• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rezygnuje z poszerzenia ulicy w centrum

Michał Sielski
17 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV. Na tym odcinku planowano poszerzyć ul. Władysława IV.

Wbrew pierwotnym planom ul. Władysława IV w Gdyni nie będzie czteropasmowa. Co więcej, na jej dolnym odcinku powstanie m.in. wyniesione przejście dla pieszych. - Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne, które od pięciu lat walczyło, by zaniechano tego planu.



Przypomnijmy:

  • ulica miała być poszerzona na odcinku od ul. 10 lutego zobacz na mapie Gdyni do Jana z Kolna zobacz na mapie Gdyni
  • miał tam powstać czwarty pas kosztem chodnika,
  • droga miała być wygodnym dojazdem do Międzytorza,
  • społecznicy zaprotestowali przeciwko wtłaczaniu kolejnych aut do centrum,
  • urzędnicy odpowiedzieli, że cztery pasy i tak powstaną.


Gdynia chce być bardziej zielona



Tyle historii. Obecnie jednak władze Gdyni skłaniają się do większej ilości zieleni w centrum i udogodnień dla pieszych, a nie kierowców. W ciągu dwóch lat w Śródmieściu powstaną parki kieszonkowe, miejsca wypoczynku, ma być więcej zieleni.

Gdynia planuje rewolucję w Śródmieściu.



W związku z tym planem miasto rezygnuje z pomysłu poszerzenia ul. Władysława IV.

- Nigdy nie był to zdecydowany plan realizacji, a jedynie możliwość realizacji zapisana w planie zagospodarowania przestrzennego. Nie wszystkie zapisy planu trzeba jednak realizować i tego na pewno nie będziemy forsować. Cztery pasy na dolnym odcinku Władysława IV? Na pewno nie - zapewnia wiceprezydent Gdyni Marek Łucyk.
Co więcej, na ul. Władysława IV powstać ma kontrbuspas, a skrzyżowanie z ul. Starowiejską będzie wyniesione, by ograniczyć niebezpieczne sytuacje, do których co jakiś czas tam dochodzi.

Społecznicy: czekamy na zmianę studium



Ta zmiana bardzo cieszy społeczników, którzy od pięciu lat przekonywali, że poszerzenie ulicy w centrum miasta przyniesie więcej złego niż dobrego. Od korków, przez problemy z parkowaniem, po zanieczyszczenie powietrza i mniej miejsca dla pieszych.

- Cieszymy się, że władze Gdyni dojrzały do tej deklaracji. Liczyliśmy na nią od kilku lat, ponawiając nasze wnioski i petycje. Szkoda, że jeszcze w zeszłym roku pomysł na Władysława IV wśród polityków rządzących naszym miastem był inny i odrzucono wtedy nasz, ale też Rady Dzielnicy Śródmieście, wniosek o wykreślenie zapisu o czterech pasach z uchwalanego wtedy studium. Teraz czekamy na zainicjowanie procedury zmiany zapisów studium i planu miejscowego przez władze Gdyni, ale oczywiście z chęcią zrobimy tu pierwszy krok i na dniach zgłosimy odpowiednie wnioski. By słowo prezydenta Łucyka stało się ciałem - mówi Łukasz Piesiewicz ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.

Miejsca

Opinie (328) 3 zablokowane

  • Pasy

    W tym dziwnym mieście powinno się zaorać wszystkie ulice i posiać trawę. Tak aby weganie mieli się gdzie paść

    • 23 2

  • "Gdynia chce być bardziej zielona"

    To znaczy co? Białą farbę zastąpi teraz zielona?

    • 15 1

  • Gdynianka (6)

    Drodzy mieszkańcy śródmieścia , chcecie mieć cisze i spokój , proszę się wyprowadzić na obrzeża Gdyni. Bo z centrum miasta nie da się zrobić sielskiej wsi.

    • 26 9

    • a może ty się wyprowadzisz? (3)

      polecam Bangalore, albo Meksyk, tam samochodem można wszędzie wjechać

      • 4 12

      • właśnie mieszkam przy ulicy, która była willowa, (2)

        do czasu gdy nie zaczęli budować wielorodzinnych i bloków. Teraz mamy "przelotówkę". Prosimy o zamknięcie okolicy dla samochodów. Ale tylko dla obcych, bo my mamy inne prawa? Czy ewentualne zamknięcie śródmieścia będzie obowiązywało także dla mieszkańców tej dzielnicy?

        • 6 1

        • a czy ktoś ci zamyka Śródmieście? (1)

          • 2 6

          • Świętojańska i Starowiejska to nie śródmieście?

            • 1 0

    • Powiedzmy zaczyna się w PL wzrost (1)

      demograficzny, i Gdynia rozrasta się x2, do 500 tys.ludzi.

      To daje wzrost liczby aut też x2.

      Dalej zatem każdemu dasz prawo do wjazdu do centrum miasta, które z gumy nie jest i się go nie rozciągnie ?

      Na razie wzrostu mieszkańców nie ma, więc w artykule nie ma mowy o zakazie wjazdu do centrum, a jedynie o słusznym zaniechaniu budowy 4 pasów na dolnym odcinku Władysława IV, bo nie ma tam korków.

      • 2 6

      • ale pojechałeś z tym przyrostem.

        Ile mieszkań wybudowano w śródmieściu a jakie są możliwości rozbudowy sieci ulic w Gdyni? Tu jest problem, każdy kawałek zabudowywany, coraz więcej mieszkańców i jak im zabronisz dojechać do domu?

        • 4 1

  • Kontra bus pas ? Może i spoko ale chyba tylko na odcinku między Jana z Kolna a 10 Lutego bo dalej tego nie widzę..

    Wyniesione skrzyżowanie to spoko pomysł.

    • 2 5

  • aaa

    Park kieszonkowy. Czy to jest zapowiedź, że w centrum Gdyni będzie jeszcze więcej budynków,, a każdy mieszkaniec dostanie od urzędnika kawałek trawnika np. o wymiarach 2cmx1cm, w zależności od wielkości kieszeni. Gratuluję pomysłu.

    • 11 3

  • Nowoczesna Gdynia, nowoczesne chodniki, nowoczesne drogi, nowoczesne imprezy.

    Nowoczesny skwer, nowoczesny bulwar, nowoczesny wiadukt, nowoczesny komisariat, nowoczesny prezydent, nowoczesny Meksyk, nowoczesny Pekin.

    • 13 0

  • Najgorszy nowotwór polskich miast

    Aktywiści miejscy

    • 14 6

  • "Gdynia chce byc bardziej zielona", " powstana parki kieszonkowe". Co za bzdura. Gdynia kiedys byla bardziej zielona, ale parki wyrżnięto zeby postawić miedzy innymi bezuzyteczne centrum kwiatkowskiego albo zeby budowac ludziom na podworku kolejne osiedla.

    • 9 1

  • Brawo!!! Na rowerach tyłki wozić.

    • 1 8

  • Łukasz Piesiewicz wróg większości Gdynian.

    Najlepiej zakorkować miasto totalnie i nawalić ścieżek rowerowych.

    • 14 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane