- 1 Tony kokainy w Gdyni. Mówili, że to kreda (84 opinie)
- 2 Rozwód Koalicji Obywatelskiej z Dulkiewicz? (264 opinie)
- 3 Zuchwała kradzież w sklepie budowlanym (81 opinii)
- 4 Gdynia ma dwóch nowych wiceprezydentów (402 opinie)
- 5 Kolejny pożar aut w Gdańsku. Podpalenie? (108 opinii)
- 6 Kiedy otwarcie Kauflandu w Gdyni? (224 opinie)
Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30
Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.
Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.
Strefa Tempo 30 przy większości szkół
Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.
Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.
- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.
- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające
W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.
Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach
Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską
Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie
Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-24 16:12
30
NIE "kochana" Władzo - to nie jest jedyny sposób... no chyba że ma się na myśli jedyny sposób który praktycznie nic nie zmieni.
- 3 1
-
2020-01-24 15:47
A po ulicy Pawiej...
... jeżdżą TIR-y i autobusy wycieczkowe a rodzice jadący do i z Dobrego Przedszkola tak zap.... alają, że strach wyjść z domu. Ul. Pawia to wąska droga dojazdową do położonych przy niej posesji.
- 2 1
-
2020-01-24 15:42
Cała Gdynia
to strefa Tempo 30. Nic nie trzeba zmieniać.
- 5 1
-
2020-01-24 07:08
Jedyna odpowiedź miasta na problemy mieszkańców (3)
Znaki, farba, ograniczenia, słupki
- 65 8
-
2020-01-24 07:16
na kierowcow nie ma innego sposobu (2)
jezdzicie jak chcecie, parkujecie jeszcze gorzej. żadnych przepisów nie przestrzegacie
- 10 12
-
2020-01-24 13:36
(1)
Najlepiej zlikwidować samochody a społecznicy powinni dowozić towary do sklepów rowerami lub pieszo :)
- 3 1
-
2020-01-24 15:28
O głupszy argument ciężko.
Bo akurat towary do sklepów nie mogą dojechać, bo najpierw ulice zatkane Januszami, a potem wjazdy zastawione... Januszowozami...
- 0 1
-
2020-01-24 15:22
W całym Gdańsku powinno byc 30 km i cały Gdańsk w strefie płatnego parkowania.
- 3 2
-
2020-01-24 13:23
Tempo 30 oznacza smog. (1)
- 12 5
-
2020-01-24 14:50
nieprawda
- 0 2
-
2020-01-24 11:50
(1)
W strefie 30 malo kto jedzie ponizej 50.
- 5 1
-
2020-01-24 14:49
rozumiem, że sam dbasz o przestrzeganie limitów również na innych odcinkach ulic miejskich
- 0 0
-
2020-01-24 11:20
Ro rozwiązanie dla miłośników smogu. (2)
Każde spowolnienie ruchu to więcej spalin. Wiecie, ile to jest w przypadku ciężarówki albo autobusu, który hamuje za osobowym a potem przyspiesza? Pomnóżmy to razy kilka tysięcy na dobę plus pył z klocków hamulcowych. Tu jakoś nikt nie pisze o ekologii.
- 8 4
-
2020-01-24 13:28
Jazda z prędkością 30 km/h zwiększa średnie spalanie o 100%. Dostajecie więcej CO2. (1)
Co zrobicie kiedy zawita do was mała Szwedka z ADHD?
- 2 1
-
2020-01-24 14:48
jazda w strefie 30 zmniejsza sens przyspieszania a to właśnie przyspieszanie i zmiana biegów
są źródłem zwiększonej emisji zanieczyszczeń. Wolniej jadące samochody wzniecają także mniej pyłu.
- 0 2
-
2020-01-24 11:14
obniżenie krawężników (1)
Na przejściach dla pieszych, zwłaszcza w pobliżu placówek edukacyjnych, powinny zostać obniżone krawężniki do 0 cm. Taka zmiana usprawnia ruch i poprawia bezpieczeństwo. I zachęca do poruszania się pieszo, zwłaszcza osoby z wózkami, z dziećmi na hulajnogach czy rowerach.
- 0 1
-
2020-01-24 14:47
zamiast obniżania krawężników lepiej stosować wyniesione do poziomu krawężnika szerokie progi spowalniające
- 2 0
-
2020-01-24 14:41
tempo 30
Czy pomysłodawcy tych stref wierzą w to co mówią ? Niech pójdą o godz 20 na ulicę Świętojańską to zobaczą ile warte są ich pomysły i z jaką prędkością jeżdżą samochody .Pojazdy P.K.T trajtki też.
- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.