• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: projekt na rozbudowę Chwarznieńskiej do końca roku

rb
11 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino. Przebudowa ul. Chwarznieńskiej wraz z obwodnicą przez las ma odkorkować Witomino.

Na początku 2021 roku powinna być gotowa dokumentacja projektowa dla rozbudowy ul. Chwarznieńskiej na witomińskim odcinku. Gdynia za projekt, prace geodezyjne i nadzór autorski nad inwestycją zapłaci 1,2 mln zł.



Na pierwszą koncepcję przebudowy ul. Chwarznieńskiej Gdynia wydała 1,4 mln zł. Inwestycja nie doszła do skutku, bo po przetargu okazało się, że najtańsza oferta opiewa na ponad 79 mln zł, a władze miasta były skłonne zapłacić 10 mln zł mniej. Przetarg na początku 2019 roku unieważniono.

Koncepcja zakładała priorytet dla pojazdów komunikacji publicznej oraz ułatwienia dla pieszych i rowerzystów, co nie spodobało się kierowcom. Władze miasta ogłosiły, że wracają do pomysłu budowy obwodnicy Witomina, a ul. Chwarznieńska zostanie rozbudowana według nowej koncepcji.

Ul. Chwarznieńska: nowe wytyczne



W ostatnich dniach Gdynia podpisała umowę wartą 1,2 mln zł z firmą Transprojekt Gdański na przygotowanie koncepcji projektowo-kosztorysowej, prac geodezyjnych i nadzoru autorskiego rozbudowy ul. Chwarznieńskiej według nowych wytycznych.

Nowy plan przebudowy ul. Chwarznieńskiej:

  • budowa ul. Chwarznieńskiej od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej,
  • przebudowa ul. Sosnowej,
  • budowa skrzyżowania Chwarznieńska-Rolnicza-Małokokacka-Wielkokacka,
  • budowa drogi rowerowej w ciągu ul. Chwarznieńskiej oraz odcinka drogi rowerowej w ciągu ul. Rolniczej,
  • budowa odcinka ul. Promiennej do ul. Słonecznej wraz ze skrzyżowaniem,
  • budowa odcinka ul. Hodowlanej (od skrzyżowania z ul. Słoneczną do ul. Chwarznieńskiej),
  • budowa i przebudowa infrastruktury technicznej,
  • budowa małej architektury - ławki, kosze, przysiadaki, stojaki na rowery,
  • nasadzenie zieleni.


Władze Gdyni: odciążenie newralgicznej arterii drogowej



Przedstawiciele magistratu informują, że będzie to droga jednojezdniowa o dwóch pasach ruchu, po jednym w każdym kierunku od ul. Małokackiej do ul. Słonecznej. Na tym newralgicznym odcinku drogi pojawią się nowe zatoki autobusowe i sygnalizacja świetlna. Wzdłuż jezdni wykonane zostaną także chodniki, nowe oświetlenie oraz odwodnienie. Droga rowerowa będzie poza pasem jezdni.

- Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej ma za zadanie odciążyć newralgiczną arterię drogową biegnącą przez centrum dzielnicy Witomino - tłumaczy Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Rozbudowa ul. Chwarznieńskiej: co z buspasem?



Wraz z podpisaniem umowy na projekt wróciły kontrowersje związane z kwestią umiejscowienia buspasa na witomińskim odcinku, który był w dokumentacji będącej bazą pierwotnej wersji inwestycji.

Społecznicy z Miasta Wspólnego wskazują, że w dokumentacji przetargowej, na bazie której wyłoniono projektanta nowej wersji, są wytyczne, by stworzyć drogę rowerową, zatoki postojowe i chodniki w miejscu "uprzednio zaprojektowanego buspasa w projekcie BBPK".

Władze miasta odpowiadają, że to czy buspas powstanie, okaże się dopiero po zakończeniu tworzenia dokumentacji projektowej.

- W ramach postępowania wykonawca projektu ma wskazania, jednak ostateczne rozwiązanie organizacji ruchu w ramach rozbudowanej infrastruktury będzie znane w momencie odbioru końcowej dokumentacji projektowej. Obecnie nie można przesądzać o rozwiązaniach szczegółowych - zaznacza Marek Łucyk.
rb

Miejsca

Opinie (113) 9 zablokowanych

  • Kiedy remont Kwiatkowskiego? (2)

    Ulica wygląda jak po bombardowaniu, zapraszamy Prezydentów na kilka jazd z dołu do góry, z góry na dół - dodatkowa atrakcja jadąc z góry - dwa głębokie pofalowania wjeżdżając z Kwiatkowskiego na Estakadę, małe auta tak śmiesznie wylatują w powietrze, może któreś kiedyś spadnie pod Estakadę?
    :)

    • 59 9

    • Przecież na Chwarznie mieszka szczur, dlatego tam sa inwestycje drogowe!

      Juz z drogą wchodza w park krajobrazowy, a potem gdynski developer bedzie wycinal las i budował dalej swoje komfortowe mieszkana!!

      • 1 1

    • Mam wrażenie że w Gdyni jedynym problemem jest witomino i chaszczynska...

      A reszta dzielnic to już władze mało co obchodzi ...Kwiatkowskiego to jest ewenement takie są tam kocie łby !!! Hutnicza też w tragicznym stanie ....

      • 6 1

  • ulice (1)

    Pan Marek Stępa teraz od sportu pPan Marek Lucyk kto będzie następny będzie się bawił projektowanymi ciągami komunikacyjnymi ale mieszkancy mają pecha

    • 59 5

    • kompletni dyletanci

      • 10 3

  • Pan Stępa już temat analizował 20 lat

    wydatkował setki tysięcy złotych, naobiecywał. Do tego kilka delegacji i konferencji. Kpina

    • 51 11

  • Powinna byc odpowiedzialność materialna urzędników

    Za złe decyzje i wyrzucanie pieniędzy z naszych podatków w błoto. Jeśli będą ponosili część kosztów skończy się radosna twórczość gdyńskich urzędników.

    • 59 6

  • 2021...dokumentacja

    a nie było tak, że to już miało ruszyć jakoś niedługo? sama budowa ???

    • 61 1

  • (2)

    Projekt. To tylko projekt a nie rozbudowa. Przypominam, żeby nikt się nie pomylił i nie łyknął, że budowa ruszy :)))

    • 83 11

    • Chyba, że jest rok wyborczy, to co innego: (1)

      "- Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni - mówi Marek Łucyk, nowy wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju." 22 listopada 2018
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Dwie-oferty-na-przebudowe-Chwarznienskiej-w-Gdyni-n129516.html
      I tak co 4 lata...

      • 11 1

      • skoro Gdynianom to pasuje....
        show must go on!

        • 9 1

  • To jakiś żart? Koniecznie buspas musi byc! (2)

    • 63 20

    • po co buspas w dobie koronawirusa - nikt nie będzie jeździł autobusami.

      • 10 3

    • Sens budowania busspasa jest wtedy kiedy są korki. Czyli zakłada się że nowa inwestycja z góry jest skazana na niepowodzenie ?/

      • 13 1

  • Spokojnie to tylko projekt, który nie zoobowiązuje

    I tak to jest za drogie wszystko i nie powstanie. Z roku na rok wszystko drożeje a nie odwrotnie. Znowu 2 mln wrzucone w kosz. Pokryjemy wszyscy z biletów zkm

    • 55 11

  • Czy to tam mieszkają "włodarze"?

    co z Kwiatkowskiego? co z hutniczą? co z innymi mega zniszczonymi ulicami?

    • 63 0

  • Projekty, plany, konsultacje, wizualizacje, analizy...

    • 61 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane