 km/h. Albo siedzi 5 m od zderzaka innej ciężarówki, bo jedzie w "tunelu arełodymamicznym", nieważne, że jak ten z przodu będzie musiał awaryjnie hamować to ten siedzący na zderzaku nie zdąży zareagować... A ich "elokwencji" można posłuchać na CB. Banda kretynów bez wyobraźni i ogłady, a zwróć takiemu uwagę to przeklnie Ciebie na 10 pokoleń w przód i w tył, bo śmiałeś królowi asfaltu coś powiedzieć...
      Żal mi tylko tych porządnych szoferów, że mają kolegów po fachu skończonych idiotów...

      • 3 0

  • Większość tych wiaduktów to buble , projektant nie przewidział ich dla wyższych aut. (10)

    W Sopocie musieli kupić inne autobusy i wizy strażackie bo się nie mieściły. Ktoś za to odpowiedział?

    • 157 125

    • Legendy miejskie (3)

      Sopot nie kupował żadnych autobusów bo nie posiada żadnego. Komunikację obsługuje tam Gdynia i Gdańsk.

      No ale szwagier Mietka mówił że kupili to musi być prawda...

      • 106 3

      • i po co takie coś jest?

        Gdynia i Gdańsk powinny dokonać rozbioru tego szajsu i zagarnąć po połowie

        • 22 19

      • po co mu tłumaczysz, to nowogrodzki troll

        • 26 7

      • To żadna legenda miejska. Gdynia musiała kupić specjalnie niższe autobusy, żeby autobusy napędzane CNG mogły się zmieścić w tunelu pod Monciakiem. Pomylił się, ale tylko trochę.

        • 0 2

    • (1)

      Wize to ty będziesz musiał mieć na wjazd do Sopotu

      • 13 3

      • A ty na wyjazd :)

        • 4 2

    • (1)

      Ciekawe. Skrajnie są za niskie? A może trzeba przestrzegać znaków drogowych i mieć wiedzę o wysokości swojego pojazdu, ładunku, itp? Zauważ również, że tylko trzy przykłady z przedstawionych dotyczyły kolizji bezpośrednio konstrukcją pojazdu. Pozostałe to źle złożony HDS, ramię dźwigu, koparka na lawecie, podniesiona skrzynia ładunkowa, i raz jeszcze ramię dźwigu. i jak to wytłumaczyć? Roztargnienie, zapracowanie czy lenistwo, olewactwo i myślenie uda się?
      A może po prostu brak odpowiedzialności?

      • 36 2

      • Akurat tunel w Sopocie to bubel - autobusy nie jeździły tam od dwóch dni przed otwarciem, tylko z dawien dawna. Poza tym, zawsze projektuje się i buduje z zapasem, żeby właśnie nie było niespodzianek typu za wysokie autobusy ze zbiornikiem CNG.

        • 0 4

    • tak tak, na całym świecie wiadukty to buble

      każdy Janusz tak się tłumaczy

      złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek spódnicy

      • 8 0

    • Jeżeli chodzi o Sopot to nikt już nie pamięte, ale to wcale nie bubel - tak zostało on zaprojektowany z premedytacją aby tam się nie pchały tiry.

      Burmistrz Sopotu tez się obawiał że zechce się ten tunel wykorzystać jako część obwodnicy/dodatkowej drogi. Sk@#$@ pierwszej klasy.

      Sopot to "kurort" i tam nic nie ma jeździć ;)

      Taki kurort jak z koziej wólki ;)

      • 0 0

  • Pomyślałam (8)

    sobie tak:
    Panowie chcą się dowartościować myśląc, że mają ogromne przyrodzenie i pojadą na silę jak z partnerką. Niby takiego dużego ma a wejdzie

    • 38 77

    • Pomyślałaś?

      Brawo Ty

      • 27 3

    • Pierwszy błąd....

      Pomyślałam....

      • 13 6

    • sama prawda, u kierowców płci męskiej samochód = fallus (2)

      • 14 13

      • Wynurzenia osoby z syndromem II roku studiów. Powodzenia w życiu.

        • 8 9

      • głupio piszesz i tyle... ale idąc tym tropem rozumowania - co powiedzieć o kobitach które zwracają znaczącą uwagę na samochód płci męskiej?
        To takie "przepychanie się" bez sensu :)

        • 4 7

    • oj biedna kobieta jak tylko takie doświadczenia ma! (1)

      • 10 5

      • wyczuwam zazdrość...

        • 3 7

    • baterie się wyczerpały

      • 4 2

  • czy kierowcy zapłacili za szkody? prokuratura ich ścigała? (14)

    • 98 17

    • Podatnicy zaplaca (4)

      Bo jakiś idiota nie wie jak budowac mosty

      • 9 50

      • a drugi debil nie potrafi czytać znaków

        • 39 2

      • Mosty to mosty.

        Wiadukty to wiadukty.
        Wiedza zerowa, ale głos zabiorę...
        Co za cebulak...

        • 36 1

      • (1)

        jak wysoko wg. ciebie powinni podniesc mosty ? ;)

        • 14 0

        • Na jakieś 15 metrów, z możliwością regulacji...

          • 8 1

    • (8)

      Jest cos takiego jak ubezpieczenie

      • 17 3

      • tylko że ubezpieczenia przez to drożeją. (1)

        • 15 5

        • Nie przez to

          Tylko przez rodaków cwaniaków, wyłudzających na potęgę ubezpieczenia.

          • 13 2

      • (5)

        Nie obejmuje szkod wyrzadzonych przez celowe zaniedbanie

        • 7 1

        • (4)

          czyli urzednik zaniedbal? bo z oc sprawdzy idzie bez problemu no ale skoro mowisz ze wina urzednika to fakt, z powodu zaniedbania moga nie wyplacic

          • 1 8

          • (3)

            Może i wypłata odszkodowania idzie z OC bez problemu (choć jej wysokość też jest przecież ograniczona - o ile pamiętam, to nie wystarczyło na naprawę wiaduktu nad obwodnicą, która była tak naprawdę wymianą na nowy).
            Ale potem ubezpieczyciel może zwrócić się do kierowcy o regres jeśli szkoda była wyrządzona np. przez zaniedbanie, a uszkodzenie wiaduktu na pewno takim jest... Żeby nie było - jest to zaniedbanie kierowcy i nikogo więcej.

            • 5 0

            • Ten co rozwalil wiadukt nad obwodnica (1)

              Dostal wezwanie do regresu na wiele milinow zl . Niestety nie zaplacil. Powiesil sie!

              • 5 1

              • Było nie jeździć z rozłożoną koparką - a gość dobrze wiedział że jest rozłożona bo operator go uprzedził że nie da się jej złożyć. Jak się jest kierowcą, to czasem trzeba pomyśleć.

                • 3 0

            • Nie bądźcie śmieszni. Regres jest możliwy tylko w kilku przypadkach, m.in. gdy kierowca jest pod wpływem albo wyrządza szkodę celowo. KAŻDA kolizja i KAŻDY wypadek powstał na skutek czyjegoś zaniedbania, złamania jakiegoś przepisu. Po co miałbym płacić za OC skoro ubezpieczyciel i tak przyjdzie po kasę do mnie? I nieważne, czy to niezastosowanie się do znaku A-7 czy znaku B-16.

              • 0 0

  • Pan z koparki z letnicy rozbił pule! Brawo! (3)

    Nagrodę mu.

    • 50 5

    • koparki? (1)

      • 3 1

      • Tak

        • 2 0

    • Jakiej k... koparki?

      • 1 0

  • Aby być kierowcą nie trzeba kończyć uczelni wyższych (9)

    stąd liczba półgłówków za kierownicą wcale mnie nie zaskakuje.

    • 71 38

    • Dokładnie, żadnych zaawansowanych umiejętności, ani ponadprzeciętnego intelektu nie potrzeba żeby zostac kierowcą, więc czego tu się spodziewać?

      • 16 6

    • (1)

      Prowadzenie samohodu. Dopiero po zdobyciu doktoratu nauk scislych. Ciezarowke bedzie mozna prowadzic po zdobyciu habilitacji a wypowiadac sie na forum powinni tylko profesorowie bo za duzo takich idiotow jak ty

      • 26 5

      • Telefon uzarl mi c przed h i wstawil kropke po samochodu.

        • 9 3

    • Wychodzi na to że aby wykladać towar, "uczelnię" trzeba mieć skończoną

      Patrz najbliższy market

      • 15 3

    • Po skonczonych studiach tez mnostwo półgłówkow

      Kto wie, byc moze proporcja nawet większa

      • 20 3

    • JAK ZWYKLE

      Jak zwykle na forum sami fachowcy,kilka zdjęć i filmów i eksperci wielcy a 80% z was burki nawet w busie nie siedziała.

      • 7 7

    • Do autora "kierowca nie musi być po wyższej uczelni"

      Kierowca otrzymuje polecenie którędy ma jechać. On sam ma obowiązek stosować się do przepisów i poleceń przełożonego. Widząc znak wiem co mam robić, ale matoł po studiach wie lepiej i wyżywa się na kierowcy, który pod wpływem stresu i presji czasu popełnia błąd. Ja zmieniam firmę i nie ulegam presji, ale nie wszyscy tacy są. Ten zawód wymaga dojrzałości, wytrwałości, odporności na stres i bystrości. Pozdrawiam wszystkie mądrale

      • 13 3

    • Kierowca (1)

      I tutaj się mylisz! nam wielu kierowców z mgr i wiesz dlaczego pracują w tym zawodzie-bo np; tacy ludzie wolą być mobilni zamiast siedzieć przed komputerem 8h codziennie ,pozatym zarobki-niejeden inteligent twojego pokroju będzie musiał siedzieć za biurkiem 8lat zanim zrówna się zarobkowa z kierowcą,który pracuje w ,,normalnej,, firmie!

      • 3 1

      • Wszyscy kierowcy z lic., czy mgr, których znałem uciekli z zawodu po maks. 3 kursach, bo nie mogli wytrzymać z resztą jełopów w zawodzie.

        • 2 0

  • Ale przecież to byli zawodowi kierowcy... (6)

    • 61 5

    • buahaha

      • 17 0

    • kiedyś aby być zawodowym kierowca trzeba było ukończyć szkołę zawodową w tym zawodzie. (4)

      teraz wystarczy kurs i opłata za ten "przywilej"

      • 22 0

      • święta deregulacja (3)

        Pamiętacie pozytywną szajbę ministra Gowina za PO, który chciał "deregulować" wiele zawodów, czyli obniżać progi kwalifikacyjne? Gdzie on teraz jest? Czekaj, czekaj...

        • 13 6

        • (2)

          Teraz się martwi czy mu starczy do pierwszego.

          • 8 2

          • (1)

            bidulek, ma wydatki, debili w rodzinie,
            25 tysi ministerialnej pensyjki mu nie wystarczy

            • 4 1

            • Od kiedy jakikolwiek minister dostaje 25 tys. pensji?

              • 1 0

  • debilizm nie zna granic. (1)

    • 34 4

    • elokwencja kręcikółek i ich poziom myślenia

      • 0 0

  • To nie są kierowcy (6)

    Każdy z nich powinien wiedzieć jakie wysokie jest auto. A po drugie tak wielkie samochody nie powinny poruszać się po mieście a efektem tego ze się poruszają są. Niszczone drogi i wiadukty

    • 48 14

    • (5)

      A zakupy wszystkich same cudownie do sklepu przylecą :D

      • 6 10

      • Centra dystrybucyjne na obrzeżach miasta i po problemie. (4)

        Towar z zestawów drogowych 40t lub z kontenerów z pociągów rozformowujemy i przerzucamy na docelowe dostawczaki do 3,5t i po problemie. Tak to robią w cywilizowanych krajach.

        • 10 2

        • Nie prawdat (1)

          Nie robią. Mieszkam w UK i to tak nie wygląda. Ciężarówki z naczepami robia dostawy nawet do małych sklepów w centrach miast. To jest dopiero cyrk

          • 2 3

          • UK jest przystosowana do ciężarówek

            Jeździłem tam sporo i nigdzie nie miałem problemu. W UK nie ma mostów, a jak już są to o wiele wyższe, przystosowane do ich ciężarówek, które są sporo wyższe od naszych. Infrastruktura drogowa jest zupełnie inna i nie ma tam problemu z wjazdem dużym autem do miasteczka czy miasta.

            • 1 4

        • no no
          a doły zamiast koparką będą kopać mieszkańcy w czynie społecznym

          • 1 2

        • Tak a na budowy będą wozić materiały taczkami spod obwodnicy hahahaha

          Myślicie, że ciężarówki wożą tylko żarcie do sklepów? A dźwigi? A podłogówki?
          Gdyby nie wpuszczać ciężarówek do miast to ciekawe jak by w ogóle coś zbudowali albo wywieźli gruz po zburzeniu. Zadziwia mnie ynteligencja ludzka

          • 3 2

  • Projektanci tych wiaduktów...nadal projektują kolejne buble (7)

    a kto te poprzednie odebrał? Inspektor Bubel?

    • 35 73

    • (2)

      Niestety 100 lat temu nie przewidziano, że ktoś będzie jeździł ciężarówkami, któe są tak wysokie...

      • 19 4

      • większość nie ma 10 lat ... (1)

        • 4 6

        • Większość jest z lutego i marca 2018

          • 3 2

    • (2)

      Wiadukty są dobre, to debile za kółkiem pchają się gdzie nie powinni.

      • 16 0

      • drogi sa dla ciezarowek czy ciezarowki dla drog? (1)

        • 1 9

        • Jak widzisz wiadukt pod którym się nie zmieścisz - to i tak jedziesz na pałę, bo przecież to ty masz rację? A wiadukt zrozumie swój błąd i specjalnie dla ciebie się podniesie? Wiadukt ma taką wysokość jaką ma, jak się nie mieścisz to się nie mieścisz chociażbyś się zes.... Poza tym - nie wszystkie drogi są dla ciężarówek. Ty powinieneś jechać tymi które są - a jak się jakiś debil uprze jechać innymi, to potem niech się nie dziwi jak dzwona wyłapie.

          • 5 1

    • Typuję, że jesteś kierowcą ciężarówki.

      • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.