• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nie rezygnujemy z dróg rowerowych

Jakub Furkal
3 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia. Koparki zablokowały drogę rowerową
Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego. Urzędnicy podkreślają, że najważniejsze jest teraz dla nich dokończenie urwanych dróg rowerowych w Gdyni, jak np. ta przy ul. 10 Lutego.

Po artykule prezesa Stowarzyszenia Rowerowa Gdynia Łukasza Bosowskiego, który przed tygodniem podsumował brak inwestycji rowerowych w mieście, publikujemy odpowiedź Jakuba Furkala, pełnomocnika prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.



Bardzo dziękuję stowarzyszeniu Rowerowa Gdynia za poruszenie istotnych spraw dla komunikacji rowerowej.

Zapomniane gdyńskie drogi rowerowe



Czy sieć rowerowa w Gdyni rozwija się w odpowiednim tempie?

Miasto, mając ograniczone środki finansowe, musi rozważnie nimi dysponować, co oznacza konieczność gradacji ważności poszczególnych inwestycji. Najistotniejsze dla gdyńskiej sieci tras rowerowych jest połączenie jej w jedną, spójną i wygodną sieć. Dlatego w pierwszej kolejności realizowane są przedsięwzięcia mające na celu budowę tras rowerowych tam, gdzie obecnie ich nie ma lub jest szansa na połączenie oderwanych od siebie odcinków.

Drogi rowerowe są projektowane



W związku z tym aktualnie projektujemy bardzo istotne fragmenty dróg rowerowych, m.in. wzdłuż ul. Wielkopolskiej od ul. ŁowickiejMapka do al. ZwycięstwaMapka, wzdłuż ul. ChwarznieńskiejMapka (Witomino), wzdłuż ul. Rolniczej (od ChwarznieńskiejMapka do KonwaliowejMapka), kładkę pieszo-rowerową nad torami (między Małym Kackiem a Karwinami), fragment al. 17 GrudniaMapka, ul. 3 MajaMapka czy ul. Jana z Kolna. Prowadzone jest postępowanie na projekt rowerowego połączenia ul. Wiśniewskiego z ul. Morską (wzdłuż estakady KwiatkowskiegoMapka), ul. Unruga (od ul. BosmańskiejMapka do estakady), a w niedługim czasie również wzdłuż ul. Janka WiśniewskiegoMapka między dworcem PKP a stacją Shell.

Wspomniany przez Pana Łukasza Węzeł Karwiny wzbogaci się o drogi rowerowe w miejscach, w których dzisiaj ich nie ma, czyli na ul. Sopockiej, Strzelców i Nowowiczlińskiej.

Drogi rowerowe, które będą zbudowane



W najbliższych miesiącach planowane jest wybudowanie nowych dróg rowerowych, np.: wzdłuż ul. Władysława IV (skrzyżowanie z al. PiłsudskiegoMapka), na ul. płk. DąbkaMapka, ul. KwiatkowskiegoMapka, wzdłuż ul. 10 LutegoMapka, na ul. KartuskiejMapka, fragment przy Uniwersytecie Morskim czy wyczekiwane połączenie dróg rowerowych na skrzyżowaniu ul. Morskiej z WarszawskąMapka.

Drogi rowerowe nie zawsze są konieczne



Należy też zwrócić uwagę, że nie w każdym miejscu budowa wydzielonych dróg rowerowych jest możliwa czy wręcz potrzebna, aby jazda rowerem stała się wygodna i bezpieczna. Przykładem niech będzie przeobrażona organizacja ruchu na kilometrowym odcinku ul. Świętojańskiej. Ograniczony ruch w kierunku północnym (od al. Piłsudskiego do ul. 10 Lutego) wyłącznie dla rowerzystów i trolejbusów, a w drugą stronę wydzielenie pasa rowerowego spowodowało, że ulica stała się spokojniejsza, cichsza i bezpieczniejsza dla rowerzystów, którzy do tej pory jeździli chodnikami. Ponadto, mimo utrudnień jakie wprowadza budowa Trasy Kaszubskiej - tam również powstaną nowe połączenia rowerowe między Kaczymi Bukami, Chwaszczynem a Dąbrową.

Intensywnie pracujemy i szukamy najbardziej efektywnych sposobów na ulepszanie sieci gdyńskich dróg rowerowych. Priorytetem jest budowa dróg rowerowych tam, gdzie ich nie ma. Dodawanie dodatkowych szlaków wzdłuż ulic, gdzie one już istnieją (ul. Wielkopolska oraz ul. Morska) jest obecnie zadaniem mniej pilnym. Zdajemy sobie sprawę z licznych potrzeb inwestycyjnych, które usprawnią ruch rowerowy i zapewniam, że miasto z nich nie rezygnuje.
Jakub Furkal

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (267) ponad 20 zablokowanych

  • ankiety trójmiasto pl = ponad przeciętnie kretyńskie pomysły

    tendencyjne, bezsensowne odpowiedzi i wiele innych problemów

    jak ma przybywać rowerzystów, jak nie ma dróg? aut na drogach przybywa, jak budują więcej dróg. ale drogi się buduje. jak ma przybywać pasażerów komunikacji zbiorowej np. jak ta kuleje? ale jak szuka się oszczędności, to najpierw ucina się połączenia, tak to u nas działa. Tylko z "dodatkowych pasów" nikt nie potrafi zrezygnować. Wszystko inne może leżeć i kwiczeć, a później lament, ze korki, bo nie ma alternatyw.

    • 5 2

  • (2)

    Gdynia jest spłukana. To jest wszystko gra pozorów. Na logikę, skąd Gdynia ma pozyskać wpływy do budżetu? Jaki biznes się tu rozwija, który mógłby płacić podatki? Jakie usługi? W czym Gdynia ma mieć przewagę biznesową i dlaczego?
    Gdynia jedzie na opinii z lat 70/80 i 90 kiedy była oknem na świat w związku ze lezy nad morzem.

    • 107 9

    • Farba droga nie jest. (1)

      • 20 1

      • Ale jak to jest, że

        ..od 5 lat codziennie gadasz to samo a ludzie i tak głosują na Szczurka... Pięć lat twoich wypocin na nic

        • 2 0

  • Brak pieniędzy? (2)

    Wystarczy pobrać 500+ i miasto będzie mieć kasę.

    • 6 8

    • Braki

      Wystarczy odciąć premie nagrody i wysokośćwypłaty sprowadzić z kosmicznego do ludzkiego wszelkich urzędasów , komendantów sędziów a kasy bedzie od groma.!

      • 0 0

    • 500 od rower i gitara

      • 0 0

  • Hmmm

    Gdynia to jednak.stan umysłu.to już nie malują ścieżek rowerowych farbą?

    • 4 0

  • Przejazdy pod torami

    Przypomnę, że w Gdyni Chylonii nadal nie ma tunelu pod torami. To powinny być priorytety!

    • 12 0

  • Gdynio (4)

    Drodzy włodarze Gdyni!

    Zajmijcie się drogami rowerowymi ale też drogami dla samochodów. Jest ta śmieszna pandemia to zamiast na imprezy, ktorych nie ma wydawajcie je na infrastrukture miasta.
    100milionow zlotych z budzetu Gdyni idzie na samych urzędników...
    Rozbudowana biurokracja a wmieście nie widać inwestycji...

    • 108 21

    • O co chodzi?

      Już w połowie ubiegłego roku liczba etatów w samym Urzędzie Miasta Gdyni sięgnęła niemal 900. Łączna wysokość pensji tak pokaźnej armii urzędników obciąża budżet gminy kwotą znacznie przekraczającą 60 milionów złotych.

      Tekst z lutego 2019.

      Dzieląc 100mln na 1.000 pracowników, wychodzi miesięczny koszt 8.300 PLN a w tym są tez koszty pracodawcy. W stosunku do budżetu stanowi to okolo 5% rocznych wydatków.
      Czy to naprawdę az takie rozdmuchanie wydatkowe?

      • 3 1

    • Generalnie, czy w Gdyni, czy w Gdańsku, czy w dowolnym innym dużym mieście

      wydatki na drogi będą się sprowadzały głównie do ich zwężania. Przygotuj się, mniej zaboli.

      • 1 1

    • (1)

      100 mln idzie na misiwiczow w enerdze co zarabiaja 20.000 miesiecznie, w urzedzie pracuje sie za 3000

      • 11 4

      • misiewicze to biorą milion odprawy po trzech miesiącach pracy w Spółkach Skarbu Państwa.

        • 8 2

  • Jeżdżę sporo po Trójmieście... (2)

    ... Gdynia jest okropna pod względem jazdy rowerem. Praktycznie wszędzie są dziury w ciągłości, pełno jakichś dziwnych wynalazków jak w Orłowie jednokierunkowa droga rowerowa przez zatokę autobusową. Dziury, kostka bauma, ogólnie dziadostwo.

    Nawet Sopot dorobił sporo nowych DDR-ek. O Gdańsku nie wspominam.

    A szkoda, bo Pan Furkal miał zdaje się szacunek środowiska, był od nich. No, cóż stał się urzędnikiem.

    • 21 2

    • Ja tam wole Gdynie. Przynajmniej centrum jak człowiek można przejechać jezdnią. Gdańsk? Jedynie po brukowanym deptaku. (1)

      a Sopot to już totalne dno z tymi chodnikami z nakazem jazdy po nich gdzie obok jezdnia w strefie 30

      • 2 2

      • Miasto to nie tylko centrum

        Wjazd do centrum Gdyni jest straszny z każdej strony.

        • 3 1

  • Z kim nie pogadać to wszyscy się śmieją z tych rozwiązań i kultu (8)

    narzucanego przez kilku zniewieściałych kolesi na rowerach co walczą w imię bezpieczeństwa o Gdynię. Najwięcej o podjazdy na Karwiny, Witomino, Obłuże i Płytę Redłowską. Tam trójkami pedałują drogą rowerową jeden za drugim pod te góry :)
    Takie pytanie klucz do wglądu przez każdego - ile wyciągnie Passat kombi z trzema rowerami na dachu pędzący autostradą w stronę trójmiasta czy półwyspu za Audi A6 aby tam przez kilka godzin jego kieroca z rodziną dzierżyli miano wielkiego rowerzysty co to go chcą rozjechać auta

    • 72 73

    • ciekawi rozmówcy

      widać gadasz z takimi jak ty

      • 0 1

    • Niech zgadnę

      przejechałeś się 20 minut na rowerze i miałeś zakwasy przez tydzień.

      • 4 1

    • To że ktoś rozumie więcej niż Ty

      nie oznacza, że jest zniewieściały. W ogóle co ma jazda na rowerze do męskości? No może tylko tyle, że jednak jakaś kondycja jest wymagana do jeżdżenia rowerem, do auta nie potrzeba nic. Zastanów się może nad tym co piszesz, na przykład w korku, bo to sensu za bardzo nie ma.

      • 8 1

    • I kto z rowerzystów ma się przejmować

      twoim głupawym śmiechem ?

      • 6 5

    • Co ty bredzisz ? Zniewieściały to jesteś ty.

      Bo co męskiego może dać wygodne siedzenie za kierownicą samochodu, w ciepełku i z daszkiem nad głową ?

      I jeszcze atakujesz ludzi co autami wożą rowery ? Czyżby na miejscu oczekujesz od nich, aby w jakieś odwiedzane miejsca kilka, kilkanaście km od miejsca noclegu mieli jechać tylko samochodami ?

      Nie każdy jest takim maniakiem aut jak ty.

      • 15 6

    • musisz mieć małego ptaszka skoro tak się wyzłośliwiasz pod artykułem, który nie powinien cię interesować

      • 11 6

    • (1)

      Oni zwykle jeżdżą rowerami miejskimi, więc takim złomem ważącym ponad 20kg trudno jest podjechać pod takie górki, dlatego chcą tyle udogodnień.

      • 5 6

      • Mistrzowie hipokryzji i ściemy

        • 5 6

  • Gdynia dla samochodów (1)

    Tak zostala zaprojektowana. Teraz inwazyjna nacja rowerowych roszczeniowcow chce wyrzucić samochody i wprowadzać swoje widzimisię. Miasto bez rowerów może istnieć, bez samochodów nie.

    • 14 13

    • tak chyba w spalinach i korkach

      • 0 4

  • Proponuję, żeby do tych rowerowych krzykaczy (12)

    Pogotowie na sygnale jechało rowerem np. Na Świętojańską

    • 79 69

    • wystarzy ograniczyć ruch prywatnych samochodów w mieście. (3)

      bo one generują 95% ruchu. Służby czy zaopatrzenie nie są problemem. Czy to tak trudno zrozumieć?

      • 9 11

      • Przypominsm, że samochód w leasingu nie jest samochodem prywatnym. (1)

        • 1 3

        • ale jak nim jedziesz po piwo do biedry

          to jest to ruch prywatny

          • 4 1

      • Sam sie ogranicz

        Wroc bardziej się nie da ...

        • 1 6

    • Lodówkę też niech sobie rowerem przywiozą XD (4)

      • 10 11

      • lodówkę dostarcza sklep. nie potrzebuje mieć do tego prywatnego samochodu (3)

        • 14 4

        • I sklep ci rowerem dostarczy? (2)

          • 6 5

          • Dostawczakiem, który rocznie dostarczy towar tysiącom klientów

            Nie muszę mieć własnego pod domem. Jeśli chcę popływać, to też nie muszę mieć basenu na własność...

            A karetki przez Świętojańską na interwencję mogą sobie jeździć w dowolną stronę.

            • 4 3

          • Gadaj z du... :) szkoda czasu na nich

            • 2 2

    • a czmeu ma jechac pogotowie? Moze jakis kierowca ich potraci?

      jak prawie codzien

      • 3 2

    • A od kiedy koleś postulują oni likwidację (1)

      karetek samochodowych ?

      Zatem nie pisz bzdur.

      • 12 6

      • Doczytaj

        To się dowiesz

        • 3 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane