• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa baza i sprzęt do utrzymania dróg

Patryk Szczerba
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy, miejski sprzęt i baza mają pomóc Gdyni zaoszczędzić na zimowym sprzątaniu dróg. Nowy, miejski sprzęt i baza mają pomóc Gdyni zaoszczędzić na zimowym sprzątaniu dróg.

Choć jeszcze nie skończyło się lato, to przy ul. StarochwaszczyńskiejMapka w Gdyni ruszyła budowa jednej z dwóch zaplanowanych baz, w której znajdą się pojazdy, hala solna i magazyny potrzebne do utrzymania miejskich dróg. Inwestycja warta blisko 4,5 mln zł ma być gotowa przed zimą.



Czy inwestycja w miejski system utrzymania dróg jest słuszna?

Rok temu władze Gdyni poinformowały, że od najbliższego sezonu zimowego 2020/2021 będzie samodzielnie odśnieżać główne drogi w mieście. Przykładem stał się Grudziądz, ale własnymi siłami odśnieża także sąsiedni Sopot. W Gdyni też ma to dać oszczędności.

Władze miasta: przeznaczymy środki na inne cele



- Szacujemy, że oszczędzimy na tym ok. 10 mln zł w ciągu dwóch-trzech lat. Jeśli tak będzie, pieniądze te będzie można wydać na remonty dróg czy inne inwestycje - prognozował rok temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
System nazwany Letnim i Zimowym Utrzymaniem Dróg ma kilka elementów. Oprócz nowych pracowników, którzy muszą być przeszkoleni, potrzebny jest nowy sprzęt. Przez kilka miesięcy prowadzono nabór pracowników, a w kwietniu podpisano umowę na zakup 18 pojazdów.

  • 10 posypywarek (dwuosiowych) na podwoziu 18 t
  • 2 zamiatarko-posypywarki (dwuosiowe) (wymienne) na podwoziu 18 t
  • 2 posypywarki (trzyosiowe) na podwoziu 26 t
  • 2 polewaczko-posypywarki (trzyosiowe) (wymienne) na podwoziu 26 t
  • 2 zamiatarki (dwuosiowe) na podwoziu 15 t

Jedna oferta na pojazdy



Ofertę zgłosiła jedna firma: Dobrowolski Sp. z o.o. z siedzibą we Wschowej. Opiewała na kwotę blisko 24 mln zł. Mimo że Gdynia chciała wydać 5 mln mniej, to propozycję oferenta i tak przyjęła. Zawiera się w niej koszt zakupu oraz serwisu eksploatacyjnego podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń. Wszystkie pojazdy mają się pojawić w mieście do końca roku.

Do zatrudnionych ludzi i zakupionego sprzętu dołączą dwie bazy, skąd cały system będzie koordynowany. Przeznaczono na to dwie gminne działki przy ulicy Starochwaszczyńskiej i Północnej. Do zimy ma powstać pierwsza z nich - na Dąbrowie.

Prace przy ul. Starochwaszczyńskiej ruszyły kilka dni temu. Prace przy ul. Starochwaszczyńskiej ruszyły kilka dni temu.

Baza gotowa do grudnia



W przetargu wybrano firmę Eurovia Polska. Budowa będzie kosztowała 4,3 mln zł.

Inwestycja zakłada m.in.

  • utwardzenie, ogrodzenie i oświetlenie terenu
  • montaż kontenerowego zaplecza biurowo-socjalnego,
  • montaż namiotu na sól wraz z wytwornicą solanki z dodatkowym zbiornikiem na solankę
  • montaż wiaty magazynowej, kontenera narzędziowego oraz zadaszenie punktów obsługi codziennej
  • montaż wagi najazdowej dla samochodów ciężarowych

Miejsce powinno być zaadaptowane do końca listopada.

- Będziemy cyklicznie monitorować postęp prac. Eurovia to doświadczony i sprawdzony partner, który przeprowadził na terenie Gdyni wiele udanych inwestycji. Liczymy zatem, że wszystkie prace będą wykonane w zadeklarowanym terminie, aby zagwarantować nam pełną gotowość zimową do utrzymania głównych ciągów komunikacyjnych naszego miasta - mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (89) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (2)

    Najpierw niech Gdynia utrzyma drogi w należytym stanie a potem niech buduje bazę.

    • 75 21

    • Morska i 10 Lutego aż krzyczą o nową nawierzchnię (1)

      Na obu jezdniach, a nawet niedaleko Urzędu - na Świętojańskiej, przy przystanku jest jedna, wielka harmonia, jak między Humaniem a Czerkasami na Ukrainie.

      • 3 1

      • W Gdyni wszystko krzyczy o nową nawierzchnię. No oprócz tych 180 metrów na Dąbka co ostatnio zrobili xDDD

        • 2 1

  • Opinia wyróżniona

    Dobra decyzja (10)

    Zimy różne są nie ma co przepłacać za gotowość

    • 55 21

    • (3)

      I tak będą płacić nowym pracownikom i sztabie kierowników od odśnieżania.

      • 18 3

      • Daj przykład (1)

        I badz w gotowości za darmo

        • 12 2

        • zawsze jestem gotów

          • 3 1

      • latem niech zamiatają ulice i koszą trawę

        • 6 0

    • Zima

      Za gotowość? hahahaha Może niech napiszą ile PLN płacili za gotowość.

      • 8 3

    • Jaka gotowość ???!!!

      Miasto Gdynia od ładnych paru lat już nie płaci gotowości wykonawcom !!!

      • 6 3

    • Już OPEC pobiera za gotowość to wystarczy. To są kolosalne pieniądze. Wszyscy mMy gotowość do pracy i nikt nam za to nie płaci.

      • 1 0

    • przepłacać? A kto za darmo w dzisiejszych czasach będzie siedział i czekał aż spadnie śnieg?. Nikt, Miasto samo chcąc szybko reagować będzie musiało ponosić koszty takie same jak firma zewnętrzna. Moim zdaniem może być nawet drożej. Przecież trzeba opłacić kolejne stołki swoim kolesiom.

      • 5 1

    • A wiecie że ogłosili przetarg "na dostarczenie kierowców" ? (1)

      A podobno takie tłumy chętnych były do pracy jako kierowcy. Teraz Panie Łucyk dodaj sobie - wybudowanie bazy za grube bańki, leasing pojazdów, utrzymanie bazy, cała logistyka itp ? To gdzie są teraz Twoje oszczedności ? I to piep****enie że "już nie muszą płacić za gotowość" - a utrzymanie bazy i kierowców którym trzeba płacić (niezależnie czy bedzie snieg czy nie) - nie jest czasem płaceniem za gotowość ? Zenada....

      • 3 2

      • a 500m dalej jest prywatna firma z gotową bazą

        już widzę te oszczędności w wykonaniu miejskiej spółki

        • 1 1

  • (2)

    Drogi w Gdyni przypominają szwajcarski ser....A poza tym zim teraz już nie ma,ot lekkie przymrozki.

    • 60 11

    • Ot to, ot tamto. Gadka szmatka

      • 3 4

    • Właśnie te lekkie przymrozki

      są najgorsze. Im częściej temperatura przechodzi przez 0 st., tym gorzej. Woda wlewa się we wszystkie zakamarki, potem przychodzi przymrozek i rozsadza. Potem przychodzi +2 st, woda wlewa się dalej, znowu przymrozek i rozsadza jeszcze bardziej. Woda drąży skałę, jak to mówią.

      Dlatego właśnie te lekkie przymrozki są gorsze, niż jakby złapał mróz i trzymał choćby -5 st przez całą dobę.

      • 5 0

  • Nowy magazyn farb i pędzli? (2)

    A może ma być to magazyn farb i pędzli?

    • 71 10

    • Zamowili juz kontenerowiec farby do remontow

      • 6 2

    • mysle ze ta cala inwestycja to właśnie namalowane kwadraty gdzie maja stac maszyny i tyle... taka inwestycja w stylu Gdyni:)

      • 1 0

  • (2)

    Szkoda że nie piszą, że nie ma pracowników(kierowców) do pracy, a pierwotny pomysł władz zakładał, że tymi pojazdami będą jeździli kierowcy Trolejbusów i Autobusów.

    • 38 5

    • (1)

      Dokładnie jest mega problem z kierowcami bo trzeba im płacić, na zlecenia i płacę tylko za wyjazd nie ma chętnych. Jest za to dużo kierowników.

      • 11 2

      • jak zobaczyłem jakich z banana struganych sebów zatrudnia mój kumpel

        to gdybym był u niego kierownikiem - to zaraz zażądał bym podwójną stawkę!

        • 0 0

  • Nie możecie napisać wprost:

    "magazyn z farbą"?

    • 36 11

  • Opinia wyróżniona

    Nic nowego nie wymyślili... (7)

    Kiedyś przecież to tak funkcjonowało i przeszli na system przetargowy, bo niby taniej. Teraz się okazuje, że na swoim zaoszczędzą kilka milionów złotych. Można założyć, że przez kilka czy kilkanaście lat Gdynia straciła kilkadziesiąt milionów złotych, a co można za to kupić lub wybudować to chyba wiemy. Zdravim

    • 88 8

    • Pozorne oszczednosci (1)

      Jakie oszczednosci ?! Już nie doliczyli się 5mln czyli całej oszczędności, policz ile kosztowała cala formuła przetargową i ile kawy wypali w urzędzie na spotkaniach zeby to wymyślić . Przecież to liczą osoby od których zależy czy będą miały nadal etat czy nie. Oczywiście ze zawsze wyjdzie im tak zeby bylo potrzebni.

      • 7 4

      • to wina Sejmu, że na kolanie PiSane ustawy

        powodują lepszą opłacalność umów śmieciowych, leasingów, podnajmu i zleceń zewnętrznym firmom...

        • 8 1

    • Nie da się wyciągnąć wniosku, że miasto straciło miliony przez te lata (3)

      Kiedyś system przetargowy był tańszy po prostu. Teraz sytuacja się zmieniła i jest droższy. Miasto musi dopasowywać się do sytuacji na rynknu

      • 3 0

      • nic się nie zmieniło... (2)

        2015r. - Wystarczy nie kraść
        2017r. - Oni kradli więcej
        2019r. - Oni też kradli

        • 8 0

        • (1)

          2021 mogliśmy ukraść jeszcze więcej

          • 5 0

          • 2022 - nie ma już czego kraść.

            • 4 0

    • Oszczędzą 10 mln, które przeznaczą na remonty dróg.

      Czyli MTM zmarnuje "oszczędności" robiąc standardowo fuszerkę. Wow, super

      • 1 3

  • Polać im za ten pomysł,odkryli koło po raz drugi.

    • 24 2

  • w ZDIZ Gdynia jest taki syf ,że nikt do pracy nie chce przyjść (8)

    a pan Folejewski tu bzdury opowiada.

    • 39 7

    • (4)

      Mówisz o zwolnieniu się doświadczonej kierowniczej kadry po zmianie doświadczonego dyrektora na nowego managera?

      • 11 0

      • (1)

        Raczej o zwolnieniu się specjalistów, którzy mieli dość polityki i użerania się z absurdami dnia codziennego realizowanego zarówno na poziomie prezydenckim jak i dyrekcji. Uwierzcie lub nie ale większość pracowników ZDiZ jest poirytowana tym że wszystko się robi białą farbą, no ale oni nie są od decydowania tylko wykonywania rozkazów.

        • 13 2

        • Wcale nie dziwię się, że wszyscy uciekają z gdyńskiego ZDiZ

          Szkoda nerwów.

          • 3 0

      • tęsknicie za high life a tu ktoś wam kota pogonił ??

        • 0 6

      • na ich miejsca przyjdą doświadczeni PiScztowcy Mi$iewicze

        co to zajmą się wszystkim tak - jak końmi w Janowie

        • 3 7

    • Korpo Dyrektor z Neti a potem spółki Euro 2012 gdzie jego szefem był Pan Herla a jego tata pracował w Lotosie (2)

      a może jest tak że wy jesteście staroświeccy , przyzwyczajeni że czy się stoi czy się leży to się należy bo to etat do końca życia a tu nagle ktoś od was coś wymaga? Oczywiście ma pociągi korporacyjne - dużo gadania o niczym , od spotkania do spotkania, raporty , tabelki które potem ktoś wyrzuca do śmieci ale wpisujcie tam byle jakie dane i tak tego nikt nie czyta a zmiany zawsze są potrzebne zwłaszcza w takich skostniałych instytucjach . Ogarnijcie się i do pracy :)

      • 4 6

      • I wydawanie decyzji, pod którymi nikt się nie chce podpisać. Kto przyklepał zmiany na Świętojańskiej? Kto podpisuje wydatki bez odpowiednich formuł pzp?
        Najcenniejsze co masz w życiu to podpis. Za podpis niektórzy trafiają do więzienia i ponoszą konsekwencje, a pod papierami nie podpisuje się dyrektor ani prezydent, oni zawsze się wybronią i znajdą winnego.

        • 8 0

      • Niektórzy kierownicy w ZDIZ to się boja własnego cienia.

        Wiecie o kogo chodzi...

        • 0 0

  • Pozorne oszczędności.

    Dobrowolski to teściu?

    • 15 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane