- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (181 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (101 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (33 opinie)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (95 opinii)
- 5 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (40 opinii)
- 6 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
Gdynia: tunel i wiadukt na Puckiej będą później
Stojący czasem po kilkadziesiąt minut przed zamkniętym szlabanem cieszyli się, że będzie tunel, wiadukt i nowe drogi w okolicy. Ogłoszono sukces, rozpoczęto projektowanie, ale... dziś już wiadomo, że bezkolizyjny przejazd przez ul. Pucką w Gdyni nie powstanie w terminie - czyli za dwa lata. Kiedy? Spółka PKP PLK nie odpowiada na to pytanie, bo szuka finansowania inwestycji.
- Przejazdy kolejowe w ciągu ul. Puckiej od lat utrudniają życie mieszkańcom Gdyni.
- Oczekiwanie na podniesienie szlabanów trwa czasem nawet pół godziny.
- Jak wygląda to w praktyce, pokazał nasz test drogowy, w którym zbadaliśmy, jak najszybciej dojechać z obwodnicy do Galerii Szperk na Pogórzu.
- W 2019 roku Gdynia i PKP PLK podpisały porozumienie, według którego za dwa lata miały być tu bezkolizyjne przejazdy.
Jeszcze do niedawna wszystko szło dobrze. Zgodnie z podpisaną umową PKP PLK zająć się miała budową tunelu i wiaduktu. Dzięki temu zlikwidowane mogłyby zostać pozostałe dwa przejazdy drogowe przez tory: w ciągu ulicy Północnej i ulicy Piaskowej. Kolej finansuje również opracowanie dokumentacji projektowej, budowę urządzeń odwadniających i połowę kosztów nadzoru inwestorskiego. Wstępny koszt tunelu i wiaduktu szacowano na ponad 100 mln zł.
Film z listopada 2017 roku
Według planów oddanie bezkolizyjnego przejazdu ulicą Pucką nastąpić miało nie później niż do końca 2023 roku. Dziś wiadomo już jednak, że nic z tego nie wyjdzie.
PKP PLK: wszystko zależy od pozyskania środków
Niedawno Trojmiasto.pl dotarło bowiem do informacji, że inwestycja może się opóźnić. Postanowiliśmy potwierdzić to u źródła. Zadaliśmy konkretne pytania: czy rzeczywiście tak jest, dlaczego tak się stało i jaki obecnie termin realizacji inwestycji można uznać za obowiązujący? Odpowiedź przedstawicieli PKP PLK jest - delikatnie rzecz ujmując - wymijająca.
- Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie projektowania oraz uzyskiwania niezbędnych decyzji i pozwoleń. Rozpoczęcie prac na linii Gdynia-Chylonia - Słupsk [to w ramach tej inwestycji wykonane zostaną wiadukty i tunele - dop. red.] uzależnione jest od pozyskania środków finansowych - informuje Przemysław Zieliński, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Władze Gdyni: realizacja w najbliższych latach
Swoich prac nie może więc też zacząć Gdynia, bo budowa tunelu drogowego pod torami wymaga równoczesnego wybudowania wiaduktów kolejowych na poziomie terenu. Władze miasta nie tracą jednak optymizmu.
- Pierwotnie strona kolejowa planowała realizację przedsięwzięcia do końca obecnej perspektywy finansowej UE, tj. do 2023 roku. Z przyczyn niezależnych od gminy kolej zmuszona była przesunąć realizację na nową perspektywę finansową - zauważa Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni, odpowiedzialny m.in. za inwestycje. - Przedsięwzięcie jest ujęte w strategicznym planie inwestycji kolejowych, w związku z czym należy się spodziewać jego realizacji w najbliższych latach.
Problem z przejazdami kolejowymi w Gdyni (8 opinii)
Miejsca
Opinie (482) ponad 10 zablokowanych
-
2021-08-23 07:15
Jak to jest panie Szczurek ze w Rumi na tej samej lini kolejowej Rumia jest wstanie wybudować tunel... (7)
A w Gdyni się nie da!!!
- 158 1
-
2021-08-23 18:06
Bo w Rumi rządzi PO (2)
a tam gdzie rządzi PiS i podobne skrajnie prawicowe ugrupowania to zastój i upadłość.
- 1 3
-
2021-08-25 15:11
Skrajnie prawicowe?
Hahaha pis to ma prawicę tylko w nazwie koalicji.
- 0 0
-
2021-08-23 19:50
Szczurek bardziej jest po stronie Trzaskowskiego, zresztą PiS właśnie nam narzuca "nowoczesne" zasady, co mnie drażni. I pewnie wielu z nas.
- 1 0
-
2021-08-23 16:58
W Rumi powstaje jeden a drugi w planach (1)
W Redzie już powstał tak samo jak w Wejherowie a tam za kilka miesięcy rozpocznie się budowa następnego i w planach jest kolejny panie gryzoń...
- 5 1
-
2021-08-24 07:40
jaki drugi tunel jest w planach?
- 0 0
-
2021-08-23 11:26
Breżniew pod koniec swojej kadencji ( a rządził krócej niż nasz król), też był baaaardzo zmęczony.
- 8 0
-
2021-08-23 07:27
Bo łoni nie mają wiat solarnych i czerwonej fali
Po za tym zlikwidowałm juz parkingi wiec po co ci tunel...
- 33 0
-
2021-08-23 07:02
(29)
Od 30 lat ta sama gadka. Później, nie da się, pracujemy nad tym, konsultacje społeczne, studium wykonalności, makiety, wizualizacje....
Łucyk zbuduj kolejne parki kieszonkowe- inwestycje na miarę tego umierającego miasta. Gdynia jak Detroit- 253 4
-
2021-08-23 07:12
pkp plk szuka pieniędzy więc pretensje miej do swoich (6)
jak zwykle
- 5 23
-
2021-08-23 09:25
sprawdz sobie inne inwestycje miasto-pkl czy miasto -port... (1)
za wszystko maja zapłacic wszyscy inni tylko nie miasto..1mld długu i delfinki, to są działania szczura i kuca
- 21 2
-
2021-08-25 15:02
Dokładnie. Nie ważne z kim, jak Gdynia ma być współinwestorem to niby zawsze ten drugi podmiot jest winny opóźnieniom.
- 1 0
-
2021-08-23 09:11
Jakoś w Rumi się da (2)
I w Wejherowie. Tam pewnie jest inne PKP.
- 25 1
-
2021-08-23 14:12
w Gdyni ludzie żle głosowali (1)
nie to co w Rumii - co zagłosowali tak poPiSowo
- 3 4
-
2021-08-23 17:01
rumia zaglebie pisie i wszystko jasne
- 0 2
-
2021-08-23 08:01
2 miliardy na szczujnie TVPiS się znalazło ... na infrastrukturę 100mln brakuje?
a na te podwyżki po 60%-100% w rządzie poPiSowo też mają ... i PKPiS szuka forsy?
- 23 5
-
2021-08-23 07:13
a przeczytałeś chociaż artykuł? (17)
to pkp plk opóźnia
- 6 23
-
2021-08-23 19:43
a w Rumii nie opóźniało tak? myśl samodzielnie
- 2 1
-
2021-08-23 11:25
Złej baletnicy przeszkadza nawet rąbek u spódnicy (1)
- 7 0
-
2021-08-23 17:08
dlatego nie da sie przyjac tlumaczen pkppis
- 0 5
-
2021-08-23 07:24
To miasto powinno powiedzieć. (11)
OK, robimy to sami. To zbyt ważna sprawa. Ale tego nie robi. I PLK nie zmusza miasta do czekania. To wyłącznie decyzja Szczurka lub Łucyka.
- 36 7
-
2021-08-23 07:57
Przecież to sa tereny PKP. (9)
Miasto ma wejść na cudzą własność i zacząć sobie budować?
- 7 23
-
2021-08-23 09:59
(3)
A PKP to jest może Koreańskie albo Australijskie? W Wejherowie jakoś sobie z tym radzą.
- 14 4
-
2021-08-23 10:32
Czy w Wejherowie jest kandydat z PiS na prezydenta? (2)
Nie ma? To nie ma powodu żeby robić rządzącym pod górkę...
- 2 4
-
2021-08-23 12:29
(1)
Przed 2015 w Gdyni była bida, bo Szczurek nie był z PO. Teraz jest bida, bo Szczurek nie jest z PiS. No kto by nie rządził we władzach centralnych, to Słońcu Bulwaru zawsze wiatr w oczy wieje.
- 8 0
-
2021-08-23 14:08
postawi sie pomnik kaczusie postrzeloną o świcie ... kuprem w str. miasta - na końcu skw.Kościuszki
i forsa napłynie nieoPiSanie miliardami ....
- 1 2
-
2021-08-23 09:29
miasto od dawna miało wybudowac przejazd, PLK nie było w tym wcale wymieniane. (4)
PLK nie potrzebuje tuneli dla pociągów, to miasto potrzebuje dla mieszkańców.. miasto szuka jeleni finasowych, zupełnie jak odbudowa dziury wstydu na Gołębiej..nadal nic sie nie dzieje
- 17 4
-
2021-08-23 09:52
(3)
Człowieku lepiej się zastanów dobrze . Przeciesz to też powinno zależeć PKP na bezpiecznym przejdzie. Czyli tu opowiada i miasto i PKP wspólnie za bezpieczny przejazd .
- 1 10
-
2021-08-23 12:05
PKP ma bezpieczny przejazd (2)
Ta linia i tak nie będzie przebudowywana na Vmax powyżej 120 km/h, bo to technicznie mało realne w takim miejscu, więc PKP nie jest niczym zobligowana do budowy tunelu. Są szlabany? Są. Jest sygnalizacja? Jest.
- 10 1
-
2021-08-23 14:06
bo FORSA poszła poPiSowo na "Te Nagrody Nam się po prostu NAleżąły"
- 2 3
-
2021-08-23 13:57
Ale i równierz PKP jest zobowiazana wybudować właśnie tunel lub most bo jezdnia koliduje z torami i muszą zwalniać w tym miejscu
- 3 2
-
2021-08-23 11:30
Są delfiny błękitne jak niebo? Są! Są białe koła l'art pour l'art To o co chodzi. To są pierwszorzędne sprawy miasta
- 9 0
-
2021-08-23 13:03
Nie czytałem bo teraz pedałuję na Oksywie
- 2 0
-
2021-08-23 08:53
a wiesz, że takie sprawy powinno ogarniać się nie od 2019 ale wiele lat wczesniej
ile lat mieli? przecież ciągle są u steru
- 19 1
-
2021-08-23 10:13
(1)
A z przedłużeniem obwodnicy d o Hutniczej przez ul.Pólnocną gadają od 60 lat i nic się niedzieje w tym miejscu
- 14 0
-
2021-08-23 17:21
pisy takie juz sa, obiecuja i nie dotrzymuja umow a ich elektorat to lyka, drogi czerwonej nie ma i tunelu tez nie bedzie
- 0 6
-
2021-08-23 09:58
Od 30!???? Ja pamiętam ten chyloński problem od początku lat siedemdziesiątych ub. Wieku - budowano wówczas Węzeł Pokoju i stałem tam czasami godzinę. Nic zatem nowego. To jest Gdynia! Choć wówczas coś się jednak tu działo a dziś - marazm niestety. Ale Szczurkowski nadal jest prezesem.
- 14 0
-
2021-08-23 07:24
Spisujesz listę błędów dla nieumiejących czytać
- 2 0
-
2021-08-23 15:02
(3)
PKP jest trochę winna że powoli zorganizować planu tunelu i wiadukt w Gdyni Chylonii a nie myślał że jest projekt od dawna . To po prostu jest wstyd PKP . Od Gdyni do Warszawy jest gotowy budowany na każdym peronu i tunelu w szybkim terminie . A najgorsza jest z Gdyni do Słupska dlatego zwleka dale z opóźnieniem . A miał być gotowy w 2025 . Teraz nie wierzymy w budowę bo teraz dużo brakuje budowlańców . To przez PiS jest winny !!!!!
- 1 6
-
2021-08-25 14:45
Masz wyraźny kłopot z polską składnią, nie jest też to po kaszubsku, Kaliningrad? Kabul?
- 1 0
-
2021-08-23 15:40
Czy tam, gdzie się (1)
urodziłeś, nie było szkoły podstawowej?
- 3 1
-
2021-08-23 15:47
Ale sobie to pytanie zadajesz?
- 0 2
-
2021-08-23 14:23
Polska to kraj ludzi ogromnej wiary, (1)
niewielkiej wiedzy i znikomej chęci dowiedzenia się jak jest naprawdę. Miast to nie guma od majtek, nie rozciągnie się z xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxs do xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl. Wszyscy chcą jeździć samochodami, tyle że jest ich już o wiele za dużo i ciągle przybywa nowych, tak że ani obecna, ani wyśniona hipotetyczna nierealistyczna sieć drogowa przyszłości ich nie pomieści. Im szybciej ktoś spojrzy prawdzie w oczy, tym szybciej osiągnie spokój ducha. Naiwni zaś nadal będą się niezdrowo podniecać i wylewać swoje gorzkie żale, że nie dostają tego co im się "należy".
- 0 6
-
2021-08-25 14:38
Ciągle przybywa nowych ludzi? naprawdę?
W 1989 roku w Gdyni mieszkało 252 tys mieszkańców a po 32 latach mieszka w niej 245 tys mieszkańców
W tym samym czasie populacja Rumii zwiększyła się z 10 tys do 50 tys, Redy z 5 do 25 tys. Już litościwie nie podam o ile procent wzrosła ludność Gmin Kosakowo, Szemud czy Żukowo bo ponad 100%. Nie rozumiecie w tych urzędach, że ludzie uciekają z Gdyni i Sopotu przez was?To Rodowici Gdynianie zapewnili Rumii, Redzie i Bojanu bezprecedensowy boom rozwojowy zabierając tam ze sobą swoje podatki, przestrzenie życiowe, pasje i marzenia. Jak jesteś taki/taka realista to pojedź sobie na wycieczkę do warszawy, spójrz prawdzie w oczy i zobacz jak wyglądają aleje dojazdowe do nowych osiedli, ile mają pasów, jakie mają wiadukty, tunele. Naprawdę nowoczesność nie polega na utrzymywanie przejazdu z 1874 roku w niezmienionym kształcie i nie przyjmowanie do wiadomości że samochód jest podstawowym środkiem lokomocji ludzi XXI wieku.- 1 0
-
2021-08-23 12:41
Proste? (2)
Miasta budują tunele, jeżeli dostają na to kasę od rządu. W Mielcu wybudują, bo dostali a ruch pociągów ma być tam ogromny: 4 pary pociągów (od poniedziałku do piątku)! Trzeba mieć dojścia... albo zapisać Gdynię do Podkarpacia!
- 2 9
-
2021-08-25 14:18
Wina Pisu! od razu wiedziałem!
- 1 0
-
2021-08-23 13:15
Tragedia
Tunele, obwodnica Witomina a teraz ogłoszenie " wielkiego" projektu na zagospodarowanie Skweru Kościuszki , ciągłe obiecanki a tak naprawdę przez ćwierć wieku wybudowano w Gdyni kawałek drogi na Chwarzno i drogę różową. Gdynia ginie od lat pod tymi rządami i to jest bardzo przykre. Za to rozdawanie działek idzie pełną parą ... Ciekawe kiedy zainteresują się odpowiednie organy co się w tym mieście dzieje ? Najłatwiej jest łupić i drenować rodowitych mieszkańców podnosząc wszelkie opłaty jak np za parkowanie od razu o ponad 100 procent. Czemu nie więcej to szybciej miasto popadnie w całkowitą ruinę a rdzenni mieszkańcy wyniosą się do Wejherowa
- 4 0
-
2021-08-23 12:04
Tunel (2)
Trzeba zmienić Prezydenta ten myśli tylko o Wiczlinie
- 7 1
-
2021-08-25 14:15
jechałem ostatnio przez Wiczlino
rozbawiły mnie ulice poskładane z płyt jombów jako reguła w tej dzielnicy
- 0 0
-
2021-08-23 12:08
Na Wiczlinie,
podobnie jak w całym mieście, też nic szczególnego się nie dzieje. Powstają jedynie nowe bloki, w niedziele biją dzwony, seniorzy jadą do ROD... Po prostu Gdynia.
- 5 0
-
2021-08-23 11:24
Gdynia to nie miasto tylko stan umysłu Zarządu i rady Miasta. (1)
Tunel/wiadukt na Puckiej bedzie póznie, by-pass Witomina do Obwodnicy będzie później, poszerzenie Wielkopolskiej i Chwaszczyńskiej o 1 pas na całej długości do Dąbrowy bedzie pózniej. Tylko wybory będą wcześniej więc wybierzmy nową Rade Miasta z wykluczeniem tych z Samorządności i nowego (nie starego-nowego) prezydenta miasta.
- 15 0
-
2021-08-25 14:12
nie zapomnę jak w 2018 Gdynianie oburzali się że jakiś Horała, jakiś pisowczyk śmie kandydować w Ich Mieściei
Macie co chcieliście - a chcieliście widząc efekty wcześniejszych kadencji
- 1 0
-
2021-08-23 11:19
Polityka transportowa miasta powinna być zupełnie inna (8)
Dobudowywanie bez sensu jakiś kawałków dróg to droga donikąd.
Owszem korek może i zniknie tam, ale przez poprawę przepustowości jednej drogi on się po prostu przesunie w inne miejsce.
Polityka transportowa miasta powinna opierać się o zmniejszenie ruchu pojazdów.
Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować.
Ogólnie należy dążyć do tego żeby ruchu samochodów w mieście nie było - poprzez likwidację ogólnodostępnych miejsc parkingowych, pozostawienie jedynie miejsc dla niepełnosprawnych.
Mieszkańców należy zobowiązać do zorganizowania sobie prywatnego terenu do trzymania własnych pojazdów.
Nie ma takiej siły żeby dobudować drogi - próbowano to kiedyś zrobić w Detroit, zatrzymano się na etapie gdzie 3/4 powierzchni miasta było infrastrukturą drogową, a cała metropolia stała w korkach po 4h dziennie, właśnie z tego powodu że całe miasto było poprzecinane siecią dróg po 10 pasów.
Raczej nie chcemy iść tą drogą.- 2 12
-
2021-08-25 14:06
Brawo za wpis otrzymuje on nagrodę Pomorski Obłęd 2021
Uzasadnienie:
Wspaniała kompilacja poglądów wyznawanych przez kastę władczą pomorskiej krainy prawdziwej demokracji.
Laudacja:
Przy okazji trzeba zauważyć że jest to ideologia bezpardonowo wprowadzana w życie wbrew oporowi społecznemu - wiadomo bowiem że elity polityczne wiedzą lepiej gdyż są światlejsze i bardziej europejskie od przaśnego społeczeństwa.
Wolne Miasto Wolności także wprowadzana w życie te ideały lepszego świata - zwężanie pasów, przejścia dla pieszych nad tunelami podziemnymi, skrzyżowania równorzędne, likwidacja miejsc parkingowych. To nie jest kwestia nieudolności Szczurka czy Dulkiewicz, to jest kwestia obowiązywania ideologii wyrażonej wpisem - stad nagroda- 1 0
-
2021-08-23 16:22
"Jeśli mamy taki newralgiczny przejazd który powoduje powstawanie zatorów - należy go zamknąć i zlikwidować."
Zator powstaje, bo nie ma bezkolizyjnego przejazdu przez teren kolejowy i zamykają szlabany ośle jeden. Idąc twoim tokiem rozumowania, to wszystkie drogi z przejazdami naziemnymi powinny być zamknięte dla ruchu kołowego, tak?
- 5 0
-
2021-08-23 13:37
piesiewicz to ty? Halo jesteś w portowo-przemysłowym mieście. Bujaj się z tymi pomyslami (1)
komuch
- 6 1
-
2021-08-23 16:12
Jeszcze
Niedługo po porcie nie będzie śladu, wszędzie kafejki i woonerfy.
- 4 0
-
2021-08-23 12:38
Kwintesencja poglądów wszelkiej maści ekoaktywistow, pseudo cyklistów i innych zielononawiedzonych zlikwidować, zmusić, zobowiazac
- 5 0
-
2021-08-23 11:40
Zaufaj mi w psychiatryku już przyjmują... (1)
.... zapraszam Cię tam do odwiedzin w jedną stronę - najlepiej rowerem
- 9 1
-
2021-08-23 11:49
Ale musi wliczyć czas stania na szlabanach kalkulując dojazd na Srebrzysko. Chyba że jak każdy porządny cyklista ma przepisy ruchu drogowego w tej części ciała którą sadza na siodełku.
- 7 0
-
2021-08-23 11:22
Czemu zawsze się znajdzie jakiś ciężko niepełnosprawny intelektualnie cyklista?
- 9 1
-
2021-08-23 07:05
PKP nic nie musi. O tym nie można zapominać, bo się człowiek rozczaruje tylko. (7)
- 130 4
-
2021-08-23 09:28
Prolemem jest Szczurek i jego ekipa, ktora przeawliła mnostwo pieniędzy na wizualizacje i makiety (4)
a teraz kasy na prawdziwe inwestycje nie ma
- 15 9
-
2021-08-23 10:21
A dlaczego mają mieć? (3)
Może jeszcze szczurek ma tory do Pcimia wyremontować?
- 11 11
-
2021-08-23 10:57
gdyby był przedstawicielem Pcimia lub gdyby Gdynia w Pcimiu miała interesy (2)
Tak!
Ma wyremontować tory do Pcimia. Bo taki jest interes mieszkańców miasta Gdyni, z których podatków żyje.
Jakoś Wejherowo i Rumia tunele potrafiły wybudować. Gdynia wolała podziemne parkingi dla deweloperów.- 14 5
-
2021-08-25 13:33
i Reda
- 0 0
-
2021-08-23 11:03
Za to mamy dworzec lotniczy. Wczoraj widzialem. I pikny parking przed dworcem. Trzeba air show organizować co tydzień
- 6 1
-
2021-08-23 10:14
Wystarczy nie kraść (1)
A pieniądze się znajdą
- 12 1
-
2021-08-23 17:41
ta to potrafila kota ogonem odwracac, zadna inwestycja przed ktorymi sie lansowala nie zostala ukonczona, nawet tak prestizowa jak tunel na zakopiance, a potem uciekla do brukseli
- 0 2
-
2021-08-24 15:06
Wstyd (1)
Brak polaczenia miedzy Hutnicza a Pucka gdzie jest zaglebie przedsiebiorstw.
Lepirj i ekologiczniej jest inwestować w Browar czy "byly parking" na skwerze niz uwolnic ruch pomiedzy tymi ulicami. co na to ekolodzy - auta stoja na tych przejazdach po kilkanascie minut i nikt nie pyta co z ekologia przy wlaczonych silnikach.
Nie bede juz mowila o czasie zmarnowanym i nerwach.
Bzdura- 2 0
-
2021-08-25 07:29
silnik wg przepisów należy wyłączyć
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.