• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia skraca kontrapas rowerowy na 3 Maja

Michał Sielski
19 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdynia: kontrapas będzie bezpieczny

Obecnie przejazd kontrapasem nie jest ani bezpieczny, ani przyjemny.

Gdyńscy urzędnicy podjęli decyzję o likwidacji części kontrapasa rowerowego na jezdni ul. 3 Maja zobacz na mapie Gdyni. Tymczasowa organizacja kieruje rowerzystów wprost na oczekujących na zielone światło pieszych, a potem na chodnik i z powrotem na jezdnię. W ciągu kilku miesięcy ma się to zmienić.



Czy to dobrze, że część kontrapasa zostanie przeniesiona z jezdni na chodnik?

Kontrapas został usunięty z jezdni ul. 3 Maja w momencie rozpoczęcia remontu skrzyżowania przy dworcu. Przebudowa właśnie się kończy, wszystkie pasy są już przejezdne, ale rowerzyści chcący dostać się w dół ul. 3 Maja wciąż muszą lawirować pomiędzy pieszymi.

Czytaj także: Główne skrzyżowanie w Gdyni niemal gotowe.

Okazuje się, że "tymczasowa" organizacja ruchu wcale nie będzie taka tymczasowa. Kontrapas nie wróci na jezdnię - przynajmniej na odcinku od ul. 10 Lutego zobacz na mapie Gdyni do ul. Zgoda zobacz na mapie Gdyni.

- Trwa projektowanie nowego rozwiązania. Chcemy pogodzić wszystkie grupy użytkowników: pasażerów komunikacji publicznej, pieszych, rowerzystów i kierowców. Część kontrapasa może przecież przebiegać w miejscu, gdzie kiedyś parkowały samochody - podkreśla Jakub Furkal z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.

Nowa nawierzchnia, wjazdy i zjazdy na jezdnię



Docelowa organizacja ruchu może pojawić się jeszcze tego lata, choć projekt nie jest jeszcze gotowy. Wiadomo jedynie, że zmieniona zostanie nawierzchnia na bitumiczną, by nie było wątpliwości którędy mają poruszać się rowerzyści, a którędy piesi. Konieczne będzie też wykonanie konstrukcyjnego oddzielenia wjazdu na ul. 3 Maja przy skrzyżowaniu z ul. Zgody, bo tam kontrapas z dotychczasowego chodnika ponownie trafi na jezdnię.

Kierowcy jadący jednokierunkową ul. 3 Maja zyskają kilkadziesiąt metrów trzeciego pasa, który będzie lewoskrętem w ul. 10 Lutego, jak przed wytyczeniem rowerowego kontrapasa. Do tego rozwiązania zdążyli się już zresztą przyzwyczaić przez kilkanaście miesięcy przebudowy skrzyżowania przy dworcu.

Jak pogodzony będzie jednak interes pieszych i rowerzystów na skrzyżowaniu ul. 3 Maja z 10 Lutego, gdzie jadący na zielonym świetle rowerzyści wjeżdżają wprost na pieszych, czekających, by przejść przez ul. 3 Maja w stronę dworca PKP? Nowy projekt ma rozwiązać ten problem, ale jeszcze nie wiadomo w jaki sposób.

Opinie (159) 6 zablokowanych

  • kasa została już przytulona to teraz trzeba zrobić jak było poprzednio zwłaszcza że dewloper obok budować ma hotel

    • 11 1

  • Raz pojechałam sobie do Gdyni na rowerze... pierwszy i ostatni raz. Kto zaplanował te ścieżki rowerowe? Jakiś fantasta oderwany od rzeczywistości. A weź tam z dzieckiem pojedź po tym

    • 15 0

  • Tylko, Bezpieczne, Odesparowane, Ścieżki Rowerowe! (2)

    Bezpieczeństwo zamiast lania taniej farby

    • 17 8

    • odseparowane ddr od chodnika jak jest dużo przestrzeni albo po jezdni w formie pasa lub na zasadach ogólnych. żadnych "ścieżek"

      • 6 0

    • żadnych pieszo-rowerówek

      wyłącznie pasy na jezdni i drogi dla rowerów. Reszta to w 99% bezsens!

      • 10 0

  • zakład że zostanie taka prowizorka jak jest obecnie?

    • 12 1

  • Słusznie

    Nie dalo się skręcić w lewo z 3 Maja, bo ścieżka dla świetych krów i korki juz od Jana z Kolna to porąbane rozwiązanie, dobrze, że zmienia.

    • 6 4

  • I widzicie cebulaki!!! W Gdyni jak zwykle wazne decyzje i zmiany... tak trzymaj Urzedzie!!

    • 3 6

  • bo porobili takie dziwadla

    • 14 2

  • Witam Wszystkich

    Trzeba być dziwnym żeby kontrapasy wymyślać patrz ul. Starowiejska Dramat kto na to wpadł
    Jestem co 3 -mce w Polsce nie widziałem żadnego rowerzysty

    • 23 6

  • Szczurek proszę odejdź!

    Dość tego malowania po dziurawych drogach!

    • 20 4

  • Jeżdżę dużo na rowerze, bo lubię.

    Jednak miejsce to omijam. Dojeżdżałem przed remontem do 10-lutego i skręcałem w stronę dworca, żeby ominąć bruk na 3 maja.
    Poza tym nie rozumiem dlaczego nie ma kontrapasa do końca tj. aż do Jana z Kolna i jeszcze dalej do Marka Zygmunta, a tam przez Chrzanowskiego do Polskiej. To jest dobra alternatywa dla rowerów jadących w stronę ul. Wiśniewskiego.
    Jednak możliwość jazdy Jana z Kolna do Wiśniewskiego też jest OK.

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane