• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy na Fikakowie w przyszłym roku, droższe bilety od września

Patryk Szczerba
27 czerwca 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
W ramach testów nowe trolejbusy jeżdżą po Trójmieście także poza regularnymi kursami. W ramach testów nowe trolejbusy jeżdżą po Trójmieście także poza regularnymi kursami.

Gdynia szuka wykonawcy pętli trolejbusowej, która powstanie na Fikakowie zobacz na mapie Gdyni. Trolejbusy mogłyby pojawić się tam na początku 2017 roku, ale wiele zależy od wyniku przetargu, bowiem termin ukończenia budowy - do końca bieżącego roku został określony jedynie jako "pożądany". Pewne jest za to, że od września zdrożeją bilety na wszystkie przejazdy.



Co sądzisz o podwyżce cen biletów na komunikację w Gdyni?

Sześć trolejbusów z bateriami litowo-jonowymi na razie wykorzystywanych jest w większości na regularnych kursach z siecią trakcyjną. W wakacje swoje możliwości jazdy bez szelek pojazdy pokazują na skwerze Kościuszki i al. Jana Pawła, ale wożą głównie turystów. Docelowo mają jednak służyć głównie mieszkańcom.

Pętla może być do końca roku

Miasto od dawna przekonywało, że trolejbusy powinny jeździć na Fikakowo. Początkowo rozważano wariant, w którym pojazdy poruszałyby się dzięki sieci trakcyjnej. Po protestach mieszkańców zdecydowano, że idealne będą w tym miejscu "trolejbusy bez szelek", które mają być przyszłością gdyńskiego transportu.

By uruchomić połączenie, konieczne jest jednak wybudowanie pętli, która znajdzie się na skrzyżowaniu ulic Gryfa Pomorskiego i Lipowej zobacz na mapie Gdyni. Przetarg na wykonawce tej inwestycji został ogłoszony kilka dni temu. Pożądanym terminem zakończenia prac jest końcówka roku, ale miasto dopuszcza również oferty, w których termin będzie dłuższy. Co prawda nie może przekroczyć 50 tygodni, ale niewykluczone, że trolejbusy mieszkańcy Fikakowa zobaczą dopiero w połowie przyszłego roku.

Po zakończeniu budowy zniknie część przystanków, wymieniona zostanie nawierzchnia. Pojazdy mają się odłączać od sieci na ul. Chwaszczyńskiej i w kierunku Fikakowa jechać dzięki mocy baterii litowo-jonowych, których moc w zakupionych w tym roku czterech pojazdach została podwojona. Na pętli - oprócz kontenera dla kierowców, wiaty, ławek, oświetlenia i ogrodzenia - będzie musiało znaleźć się także gniazdo do ładowania pojazdów.

Będzie ono prawdopodobnie podobne do urządzenia, które jest stosowane w zajezdni przy ul. Zakręt do Oksywia. Ładowanie stacjonarne trwa godzinę, ale pojazdy mogą uzupełniać energię elektryczną także w trakcie jazdy. Pełne ładowanie trwa w tym wypadku kilka minut krócej.

ZKM gotowy

Przedstawiciele ZKM tłumaczą, że gdyby była odpowiednia infrastruktura, mieszkańcy Fikakowa mogliby jeździć trolejbusami już teraz.

- Jesteśmy jako organizator komunikacji gotowi na to, by trolejbusy mogły jeździć na Fikakowo. Sześć pojazdów to odpowiednia liczba, by obsłużyć ten rejon. Teraz czekamy na wybudowanie pętli. Mamy też wstępną koncepcję dotyczącą organizacji kursów - opowiada Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Warunkiem dalszych zakupów trolejbusów, co skutkowałoby rozszerzeniem ich kursowania w inne miejsca, jest dofinansowanie z Unii Europejskiej. Jeśli uda się w najbliższych latach pozyskać środki, na ulice może wyjechać nawet 30 trolejbusów z bateriami litowo-jonowymi.

Od września w Gdyni drożeją bilety

Tak jak informowaliśmy już w maju, w Gdyni po wakacjach trzeba będzie zapłacić drożej za bilety komunikacji miejskiej. Radni przegłosowali nowe ceny na ostatniej sesji.

Bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje o 20 gr. Zamiast 3 zł trzeba będzie zapłacić więc 3,20 zł, a ulgowy o 10 gr - z 1,5 do 1,6 zł. 4,2 zł za bilet normalny i 2,1 zł za bilet ulgowy to ceny na liniach pospiesznych, nocnych i specjalnych. Podwyżka obejmuje też bilety miesięczne. Normalny w granicach gminy zdrożał o 2 zł, ulgowy o złotówkę.

Drożej w identycznym wymiarze zapłacą również pasażerowie w Gdańsku. Tam nowe ceny zaczną obowiązywać już od lipca, tak by sporą część kosztów przerzucić na turystów. Zmiany w cenniku zostały rekomendowane przez Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej.


Zobacz możliwości nowych trolejbusów z baterią litowo-jonową

Miejsca

Opinie (190) 3 zablokowane

  • Głos mieszkańca (6)

    Czemu nie można zakupić u kierowcy jednego biletu normalnego,lub jednego ulgowego,lepiej się opłaca dla pasażera (klijenta) i dla kierowcy przy wydawaniu reszty.Władze Gdyni wymyśliliście karnet-po co:by się zwrócił za nieczynne lotnisko...?Jestem za wprowadzenie biletów jednorazowych w sprzedaży u kierowcy.

    • 16 5

    • Klijenta???? (1)

      • 0 1

      • 4 wykrzykniki?

        • 0 0

    • kogo obchodzi głos mieszkańca??? (2)

      • 6 2

      • (1)

        Pisiorki, myślicie, że biadoleniem na tym portalu dojdziecie do władzy? hahaha

        • 1 5

        • nie ja chcę władzy! jestem z wzrowym Koderem!

          • 2 1

    • Najpierw trzeba pozbyć się głównego problemu Gdyni, czyli Szczurka i jego Samorządności. Potem będzie łatwiej.

      • 6 2

  • (2)

    mieszkancy protestowali przeciwko infrastrukturze dla trolejbusow? wow. znaczy preferuja jak im przemykajapod oknami diesle, tak?

    this just in: "mieszkancy fikakowa oprotestowali postawienie przez energetyke grupowego punktu zasilania. nowe budynki nie beda mialy pradu ale chociaz mieszkancow nie bedzie to straszne promienionwanie zabijac"

    • 5 7

    • Bo od tej elektryki to tylko panie suchoty i krowy mleka nie dają. Tak, że zakazać tego trzeba i nic nie robić.

      • 3 0

    • O CNG z zerowa emisja spalin słyszałeś?? Nie?

      To poczytaj

      • 3 0

  • Już teraz samochodem jest taniej, wygodniej i szybciej podróżować po Trójmieście

    • 13 2

  • Nie mają na co kasy wydawać?

    Niech lepiej wybudują jakąś alternatywną drogę łączącą Pogórze/Obłuże/Oksywie z resztą Gdyni. Jest estakada lub Płucka i obie zabite! :/

    • 8 4

  • Na płytę redłowską,

    zamiast autobusów mogłyby jeździć trajtki. W większości trasy jest tarakcja, a reszta mogłaby się odbywać na baterii :) Naprawdę to mogłoby wypalić, uważam ,że to jest bardzo realne.

    • 8 2

  • Kiedy wreszcie biletomaty w Gdyni?Największy debilizm niespotykany w kraju to sprzedaż tych karnetów (8)

    Gdynia jest jednak zacofana i to sporo

    • 28 4

    • byłam ostatni w Białymstoku, biletomaty, nowe autobusy, proste drogi. (4)

      gdzie jest Polska B???

      • 9 1

      • (3)

        tzw. Polska B najbardziej skorzystała na funduszach UE

        • 5 2

        • czyli można korzystać? to dlaczego my mamy 47 miejsce jeżeli chodzi o wykorzystanie środków z ue??? (2)

          • 6 1

          • (1)

            oni z urzędu od 2005 dostawali tyle kasy, co Polska A nigdy nie widziała na oczy

            • 0 5

            • Gdańsk też nie widział:)?? pierwsze miejsce w Polsce.

              • 4 1

    • (2)

      Akurat sprzedaż karnetów debilizmem nie jest. Dzięki temu masz mniejsze kolejki do kierowcy. Za kupiony raz karnet pojedziesz więcej niż raz.

      • 2 11

      • Jak najbardziej debilizmem jest. Po pierwsze karnety mają nieparzystą liczbę biletów, więc jak ktoś płaci całą stawkę, to zostaje jeden bilet ulgowy przy dwóch przejazdach. Po drugie nie każdy regularnie korzysta z komunikacji miejskiej, jak ktoś bywa sporadycznie w Gdyni to później zostają mu bilety, z którymi nie wiadomo co zrobić. Jakoś w zdecydowanej większości miast można normalnie kupić jednoprzejazdowe bilety.

        • 4 1

      • Tak, tu chodzi o więź kierowcy z pasażerem. Miesięczne też powinno się kupować u kierowcy, to by jeszcze bardziej poglębiło tą więź.

        Prawda panie Gromadzki?

        • 8 2

  • wybieracie POwcow wiec czemu sie dziwicie oni tylko w glowie maja dojenie Polakow ceny bezyny w dol energi tez a oni wyskakuja z podwyzkami wstyd WOGOLE GDANSK I GDYNIA TO BASTOIN POwcow wiec teraz nie marudzic tylko placic

    • 4 8

  • Masakra (1)

    Wiekszosc ludzi przesiadze sie na samochody...

    • 14 2

    • ahhahahaah bo o 2 zł będzie droższy bilet miesięczny ? no nie rozśmieszaj mnie

      • 1 6

  • Zachecają do komunikacji NIE cenami. (3)

    Jak paliwo drożało (ceny w granicach 5,8) mówili o wzroście kosztów - słusznie ,gdy taniało o obniżce zapomnieli(nie spodziewałem się).Teraz jak jest wsumie na niskim poziomie to drożeje.

    • 47 1

    • (2)

      Paliwo to nie wszystkie koszty dzialalnosci, pracownicy nie dostali podwyzki?

      • 3 7

      • ja nie dostałem

        • 4 1

      • że radni ?

        • 3 1

  • pazerne trole...

    Kiedy ta banda złodziei przestanie podnosić ceny??!!

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane