• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: rowerzyści pojadą ul. Lotników

neo
2 listopada 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Pierwsi rowerzyści - mimo chłodu - już korzystają z udogodnień. Pierwsi rowerzyści - mimo chłodu - już korzystają z udogodnień.

Od środy w Gdyni działa pierwszy odcinek drogi jednokierunkowej dla pojazdów, ale dwukierunkowej dla rowerów - pozwalającej rowerzystom zgodnie z prawem jechać "pod prąd" jezdnią.



Na grafice: Jak prawidłowo jechać ul. Lotników na rowerze. Na grafice: Jak prawidłowo jechać ul. Lotników na rowerze.
Na odcinku ulicy Lotników między ul. Stryjską zobacz na mapie GdyniPrzemyską zobacz na mapie Gdyni, za ekranem akustycznym dotychczas nie można było jechać rowerem równolegle do Drogi Gdyńskiej, w kierunku centrum miasta. Od środy wreszcie się to zmieniło.

- Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rowerzystów i wielokrotnym prośbom, prezydent Gdyni zdecydował o wprowadzeniu takiego rozwiązania. Zastosowane zostało na ulicy o niewielkim natężeniu ruchu, ale jednocześnie wąskiej i bez pobocza, stąd początkowe obawy o bezpieczeństwo - wyjaśnia Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej.

Ul. Lotników jest teraz ulicą jednokierunkową, ale dla samochodów i motocykli. Pod znakami "zakaz wjazdu", "ulica jednokierunkowa" oraz nakazami skrętu pojawiła się tabliczka "Nie dotyczy rowerów". Na początku i końcu ulicy drogowcy namalowali znaki poziome, wyznaczające tzw. kontrapas.

Przeczytaj o kontrapasach w Gdańsku.

- Wiele polskich miast wprowadza takie rozwiązania - w Gdyni w tym zakresie debiutujemy i mamy nadzieję, że sukces i bezpieczeństwo tego rozwiązania pozwolą na stosowanie go w kolejnych częściach miasta, szczególnie w miejscach, gdzie możliwe jest spowolnienie ruchu, a budowanie odrębnych dróg dla rowerów niemożliwe, nieopłacalne lub niecelowe - dodaje Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
neo

Opinie (72) ponad 10 zablokowanych

  • pomysł dobry (1)

    ale to i tak kropla w morzu potrzeb. Im więcej ścieżek i udogodnien dla rowerzystów, tym więcej rowerzystów, więcej osobów zdrowych, mniej korków. Same zalety.

    • 7 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • też tam jeżdziłem od dawna... (8)

    nie potrzebuje pseudo ułatwień od miasta...niech się bujają

    • 36 29

    • Masa ludzi tak jeździła (7)

      ale było to nielegalne. A teraz można jechać legalnie i w zgodzie z własnym sumieniem. Np. mi osobiście zależy na przestrzeganiu przepisów i bywało, że tamtędy po prostu szłam, prowadząc rower (jako jedyna chyba), żeby nie było pod prąd.

      • 12 2

      • (4)

        Ewa, jesteś nienormalna, w sensie, że nie pasujesz do "polskiej normy"

        my w większość (ja też chyba czasem) uważamy, że jak NAM nie pasuje jakieś prawo (jakiekolwiek) to wolno je łamać

        • 4 5

        • Trudno (3)

          wiem, że jestem w mniejszości, ale cóż - takie życie. :-> Do mnie różne rzeczy docierały głównie przez pozytywny przykład, dlatego staram się przekazywać to dalej. I tyle.

          • 11 0

          • Mam nadzieję, że będzie coraz więcej takich ludzi Pani Ewo. (2)

            Bo jak słyszę te teksty w stylu: "Nie wolno? Wali mnie to" lub "Mam wywala...e" to słabo mi się robi.

            • 4 0

            • Dziękuję. (1)

              I też mam taką nadzieję. Pozdrawiam.

              • 4 0

              • ażeby wszyscy rowerzyści myśleli tak jak pani.współistnienie w ruchu było by o wiele łatwiejsze i przyjemniejsze między wszystkimi użytkownikami ruchu,bez względu czy to pieszy,rowerzysta,kierowca.więcej uwagi,zrozumienia,i będzie się jeździło o wiele przyjemniej.pozdrowionka i szacun.

                • 1 0

      • (1)

        tak geniuszom ze szczurkowego magistratu zajęło bite 4 lata by wpaść na ten szatański pomysł i na uliczkę o ruchu 1 auto na godzinę łaskawie dopuścić ruch rowerowy pod prąd.Sam,i z resztą fuszerę odstawili budując ślepą drogę rowerową którą zgodnie z przepisami można jechać od mostku na Kaczej do Przemyskiej takich rozwiązań jest cała masa w trójmieście i innych miastach stąd takie święte oburzenie na łamiących durne i nieżyciowe przepisy rowerzystów ja np nie wyobrażam sobie żebym musiał rower prowadzić z powodu niekompetencji jakiegoś palanta w magistracie.

        • 6 5

        • Cóż, wiem, że długo trwało "rozbijanie betonu"

          ale mniejsza o kulisy sprawy; grunt, że wreszcie coś się ruszyło. Taka jaskółka na jesień.

          Wiem, że jest w Trójmieście cała masa miejsc cudownej nieoznaczoności, gdzie nie wiadomo, jak jechać legalnie czy wręcz takich, gdzie jazda legalna jest dużo bardziej niebezpieczna od nielegalnej. W przypadku Lotników alternatywę miałam na Zwycięstwa, to porównania jednak nie ma. Dlatego super, że udało się zrobić krok w dobrym kierunku i mam szczerą nadzieję, że na tym jednym kroku się nie skończy.

          • 10 0

  • a co z przedłużeniem ul Lotników???

    Ha??? Nie ma kaski? A na Infobox jest???

    • 0 0

  • a co jest z papierami

    Rysia, który nagle ma pół Gdyni?

    • 1 2

  • wielkie mi halo (3)

    coś co jest absolutna normą w normalniejszych krajach
    (w rajchu trudno w mieście o znak ulicy jednokierunkowej bez modyfikatora "fahrrad frei" pod spodem) tu uchodzi za wielką nowinę i rodzi wątpliwości opóźnionych mentalnie mutantów

    sto lat za murzynami, błotnista azja

    • 9 5

    • (2)

      pan prezydent przez kilka lat od budowy drogi gdyńskiej troskał się czy rowerzysty nie zdmuchnie pęd powietrza toczącego się 20 czy 30 km/h jednego samochodu na godzinę który tym strzępkiem dawnej Lotników się porusza to tylko dowód na to jak wstecznie myślą nasze urzędasy najbanalniejsze sprawy trwają latami jest jeszcze inne miejsce gdzie jest podobna sytuacja mianowicie wjazd do marketów tesco obi media markt już wkrótce w Cisowej wjazd dla samochodów na tereny marketów jest od obwodnicy którą siłą rzeczy nie można się poruszać na rowerze zaś wyjazdowa ulica Kcyńska jest jednokierunkowa niedawno matołki wkopały tam mocniejszą blokadę ze znakiem zakaz wjazdu

      • 2 1

      • czy mówisz o tej sprawie? (1)

        seeclickfix.com / issues / 246478-brak-polaczenia-wybudowanej-ddpir-z-siecia-pobliskich-drog

        Zacytuję wypowiedź gdyńskiego Urzędnika Rowerowego:

        "Sprawę oczywiście przekazałem już gdzie trzeba.
        Oto odpowiedź Ref. Organizacji Ruchu i Oznakowania: "Połączenie nowo wybudowanej drogi dla pieszych i rowerów z ulicą Rumską zostanie przeanalizowane po dokonaniu odbioru tej drogi. Natomiast połączenie z ulicą Kcyńską wymaga opracowania odrębnego projektu."

        Droga jest w trakcie odbioeru. Przeszła już. tzw. odbiór techniczny, choć parę rzeczy było jeszcze do poprawy (wykonawca zapewnił, że poprawi). Pozostały bardziej skomplikowane sprawy formalno prawne. Jak wiedzą niektórzy wiele gruntów w okolicy tej drogi nie należy do miasta. O ile te sprawy zostaną uregulowane, będę zabiegał o utworzenie tu krókiego kontrapasa od Kcyńskiej do tej drogi i oczywiści odpowiedniego oznakownia promenady od strony Pustek."

        • 2 0

        • nie trzeba kontrapasa tylko dodać tabliczkę do znaku a od Pustek żeby wjechać na tę drogę trzeba jechać chodnikiem co jest kolejnym zmuszaniem rowerzystów do naginania prawa o co potem są do tychże rowerzystów wielkie pretensje

          • 3 0

  • Od trzech lat jeżdże tamtędy pod prąd samochodem przez nieudolność urzędników.! (1)

    • 1 8

    • GDZIEŚ TY KUPIŁ PRAWKO?? Przy sprzedaży nie informowali o tym że istnieją jakieś przepisy?? A co do urzędników to co jakiś czas możesz ich osobiście wybrać POWODZENIA

      • 3 1

  • Jeszcze jakbym mógł dojechać pod prąd od Reala do Wzgórza (1)

    Bo tam od roku jest płacz i zgrzytanie zębów...

    • 30 6

    • Dopiero w 2013...

      Ścieżka ma być, ale mają skończyć dopiero w 2013. Niestety nikt nie pomyślał nad rozwiązaniem zastępczym dla tych co się boją Śląskiej. Z drugiej strony 2013 roku już niedaleko - pozostaje mieć nadzieję, że nie będą już mieli przestojów i będzie to raczej na wiosnę niż na jesień...

      • 3 0

  • (2)

    Ostatnio widziałem durnia na rowerze, który skręcał z Wielkopolskiej na Drogę Gdyńską. Widać, że znaki jego nie dotyczą (jak wół stoi tam przy przejściu znak B-9 -zakaz wjazdu rowerów). I powiedzcie kto stwarza zagrożenie?? Nikt nie broni korzystać z rowerów, ale przepisy dla każdego są chyba jednakowe, co??

    • 1 5

    • durniów co chca pouczac innych choc sami są durniami wtym kraju niebrakuje!

      Gdyby tak zobaczyc jak ten dureń aute jedzie jestem pewny ze mozna by podac setki przykładów jego durnoty:) Ale Gdy dureń jedzie jak dureń i łami przepisy drogowe poniewaz niedostał mandatu mysli ze tak mozna bo sam przepisów niepamieta wykuwał je tylko do egazminu i zapomniał.Dlatego wtym kraju trzeba karac piratów drogowych bezlitosnie jak niezaplaci to sie nienauczy.

      • 3 3

    • A to teraz mądralo zastanów się którędy ma dojechać aby nie złamać zakaz wjazdu

      • 3 0

  • PYTANIE (3)

    Czy Gdynia się stacza? Jak można dopuścić do takich zachciewajek?

    • 16 52

    • niektórym przydała by się wycieczka za granicę

      jakąkolwiek, oprócz Obłasti, za którą jeżdżą po swoją benzynę

      • 8 0

    • No właśnie, od kiedy to "Gdynia" ma się kogoś słuchać? Jakiś precedens chyba.

      • 2 2

    • Dzięki takim "zachciewajkom"

      możliwe będzie legalne i bezpieczne przejechanie od Orłowa w kierunku Redłowa, na większym odcinku, niż zrobiony na Zwycięstwa ciąg pieszo-rowerowy. Szkoda, że dalej będzie małą nieciągłość na końcu, ale zawsze lepsza nieciągłość 50m niż 500m.

      Przypomnę też, że na tym odcinku jest strefa z ograniczeniem do 20km/h i naprawdę mało aut tamtędy jeździ.

      • 10 0

  • Czy kierowca.... (2)

    ...jadący zgodnie z kierunkiem JEST POINFORMOWANY znakiem, że może spodziewać się rowerów jadących "pod prąd? To naprawdę ważne.

    • 1 4

    • Tak.

      • 4 0

    • T-22

      Pod D-3 "Ulica jednokierunkowa" jest również tarcza T-22 "Nie dotyczy rowerów". Dodatkowo jest również A-24 "Uwaga rowerzyści" nad znakiem strefy ograniczonej prędkości (20kmph)

      • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane