• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia rozszerzy strefę Tempo 30

Patryk Szczerba
24 stycznia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Zmiany na ważnej ulicy w Małym Kacku
Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach. Strefa Tempo 30 pojawia się w coraz większej liczbie miejsc i staje się powoli normą na ulicach przy osiedlach i szkołach.

Władze Gdyni zapowiadają, że do końca 2021 roku przy większości z blisko 100 placówek edukacyjnych będzie obowiązywała strefa Tempo 30. Przekonują, że to jedyny sposób, by chronić najmłodszych i najbardziej bezbronnych uczestników ruchu drogowego.



Czy zwracasz uwagę na ograniczenia prędkości do 30 km/h

Przypomnijmy, że do końca września do szkół i przedszkoli została wysłana ankieta, w której trzeba było odpowiedzieć na pytania dotyczące głównie bezpieczeństwa w ruchu. Wśród poruszonych w niej zagadnień pojawiły się takie kwestie, jak: przejścia dla pieszych, pielęgnacja zieleni czy montaż sygnalizacji świetlnej.

Wypełnione ankiety wróciły do specjalnej grupy, która ma zająć się zmianami. Należą do niej policjanci, strażnicy miejscy, urzędnicy i pracownicy ZDiZ.

Strefa Tempo 30 przy większości szkół



Dokładnych danych z ankiet nie opublikowano, ale władze Gdyni jasno zadeklarowały, że do końca 2021 roku strefa Tempo 30 musi obejmować rejony większości szkół i przedszkoli.

Jak mówią, dotychczasowe działania w zakresie poprawy bezpieczeństwa przy szkołach spotkały się z aprobatą uczniów, rodziców i nauczycieli.

- W już wdrożonych lokalizacjach obserwujemy dodatkowo większą liczbę młodych gdynian korzystających m.in. z rowerów - zauważa Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni.
Władze miasta przekonują też, że nie ma innej drogi, by poprawić bezpieczeństwo przy szkołach. Zapewniają, że zawsze zmiany poprzedza dyskusja.

- Grupa specjalistów od kilku miesięcy monitoruje i diagnozuje bezpieczeństwo młodych pieszych i rowerzystów w okolicach szkół i przedszkoli, wprowadzenie Tempa 30 jest rozwiązaniem wypracowanym na podstawie wnikliwej analizy - zapewnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Społecznicy: wraz z ograniczeniem prędkości przydałyby się progi zwalniające



W ostatnim czasie w poprawie bezpieczeństwa pomaga pięć wyświetlaczy prędkości w sąsiedztwie szkół na Grabówku, Działkach Leśnych, Dąbrowie i Obłużu. Towarzyszą im najczęściej progi zwalniające, co razem dało efekt zmniejszenia prędkości w danych lokalizacjach.

Czytaj też: Wyświetlacze zmniejszają prędkość przy przejściach

Na razie nie wiadomo, czy podobne fizyczne elementy spowalniające ruch pojawią się w lokalizacjach, gdzie zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h. O takie rozwiązanie apelują m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego, wskazując, że Strefa Tempo 30 bez progów zwalniających jest fikcją, a jako przykład pokazując m.in. ul. Świętojańską

Zobacz też: Strefa Tempo 30. Znaki sobie, a kierowcy sobie

Film z ul. Górniczej z grudnia 2019 roku

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • 30

    NIE "kochana" Władzo - to nie jest jedyny sposób... no chyba że ma się na myśli jedyny sposób który praktycznie nic nie zmieni.

    • 3 1

  • A po ulicy Pawiej...

    ... jeżdżą TIR-y i autobusy wycieczkowe a rodzice jadący do i z Dobrego Przedszkola tak zap.... alają, że strach wyjść z domu. Ul. Pawia to wąska droga dojazdową do położonych przy niej posesji.

    • 2 1

  • Cała Gdynia

    to strefa Tempo 30. Nic nie trzeba zmieniać.

    • 5 1

  • Jedyna odpowiedź miasta na problemy mieszkańców (3)

    Znaki, farba, ograniczenia, słupki

    • 65 8

    • na kierowcow nie ma innego sposobu (2)

      jezdzicie jak chcecie, parkujecie jeszcze gorzej. żadnych przepisów nie przestrzegacie

      • 10 12

      • (1)

        Najlepiej zlikwidować samochody a społecznicy powinni dowozić towary do sklepów rowerami lub pieszo :)

        • 3 1

        • O głupszy argument ciężko.

          Bo akurat towary do sklepów nie mogą dojechać, bo najpierw ulice zatkane Januszami, a potem wjazdy zastawione... Januszowozami...

          • 0 1

  • W całym Gdańsku powinno byc 30 km i cały Gdańsk w strefie płatnego parkowania.

    • 3 2

  • Tempo 30 oznacza smog. (1)

    • 12 5

    • nieprawda

      • 0 2

  • (1)

    W strefie 30 malo kto jedzie ponizej 50.

    • 5 1

    • rozumiem, że sam dbasz o przestrzeganie limitów również na innych odcinkach ulic miejskich

      • 0 0

  • Ro rozwiązanie dla miłośników smogu. (2)

    Każde spowolnienie ruchu to więcej spalin. Wiecie, ile to jest w przypadku ciężarówki albo autobusu, który hamuje za osobowym a potem przyspiesza? Pomnóżmy to razy kilka tysięcy na dobę plus pył z klocków hamulcowych. Tu jakoś nikt nie pisze o ekologii.

    • 8 4

    • Jazda z prędkością 30 km/h zwiększa średnie spalanie o 100%. Dostajecie więcej CO2. (1)

      Co zrobicie kiedy zawita do was mała Szwedka z ADHD?

      • 2 1

      • jazda w strefie 30 zmniejsza sens przyspieszania a to właśnie przyspieszanie i zmiana biegów

        są źródłem zwiększonej emisji zanieczyszczeń. Wolniej jadące samochody wzniecają także mniej pyłu.

        • 0 2

  • obniżenie krawężników (1)

    Na przejściach dla pieszych, zwłaszcza w pobliżu placówek edukacyjnych, powinny zostać obniżone krawężniki do 0 cm. Taka zmiana usprawnia ruch i poprawia bezpieczeństwo. I zachęca do poruszania się pieszo, zwłaszcza osoby z wózkami, z dziećmi na hulajnogach czy rowerach.

    • 0 1

    • zamiast obniżania krawężników lepiej stosować wyniesione do poziomu krawężnika szerokie progi spowalniające

      • 2 0

  • tempo 30

    Czy pomysłodawcy tych stref wierzą w to co mówią ? Niech pójdą o godz 20 na ulicę Świętojańską to zobaczą ile warte są ich pomysły i z jaką prędkością jeżdżą samochody .Pojazdy P.K.T trajtki też.

    • 5 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane