• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W Gdyni już szkolny rozkład jazdy. Gdańsk i SKM czekają

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Do urzędu nie wejdziesz? "I dobrze!"
Komunikacja w Gdyni wraca do rozkładów jazdy ważnych w dni powszednie w roku szkolnym. Komunikacja w Gdyni wraca do rozkładów jazdy ważnych w dni powszednie w roku szkolnym.

Od poniedziałku, 11.05.2020, w Gdyni w dni powszednie przywrócone zostaną rozkłady jazdy ważne w dni nauki szkolnej. Na taki ruch nie zdecydował się Gdańsk, gdzie funkcjonuje wakacyjny rozkład jazdy. Tak jak do tej pory - co kwadrans w szczycie i co 40 minut poza nim - będzie jeździć SKM.



Czy w czasie koronawirusa korzystasz z komunikacji miejskiej?

O przygotowaniach Trójmiasta do tego, by przewieźć większą liczbę chętnych komunikacją miejską, pisaliśmy na początku maja. Poluzowanie obostrzeń, otwarcie galerii handlowych oznacza powrót wielu osób do pracy, którzy chcą korzystać z komunikacji miejskiej.

Gdynia: rozkłady z uwzględnieniem szkolnych kursów



Jako jedyna na powrót do rozkładów ważnych w dni powszednie w trakcie szkoły zdecydowała się Gdynia.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Zostają także uruchomione i będą funkcjonować zgodnie ze stałymi rozkładami jazdy linie autobusowe i trolejbusowe do tej pory zawieszone, czyli: 20, 21, 30, 34, 103, 121, 134, 163, 209. Na ulice nie wyjadą autobusy linii typowo szkolnych: 244 (w Sopocie) i 265 (w gminie Kosakowo).

- Zdecydowaliśmy się na rozkład szkolny ze względu na większą liczbę kursów w takim rozkładzie na niektórych liniach niż w okresie wakacji, a teraz jest to szczególnie ważne, gdyż obowiązują limity maksymalnej liczby miejsc w pojazdach, równe połowie liczby miejsc siedzących - czyli autobusy i trolejbusy mogą zabierać liczbę pasażerów odpowiadającą mniej więcej 15 proc. pojemności nominalnej -argumentuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Przedstawiciele ZKM Gdynia informują, że w godzinach szczytów przewozowych nadal funkcjonować będą kursy wykonywane jednocześnie przez dwa pojazdy. Nie ukrywają jednak, że względu na maksymalne zaangażowanie taboru liczba takich kursów zmniejszy się.

Gdańsk bez powrotu do szkolnych rozkładów jazdy



Na powrót do powszednich rozkładów jazdy ważnych w dni nauki szkolnej wszystkich linii nie decyduje się Gdańsk.

- Komunikacja miejska w Gdańsku funkcjonuje od 30 marca 2020 r. wg powszednich feryjnych (powszednich ważnych w dni wolne od nauki szkolnej) rozkładów jazdy, które w sposób niewielki odbiegają od rozkładów powszednich ważnych w dni nauki szkolnej. Wynika to z faktu, że zdecydowana większość linii w Gdańsku, zarówno w okresie nauki szkolnej, jak i w ferie czy wakacje, funkcjonuje wg identycznych rozkładów jazdy - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.
Od 6 maja w związku z zakończeniem prac związanych z przebudową skrzyżowania ulic Podwale Przedmiejskie z Łąkową przywrócona została obsługa Stogów i Przeróbki przez linie tramwajowe 8 i 9.

Rozkład ZTM Gdańsk



Ponadto na liniach tramwajowych 2, 4, 6, 8 i 12 w związku ze spodziewaną zwiększoną liczbą pasażerów przywrócone zostały standardowe rozkłady jazdy jak w dni powszednie ważne w okresie nauki szkolnej.

Przedstawiciele ZTM nie ukrywają, że komunikacja w mieście z powodu konieczności podwajania kursów działa na granicy możliwości taborowych.

- Rosną także koszty jej funkcjonowania - na trasy wypuszczane są dodatkowe autobusy i tramwaje. Sytuacja jest o tyle trudna, że przez pandemię koronawirusa znacząco spadły dochody ze sprzedaży biletów - dodaje Gołąb.

SKM czeka na decyzję Urzędu Marszałkowskiego



W przypadku Szybkiej Kolei Miejskiej pasażerowie na razie muszą się zadowolić dłuższymi składami. W dni powszednie, w godzinach szczytu, pociągi nadal będą jeździły co ok. 15 minut, poza szczytem - co ok. 40 minut.


Rozkład SKM Trójmiasto



Niewykluczone, że to się zmieni w kolejnych dniach, bo szefostwo SKM wystąpiło do Urzędu Marszałkowskiego z wnioskiem o przywrócenie na tory 32 połączeń. Trwa oczekiwanie na odpowiedź.
rb

Miejsca

Opinie (163) 6 zablokowanych

  • Dziś z rana na odcinku od Batorego do Orłowa mijałem 10 autobusów i 5 trolejbusów

    Jadących w stronę Sopotu
    Wszystkie praktycznie puste... Jakiś złot pojazdów ZKM był?

    • 3 1

  • Kiedy 129 w Gdańsku powróci?! (1)

    ZTM zawiesił tą linię 1,5 miesiąca temu. Teraz nie widzi podstaw aby linię przywrócić...

    • 2 0

    • Władze mówia że tą linie już całkowicie skasowali . I prszenigdy nie wroci bo szkoda kasa

      • 0 0

  • Firma nie wzięła pod uwagę, że ktoś skasuje godzinny stary bilet, pojedzie na gapę... (2)

    Niestety, jeżdżę miejską komunikacją raz na parę tygodni, a podczas pandemii jeszcze rzadziej. Mam kupionych kilka biletów i aby dokupić 10, 20 gr muszę pieszo iść do kasy lub pojechać na gapę lub skasować podwójny bilet. A wystarczyło ustalić, zwłaszcza w dobie epidemii, że w okresie przejściowym można kasować stare posiadane nominały. Firma straciłaby może kilkaset złotych miesięcznie, co przy obecnych stratach jest pomijalne i zyskałaby szacunek mieszkańców za bystrość i brak małostkowości. Firma ponadto nie wzięła pod uwagę, że ktoś skasuje godzinny stary bilet, pojedzie na gapę, wysiądzie przy kasie, nabędzie dopłatę i ponownie wsiądzie, kontynuując legalną jazdę. A mamy XXI wiek...

    • 5 0

    • A można byłoby uznawać, że bilety nabyte

      z nieaktualną ceną można wykorzystywać jeszcze np. 3 miesiące po wejściu nowego cennika. Nie trzeba byłoby drukować biletów dopłaty, co jest na pewno nieekonomiczne (druk i papier). Po 3 miesiącach można byłoby po prostu skupować nieaktualne bilety i to bez faktur... Podobny scenariusz powtarza się co parę lat. Ciekawe, czy przy kolejnej zmianie cen też będą takie problemy?

      • 1 0

    • bilety powinny być jak znaczki A i B o wartości usługi uniwersalnej

      kupuję bilet za np. 3 zł parę lat temu o nominale A i mogę na niego pojechać za 10 lat bez dopłaty. W ten sposób Firma miałaby przez kilkanaście lat kredyt bez świadczenia usługi.

      • 0 0

  • Do Urzędników

    Jaki jest największy problem tych marszczałków, zarządu ZKM-u i innych decydentów. Oderwanie od rzeczywistości szarego człowieka. Gdyby jeden z drugim ubrał się "po swojemu" wsiadł na cały dzień do komunikacji by podpatrzeć jak to (nie)działa, może by nabrali rozumu.... Ktoś kto synchronizował autobusy w ZMK Gdynia musiał to chyba robić z zasłoniętymi oczami, rzucając lotką w tablicę z godzinami, po czym wynik przepisał i tak już zostało.. Urzędasy wyjdźcie z baniek w których tkwicie i pomyślcie.

    • 2 0

  • Byłem dwa razy w Wenecji

    i mam parę masek...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane