• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: trolejbusy pojadą do zagłębia biznesu

neo
21 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.
  • Nowoczesne trolejbusy mogą jeździć także po trasach, na których nie ma trakcji.

Linia 27 zmienia trasę. Trolejbusami z bateriami dojedziemy do biurowców przy ul. Łużyckiej, obiektów sportowych i CH Riviera. - To rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bez wątpienia potrzebuje - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała.



Jak najczęściej dojeżdżasz do pracy?

Zmiany wprowadzane przez ZKM Gdynia wejdą w życie w poniedziałek 27 maja. Nową trasą pojedzie też linia autobusowa 172. Korekty w rozkładzie jazdy czekają również linie 23, 24, 29, 133, 140, 147, 160, 180, 190 i 710. Największa zmiana czeka jednak pasażerów trolejbusu linii 27.

Zmiana trasy linii 27



Na odcinku pomiędzy ul. Warszawską a al. Zwycięstwa trolejbusy pojadą w obu kierunkach ulicami: Śląską, Górskiego, Sportową, Łużycką i Stryjską. Nie ma tam sieci trakcyjnej, ale to nie stanowi już problemu. Nowoczesne trolejbusy z pojemnymi akumulatorami pokonają ten odcinek bez problemu.

Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku. Nową trasą trolejbusy pojadą od poniedziałku.
- Linia 27 obsłuży rejon miasta, który lepszej obsługi komunikacyjnej bardzo potrzebuje. Łatwiej będzie dostać się do zagłębia biznesowego i sportowego. Pomoże też łatwo dojechać do CH Riviera. Całość ma na celu usprawnienie komunikacji w tym rejonie miasta - mówi wiceprezydent Gdyni Katarzyna Gruszecka-Spychała. - Jeśli istotnie chcemy dbać o to, żeby gdynianie częściej poruszali się transportem publicznym niż swoim samochodem, to musimy zapewniać im odpowiedni komfort tego podróżowania i to właśnie ruch w takim kierunku.
Linia 27 będzie też kursować dłużej w niedziele i święta. Jeździć będzie w godz. 11-20. Niedzielny rozkład ogranicza jednak liczbę kursów o ok. połowę. Trolejbusy będą kursować co 40-60 minut, ale ZKM zapewnia, że będą to pojazdy przegubowe.

Zmiany na innych liniach



Zmiany zajdą też na trasie linii 23, która w weekendy skrócona zostanie do Dworca Głównego PKP. W zamian do Stoczni Gdynia wydłużone zostaną wszystkie kursy linii 24. Skorygowane zostaną też godziny odjazdów na liniach 23, 24 i 710.

Skrócona będzie też trasa linii 172, która prowadzić będzie z Wiczlina Niemotowa do przystanku Karwiny PKM (bez zajazdu w drodze powrotnej na pętlę Karwiny Tuwima).

- Do tej pory ta linia z niezbyt wysoką częstotliwością obsługiwała obszar przy centrum biznesowym i obiektach sportowych. W tej chwili jej trasa zostanie skrócona do przystanku Karwiny PKM, a rozkład zostanie skoordynowany z odjazdami pociągów z tej stacji - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni.
Kursy na linii 172 będą się odbywać w dni powszednie i soboty w godzinach 5-20, a w niedziele - 11-20 z częstotliwością co 60 min. Dostosowane do rozkładu jazdy pociągów PKM autobusy umożliwią do godziny 13 wygodną przesiadkę z autobusów na pociągi, a po godzinie 13 - z pociągów na autobusy.

Pasażerów czeka też szereg zmian w rozkładach jazdy autobusów. Szczegóły na stronie internetowej ZKM Gdynia.
neo

Miejsca

Opinie (161) 4 zablokowane

  • Ktoś tam myśli w ZKM? (2)

    Świetne zmiany! Córka z wiczlina niemotowa do szkoły na Dąbrowę pojedzie o 6.52 i godzinę pospaceruje pod szkołą, bo następny autobus na Dąbrowie jest 8.01.a kto jeździ linią 272? Bo cały czas pusty jeździ. Mógłby dojeżdżać do Karwiny Tesco do tzw. węzła przesiadkowego. No i ostatni autobus z Dąbrowy jest o 19.38. czyli z zajęć dodatkowych albo od koleżanki dzieci będą wracać uberem, bo z pracy się nie zwolnię.

    • 2 1

    • Kup jej skuter albo hulajnoge.

      • 0 1

    • no cóż

      te kwestie to trzeba było rozważać przed przeprowadzką

      • 1 2

  • Zła zmiana, tam powinni puścić coś nowego dla korposzczurow (1)

    • 0 1

    • Najlepiej zrobić tam deratyzację.

      • 1 0

  • (1)

    A dlaczego trajtki a nie autobusy ,wystarczy zwiększyć częstotliwość 172

    • 2 2

    • Bo autobusy nie są eko vege ,nie są trendy,poczekamy jak już niedługo baterie w tych trolejbusach zaczną tracić swoją pojemność,

      • 0 0

  • "punktualność" pójdzie się...... (2)

    Trolejbusy na lini 27 miały stosunkowo długie pauzy na krańcach (najdłuższa trasa, czas przejazdu) - w godzinach szczytowych na ogól w trasę ruszały planowo...
    Po tej zmianie, znając genialność planistów z ZKM można się spodziewać opóźnień już na "dzień dobry".
    Większa ilość brygad może by to zniwelowała, ale to są koszty - kierowcy dadzą radę ...będą jeździć na okrętkę :p

    • 2 1

    • Nie dla roweru w autobusie (1)

      Jak będą głupi to tak będzie , przesadzanie pasażerów , nie pójdę do toalety , nie zjem to standard ,dasz radę dam , dzięki frajerze

      • 0 1

      • Właśnie , na to liczą , ale to się już niedługo skończy,ile można wyzyskiwać ,dosyć wyzyskiwania ludzi pracujących w komunikacji .

        • 0 0

  • Dobrze, ze kosztem pasow do jazdy wprost zwiekszono liczbe pasow do prawoskretu w Kielecka.

    Jak znalazl przed puszczeniem tamtedy trolejbusow.

    • 1 0

  • (10)

    Ale napisali " zagłębie biznesu" . Śmieszne....

    Myślałem że to jakaś przenośna. A to to jest.......

    • 64 4

    • A ja myślałem że chodzi o bezpośredni autobus do Gdańska (2)

      • 17 2

      • Też by się przydało, bo połowa albo z 1/3 tam pracujących to gdańszczanie

        • 0 0

      • Do Olivia

        • 0 1

    • zagłębie "górnicze"...ryja od rana do nocy aż miło

      • 12 1

    • (2)

      Dlaczego śmieszne? Gdynia bierze przykład z takich miast jak Dubaj czy San Fancisco i dolina krzemowa dlatego jak tak inowacyjnym miastem.

      • 6 21

      • Basiu nie jesteś sobą, weź leki

        Bardziej takich jak Tczew czy Kwidzyn i Eko Dolina.

        • 11 4

      • innowacyjnym w czym? w dziurawych drogach???

        • 22 4

    • Gdyński Mordor

      • 7 0

    • jak to porównac do tego co powstało w Oliwie (1)

      • 24 1

      • jak arkę do lechii

        • 14 4

  • Szczurek potrzebne są węzły integracyjne i PKM na północ miasta a nie jakaś kosmetyka. imprezki to nie wszystko (1)

    Mieszkańcy południowych dzielnic Gdyni będą musieli poczekać na budowę Węzła Karwiny. Wbrew zapowiedziom miasta, inwestycja nie rozpocznie się w tym roku. Ponad 33 mln zł, które zabezpieczono na ten cel, zostanie wydane między innymi na Miejski Kalendarz Imprez Kulturalnych

    • 91 16

    • Kasa pchana jest w za*upia typu Chwarzno/Wiczlino kosztem innych dzielnic

      żeby developerom szła sprzedaż

      • 2 4

  • Opinia wyróżniona

    (2)

    Dojeżdżam do pracy na Łużyckiej z Dąbrowy. 172 jeździ tylko raz na godzinę, za to jak sprawdziłam rozkład 27, to trajtek jeździ 4 razy na godzinę (w tygodniu, w godzinach szczytu). Moim zdaniem będzie łatwiej dojechać do pracy na Łużyckiej komunikacją miejską :-)

    • 29 6

    • Dobra opcja, w szczególności jak pobudują kompleks obok stadionu

      Nie wspomnę już o połączeniu z rivierą, sporo osób na pewno skorzysta.

      • 0 0

    • Ale tak czy inaczej jeździsz samochodem?

      I co z Wiczlina proponujesz?

      • 0 0

  • Super! Bardzo dobra zmiana.Od dawna czekaliśmy na lepszą komunikację w tym rejonie.

    • 4 2

  • jedno wielkie szambo

    ta baba jest pierd--nieta jak i wszyscy włodarze tego miasta zresztą

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane