- 1 Boże Ciało. Procesje w Trójmieście (541 opinii)
- 2 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (417 opinii)
- 3 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (265 opinii)
- 4 Fontanny, które kiedyś zdobiły krajobraz (16 opinii)
- 5 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (145 opinii)
- 6 Nie miał prawka i chciał oszukać system (59 opinii)
Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu
Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Zmiana trasy linii 27
Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.
Zmiany na innych liniach
Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.
Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).
- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.
Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
Miejsca
Opinie (161) 4 zablokowane
-
2019-05-21 15:49
Opinia wyróżniona
Hmm... Czy ja wiem? (6)
Trudno mi wyobrazić sobie biznesmenów z "gdyńskiego zagłębia biznesowego", jadących trolejbusem do biurowca. To chyba nie jest oferta dla nich. Na tej trasie, poza stosunkowo często odwiedzaną Rivierą, naprawdę nic nie ma. Trajtek jadący co 15-20 minut koło biurowców, salonów samochodowych, hali sportowej?
Zamiast niepotrzebnie wydłużać czas przejazdu 27, lepiej pchnąć wszystkie 109 w soboty i w handlowe niedziele do Redłowa SKM.- 22 27
-
2019-05-22 10:46
Skąd to absurdalne wyobrażenie, że w centrum biznesowym pracują "biznesmeni"?
99% zatrudnionych tam osób to oszczędzające na wszystkim korpoludki, którym kierownicy dopłacają (najczęściej w postaci darmowej kanapki, do której dorzuca się miasto) za dojeżdżanie do pracy rowerami, aby nie zajmowali w garażu cennego miejsca parkingowego potrzebnego kierownictwu.
- 0 0
-
2019-05-22 09:00
widac, ze nie masz za bardzo pojecia kto pracuje tam (1)
nie, nie sami biznesmeni w garniturach, tylko normalni ludzie, tyle ze z wyzszym wyksztalceniem. A to oznacza, ze wiekszosc z nas nie musi koniecznie pokazywac ze ma kase , bo po co i komu? I potrafi ja liczyc. Ja zawsze jezdze trolejbusem, mimo ze mam 5 cyfrowa pensje. Za to wszyscy pracownicy baru i portierni przyjezdzaja samochodami, widac sa bardziej godni odemnie :)
- 4 0
-
2019-05-23 08:58
Inżynierowie,
którzy piszą na trojmiasto.pl o swoich pięciocyfrowych zarobkach... Ja mam chyba naprawdę ubogą wyobraźnię...
- 0 0
-
2019-05-21 22:29
Tam na jedno miejsce parkingowe przypada ok. 20 pracowników
a w godzinach szczytu okolica się korkuje. W tym "zagłębiu" cokolwiek, co nie jest samochodem to dobre rozwiązanie.
- 4 0
-
2019-05-21 17:13
Gdynia jest bdb skomunikowana (1)
Gdybym pracował w "centrum biznesu" zawsze bym dojeżdżał trojebusem.
- 5 0
-
2019-05-22 11:32
to akurat zaleta położenia-kszatałtu tego miasta
cały ruch jest na krzyż cisowa-redłowo / obłuże-witomino ... i wszystko przez centrum
- 0 0
-
2019-05-21 15:01
Opinia wyróżniona
W zasadzie przystanek PKM Stadion został zbudowany w złym miejscu (1)
Powinien zostać zbudowany przy ulicy Małokackiej jeden przystanek i drugi przy Wzgórzu. Wzgórze mogloby byc węzłem przesiadkowym dla mieszkańców Witomina i dla porróżujących autobusami i trolejbusami ulicą Śląskaą czy Władysława IV. Teraz dla mieszkańców Witomina i dalej położonych dzielnic nie ma dobrego jednego punktu przesiadkowego.
- 27 3
-
2019-05-21 15:57
ale zdaje się że na Wzgórzu mają również uruchomić przystanek PKM
Przynajmniej o takich planach gdzieś czytałam
- 4 1
-
2019-05-21 13:19
Opinia wyróżniona
(2)
Dojeżdżam do pracy na Łużyckiej z Dąbrowy. 172 jeździ tylko raz na godzinę, za to jak sprawdziłam rozkład 27, to trajtek jeździ 4 razy na godzinę (w tygodniu, w godzinach szczytu). Moim zdaniem będzie łatwiej dojechać do pracy na Łużyckiej komunikacją miejską :-)
- 29 6
-
2019-05-21 22:42
Dobra opcja, w szczególności jak pobudują kompleks obok stadionu
Nie wspomnę już o połączeniu z rivierą, sporo osób na pewno skorzysta.
- 0 0
-
2019-05-21 20:28
Ale tak czy inaczej jeździsz samochodem?
I co z Wiczlina proponujesz?- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-05-29 11:30
Nareszcie!!
Brakowało takiej linii. Teraz 27 umożliwi mieszkańcom Karwin łatwiejszy dojazd do Riviery. Brawo!
- 0 0
-
2019-05-25 20:02
20:02 7
- 0 0
-
2019-05-24 12:48
masakra to witomino
- 0 0
-
2019-05-24 12:47
A na witominie bardzo kiepska komunikacja
- 0 0
-
2019-05-23 09:25
linie
witam co to za mysliciele likwiduja nastepne polaczenie bezposrednie z centrum gratuluje d**ilstwa przesiadam sie spowrotem do swojego samochodu
- 1 0
-
2019-05-21 15:49
Opinia wyróżniona
Hmm... Czy ja wiem? (6)
Trudno mi wyobrazić sobie biznesmenów z "gdyńskiego zagłębia biznesowego", jadących trolejbusem do biurowca. To chyba nie jest oferta dla nich. Na tej trasie, poza stosunkowo często odwiedzaną Rivierą, naprawdę nic nie ma. Trajtek jadący co 15-20 minut koło biurowców, salonów samochodowych, hali sportowej?
Zamiast niepotrzebnie wydłużać czas przejazdu 27, lepiej pchnąć wszystkie 109 w soboty i w handlowe niedziele do Redłowa SKM.- 22 27
-
2019-05-22 09:00
widac, ze nie masz za bardzo pojecia kto pracuje tam (1)
nie, nie sami biznesmeni w garniturach, tylko normalni ludzie, tyle ze z wyzszym wyksztalceniem. A to oznacza, ze wiekszosc z nas nie musi koniecznie pokazywac ze ma kase , bo po co i komu? I potrafi ja liczyc. Ja zawsze jezdze trolejbusem, mimo ze mam 5 cyfrowa pensje. Za to wszyscy pracownicy baru i portierni przyjezdzaja samochodami, widac sa bardziej godni odemnie :)
- 4 0
-
2019-05-23 08:58
Inżynierowie,
którzy piszą na trojmiasto.pl o swoich pięciocyfrowych zarobkach... Ja mam chyba naprawdę ubogą wyobraźnię...
- 0 0
-
2019-05-21 17:13
Gdynia jest bdb skomunikowana (1)
Gdybym pracował w "centrum biznesu" zawsze bym dojeżdżał trojebusem.
- 5 0
-
2019-05-22 11:32
to akurat zaleta położenia-kszatałtu tego miasta
cały ruch jest na krzyż cisowa-redłowo / obłuże-witomino ... i wszystko przez centrum
- 0 0
-
2019-05-22 10:46
Skąd to absurdalne wyobrażenie, że w centrum biznesowym pracują "biznesmeni"?
99% zatrudnionych tam osób to oszczędzające na wszystkim korpoludki, którym kierownicy dopłacają (najczęściej w postaci darmowej kanapki, do której dorzuca się miasto) za dojeżdżanie do pracy rowerami, aby nie zajmowali w garażu cennego miejsca parkingowego potrzebnego kierownictwu.
- 0 0
-
2019-05-21 22:29
Tam na jedno miejsce parkingowe przypada ok. 20 pracowników
a w godzinach szczytu okolica się korkuje. W tym "zagłębiu" cokolwiek, co nie jest samochodem to dobre rozwiązanie.
- 4 0
-
2019-05-23 08:37
Świetna zmiana 27
Nareszcie będzie połączenie z okolic Działek Leśnych do tego rejonu Gdyni. Wcześniej to tylko na piechotę, niby blisko, ale żadnego połączenia nie było. Czekałam na tę zmianę z niecierpliwościa
- 1 0
-
2019-05-21 12:31
aż prezydent czy vice prezydent angazuje sie w drobną korektę trasy trajtka:))) (13)
takimi sprawami oni się zajmują więc nie dziwie się, że miasto jest w takim stanie.
- 91 23
-
2019-05-21 12:54
Przesiadki (9)
Czyli na Wiczlino z Redłowa, Orłowa i Małego Kacka bez przesiadki już nie dojedziesz. Co za padaka
- 21 3
-
2019-05-21 12:55
przybędzie aut na drogach (4)
- 20 1
-
2019-05-21 13:27
I postoisz dluzej w korkach ;) (3)
- 12 0
-
2019-05-21 13:34
wolę czekać w aucie niż na przystanku na przesiadkę w zimę (2)
- 8 7
-
2019-05-22 11:34
tjaaaa jakby w tej Gdyni jakieś 'zimy' kiedykolwiek były ... (1)
- 0 1
-
2019-05-22 15:25
+1C i wiatr z deszczem mi wystarczy żeby "docenić" możliwość przesiadki
- 1 0
-
2019-05-21 13:09
autobus spięty z PKM to super pomysł ale dlaczego kosztem innego połączenia??? (3)
Przesiadki na autobusy kursujące co 15-20 min (147) to nawet dwukrotne wydłużenie czasu podróży. Poroniony pomysł. Zamiast zwiększać obsługę rozwijającego się i zakorkowanego coraz bardziej Wiczlina to likwidują linię. Nie wiem jak mam określić pomysłodawców żeby nie usunęli komentarza. Przedłużcie półgłowki 27 do Niemotowa to będzie ok.
- 16 2
-
2019-05-21 14:37
Obsługa komunikacji w dzielnicach to nie tylko dojazdy na Łużycką rano i powrót po południu
- 3 4
-
2019-05-21 14:03
Ze 172 , poroniony pomysł
- 10 0
-
2019-05-21 13:17
Tyle linii jedzie z Redłowa na Dąbrową, a dalej do Wiczlina teraz nie będzie żadnego
- 11 0
-
2019-05-21 15:22
Ale, że p. Łucyk nie przyszedł sobie zdjęcia zrobić?
Na pewno to też jego zasługa!
- 6 3
-
2019-05-21 13:26
Nie ogarniasz pracy w zespole i sie tym jeszcze chwalisz? (1)
- 3 9
-
2019-05-21 13:42
Następny nawiedzony masochista od przesiadek za podwójną cenę
- 6 4
-
2019-05-22 11:52
Żelazna logika
To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje
- i właśnie dlatego wywalamy stamtąd wszystkie 172- 0 0
-
2019-05-21 12:35
Codziennie jeżdżę linią 172 na Łużycką i autobus zawsze jest pełny... (8)
Więc nie rozumiem decyzji i wypowiedzi, że jest mało popularny.
- 72 5
-
2019-05-21 13:15
(4)
172 jeździł raz na godzinę, a 27 jeździ 4 razy na godzinę. Moim zdaniem zmiana na plus :-)
- 11 9
-
2019-05-21 14:07
(3)
zwłaszcza jak mieszkasz na Wiczlinie gdzie 27 nie dojeżdża
- 14 1
-
2019-05-21 22:50
w Wiczlinie nigdy nie było i nie będzie trakcji dla trolejbusów, więc nie wiem o co ten płacz (2)
jak Ci tak źle, to polecam inne dzielnice
- 0 3
-
2019-05-22 08:15
puknij się w głowę, juz nie potrzebna jest trakcja
Mówi się "na Wiczlinie" słoiku
- 0 2
-
2019-05-22 02:36
A na Luzyckiej jest trakcja?
- 2 0
-
2019-05-21 17:43
o 13 30 z centrum bywa pusty
- 2 1
-
2019-05-21 13:19
Chcą skorelować 172 do odjazdów PKM z Gdyni Karwiny do Stadionu - niech jeszcze by skorelowali bilety, bo średnio to się opłaci dojeżdżającym jak dotychczas 172 na samą Łużycką.
- 13 0
-
2019-05-21 12:37
widziałeś kiedyś w autobusie szczurka albo gruszecką?? skąd oni mają wiedzieć co dzieje się w autobusach,
- 35 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.