- 1 Kto się przypiął do mojego roweru? (78 opinii)
- 2 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (456 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (117 opinii)
- 4 Winda w tunelu do dworca Gdynia Główna (46 opinii)
- 5 Szklana pułapka na wybiegu dla psów (63 opinie)
- 6 Utwardzą prowizoryczny parking przy hali (35 opinii)
Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu
Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Zmiana trasy linii 27
Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.
Zmiany na innych liniach
Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.
Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).
- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.
Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
Miejsca
Opinie (161) 4 zablokowane
-
2019-05-21 23:23
Ktoś tam myśli w ZKM? (2)
Świetne zmiany! Córka z wiczlina niemotowa do szkoły na Dąbrowę pojedzie o 6.52 i godzinę pospaceruje pod szkołą, bo następny autobus na Dąbrowie jest 8.01.a kto jeździ linią 272? Bo cały czas pusty jeździ. Mógłby dojeżdżać do Karwiny Tesco do tzw. węzła przesiadkowego. No i ostatni autobus z Dąbrowy jest o 19.38. czyli z zajęć dodatkowych albo od koleżanki dzieci będą wracać uberem, bo z pracy się nie zwolnię.
- 2 1
-
2019-05-22 06:32
Kup jej skuter albo hulajnoge.
- 0 1
-
2019-05-21 23:57
no cóż
te kwestie to trzeba było rozważać przed przeprowadzką
- 1 2
-
2019-05-22 06:13
Zła zmiana, tam powinni puścić coś nowego dla korposzczurow (1)
- 0 1
-
2019-05-22 06:22
Najlepiej zrobić tam deratyzację.
- 1 0
-
2019-05-22 05:30
(1)
A dlaczego trajtki a nie autobusy ,wystarczy zwiększyć częstotliwość 172
- 2 2
-
2019-05-22 06:16
Bo autobusy nie są eko vege ,nie są trendy,poczekamy jak już niedługo baterie w tych trolejbusach zaczną tracić swoją pojemność,
- 0 0
-
2019-05-21 22:09
"punktualność" pójdzie się...... (2)
Trolejbusy na lini 27 miały stosunkowo długie pauzy na krańcach (najdłuższa trasa, czas przejazdu) - w godzinach szczytowych na ogól w trasę ruszały planowo...
Po tej zmianie, znając genialność planistów z ZKM można się spodziewać opóźnień już na "dzień dobry".
Większa ilość brygad może by to zniwelowała, ale to są koszty - kierowcy dadzą radę ...będą jeździć na okrętkę :p- 2 1
-
2019-05-21 22:24
Nie dla roweru w autobusie (1)
Jak będą głupi to tak będzie , przesadzanie pasażerów , nie pójdę do toalety , nie zjem to standard ,dasz radę dam , dzięki frajerze
- 0 1
-
2019-05-22 06:13
Właśnie , na to liczą , ale to się już niedługo skończy,ile można wyzyskiwać ,dosyć wyzyskiwania ludzi pracujących w komunikacji .
- 0 0
-
2019-05-22 02:35
Dobrze, ze kosztem pasow do jazdy wprost zwiekszono liczbe pasow do prawoskretu w Kielecka.
Jak znalazl przed puszczeniem tamtedy trolejbusow.
- 1 0
-
2019-05-21 12:43
(10)
Ale napisali " zagłębie biznesu" . Śmieszne....
Myślałem że to jakaś przenośna. A to to jest.......- 64 4
-
2019-05-21 13:16
A ja myślałem że chodzi o bezpośredni autobus do Gdańska (2)
- 17 2
-
2019-05-22 01:24
Też by się przydało, bo połowa albo z 1/3 tam pracujących to gdańszczanie
- 0 0
-
2019-05-21 20:22
Do Olivia
- 0 1
-
2019-05-21 13:48
zagłębie "górnicze"...ryja od rana do nocy aż miło
- 12 1
-
2019-05-21 12:45
(2)
Dlaczego śmieszne? Gdynia bierze przykład z takich miast jak Dubaj czy San Fancisco i dolina krzemowa dlatego jak tak inowacyjnym miastem.
- 6 21
-
2019-05-21 13:39
Basiu nie jesteś sobą, weź leki
Bardziej takich jak Tczew czy Kwidzyn i Eko Dolina.
- 11 4
-
2019-05-21 12:56
innowacyjnym w czym? w dziurawych drogach???
- 22 4
-
2019-05-21 13:17
Gdyński Mordor
- 7 0
-
2019-05-21 12:46
jak to porównac do tego co powstało w Oliwie (1)
- 24 1
-
2019-05-21 13:05
jak arkę do lechii
- 14 4
-
2019-05-21 12:33
Szczurek potrzebne są węzły integracyjne i PKM na północ miasta a nie jakaś kosmetyka. imprezki to nie wszystko (1)
Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych
- 91 16
-
2019-05-21 22:46
Kasa pchana jest w za*upia typu Chwarzno/Wiczlino kosztem innych dzielnic
żeby developerom szła sprzedaż
- 2 4
-
2019-05-21 13:19
Opinia wyróżniona
(2)
Dojeżdżam do pracy na Łużyckiej z Dąbrowy. 172 jeździ tylko raz na godzinę, za to jak sprawdziłam rozkład 27, to trajtek jeździ 4 razy na godzinę (w tygodniu, w godzinach szczytu). Moim zdaniem będzie łatwiej dojechać do pracy na Łużyckiej komunikacją miejską :-)
- 29 6
-
2019-05-21 22:42
Dobra opcja, w szczególności jak pobudują kompleks obok stadionu
Nie wspomnę już o połączeniu z rivierą, sporo osób na pewno skorzysta.
- 0 0
-
2019-05-21 20:28
Ale tak czy inaczej jeździsz samochodem?
I co z Wiczlina proponujesz?- 0 0
-
2019-05-21 21:47
Super! Bardzo dobra zmiana.Od dawna czekaliśmy na lepszą komunikację w tym rejonie.
- 4 2
-
2019-05-21 19:42
jedno wielkie szambo
ta baba jest pierd--nieta jak i wszyscy włodarze tego miasta zresztą
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.