- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (209 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (205 opinii)
- 3 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (30 opinii)
- 4 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (80 opinii)
- 5 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (162 opinie)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych
Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.
Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.
Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe
Drogi rowerowe są projektowane
W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. Łowickiej do al. Zwycięstwa, wzdłuż ul. Chwarznieńskiej (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od Chwarznieńskiej do Konwaliowej), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 Grudnia, ul. 3 Maja czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady Kwiatkowskiego), ul. Unruga (od ul. Bosmańskiej do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka Wiśniewskiego między dworcem PKP a stacją Shell.
Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.
Drogi rowerowe, które będą zbudowane
W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. Piłsudskiego), na ul. płk. Dąbka, ul. Kwiatkowskiego, wzdłuż ul. 10 Lutego, na ul. Kartuskiej, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z Warszawską.
Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne
Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.
Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (267) ponad 20 zablokowanych
-
2020-10-03 15:20
bo ich nie ma, więc ciężko z nich rezygnować
- 0 1
-
2020-10-03 14:07
No to wielka szkoda! (1)
A mieszkańcy już myśleli że w końcu dość tego rowerowego oszołomstwa i czas się zająć naprawdę ważnymi sprawami w mieście!
- 16 12
-
2020-10-03 15:09
wszyscy trzej
Jak w temacie.
- 0 1
-
2020-10-03 15:03
Wzdłuż 10 lutego kosztem już i tak nielicznych miejsc parkingowych
Dramat ludzie z um gdynia delikatnie pisząc pogubili się.
- 10 2
-
2020-10-03 14:57
Szkodniki niszcza Gdynie - 1 mld PLN zadluzenia miasta
Ekipa szczurka dokonala cudu.... Nic nie budujac doprowadzila Gdynie do 1 mld PLN dlugu. Nie ma nowych drog, istniejace drogi nie sa modernizowane, zadluzenie caly czas rosnie. Utopili ponad 100 000 000 pln na absurdalna inwestycje w lotnisko . Drog rowerowych tez nie potrafia budowac, nadal istniejace drogi nie tworza zadnej calosci. Ta ekipa topi od lat Gdynie. Im predzej odejda, tym lepiej dla miasta
- 19 1
-
2020-10-03 14:51
Zaskoczony jestem nieco
Że w końcu coś się zmieni w sprawie Węzła Ofiar Grudnia '70. Obecnie to jest najgorszy odcinek od Obłuża do Centrum. Dwukierunkowa droga od tego Węzła do Dworca też się przyda (łatwo będzie można zrobić buspas w kierunku Obłuża zamiast obecnych pasów rowerowych, a rowerzyści będą mieli bezpieczniejszą drogę rowerową), natomiast zwiększy się niebezpieczeństwo kolizji czołowej na wąskim chodniku od Węzła Ofiar Grudnia '70 do Energetyków, bo więcej rowerzystów będzie jeździło w obu kierunkach po stronie południowej Janka Wiśniewskiego - trzeba jak najszybciej wybudować cały odcinek, od Energetyków do Dworca.
- 8 0
-
2020-10-03 14:34
A gdzie analiza porównawcza niezależnego dziennikarza? (1)
Bardzo ładnie, że publikujecie teksty prezezesa Łukasza Bosowskiego, i pełnomocnika prezydenta Jakuba Furkala, Tylko z tego nic nie wynika. Jeden napisał nie, nie, nie, a drugi tak, tak, tak.
- 7 2
-
2020-10-03 14:45
Panie Gołębiewski, wróć!
- 0 1
-
2020-10-03 12:19
(4)
A co z tymi remontami dróg dla aut? Już nie bawem tylko czołgiem da się jechać...
- 22 7
-
2020-10-03 14:39
niebawem
Pisze się razem
- 1 1
-
2020-10-03 13:20
Albo rykszą :-D
- 1 2
-
2020-10-03 12:33
(1)
Bawem, bawem...
:-D- 3 0
-
2020-10-03 13:10
no chyba że tylko czołgiem :-D
- 1 1
-
2020-10-03 14:23
Śmieszny pasek poprowadzony slalomem na wąskim chodniku to nie żadna droga dla rowerów.
Nie róbcie z ludzi i**otów.
- 16 3
-
2020-10-03 14:21
może byście w końcu zlikwidowali sobie parking na 10 Lutego pod Urzędem Miasta (budynek PLO) na rzecz ścieżki rowerowej która dziwnie kończy się przed tym miejscem. Czy może to celowo bo jednak rowerzyści wam przeszkadzają?
- 15 3
-
2020-10-03 12:35
Zaslepieni rowerowa ideologia (1)
Trwonia publiczne pieniadze a efekty sa zalosne. Na chodnikach przy swietojanskiej nadal pelno rowerzystow, mimo ze wprowadzili zupelnie niepotrzebne zmiany w organizacji ruchu. Po nowych sciezkach jezdzi marginalna liczba rowerzystow, promile w porownaniu do korzystajacych z ZKM czy wlasnych samochodow. O topieniu pieniedzy publicznych w sciezki rowerowe decyduje zaslepienie ideologiczne i mody, z punktu widzenia miasta i mieszkancow to skrajna niegospodarnosc
- 43 28
-
2020-10-03 14:13
Na szczęście ludzie i urzędnicy od lat
mają cię głęboko ..., bo w 2000 roku mało kto jeździł na rowerze i w ogóle nie było żadnej ścieżki.
I uważaj, aby ze złości z tego powodu nie pękła ci żyłka w głowie.- 2 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.