• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: skwer, światła i rowerzyści przy halach targowych

Patryk Szczerba
7 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 50 nowych miejsc parkingowych przy hali
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.
  • Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.

Gdynia planuje zmiany przy halach targowych, z których będą zadowoleni piesi i rowerzyści. Pomiędzy budynkami powstanie skwer do odpoczynku, a na Jana z Kolna dodatkowa sygnalizacja i droga rowerowaMapka. Rowerzyści zajmą jeden z trzech pasów ruchu ulicy.



Hale Targowe w Gdyni zostały kilka lat temu odrestaurowane. W 2017 roku przeprowadzono gruntowny remont zabytkowego budynku, a miasto postanowiło rozpocząć promocję obiektu.

By nie przegrać z dyskontami i supermarketami, postawiono na lokalne przysmaki i artykuły, których nie dostaniemy w sieciowych sklepach.

W hali kupimy nie tylko świeże ryby, owoce czy warzywa, ale też np. rękodzieło. Nie brakuje oczywiście sklepów z ubraniami, kwiaciarni i punktów usługowych.

Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących. Hale Targowe i okolica mają stać się przyjaźniejsze dla niezmotoryzowanych kupujących.

W 2020 roku przybyło najemców



Pandemia koronawirusa zaskoczyła kupców tak samo, jak inne branże. Naturalną koleją rzeczy jest rotacja wśród najemców. Okazuje się jednak, że hale poradziły sobie całkiem dobrze, a bilans zajętości miejsc w budynku wyszedł w 2020 roku na plus.

Targowiska w Trójmieście



- W 2020 roku z prowadzenia działalności na terenie hal zrezygnowało 26 najemców. 51 nowych najemców rozpoczęło działalność. Łącznie w budynkach znajdują się 428 lokale. 353 z nich są wynajęte, zaś 75 lokali jest wolnych - informuje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
W tym roku szykuje się sporo zmian mających zachęcić do odwiedzin obiektu mieszkańców i turystów.

Władze miasta zapowiadają kapitalny remont łącznika podziemnego między Halą Płaską a Halą Rybną.

Pewniej mają poczuć się także piesi nieschodzący do podziemi.

Nowy skwer, przejście dla pieszych i droga rowerowa



- Zostanie utworzony nowy skwer miejski między budynkami. Na terenie wokół hal będzie uporządkowany także układ drogowy i pieszy - dodaje Gruszecka-Spychała.
Wiadomo, że w tym roku nie będzie zmian na ul. Wójta Radtkego. Choć część mieszkańców narzeka, że skrajny pas przy budynku zajmują parkujący kupcy i handlujący.

Władze miasta zapowiadają kolejne korekty, ale na ul. Jana z Kolna, gdzie w 2019 roku zamontowano progi zwalniające.

We wrześniu informowaliśmy, że dołączy do nich przejście dla pieszych i sygnalizacja, przed którą wzbraniali się przez wiele lat urzędnicy.

To jednak nie wszystko.

- W 2021 roku, na ul. Jana z Kolna zakładamy utworzenie osygnalizowanego przejścia dla pieszych oraz drogi rowerowej na obecnym, trzecim pasie ruchu - zapowiada wiceprezydent Gdyni.

Miejsca

Opinie (434) ponad 20 zablokowanych

  • Piesi, rowerzyści, skwer - wszystko pięknie, tylko gdzie miejsce dla klientów? (9)

    Komunikacja miejska droga i w obecnyh realiach droga, parkować nie ma gdzie a stawki są drogie.
    Lepiej wybrać market, albo galerię handlową, tymbardizej że ceny na hali też jakieś super nie są

    • 183 37

    • (1)

      A ja uwielbiam się mordować w autobusie z ciężkimi zakupami.

      • 19 2

      • tak samo ja

        no i z dzieckiem do lekarza też tylko autobusem, a no i bym zapomniał na obwodnice do pracy też tylko bus

        • 2 0

    • dlatego wybiore Auchan

      jeżeli nie będzie parkingu

      • 0 0

    • Piesi i rowerzyści to klienci

      Wiekszość klientów hali to osoby starsze, które przyszły tam pieszo lub podjechały komunikacją miejską.

      • 2 1

    • są super. Wysokie!

      • 1 0

    • U dygnitarza przed nie swoim domem na Wiczlinie

      • 3 0

    • Tak. Komunikacja droga. Na pewno droższa niż utrzymanie samochodu. Mhm

      • 4 9

    • A gdzie są ci klienci ?

      • 8 0

    • komunikacja miejska droga?

      to co niby jest dla ciebie tanie? hulajnoga? własne trampki?

      • 10 17

  • Te przejście powinno powstać

    przy remoncie tej drogi, ale nie w miejscu zaznaczonym na zdjęciu, tylko na wysokości sądu.

    • 12 2

  • No tak , juz prawie zniszczyli tą biedna hale i ludzi tam pracujących.Nie ma siły na to...

    • 3 0

  • Takie piękne Miasto tak zniszczyć i zdewastować !

    • 3 1

  • Wy Miglance z Urzędu powiedżcie wreszcie co powstanie na Polance Redłowskiej !

    • 2 0

  • no to się zaczęło.. najpierw skwer, potem analiza i raporty, że na hali nadal nic się nie dzieje

    Potem jakiś konkurs na gdyńska potrawę, parę zajęć dla dzieci i dalszy marazm tego miejsca. Potem dojdą do wniosku, że nic to nie dało i hala umiera nadal. Na Międzytorzu i na terenie starej poczty koło dworca, planują galerie handlowe, więc dobiją hale targową...idealny stan dla zaprzyjaźnionego dewelopera. Od lat 90 wiadomo, że są zakusy na ten teren a szczur z kucykiem bez mrugnięcia okiem oddadza teren koledze. Jakoś w Hiszpanii czy Grecji takie hale żyją, ściągaja i na zakupy i na śniadania całe rodziny i turystów....kogo? turystów? wymierający gatunek w Gdyni...

    • 5 0

  • parking piętrowy (3)

    Żeby Hala Targowa miała więcej klientów. to w tej części miasta potrzebny jest parking piętrowy dla samochodów, a nie markowanie i robienie ludziom wody z mózgu. Miasto bierze taką kasę za dzierżawę boksów, niech urzędnicy się wysilą, bo za kilka lat będziemy tylko wietrzyć ten obiekt z braku najemców.

    • 19 1

    • A more o to chodzi

      • 2 0

    • To zbuduj. Na co czekasz - skonfiskuj jakiemuś prywatnemu właścicielowi grunt pod to i wybuduj.

      • 1 2

    • są parkingi po prawej stronie Jana z Kolna

      nawet taniej niż miejsca w strefie
      ale trzeba zapłacić, a nie zaparkować przy hali "na chwileczkę"

      • 1 3

  • Nowoczesne drogi

    Drogi rowerowe już mamy, a co z drogami dla furmanek? p pl

    • 4 0

  • (24)

    Polityka pro piesi i pro rowerzyści jest opłacalna bo jest tania. Wystarczy kubeł z czerwoną i białą farbą, żeby wytyczyć nowe drogi dla rowerów zabierając część drogi zmotoryzowanym.

    • 144 10

    • co to znaczy "zabrac kierowcom"?. droga jest publiczna (19)

      a to znaczy ze dla wszystkich. To ze kierowcy sobie ją przywłaszczyli terroryzujac innych to nie znaczy ze była ich.

      • 16 23

      • To znaczy ze kierowcy za nia placa w podatkach (11)

        • 7 6

        • A piesi podatków nie płacą? (9)

          I nie wyjeżdżaj mi tu z podatkami w paliwie, bo te nie wystarczają nawet na utrzymanie dróg krajowych.

          • 6 10

          • Jakie to podatki specyficzne dla roerzystów wystsrczają na budowę infrastruktury rowerowej? (4)

            • 11 1

            • te same co dla samochodów - PIT (2)

              • 3 7

              • (1)

                za głupi jest. nie zrozumie że drogi w mieście buduje się i utrzymuje z PITów, CITów i podatków od nieruchomości, a nie z żadnych w podatków w paliwie.

                Podatków które nawet nie pokrywają kosztów wypadków powodowanych przez kierowców, a jest to spora suma bo 44mld zł rocznie, a gdzie coś budować? a gdzie to utrzymywać? a gdzie inne koszta? jak walka ze skutkami zanieczyszczonego powietrza przez samochody? z

                • 4 2

              • a ....

                o obowiązkowym OC parówa jedna z drugą słyszał ? bo dla obowiązkowemu OC dla obcisłogacich jakoś nie słychać ,więc morda i do budy kundlu ;)

                • 1 0

            • w Polsce nie ma czegoś takiego jak infrastruktura rowerowa

              to wszystko tworzy się po to by kierowcy mieli dla siebie jezdnie na wyłączność.

              • 3 2

          • Czyli zarządcy biorą kredyty na utrzymanie drogi?? (2)

            Skoro nie wystarcza ,a ciągle są budowane nowe, to skąd na nie te pieniądze , drukują? Bo mnie jak nie stać na kupno nowej pralki to piorę w starej a nie kupuje więcej i większe, gdy starą musze naprawiać. Twoja logika jakoś szwankuje.

            • 2 2

            • zależy kto jest zarządcą. jak miasto to utrzymuje się je głównie z PITów i podatków od nieruchomości.

              jak utrzymuje państwo to jest to głównie finansowane z vat ale także i pit cit akcyzy np. na alkohol koncesje np. dla telekomów czy stacji telewizyjnych.... tych danin jest naprawdę bardzo dużo.... podatki w paliwie nie pokrywają nawet skutków wypadków powodowanych przez kierowców.

              • 2 1

            • EEE, tak?

              Po pierwsze, do dróg dokłada się pieniądze z innych podatków.

              Po drugie, słyszałeś o czymś takim jak dług publiczny?

              • 2 2

          • płacą, nawet więcej

            • 1 3

        • no właśnie nie płacą, a ciągną najwięcej

          • 3 0

      • Chodnik też jest publiczny a przywłaszczyli go sobie piesi!! (1)

        Według Twojej teorii mogę parkować gdzie mi się podoba ? Skoro droga jest publiczna a przywłaszczyły ją sobie samochody to mogę jeździć chodnikiem bo przywłaszczyli go sobie piesi. Co za chore myślenie!!

        • 3 3

        • Pokazuje i objaśniam

          chodnik służy do chodzenia
          jezdnia do jeżdżenia także takimi pojazdami jak rowery! nie jest wyłącznie dla samochodów.
          o to autorowi chodziło.

          • 2 3

      • (4)

        Chodnik jest również publiczny. I też w niektórych sytuacjach "zabierany" jest pieszym.

        • 13 0

        • ja cie popieram (1)

          chodnik powinien byc dla pieszych, a nie dla samochodow czy rowerow. nalezy zakazac parkowania na chodniku oraz zazkazac nakazywania rowerzystom jazde po chodniku.

          • 10 1

          • A najlepsze jest to, że żaden rowerzysta nie chce jeździć po chodniku

            Jedyna grupa która na tym wszystkim zyskuje to jak zwykle kierowcy...

            • 8 8

        • Jak dla samochodów to zabierany (1)

          Jezdnia jest zarówno dla samochodów jak i rowerów

          • 7 3

          • Ok tylko po co udawac ze sie cos maluje

            • 2 0

    • NIe pro piesi, tylko pro rowerzyści. I oni zasiedlą do miasto. Tyle, że to już będzie jedna wielka ścieżka rowerowa.

      • 0 0

    • Cieszcie się, że nie zrobią wam przejść i świateł co 150 metrów jak w Gdańsku (1)

      • 8 3

      • przejścia powinny być co 100 metrów

        • 1 2

    • i w tym właśnie tkwi sens - niskim kosztem, a z pożytkiem dla każdego

      • 2 6

  • W UM Gdynia jest Referat Rowerowy (2)

    No i oni muszą wykazywać że są potrzebni więc produkują glupie pomysły i rujnują miasto. Taka prawda. Logika nie ma tu nic do rzeczy

    • 53 1

    • Kto tu rujnuje koleś to miasto ? To wy, samochodowi pieniacze, jakich tu na forum nie brakuje. (1)

      • 0 6

      • To jest weryfikowalne poznawczo.

        Były auta i parkingi, miasto żyło. Cykliści terroryści zaczęli utrudniać ludziom życie i miasto zdycha.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane