• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: nowa baza i sprzęt do utrzymania dróg

Patryk Szczerba
9 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy, miejski sprzęt i baza mają pomóc Gdyni zaoszczędzić na zimowym sprzątaniu dróg. Nowy, miejski sprzęt i baza mają pomóc Gdyni zaoszczędzić na zimowym sprzątaniu dróg.

Choć jeszcze nie skończyło się lato, to przy ul. StarochwaszczyńskiejMapka w Gdyni ruszyła budowa jednej z dwóch zaplanowanych baz, w której znajdą się pojazdy, hala solna i magazyny potrzebne do utrzymania miejskich dróg. Inwestycja warta blisko 4,5 mln zł ma być gotowa przed zimą.



Czy inwestycja w miejski system utrzymania dróg jest słuszna?

Rok temu władze Gdyni poinformowały, że od najbliższego sezonu zimowego 2020/2021 będzie samodzielnie odśnieżać główne drogi w mieście. Przykładem stał się Grudziądz, ale własnymi siłami odśnieża także sąsiedni Sopot. W Gdyni też ma to dać oszczędności.

Władze miasta: przeznaczymy środki na inne cele



- Szacujemy, że oszczędzimy na tym ok. 10 mln zł w ciągu dwóch-trzech lat. Jeśli tak będzie, pieniądze te będzie można wydać na remonty dróg czy inne inwestycje - prognozował rok temu Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
System nazwany Letnim i Zimowym Utrzymaniem Dróg ma kilka elementów. Oprócz nowych pracowników, którzy muszą być przeszkoleni, potrzebny jest nowy sprzęt. Przez kilka miesięcy prowadzono nabór pracowników, a w kwietniu podpisano umowę na zakup 18 pojazdów.

  • 10 posypywarek (dwuosiowych) na podwoziu 18 t
  • 2 zamiatarko-posypywarki (dwuosiowe) (wymienne) na podwoziu 18 t
  • 2 posypywarki (trzyosiowe) na podwoziu 26 t
  • 2 polewaczko-posypywarki (trzyosiowe) (wymienne) na podwoziu 26 t
  • 2 zamiatarki (dwuosiowe) na podwoziu 15 t

Jedna oferta na pojazdy



Ofertę zgłosiła jedna firma: Dobrowolski Sp. z o.o. z siedzibą we Wschowej. Opiewała na kwotę blisko 24 mln zł. Mimo że Gdynia chciała wydać 5 mln mniej, to propozycję oferenta i tak przyjęła. Zawiera się w niej koszt zakupu oraz serwisu eksploatacyjnego podwozi, nadwozi i pozostałych urządzeń. Wszystkie pojazdy mają się pojawić w mieście do końca roku.

Do zatrudnionych ludzi i zakupionego sprzętu dołączą dwie bazy, skąd cały system będzie koordynowany. Przeznaczono na to dwie gminne działki przy ulicy Starochwaszczyńskiej i Północnej. Do zimy ma powstać pierwsza z nich - na Dąbrowie.

Prace przy ul. Starochwaszczyńskiej ruszyły kilka dni temu. Prace przy ul. Starochwaszczyńskiej ruszyły kilka dni temu.

Baza gotowa do grudnia



W przetargu wybrano firmę Eurovia Polska. Budowa będzie kosztowała 4,3 mln zł.

Inwestycja zakłada m.in.

  • utwardzenie, ogrodzenie i oświetlenie terenu
  • montaż kontenerowego zaplecza biurowo-socjalnego,
  • montaż namiotu na sól wraz z wytwornicą solanki z dodatkowym zbiornikiem na solankę
  • montaż wiaty magazynowej, kontenera narzędziowego oraz zadaszenie punktów obsługi codziennej
  • montaż wagi najazdowej dla samochodów ciężarowych

Miejsce powinno być zaadaptowane do końca listopada.

- Będziemy cyklicznie monitorować postęp prac. Eurovia to doświadczony i sprawdzony partner, który przeprowadził na terenie Gdyni wiele udanych inwestycji. Liczymy zatem, że wszystkie prace będą wykonane w zadeklarowanym terminie, aby zagwarantować nam pełną gotowość zimową do utrzymania głównych ciągów komunikacyjnych naszego miasta - mówi Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Opinie (89) 6 zablokowanych

  • Sanipor kiedyś był....

    Miał sprzęt i grunty. I się sprywatyzował. Przez przypadek jakiś radny to przejął. Ale spoko to było dawno

    • 46 0

  • A co bedzie panie kucyk jak Gdynia straci na tej inwestycji? (3)

    Poda sie pan do dymisji?

    • 27 2

    • Tak jak Szczurek po lotnisku (1)

      • 12 3

      • Stasiak za lotnisko stracił vice na prezesa , biedakowi pensja się podwoiła

        • 5 0

    • znając gospodarność szczurka to wyjdzie 2 X drożej |

      • 1 0

  • Najpierw wypadałoby wyremontować drogi. Przynajmniej te główne jak choćby Al. Zwycięstwa.

    • 14 3

  • Skoro zaoszczędzili 10 baniek (3)

    to może chociaż kanalizację i oświetlenie po sąsiedzku na polifarbie zrobią?

    • 14 2

    • Do (2)

      Jeszcze nie zaoszczędzili. Buraku czytaj z uwaga

      • 3 5

      • Kultura na poziomie urzędu miasta... (1)

        • 3 3

        • Bo to i urzedas odpowiedział między jednym a drugim łykiem trzeciej kawy

          • 1 0

  • Gdynia inwestuję w coś innego niż tzw promocję? (1)

    no nie możliwe hahah

    • 13 1

    • inwestuje w siebie , 2 7 drożej

      • 1 0

  • (2)

    Remonty dróg ... hahaha. Kupicie fabrykę białej farby prędzej niż wyremontujecie rondo przy dworcu czy estakadę, przecież tam żeby można zgubić, nowe autobusy też dostają ostro po d*pie.

    • 14 3

    • fabryka farby jest obok na polifarbie (1)

      tylko dojechać się nie da, bo brak drogi :))

      • 2 1

      • dlatego miasto musi kupić lekki transporter opancerzony na teren Polifarbu

        • 0 0

  • Jak będą sypać solą to długo drug w dobrym stanie nie będzie.

    • 4 3

  • Pierwszy podstawowy błąd: Gdynia od 10 lat się nie rozwija trzeba zmienic prezydenta

    Kiedyś byliśmy przed Gdańskiem - więcej biurowców , hoteli , restauracji, a teraz ? lipa panowie lipa

    • 27 5

  • (1)

    Wywiad donosi, że tak naprawdę to będzie tajna baza do magazynowania zapasów białej farby.

    • 15 1

    • w końcu Polifarb

      • 0 0

  • o ile by było taniej gdyby cała komunikacja miejska w Trójmieście miała tylko jeden zarząd (2)

    A o ile by było taniej gdyby była jedna taka baza na całe Trójmiasto i o ile by było taniej gdyby cała komunikacja miejska w Trójmieście miała tylko jeden zarząd i jeden bilet?

    • 12 1

    • Nie byłoby nic taniej

      Patrz krajowe PolRegio za 25 zł/pockm i spółki samorządowe za 19 zł/pockm.
      Centralizacja to nic dobrego.

      Natomiast lepiej, jakby za transport miejski w skali Trójmiasta organizował jeden podmiot, a nie 40.

      • 2 0

    • Jak w gdańsku???o nie

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane