- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (122 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (501 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (88 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (320 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (162 opinie)
Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum
Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.
Przypomnijmy:
- ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego do Jana z Kolna
- miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
- droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
- społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
- urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.
Gdynia chce być bardziej zielona
Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.
Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.
W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.
- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.
Społecznicy: czekamy na zmianę studium
Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.
- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Miejsca
Opinie (328) 3 zablokowane
-
2020-02-17 11:57
Pasy
W tym dziwnym mieście powinno się zaorać wszystkie ulice i posiać trawę. Tak aby weganie mieli się gdzie paść
- 23 2
-
2020-02-17 12:28
"Gdynia chce być bardziej zielona"
To znaczy co? Białą farbę zastąpi teraz zielona?
- 15 1
-
2020-02-17 12:30
Gdynianka (6)
Drodzy mieszkańcy śródmieścia , chcecie mieć cisze i spokój , proszę się wyprowadzić na obrzeża Gdyni. Bo z centrum miasta nie da się zrobić sielskiej wsi.
- 26 9
-
2020-02-17 12:48
a może ty się wyprowadzisz? (3)
polecam Bangalore, albo Meksyk, tam samochodem można wszędzie wjechać
- 4 12
-
2020-02-17 13:11
właśnie mieszkam przy ulicy, która była willowa, (2)
do czasu gdy nie zaczęli budować wielorodzinnych i bloków. Teraz mamy "przelotówkę". Prosimy o zamknięcie okolicy dla samochodów. Ale tylko dla obcych, bo my mamy inne prawa? Czy ewentualne zamknięcie śródmieścia będzie obowiązywało także dla mieszkańców tej dzielnicy?
- 6 1
-
2020-02-17 13:25
a czy ktoś ci zamyka Śródmieście? (1)
- 2 6
-
2020-02-17 18:50
Świętojańska i Starowiejska to nie śródmieście?
- 1 0
-
2020-02-17 15:47
Powiedzmy zaczyna się w PL wzrost (1)
demograficzny, i Gdynia rozrasta się x2, do 500 tys.ludzi.
To daje wzrost liczby aut też x2.
Dalej zatem każdemu dasz prawo do wjazdu do centrum miasta, które z gumy nie jest i się go nie rozciągnie ?
Na razie wzrostu mieszkańców nie ma, więc w artykule nie ma mowy o zakazie wjazdu do centrum, a jedynie o słusznym zaniechaniu budowy 4 pasów na dolnym odcinku Władysława IV, bo nie ma tam korków.- 2 6
-
2020-02-17 18:49
ale pojechałeś z tym przyrostem.
Ile mieszkań wybudowano w śródmieściu a jakie są możliwości rozbudowy sieci ulic w Gdyni? Tu jest problem, każdy kawałek zabudowywany, coraz więcej mieszkańców i jak im zabronisz dojechać do domu?
- 4 1
-
2020-02-17 12:56
Kontra bus pas ? Może i spoko ale chyba tylko na odcinku między Jana z Kolna a 10 Lutego bo dalej tego nie widzę..
Wyniesione skrzyżowanie to spoko pomysł.
- 2 5
-
2020-02-17 13:03
aaa
Park kieszonkowy. Czy to jest zapowiedź, że w centrum Gdyni będzie jeszcze więcej budynków,, a każdy mieszkaniec dostanie od urzędnika kawałek trawnika np. o wymiarach 2cmx1cm, w zależności od wielkości kieszeni. Gratuluję pomysłu.
- 11 3
-
2020-02-17 13:03
Nowoczesna Gdynia, nowoczesne chodniki, nowoczesne drogi, nowoczesne imprezy.
Nowoczesny skwer, nowoczesny bulwar, nowoczesny wiadukt, nowoczesny komisariat, nowoczesny prezydent, nowoczesny Meksyk, nowoczesny Pekin.
- 13 0
-
2020-02-17 15:59
Najgorszy nowotwór polskich miast
Aktywiści miejscy
- 14 6
-
2020-02-17 17:29
"Gdynia chce byc bardziej zielona", " powstana parki kieszonkowe". Co za bzdura. Gdynia kiedys byla bardziej zielona, ale parki wyrżnięto zeby postawić miedzy innymi bezuzyteczne centrum kwiatkowskiego albo zeby budowac ludziom na podworku kolejne osiedla.
- 9 1
-
2020-02-17 18:15
Brawo!!! Na rowerach tyłki wozić.
- 1 8
-
2020-02-17 18:24
Łukasz Piesiewicz wróg większości Gdynian.
Najlepiej zakorkować miasto totalnie i nawalić ścieżek rowerowych.
- 14 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.