- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (70 opinii)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (19 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (287 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (46 opinii)
- 6 Pod prąd uciekał przed policją (271 opinii)
Gdynia: miejski kubek wielokrotnego użytku
Kupujesz np. kawę i płacisz kaucję za kubek, a potem możesz oddać go w innym sklepie lub kawiarni. Tak będzie działać od wiosny system miejskich kubków wielokrotnego użytku, który tworzy Gdynia. Każdy kubek ma być wygodny i ekologiczny - wystarczy na min. 1000 cykli, a potem zostanie poddany recyklingowi.
Koniec z jednorazowym plastikiem
Nie może więc dziwić, że kawiarnie i restauracje - zwłaszcza serwujące dania i napoje na wynos - szukają rozwiązań. Jedna z gdańskich kawiarni wprowadziła niedawno kaucję na kubki, ale jeszcze dalej idzie Gdynia. Tu będzie cały system kubków miejskich, bo do kawiarni działających w wielu punktach Polski, dołączyć ma większość gdyńskich.
Kubki będą wykonane z trwałego materiału: polipropylenu. Będą miały satynowe wykończenie i każdy z nich ma wystarczyć na co najmniej 1000 cykli. Po zniszczeniu będzie można je w całości poddać recyklingowi. Zajmie się tym gdyńska firma UR CUP, która w produkcji takich przedmiotów ma już doświadczenie. Pracowała przy festiwalu Open'er, Festiwalu Pol'and'Rock czy Orange Warsaw Festival.
System zacznie działać na wiosnę
- Wiosną system będzie zaadaptowany na obszarze miasta, w restauracjach i punktach, które do niego przystąpią, a gdynianie jako pierwsi w kraju będą mieli szansę korzystać z kubków wielorazowych w takiej formule. Miasto Gdynia jest partnerem systemu, co jest kolejnym krokiem zmierzającym do budowania świadomości w zakresie maksymalnego ograniczenia korzystania z opakowań jednorazowych i idei zero waste - podkreśla Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Zasada działania będzie bardzo prosta. Za kubek zapłacimy kaucję, a po jego wykorzystaniu, będziemy mogli odebrać ją w innej kawiarni czy restauracji. Do akcji dołączyć może każda placówka (wystarczy zgłosić się na e-mail: biuro@urcup.pl), a serwisem, odbieraniem zniszczonych i uszkodzonych kubków, ich myciem i magazynowaniem zajmie się UR CUP. Powstanie też aplikacja, dzięki której łatwo będzie można znaleźć uczestników akcji.
Opinie (423) ponad 20 zablokowanych
-
2021-02-14 12:02
Bardzo fajny pomysł (23)
Mam już 3 zwykłe kubki z moim ukochanym miastem. jeden w domu, jeden w pracy i jeden w samochodzie. Takie wymienne kubki to super inicjatywa. Mniej śmieci = czystsze otoczenie. Brakuje jeszcze automatów do zwrotu puszek itp.
- 96 170
-
2021-02-14 12:07
Kiedyś była jedna szklanka (15)
Na łańcuszku i wszyscy z niej pili wodę gazową z sokiem malinowym.
- 43 4
-
2021-02-14 12:11
a teraz będzie wymienny kubek (8)
tak jak szklane butelki na wymianę do piwa. I bardzo fajno.
- 8 4
-
2021-02-14 13:16
(7)
Butelki są wyparzane, a to? Bóg wie co z tym robią. Wypijesz kawę na ulicy i co dalej? Szukasz punktu gdzie możesz oddać kubek, chowasz go do kieszeni bądź torebki? Pomysł jest dobry, ale dla producentów plastiku. Zakazali im produkować widelców, więc wymyślili sobie sposób na przeżycie. W końcu życie będzie polegało na chodzeniu na pasku u ekologów. Większość część dnia będziemy spędzali na wykonywaniu zadań i zaleceń przeciwdziałających degradacji środowiska. A chyba chodzi o to, by się zrelaksować po pracy, a nie zaorać w imię czystej planety. Należy tworzyć takie przedmioty, które nie zaśmiecają. Tabaka dla nosa, czy nos dla tabakiery?
- 25 8
-
2021-02-14 13:36
zniszczyliście planetę (4)
to teraz będziecie naprawiać szkody
- 8 8
-
2021-02-14 14:52
(3)
Ja piłem gruźliczankę z musztardówki, więc nie do mnie te słowa. Kupowałem ziemniaki do własnej siatki, macany chleb, kapustę kiszoną do własnego słoika, warzywa i owoce w papierowych torbach. Nawet w dzieciństwie chodziłem z blaszaną kanką po mleko.
- 25 0
-
2021-02-14 14:59
do ciebie to nie było
- 4 4
-
2021-02-14 18:20
Żyjesz jeszcze ? (1)
Lenina również pamiętasz ?
- 4 14
-
2021-02-15 09:55
mentalność leninowska wiecznie żywa i stalinowskie metody PiS
- 2 3
-
2021-02-14 23:11
kolega pewnie z gdańska? (1)
Rozwiążę zagadkę "co się robi z kubkiem". Myje kolego. Myje.
Wiadomość z ostatniej chwili: zastawa w restauracji też jest wielokrotnego użytku...- 5 2
-
2021-02-15 10:18
Zastawa i sztućce w restauracji nie są plastikowe,
ich mycie to normalna sprawa. Taki polipropylenowy kubek na wynos, poniewierany przez klientów, po kilkuset użyciach - no cóż... powodzenia!
- 3 0
-
2021-02-14 12:16
Kowidziankę? (2)
- 15 5
-
2021-02-14 15:40
(1)
Jagodziankę
- 6 0
-
2021-02-14 15:58
na kościach
- 3 0
-
2021-02-15 12:16
" na łańcuszku" ? Chyba za dużo filmów mistrza Barei oglądałeś. (2)
psycholu
- 0 4
-
2021-02-15 14:31
automaty z sodową - takie staly na dworcach jeszcze w połowie lat 70tych
szklanka z kajdankami - na łańcuchu do dystrybutora
- ale ty małoletni gimbusie skąd miałbyś o tym wiedzieć?- 5 0
-
2021-02-15 18:31
Gdynia jest jak scenka z Misia....
....udajemy że obiad wVictorii, a tak naprawdę to bar Apis.
...z miejskim kubkiem.- 4 0
-
2021-02-14 12:13
Dlaczego nie.
- 4 1
-
2021-02-14 12:58
To mają być kubki z napisem Gdynia, a nie Mrągowo.
- 10 2
-
2021-02-14 14:53
Kolejny pseudo ekolog swoim blachosmrodem przede wszystkim zatruwasz nas wszystkich w mieście
Ale to jest własnie celebryta chce byc modny bo to ma byc modne
- 1 5
-
2021-02-14 15:09
Nie tylko puszek ale i butelek
- 0 0
-
2021-02-14 17:17
Fuujjj
Nie lepiej ekologicznie i higienicznie ze swoim kubkiem przyjść
- 5 0
-
2021-02-15 09:13
Jak nie ma lepszych pomyslow
- 0 0
-
2021-03-14 22:51
Tak super.
Moze jeszcze tak Gdynia maseczki sprzeda zamiast karnetow kupujesz maske u kierowcy za 5 zl a po uzyciu oddajemy ja na przystanku I po tysiacu uzyc miasto ja zutylizuje. Te pomysly to chyba przez nauczanie zdalne
- 0 0
-
2021-02-14 12:02
(23)
Pseudo eko bzdura na której ktoś zarobi.
- 342 54
-
2021-02-14 12:05
i bardzo dobrze (6)
mniej kasy w rządzie = więcej u ludzi. A ty i tak kawy nie pijasz na mieście więc się nie odzywaj i siedź cicho w swoim zacietrzewieniu.
- 8 41
-
2021-02-14 13:48
(5)
Podstawowym zadaniem ekologii jest dążenie do ograniczenia produkcji opakowań, a nie wymyślanie co z nimi zrobić po użyciu. Jak mam jabłka pakowane i luzem, to wolę pakowane, niż te obmacane przez miliony "higienicznych" Polaków /sam też nie mam czystych rąk/. Ale jak nie będę miał wyboru, to będę kupował luzem. A chleb? Część osób najpierw sprawdza, czy świeży. Niektórzy nawet przez woreczek, ...który wcześniej otwierają naślinionymi palcami.
- 7 7
-
2021-02-14 14:47
"Podstawowym zadaniem ekologii jest..." - sprawdzasz definicję słów ktorych używasz? (4)
a chleb kupuje sie w piekarnii a nie na markecie ;)
kto w chlewie kupuje ten sam chrumka- 4 1
-
2021-02-14 15:01
Nie nie sprawdzam, ale próbuję przelać na papier, to co chciałbym powiedzieć, choć przychodzi mi to z wielkim trudem, niemniej mam prawo do swojej wypowiedzi, choćby była nieskładna, ponieważ nie potrafię inaczej. Chleba nie kupuję, bo nikt nie piecze zdrowego /nie mylić ze smacznym/, ale dziękuję za komplement. A główną moją myślą było to, bym to nie ja myślał co mam zrobić z opakowaniem, tylko producent nie powinien mi go wciskać do każdego produktu. Można by zacząć od tego, by opakowania były jednorodne, a nie trochę papieru połączonego z plastikiem i folią. A na opakowaniu powinien być symbol, do jakiego pojemnika z odpadami należy je wyrzucić.
- 7 1
-
2021-02-14 19:07
Na markecie powiadasz (2)
Na Oliwie i na skarpetkach i na koszuli.
- 3 1
-
2021-02-14 22:02
nie "powiadam" tylko napisałem bąbelku :] (1)
tak, na markecie - skrót myślowy od "na powierzchnii handlowej marketu"
- 0 2
-
2021-02-15 09:48
skrót myślowy? - ty rusyfikacje przeszłeś
albo się do partii zaPiSałeś
- 0 1
-
2021-02-14 12:22
boli was zadek jak ktoś zarabia (4)
co pisowcy?
- 6 24
-
2021-02-14 12:48
Boli nas jak darmozjady przepuszczają podatki na tskie.bzdury, zamiast zacząć redukować 1 mld zadłużenia (3)
- 21 5
-
2021-02-14 13:05
prosta recepta (2)
obciąć 500+, obciąć kasę dla tvpis i rydzyka. Obciąć resztę zapomóg i już masz kilkanaście miliardów do przodu.
- 5 10
-
2021-02-14 14:07
Pisałem o 1 mld zadłużenia Gdyni - to oczywiste dla średnio rozgarniętych. (1)
- 8 5
-
2021-02-14 14:48
a co
Gdynianie podatków nie płacą? Płacą i dokładają się dom polski b. Innymi słowy wpłacają do centralnego więcej niż z niego dostają. Taki socjalizm.
- 3 2
-
2021-02-14 12:31
(8)
Ogólnie odejdzie koszt jednorazowych kubków. A cena kawy zostanie ta sama.
- 10 3
-
2021-02-14 12:39
(6)
Zarządzanie tym będzie o wiele droższe od ceny kubka jednorazowego. Takie kubki, siatki w hipermarketach, w hurcie kosztowały ułamek grosza. Teraz będzie "eko", czyli ekonomicznie dla producenta i pośredników, a zapłaci klient.
- 19 4
-
2021-02-14 12:54
(5)
Nie chodzi o kubek tylko etaty do zarzadzania tym projektem. Socjalizm w czystym wydaniu.
Gdyby to byl biznes to już ktoś by to robił a nie miasto- 12 3
-
2021-02-14 13:07
ale polaki uwielbiają socjalizm (4)
500+ na lewo prawo, 13, 14 tki, wczasy plus i jeszcze inne plusy. Niech żyje socjalizm. Zapomogi pobieramy z godnością na stojąco.
- 5 6
-
2021-02-14 13:15
Przestań już z tym 500+. (3)
Ileż można o tym gadać. W każdym cywilizowanym kraju rodziny dostają wsparcie finansowe na dzieci, ale tylko u nas barany nazywają to wyjątkowym socjalizmem.
- 15 8
-
2021-02-14 13:33
W "każdym cywilizowanym" kraju
takie wsparcie nie odbywa się kosztem innych grup społecznych, m.in. przez stałe podnoszenie i wprowadzanie nowych opłat/danin/składek/podatków i produkowaniem gigantycznej dziury budżetowej, bo rozdawnictwo 500 plusowe kosztuje naród miliardy złotych.
- 12 10
-
2021-02-14 13:38
bo to jest wyjątkowy socjalizm (1)
czyli zwykłe złodziejstwo. Zabiera się jednym i rozdaje drugim w zamian za głosy przy urnach. Socjalizm i złodziejstwo. Proszę bardzo, niech obniżą podatki o 500 dla pracujących rodziców na każde dziecko zamiast rozdawać nie swoją gotówkę.
- 9 7
-
2021-02-15 14:34
posły mają 30tys odPiSu od podatku - pracujacym nie moga do dziś zrobić nawet tych 8tys
i gdzie trybunał konstytucyjny z tw'wolfgangową? ... gdzie konstytucyjna równość Obywateli wobec PRAWA?
- 0 0
-
2021-02-14 17:02
Dojdzie koszt mycia - pewnie wyższy od ceny jefnorazówki.
- 7 1
-
2021-02-14 19:34
Jak jesteś do bólu takim pragmatykiem to (1)
powiedz mi po co utrzymywać takie uczelnie jak KUL - prawo kanoniczne na co to komu?
- 3 0
-
2021-02-15 05:54
Też się zastanawiam...do likwidacji!
- 1 0
-
2021-02-14 12:03
(5)
Jeszcze wprowadzić automaty na puszki i plastikowe i szklane butelki.
- 192 5
-
2021-02-14 12:26
przecież automaty na butelki są! (1)
u mnie w sklepie. zapraszam
- 3 3
-
2021-02-14 15:04
Nikt na tym nie zarobi, przynajmniej z rządu lub samorządu, więc po co się trudzić
- 4 1
-
2021-02-14 13:41
Jeszcze odpalmy saturatory ze szklanką opłukiwaną wodą "spod chodnika" :)
- 6 1
-
2021-02-14 14:06
(1)
na butelki od piwa też jest naliczana kaucja, a jak człowiek chce zwrócić to wiecznie problemy a czy jest paragon, a to że na weekend nie przyjmują, a to że nie wiadomo co, itd. Przez to już od dawna nie chce mi się odnosić butelek do sklepu i wszystkie trafiają do kosza :((
- 18 0
-
2021-02-15 11:07
To wymieniaj na pelne, z tym nie ma zadnego problemu
- 0 0
-
2021-02-14 12:04
Świetny pomysł na rozprzestrzenianie koronawirusa. Brawo miasto (13)
- 202 55
-
2021-02-14 12:06
głupiś (6)
- 13 21
-
2021-02-14 12:32
(5)
W wielu kawiarniach nie przyjmują mojego wlasnego kubka termicznego to czemu mieliby przyjmować plastikowy?
- 23 5
-
2021-02-14 13:38
(3)
Kubek ma być wykorzystany "jednorazowo", a po zwróceniu "sterylizowany" przez wyspecjalizowaną firmę, więc nie będzie na nim korony. Twojego termicznego nie przyjmują, bo nie chciałbyś mieć nalewane po mnie, ponieważ jestem niechlujny i nie myję mojego kubka, tylko przecieram, by wyglądał na czysty. Cały wic w tym, że po zwrocie kubka można go opłukać, wysuszyć i puścić w obieg bez tej całej papierologi zdawczo odbiorczej producenta kubków. Znane są przypadki moczenia jednorazówek, które nie zostały zgniecione i puszczania ich w obieg wtórny. W ogóle pomysł z przedmiotami wielokrotnego użytku, które przechodzą przez ręce konsumenta nie jest zbyt higieniczny. Przynajmniej w naszym kraju, gdzie higiena i odpowiedzialność społeczna jest zerowa.
- 9 8
-
2021-02-14 17:06
A kto zapłaci za sterylizację? (2)
- 4 2
-
2021-02-14 20:32
Żartujesz? A kto w końcowym efekcie płaci za prąd, wodę, transport, akcyzy, utylizację? Ostatnie ogniwo.
- 4 0
-
2021-02-14 23:14
twoja żona
sądząc po treści twoich komentarzy
- 3 2
-
2021-02-14 13:43
Bo własnych naczyń klienta zabraniał przyjmować sanepid.
Z prostej przyczyny ustalenia odpowiedzialności za ewentualne zatrucie. Kawiarnia czy restauracja odpowiada za serwis i produkt w nim/na nim podany. Coś w rodzaju - jak dostaniesz s*czki po sojowym latte kupionym u nas i podanym w naszym kubku, masz prawo domagać się interwencji służb sanitarnych. Jak się zatrujesz naszym produktem z kubka "z ulicy", to se poszukaj tego, co Ci go sprezentował lub wyrzucił. Ale Ty i tak wezwiesz sanepid do kawiarni i stąd kawiarnia cudzych naczyń NIE przyjmuje.
- 7 2
-
2021-02-14 18:07
Już kiedyś to przerabialiśmy. To się nazywało "gruźliczanka". (1)
Tam też kubki były "myte"..
- 14 2
-
2021-02-15 09:54
*** dokładnie tak
- te kupki będą działały do pierwszej większej epidemii
- 0 1
-
2021-02-15 11:09
A co z higieną? (3)
Zapewne używanie kubków wielokrotnie, to eko pomysł. Jednak nie ma słowa o higienie i czystości. Samo stwierdzenie, że kubki "będą myte" to jednak trochę za mało. Wychodzimy z jakiejś tam pandemii i raczej obronną ręką. Nie lepiej stworzyć kubki całkowicie biodegradowalne, ale jednorazowe? Jest wiele materiałów i procesów, umożliwiających wykonanie kubka, który rozłoży się po kilku tygodniach.
- 0 1
-
2021-02-15 12:42
a jak pijesz w barze ze szklanki? (2)
Przecież to wszystko jest myte i wyparzane. Zdecydowanie bardziej higieniczne są właśnie produkty wielorazowe bo one są wyparzane po kazdym użyciu niż te jednorazówki co nie wiadomo w jakich warunkach były transportowane i składowane a przed użyciem nie są przecież myte...
- 0 0
-
2021-02-15 14:35
nooo... a wyparz taki plastikowy kubek... "jednorazówkę" (1)
- 0 0
-
2021-02-15 15:25
jak "jednorazówkę" skoro co najmniej 1000 cykli czyszczenia jest przewidziane?
- 0 0
-
2021-02-14 12:04
Na takie bzdury to kasa u szczurka jest (7)
A na remont mostku na karwinach to 2 lata już nie ma
- 254 21
-
2021-02-14 12:12
Mostek na Karwinach czeka na remont prawie 5 lat (1)
- 25 1
-
2021-02-14 12:14
Patrz pan
Jak ten czas zapiernicza
- 25 1
-
2021-02-14 14:19
do centrum sie przeprowadz
- 0 16
-
2021-02-14 14:32
Kogo obchodzi mostek na Karwinach (2)
10. Lutego się rozpada, dziury takie że całe samochody wpadaja
- 21 2
-
2021-02-14 17:13
dlatego lepiej napij sie z kubka z napisem wojtek (1)
- 14 0
-
2021-02-14 22:15
Kubek z mapisem Marek będzie przeciekał
- 8 0
-
2021-02-14 22:10
A kiedy Gdynia będzie miała w końcu prawdziwe oceanarium jak przystało na miasto z morza. Kubki to my mamy głęboko w d.....
- 5 0
-
2021-02-14 12:07
Cegielska to sie w grobie przewraca (6)
Jak patrzy na ten nieudolny samorząd gdyński
- 225 25
-
2021-02-14 12:12
(1)
Ale widać ludziom taki marazm i zacofanie pasują.
- 24 4
-
2021-02-14 13:33
Ludzie zawsze lykali propagande i zawsze tak bedzie
Dopoki duże misie stawiają na szczura nic się nie zmieni
- 19 0
-
2021-02-14 15:12
Cegielska nie była inna niż ci teraz
- 7 11
-
2021-02-14 21:49
i nie tylko Cegla
- 5 0
-
2021-02-15 09:47
haha
Cegielska sama przekrętów nawaliła na morgi...
- 0 2
-
2021-02-15 12:56
p.Cegielska
Sama nie lepsza...jak solidarność ogłosiła postulaty to ok,,,ale jak dorwała się do steru to z dnia na dzień zlikwidowała 99 procent żłobków.
- 0 0
-
2021-02-14 12:08
przecież można przychodzić ze swoim kubkiem (20)
i nie trzeba go utylizować
- 194 6
-
2021-02-14 12:16
ale wtedy nie będzie o czym pisać i się lansować plus nie zarobi gdyńska firma
Pan wice już sobie właśnie swój żelazny elektorat buduje
- 25 4
-
2021-02-14 12:30
Ta (12)
To łaź z kubkiem w kieszeni
- 9 4
-
2021-02-14 12:33
(11)
Obecnie będziesz lazic z kubkiem z polipropylenu. Który Ci się w kieszeni zgniecie.
- 12 3
-
2021-02-14 13:40
nie (9)
kupię w jednym sklepie, po drodze wypiję kawę i oddam w następnym
- 3 6
-
2021-02-14 14:08
Jesteś pewien/pewna, że nie skończy się na raptem kilkunastu punktach które przystąpią do programu? (3)
- 7 1
-
2021-02-14 15:02
wszystkie Żabki przystąpią. I to wystarczy.
A jeszcze dojdzie kilkanaście kawiarni.
- 2 4
-
2021-02-14 15:11
(1)
A co pani zrobi z tym brudnym i obślinionym kubkiem? Nosi rękawiczki, więc tymi rękawiczkami odbierze kubek, a następnie będzie obsługiwała następnych klientów. W barach i restauracjach są drogi czyste i brudne. Czystą drogą jedzenie wychodzi z kuchni, a brudnymi wracają naczynia na zmywak. Dlatego często w lokalach jest dwoje drzwi na zaplecze lub przynajmniej okienko do zdawania naczyń.
- 5 2
-
2021-02-14 23:15
pomyliło ci się ze szpitalem
gdzie ty w żabce widzisz drogi czyste i brudne dla kawy czy dla hotdoga?
- 0 0
-
2021-02-14 14:14
i dostaniesz inny np po moczu, jak ktos sie w niego wczesniej odleje dla zabawy (4)
- 11 2
-
2021-02-14 15:03
A co (1)
często się tak bawisz?
- 4 4
-
2021-02-14 20:35
A to nie raz się sikało do butelki, bo nie było gdzie? Życia nie znasz?
- 0 1
-
2021-02-14 19:42
To nie jedz w knajpie bo może być jak w filmie (1)
że lali do frytek, albo w fabryce jogurtu do głównego zbiornika. Widziałem kiedyś dokument o knajpach w UK. Kelner odniósł twardy stek - reklamacja. Kucharz rzucil go na podłogę, poklepał butem, podniósł i osmażył na patelni...
- 1 0
-
2021-02-14 20:41
Nie w fabryce jogurtu, tylko w zeszłym wieku w McD. w Zachodniopomorskim do Mcflurrów, czy co to tam kiedyś było. I nikt nie nalał, tylko coś weselszego. Dość głośna afera i może jeszcze gdzieś w necie krążą artykuły.
- 0 0
-
2021-02-14 13:45
Można by sobie wiązać na szyi,
gdyby miał ucho.
- 10 0
-
2021-02-14 13:24
(4)
Mi odmówiono zrobienia kawy do swojego kubka :( także zrobili w plastik, przelałem do swojego a plastik poszedł do kosza :(
- 5 2
-
2021-02-14 13:25
jednorazówki są z papieru, a nie z plastiku-"ECO", więc nie wygłupiaj się (3)
- 1 7
-
2021-02-14 15:15
(2)
Nie ważne. Istotne że po 5 sekundach wylądował w koszu i to nie jest eko.
- 3 1
-
2021-02-14 16:12
wylądował, bo dzban go wyrzucił, żeby się popisać jaki eco (1)
- 0 3
-
2021-02-14 20:45
Eko nie znaczy higienicznie. Z mojego brudnego, niedomytego lub nawet zainfekowanego kubka podczas nalewania rozpryskuje się mój syf, który np. przy następnym nalewaniu kapnie do twojego kubka. Chyba byś nie chciał.
- 2 1
-
2021-02-14 16:35
Nie można - brak napisu G_dynia!
- 2 0
-
2021-02-14 12:09
Może jak chcecie być eko to niech urząd miasta powie kiedy stanie pierwszy butelkomat? (8)
Na zachodzie zwracasz butelki i otrzymujesz zwrot kaucji albo bilety na komunikacje. W Gdyni jesteśmy sto lat za nowoczesnymi rozwiązaniami.
- 198 3
-
2021-02-14 12:13
Na zachodzie (3)
Zwrot opakowań ogarniają sklepy, to jest zadanie dla dystrybutorów nie dla miasta
- 11 4
-
2021-02-14 13:57
(1)
dokładnie. tam to jest rozwiązanie systemowe w skali kraju. My ciągle w ogonie Europy pod tym względem.
- 11 0
-
2021-02-14 20:46
pierwszy butelkomat jest już w Kaulandzie, jak ktoś pisał wyżej.
- 0 3
-
2021-02-15 08:56
A kubek to zadanie dla miasta?
- 1 0
-
2021-02-14 16:02
Nie rozumiem, o czym mowa... (2)
PRL ogarniał to zagadnienie bez problemu. Nigdy nie było kłopotu ze zwrotem kaucji za butelki, mleko, śmietana tylko w szklanych butelkach....
- 6 0
-
2021-02-14 16:46
Estetyka (1)
Nie można porównywać tenis test do PRL.
Wtedy mało co nam przeszkadzało bo nic nie było. Niestety teraz jest inaczej. Konsupcjonizm jest tak zły jak demokracja- 2 0
-
2021-02-15 09:02
w PRLu - towar pakowano w gazetę
- 0 1
-
2021-02-15 23:36
butelkomatu nie będzie z obawy że, ktoś pomyśli że, można tam też wrzucać dzbany. Wtedy byłoby ryzyko że ktoś wrzuci tam
- 0 0
-
2021-02-14 12:11
Będzie więcej fusów na potrzeby um
- 106 3
-
2021-02-14 12:12
Zamiast tych nowomodnych bzdur (5)
Niech miasto ogarnie swoje podstawowe zadania
- 211 11
-
2021-02-14 12:37
To prawie jak gra w 3 kubki :)
Ameryka traci Polska się bogaci , przyjechałeś rowerem odlecisz helikopterem ........ :)
Kartofel z Nowogrodzkiej- 7 4
-
2021-02-14 12:57
Urzędnicy zajmują się nie tym czym powinni. (2)
Wkraczają w coraz to nowe obszary naszego codziennego życia bo wydaje im się, że musza to robić i bez ich ingerencji jesteśmy jak dzieci we mlge
- 13 1
-
2021-02-14 13:37
10/10
Najlepsze, że to oni nie przetrwaliby w prawdziwym świecie. Żałośni są ludzie, którzy potrzebują układów towarzysko rodzinnych, żeby dostać fuche za 2800 miesięcznie.
- 14 0
-
2021-02-15 12:36
tak, a w realu przezyli by na kasie w lidlu.
nikomu oni nie sa potrzebni.
Niech port gdynia SA. przejmnie majatek miasta i nim zarzadza,- 2 0
-
2021-02-14 14:43
Czyli przewalaniem kady publicznej do kieszeni krewnych i znajomych?
- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.