• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skończyć z korkami na Chylońskiej

Piotr Weltrowski
8 stycznia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nadal niebezpiecznie na ul. Chylońskiej w Gdyni
Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną. Dobudowanie dodatkowych pasów dla czekających na przejazd przez tory kolejowe ma rozładować korki, tworzące się na ul. Chylońskiej w okolicach skrzyżowania z ul. Północną.

Władze Gdyni wracają do pomysłu przebudowy skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej. Ogłoszono właśnie przetarg, dotyczący inwestycji, która powinna pomóc rozwiązać ogromne problemy, z którymi od lat borykają się w tym miejscu kierowcy.



Czy planowany remont zlikwiduje problem korków na ul. Chylońskiej?

Ul. Chylońska to główny ciąg komunikacyjny, przebiegający koło przystanków SKM: Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia i Gdynia Cisowa. Tędy także dostać można się za tory kolejowe, w okolicę ul. Hutniczej, gdzie swoje siedziby mają dziesiątki gdyńskich firm.

Torowisko można przejechać jednym z dwóch przejazdów, znajdujących się w ciągach ulic Puckiej i Północnej. Obie ulice krzyżują się właśnie z ul. Chylońską. I w obu tych miejscach, szczególnie jednak w okolicy ul. Północnej zobacz na mapie Gdyni, pojawiają się problemy.

Po zamknięciu przejazdu bardzo szybko kolejka oczekujących samochodów zapełnia całą ul. Północną, co powoduje paraliż ul. Chylońskiej, na której stoją auta, oczekujące na wjazd na skrzyżowanie. Często dochodzi do dantejskich scen, gdy kierowcy próbują omijać zator... wjeżdżając na chodniki.

- Nasi kierowcy tak oczywiście nie robią, kończy się tak, że trolejbusy linii 27 czy 22 już na samym początku trasy potrafią złapać kilku-, a nawet kilkunastuminutowe opóźnienia - mówi Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Tego typu problemy rozwiązać ma właśnie przebudowa skrzyżowania. Miasto chciałoby m.in. stworzyć z obu stron przed skrzyżowaniem dodatkowe pasy długości 150 i 180 metrów, które umożliwiłyby samochodom skręcającym z ul. Chylońskiej w kierunku przejazdu kolejowego spokojne oczekiwanie na jego otwarcie, bez blokowania ruchu na głównej arterii.

- Jeżeli uda się znaleźć wykonawcę, to chcemy rozpocząć prace jak najszybciej, aby inwestycja zakończyła się jeszcze w tym roku - mówi Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.

Problem w tym, że podobne obietnice z ust włodarzy Gdyni padały już kilka lat temu. Inwestycja miała być zrealizowana już w roku 2006. Jednak miasto wycofało się wtedy ze swoich planów.

- Uważaliśmy, że zdecydowanie szybciej uda się zrealizować pomysł budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiasta, która zapewniałaby możliwość bezkolizyjnego pokonania trasy, którą dziś obsługują m.in. przejazdy kolejowe. Realizacja tej inwestycji oddala się jednak w czasie, postanowiliśmy więc oddzielić te dwie sprawy i zająć się znów remontem skrzyżowania ulic Chylońskiej i Północnej - tłumaczy Stępa.

Ze względu na trwającą procedurę przetargową miasto nie chce zdradzać kwoty, którą mogłoby przeznaczyć na remont skrzyżowania. Nieoficjalnie mówi się jednak o koszcie 1 do 2 mln zł.

Opinie (214) 9 zablokowanych

  • TUNEL!!!

    Albo wiadukt. Żadne pasy, zjazdy, skrzyżowania. Tylko tunel albo wiadukt. I skończą się problemy

    • 0 0

  • oj !- marnych mamy wlodarzy

    Panie Stępa ! rusz pan dupsko i zobacz pan ,panie, zainteresuj się pan, że nawet pasów skrętu z Morskiej na estakade Kwiatkowskiego nie wybudowali !!! {przecież tego bubla trzeba będzie poprawić - czyli zrobić ! takie są wymogi i taka jest potrzeba!!! nie można tego bylo zrobić odrazu podczas niedawnych robót związanych z budową ostatniego odcinka estakady ,to trzeba będzie od nowa robić bajzel w postaci wylączania pasa z ruchu a to są korki utrudnienia itd. } Kierowca za 'strzelenie " bubla placi mandat, czy za tego bubla ktoś poniesie konsekwencje ???, Panie Stępa czy wiesz pan o czym mowa ? , czy pan wogóle żyjesz i mieszkasz w Gdyni ? , a może jesteś Pan tu tylko tymczasowo- w delegacji?...Jeżeli sie nie widzi i nie dostrzega wydawaloby się tak malo ważnych i blachych " bubli " to nie warto rozmawiać o sprawach o wiele ważniejszych!.

    • 1 0

  • Zdjecia - korki Chylońska

    foty z zeszłego (2009) roku

    http://img695.imageshack.us/img695/6514/koras01.jpg

    http://img203.imageshack.us/img203/5748/koras02.jpg

    • 1 0

  • TYLKO TUNEL !!!!!

    Jeśli nie dla wszystkich aut, to przynajmniej dla osobowych. A TIRY niech śmigają estakadą lub ul.Piaskową.

    W Wejherowie mają tunel i żadne korki się nie tworzą. Przebudowa skrzyżowania to tylko mydlenie oczu i stwarzanie pozorów. Nie rozwiąże to w żaden sposób problemu. Tu chodzi o konkretne odciążenie Chylońskiej a nie jakieś prowizorki.

    • 2 0

  • skoro chcą robić improwizorki to może wpierw mały test (4)

    Proponuję zrobić klika zmian, które kosztuowałyby kilka puszek farby i pare znaków.
    1.Ulica północna:
    odcinek od chylońskiej do hutniczej jednokierunkowy (dwupasmowy) w kierunku hutniczej oczywiście.
    to ułatwiłoby również wyjazd z północnej w hutniczą (teraz też tam się stoi)
    2. Pucka
    odcinek od krzywoustego do torów powinien być w układzie 2 pasy w stronę chylońskiej i jeden hutniczej a za torami jeden kierunek w stronę chylońskiej (dwupasmowy)

    Pozdrawiam

    • 4 0

    • (3)

      tak a Piaskowa i przejazd na niej zakorkuje wtedy Hutniczą takie pomysły przenoszą tylko problemy w inne miejsce.Nie można znowu ograniczać możliwości przejechania w drugą stronę.Od Hutniczej też jedzie dużo samochodów a nie tylko do Hutniczej

      • 0 0

      • (2)

        po to jest dluga pucka, zeby na nia przeniesc ruch z polnocnej.
        ilosc pasow sie nei zmienia, zmienia sie tylko uklad dajacy lepsze rozmieszczenie aut.

        • 0 0

        • (1)

          ale na Puckiej przejazd jest przez PKP otwierany znacznie rzadziej z uwagi na SKMki starujące w Chylonii chłopie tam jest częstotliwość samej SKM w godzinach szczytu to 7 minut w jedną stronę a w przeciwną?A pociągi na Hel czy do Szczecina?Przejazd byłby zamykany dosłownie co 3 minuty poza tym taki pomysł spowoduje tylko zakorkowanie Chylońskiej do skrzyżowania z Kartuską.Już teraz w godzinach szczytu korek sięga Starogardzkiej a Pucką mało co jeździ bynajmniej żadne ciężarówki.Spowodowanie że odcinkiem Pucka Kartuska po Chylońskiej zaczęłyby jeździć ciężarówki spowoduje tam i większe niż dziś korki i frustrację mieszkańców.

          • 0 0

          • Jezdze tam regularnie 5 dni w tygodniu wiec mnie nie przekonasz, ze to zmiana na gorsze, bo uwazam, ze ruch od strony hutniczej zmiesci sie na piaskowej i puckiej, a kto nie chce stac poleci na estakade.
            Co do Tirów to chyba dla nich wlasnie jest estakada.
            Najwieksza uciazliwoscia jest blokowanie chylonskiej, i jesli kosztem wiekszego sznura aut na puckiej (w strone chylonskiej) udrozni sie chylonska.
            Zresztą jest to zmiana ktora latwo odkrecic gdyby nawet sie okazalo ze jest niewypalem a wydanie sporej kasy na doatkowy asfalt juz sie nie cofnie.

            • 0 0

  • Tunel pod torami (ale taki w którym zmieści się też TIR!) rozwiąże wszystkie problemy

    • 0 0

  • OPAT OBWODNICA POLNOCNA AGLOMERACJI TROJMIASTA JEST PLANOWANA W TYM MIEJSCU (1)

    Co do budowy tunelu to szanse na to są minimalne i to nie z przyczyn finansowych. Otóż w tym miejscu planowany jest przebieg OPAT (obowdnicy północnej małego Trójmiasta) która na obecnym węźle Morska-Obwodnica wchodziłaby w tunel lub na estakadę i przechodziła nad/pod Chylońską i torami i łączyła z Hutniczą - to jest rozwiązanie docelowe a realizacja mini-tunelu Chylońska-Hutnicza bardzo utrudniłaby o ile nie uniemożliwiła tą inwestycję.

    Tak że myślę że w tym roku możemy się spodziewać dużego polepszenia sytuacji po oddaniu Trasy Kwiatkowskiego (pewnie ok. czerwca) co skieruje ruch TiRów z portu w kierunku na południe Polski bezpośrednio na obwodnicę, dalszego polepszenia po wykonaniu opisanej wyżej przebudowy skrzyżowania - ale stan idealny zostanie osiągnięty dopiero wraz z budową OPAT, czy za ładne parę lat.

    • 2 0

    • Ale z powodzeniem Urzad miasta mogł by wybudowac tunele na Żwirowej i Puckiej!!!

      a PÓŁnocna bogła by czekać na OPAT!!! ale wszyscy urzednikom jakos to nie w nos wola budowac nie potrzebny tunel na wzgurzu. Po zatym o tych dodatkowych pasach ruchu mowione bylo juz 2 lata temu dlaczego akurat teraz to sie buduje bo ida wybory???

      • 0 0

  • WIADUKT GŁUPCZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • 0 0

  • Posuwanie głupot

    Ktoś kiedyś powiedział że biednych nie stać na taniość.
    Z tego co pamiętam były plany OPAT , które miały objąć ten fragment Gdyni. Jak nie ma pieniędzy na całość prac to wykonać ten zjazd zgodnie z planami OPAT, w przyszłości będzie o tyle mniej. Tylko jak pamiętam to właśnie pan Stępa marudził na spotkaniu w sprawie OPAT że tunel jest za drogi .

    • 1 0

  • zalatwili by ta sprawe porzadnym tunelem na ulicy puckiej i ile osob mieli by "z glowy"

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane